Visa fullständig version : Tuggummi
Ett sockerfritt tuggummi = Ca 4 kcal
Hur mycket energi går det då åt när man tuggar på det? Någon som vet om beräkningar på detta? Tex. kcal/timmas tuggning eller något liknande. Väldigt svår och smålustig fråga, jag vet, men dock intressant!
Ett sockerfritt tuggummi = Ca 4 kcal
Hur mycket energi går det då åt när man tuggar på det? Någon som vet om beräkningar på detta? Tex. kcal/timmas tuggning eller något liknande. Väldigt svår och smålustig fråga, jag vet, men dock intressant!
Har ingen studie som stödjer detta nu, men de har tidigare i forumet skrivits att du gör av med energin tuggumit innehåller medans du tuggar det.
Så tugga på du.
Har ingen studie som stödjer detta nu, men de har tidigare i forumet skrivits att du gör av med energin tuggumit innehåller medans du tuggar det.
Så tugga på du.
Jag tänkte om man förbränner mer :)
Det har väl med hur länge man tuggar på ett tuggummit också?
King Grub
2006-04-20, 04:44
Sitter du still och tuggar tuggummi med en frekvens av 100 tuggningar per minut ökar du din viloenergiförbrukning med 19%, bara genom att tugga (Levine J, Baukol BA. The energy expended in chewing gum. N Engl J Med 1999;341:2100).
Fredrik_S
2006-04-20, 07:12
Vilket borde förbränna hela tuggumit på 10 minuter.
Frenetiskt tuggande kan faktiskt leda till brännskador i munhålan. Det är ganska vanligt hos uttråkade tonårstjejer... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.