handdator

Visa fullständig version : Hur stort energiunderskott kan man ligga på och öka i muskemassa?


martynj
2006-04-19, 22:23
Hur stort energiunderskott kan man ligga på och öka i muskemassa?

Om man sköter näringstajmingen runt passen perfekt, hur lågt kan man då gå?
Finns det någon gräns?
Hur ska fördelningen vara fett/kolhydrat/protein?
Är det bara intaget av protein som spelar någon större roll?

Jay-Z
2006-04-19, 22:58
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632&page=1&pp=15

martynj
2006-04-22, 14:04
Läst ganska många av inläggen från tulipanrosen nu, grym tråd för övrigt!

Men finns det någon exakt siffra på hur stort energiunderskott man kan ha? Jag kan ha missat det, om det stod i tråden.

Jag undrar också vilka negativa effekter ett lågt fettintag kan ha? Just nu ligger jag på mellan 20% och 30% av min energi från fett. Vilka är de negativa effekter förknippade med för lågt fettintag?

krilleh
2006-04-22, 14:30
Läst ganska många av inläggen från tulipanrosen nu, grym tråd för övrigt!

Men finns det någon exakt siffra på hur stort energiunderskott man kan ha? Jag kan ha missat det, om det stod i tråden.

Jag undrar också vilka negativa effekter ett lågt fettintag kan ha? Just nu ligger jag på mellan 20% och 30% av min energi från fett. Vilka är de negativa effekter förknippade med för lågt fettintag?

30 % är ju lagom intag.

Och de lär ju inte finas några exakta siffror så testa dig fram ist

martynj
2006-04-23, 23:54
Ok, tack för svaret. Men vilka är biverkningarna man kan få av för lågt fettintag då?

Sniggel
2006-04-24, 11:06
Det finns ingen exakt siffra, det är jag övertygad om.
Om jag hade gått in för att testa detta hade jag nog legat på runt -500 kcal/dag, och sen hade det fått gå som det går så vet man till nästa gång om det funkar eller inte.

MrBulk
2006-04-24, 12:05
Enligt formeln i tråden "Diet - en guide" så hade jag för mig att man ska ligga på 500kcal underskott för att tappa 0,5kg fett/vecka, så vill man deffa och bygga samtidigt så är det bara att testa. Ligg på -500 och tajma in protein och kolhydrater vid passet och se hur det gå.
Jag hade tänkt göra det fast istället för att äta mindre hade jag tänkt att förbränna 500 istället.