Visa fullständig version : Svårt att äta nu under kommande sommartider
TigerÖga
2006-04-20, 12:31
Bara jag som tappat mat apatiten nu under kommande sommartider. Tar typ 3 tuggor sen blir jag mätt o får tvinga i mig *spy*
Uppenbarligen deffar du inte... Somnade igårkväll till tanken av julskinka, en sån där stor rackare som man bara kan ta stora tuggor av och inte några små futtiga skivor då :eating:
Nitrometan
2006-04-20, 13:00
Eller en härlig prosciutto crudo (lufttorkad italiensk skinka). Mmmmm.
http://www.prosciuttoveneto.it/media/img_home/prosciutto_03.jpg
Nitrometan
2006-04-20, 13:02
Inte att förväxla med jamon serrano, som är en lufttorkad spansk skinka.
Iofs lika gott.
http://www.geschenkkorb.at/shop2/images/fe_106086.jpg
Har aldrig svårt att äta, får tygla mig för att inte äta mig tjock.
MikeAlex
2006-04-20, 13:07
Amen brother.. tänkte aldrig på vad jag åt förr, fick banta ner mig 40 kg på grund av det...
Nu får jag dagligen tygla mig för att hålla mig kvar!
Då är vi 2, kunde inte sagt de bättre själv.
Har för mig att solljus dämpar aptiten...
Har för mig att solljus dämpar aptiten...
Det är inte något jag har märkt iaf. :eating: :)
Cerberus
2006-04-20, 22:05
Då är vi 2, kunde inte sagt de bättre själv.
Samma här, jag är bottenlös i princip om jag inte begränsar mitt matintag. Älskar mat helt enkelt :)
har för mig att aptiten minskar vid värme (varmt väder)
Juliette
2006-04-22, 14:54
När jag bodde utomlands och det var närmare 40 grader varmt så minskade aptiten en aning..
Men som det är nu, och man inte ens bytt till vårjacka.. ger ingen inverkan på aptiten (tyvärr).
Håller med flera av föregående talare att aptiten är något man måste tygla konstant.
Angelical
2006-04-22, 15:49
Bara jag som tappat mat apatiten nu under kommande sommartider. Tar typ 3 tuggor sen blir jag mätt o får tvinga i mig *spy*
Inte bara du.. Ata frukost pa morgonen ar inget problem. Sen gar man ut i solen och blir aldrig riktigt hungrig. Inte ens om man spelar beach volley m.m. Konstigt det dar. Men jag antar att man blir trott och seg av varmen och inte riktigt orkar lagga energi pa att tugga. *screwy*
Nu har jag precis kommit in efter en dag i solen. Har suttit ute och last en bok i solen i kortbyxor och linne! 17 grader i skuggan nu.. ingenting mot det som komma skall.. Anda ingen aptit.. konstigt det dar.
Ska tillaggas att jag annars ALDRIG har problem med att fa i mig mat, hehe. :eating:
Men, men.. man far se till att pimpla H2O i alla fall!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.