Visa fullständig version : Ett andra försök.....
Bobbokrull
2002-11-14, 18:21
Tjena!
Jag förde dagbok här för "länge" sedan men min motivation försvann. Men nu är motivationen åter på topp så jag faller för grupptrycket och påbörjar en ny.
Jag :
Ålder:22 (snart 23)
Längd: 191 cm
Vikt: (+)100kg.
Tränar: På sporthallen (umeå)
Tränat i: 5 år...tror jag, varav de senaste 2 åren seriöst.
Mål: Jag tränar för att bli starkare och förhoppningsvis större.
Jag tränar enligt följande schema :
Dag 1. Bröst/ trapz /mage
2. - Biceps/ ben
3. - Vila...
4. - Axlar/ triceps
5. - Rygg/ vader /mage
6&7- Vila
Men jag kör även mycket på känsla....jag kan byta ordningen på olika musklergrupper men det får dagsformen avgöra.
Min kost: Ser till att få i mig käk var 3:e timme. Försöker äta relativt nyttigt året runt nu, det blir mycket: kött, kyckling, tonfisk, kassler, havregrynsgröt, ägg, pasta, ris, osv....(mat som förhoppningsvis) får en att växa.
Men om jag någon dag känner för att äta pizza eller annan "skräpmat" så gör jag givetvis det. Godis och glass? BRING IT ON!!
Ligger just nu runt 3000kcal men jag ska nog dra upp intaget lite känner jag. Ska testa 3500 en månad nu....:eating:
Träningen: I början på denna vecka ändrade jag om litegrann i min träningsrutin. Jag har bestämt mig för att köra lite fler reps på övningarna nu (7-10 reps) jämfört med den tunga träningen (3-6 reps) jag körde föregående månad(er).
Varför? Jo...av den enkla anledningen att jag tror att variation är nyttigt...det gäller att chocka kroppen så utvecklingen inte stagnerar. En annan rutin som jag oxå kör på är det att jag försöker variera övningarna från vecka till vecka MEN jag bygger allt på basövningar. Det är de som ger!!!disco? inte i mitt hus!! I gymmet är det fullt ös som gäller! Annars kan man lika gärna sitta och löka hemma i tv-soffan.
Detta var lite korta fakta om mig. Så....kom gärna med synpunkter, frågor och kommentarer. Ha de bra allihopa, kör hårt!
AnderssoN
2002-11-14, 18:27
Välkommen tillbaka Bobokrull, ny journal & nya tag!
Hoppas att motivationen håller i sig, ska följa dig...
goa_killen
2002-11-14, 18:31
Hur länge har du tränat?
Inga mått du kan slänga upp?
Några vikter du tar, ex bänk,mark etc??
Lite nyfiken...
Bobbokrull
2002-11-14, 20:18
goa killen: Mått? får nog vänta ett tag med de tror jag :oh ...nä, men de kommer..ska mäta/väga på en månad och då kanske jag skriver upp dem här.
Och maxvikter?...hmmm....har aldrig riktigt "maxat" i nått så det är lite svårt att säga. Men jag har testat 180 i mark för ett halvår sedan och det gick bra..och jag testade även 140 i bänk en mulen måndag för nån vecka sen och det gick hur fint som helst. Men maxvikter...hmm..nä, har faktiskt igen aning. Sorry...
Nåja, till dagens pass:
Axlar
Sittande hantelpress: 37,5 kg x 2 set, 32,5 x 1 set.
Sittande militärpress: 70 kg x 2 set, 65 kg x 1 set.
Upright row.."drag till haka med skivstång": 55kg x 1 set, 50 kg x 2 set.
Baksida i cablecross maskinen: 20kg x 1 set, 15 kg x 1 set.
Samt lite fjanteri med lätta hantlar då jag försökte "prickskjuta" rätt muskel där bak.
Triceps
Bänkpress med smalt grepp: 80 kg x 2 set, 70 kg x 1 set.
Pushdown i cablecrossen: 70 kg x 1 set, 60 kg x 2 set.
Enarms extensions: 15 kg x 1 set, 10 kg x 2 set.
Kommentar om passet
Jag säger då det....jädrar vilken pump det blev i både axlar och triceps. Då man inte är van att köra över 6 reps så känns det verkligen...massor...i musklerna. Blir att stretcha ordentligt innan läggdags ikväll för annars är man väl invalido i morgon. Jag är nöjd med dagens träning.
Sådärja, äntligen dags för en liten journal, kan inte säga annat än perfekt! Kommer att följa den med stort nöje...
I alla fall, kör hårt !!
Ha de gött! Hörs !
Bobbokrull
2002-11-15, 19:34
Fredag...och idag var det ryggen som skulle få sig en omgång. Men eftersom jag slarvat med benträningen denna vecka tänkte jag ge dem lite stryk oxå. Så.....dagens pass:
Ben
Benböj: 80 kg x 2 set, 70x 2 set. (frontböj på sista)
Benpress: 130 kg x 4 set
Benspark..: 30 kg x 1 set, 25 kg x 2 set.
Rygg
Sittande kabelrodd: 90 kg x 2 set, 80 kg x 2 set.
Skivstångrodd: 110 kg x 1 set, 90 kg x 3s et.
Latsdrag bakom nacke: 70(?)kg x 4 set.
Kommentar om passet
Aldrig mer ben och rygg på samma dag, fy f-n så jobbigt. Jag hart nog världens sämsta teknik i benböj..det i kombination men långa ben är ingen höjdare. Frontböjen kändes dock skön. Men man gör så gott man kan....hade svårt att stå efter de tre benövningarna så lite måste det ändå bita...
Ryggen? puh...första högrepspasset för den muskelgruppen oxå...damn...snacka om jobbigt. Fick asdålig kontakt i första setet skivstångsrodd men 90 kg klickade direkt. Asbra kontakt! I övrigt så flöt det på fint...avslutade med att stå och flexa en stund framför spegeln...härligt med helg!
Det var ett godkänt pass....blev dock lite väl jobbigt med både ben och rygg på samma pass. Men då vet man det till nästa vecka.
Nu blir det pommes och lövbit för min del!:eating: , trevlig helg allihopa!!:thumbup:
Bobbokrull
2002-11-18, 16:34
Efter en mycket skötsam helg (nykter) så var det dags för träning igen. På menyn idag: tissar och trapz, då åker vi:
Bröst
Bänkpress: 112,5 kg x 1 set, 110 x 1set, 100 x 2 set.
Lutande bänkpress: 90 kg x 2 set, 82,5 x 1 set, 80 kg x 1 set.
Plan hantelpress: 37,5 kg x 2 set, 32,5 kg x 2 set.
Trapz....
Hantelshrugs: 62,5 kg x 1 set. 50kg x 4 set.
Kommentar...
Andra veckan på min "mera reps" period och liksom förra bröstpasset så blev det en rejäl pump i bröstkorgen. Strikta och kontrollerade bänkpressar...känns bra.
Men man längtar redan nu till nästa månad då man ska köra "tungt" igen..huu.. :bpump:
Testade även att köra shrugs med de tyngsta hantlarna men det var ingen höjdare. Fick asdålig kontakt :insane: ..så jag fortsätter med 50kgs hantlarna tills vidare. Kör först 2 set utan dragremmar...10-12 reps, sen 2 set med drageremmar, även de 10-12 reps. Brukar även köra skivstångsshrugs men det fick bero idag. Men det var ett godkänt pass...bra tempo och gode svettigt.
Bobbokrull
2002-11-19, 20:49
Slänger upp dagens pass innan "24" börjar....
Ben
Benpress: 170 kg x 3 set. 150 x 1 set.
Benspark..: 40 kg x 1 set, 35 kg x 2 set, 30 kg x 1 set (pump!!)
Biceps
Sittande alt. hantelcurl: 27,5 kg x 2 set. 22,5 kg x 2 set.
Skivstångscurl: 55 kg x 1 set, 50 kg x 2 set. 45 kg x 1 set.
Cablecurl i "preacher curl bänk": 55 kg x 2 set. Samt ett set vardera på 50 & 45 kilo.
Är jag nöjd?
Med passet alltså?....och svaret måste bli "YES". Kändes som om jag skulle dö i bensparksmaskinen men lyckligtvis så gjorde jag inte det. Och armarna kändes bra..körde strikt, kontrollerat och INTENSIVT!! Körde även "dropset" under det sista setet i "preacherbänken" och ja...det tog på rätt så bra. Härlig grymmingpump...nåja, imorgon är det enbart vila och åter vila. Ska väl ut på 2 snärtiga promenader men det är mest för den friska luftens skull.
Köpte även nytt glutamin idag (Fairing) och det var verkligen bra kvalitet!!!....utfärdar även en varning till alla er som funderar på att köpa Strenghts glutamin. Köp inte skiten!!....grovkornigt och kändes nästan som salt då man gnuggade det mellan fingertopparna, svårlösligt och tja....nä, lägg hellre slantarna på annat. Strenghts L-Glutamin var ett av mina mindre bra köp om vi säger det så...
AnderssoN
2002-11-19, 21:53
Hur många reps ligger du på i bänken nu när du kör lätt? På ett ungefär?
Bobbokrull
2002-11-20, 10:40
Svarade iofs i AnderssoNs journal på ovanstående fråga....men kan lika gärna skriva här oxå: Jag försöker ligga mellan 8-10 reps i samtliga övningar denna månad.
Så...imorse kände jag för en liten morgonpromenad.
07.50 - Gert Fylking skriker i radion..dags att gå upp.
08.00 - 10 gram Glutamin och koffein
08.00 - 08.30: Drack kaffet och såg lite på pumping iron.
08.30 - 09.20: ettrig promenad
Sen en maffig frukost......
Kanske en promenad ikväll om jag känner för det.
Bobbokrull
2002-11-21, 20:28
På menyn idag: Axlar med triceps.
Axlar
Sittande militärpress: 80 kg/8/6. 75 kg/7
Sittande hantelpress: 32,5 kg/10/7/7. 30 kg/7
Hantellyft åt sida: 17,5 kg/10/9/8/8 (dropset 15kg-10kg de två sista seten).....PUMP!!!
Samt div. rot.cuff övningar med hantlar...för baksidans skull.
Triceps
Bänkpress med smalt grepp: 80 kg/10/7/7
Pushdown i cablecrossen: 70 kg /10/8. 65kg/8, 60kg/8
Enarms extensions: 15 kg/8. 10 kg/11/10 (många forced reps i de två sista seten....bara för att krama ur det absolut sista i muskeln)
Om passet
Det kändes okej idag...var dock lite mesig på militärpressen men det var ett tag sen jag körde den i fri stång. Ska börja köra den lite oftare så man får in tekniken igen.....
Jag ska nog fimpa den smala bänkpressen hädanefter....dels för att framsidan får så mycket stryk av de första övningarna och dels för att jag inte riktigt får "kontakt" med muskeln.
Men annars var det ett godkänt pass....grym pump i både axlar och triccar, alles in ordnung!!
Bobbokrull
2002-11-22, 19:45
Fredag....blev ett pass på USM med Bamse79, anledningen var att min träningspartner ballade ur i sista sekund och det skapade en viss irritation hos mig. Men den irritationen lade jag över på träningen....resultat? Ett HÅRT och INTENSIVT pass...snudd på hardcore stämning idag, m a o riktigt kul!
Rygg
Skivstångrodd: 100 kg /14/12/9/8
Latsdrag bakom nacke: 17 "Plattor"/7, 16"/8/6, 14"/9 (superset på de två sista seten...PUMP)
Sittande kabelrodd: 19"/8/8. 18"/8/8
Trapz
Shrugs m. skivstång: 140 kg/9. 150 kg/5. 140 kg/6. 120 kg/7.
Shrugs m. hantel: 42,5 kg/20/15/12
Passet i sin helhet
Det var kul att träna idag...hade ju lite aggression att ta ut på vikterna, och det gjorde jag med råge!. Trots den lugna norrlänning som jag är....
Shrugsen kändes bra, kastade dragremmarna då det var dags för hantlarna och sen var det bara att köra utav h-vete. Kan lova att det fortfarande känns! Se bara till att ha "raka" armar och sen är det bara att blåsa på...inge fuskhjälp med armarna här inte :D
Var även bra med ett "miljöombyte" kände jag..det ökade motivtionen inför dagens pass. Nåvääl, detta var allt för idag.
Bobbokrull
2002-11-25, 22:20
Då jag vaknade upp i morse var min första tanke: "fyfan...det här håller inte"...det kändes som om helgen fortfarande satt i kroppen. Just därför så tryckte jag lite extra kalorier under dagen och tog ett sent kvällspass.
Bröst
Hantelpress (25 graders lutning): 50kg x 8 (så nära en 9:a..damn!). 45 kg x 8/8/7.
Bänkpress:110kg x 5. 100 kg x7/6, 90 kg x 9.
Snedbänk i smith: 95 kgx7, 85 kg x 9/7.
Vader
Stående vadpress:190kg x10/8/7. 170 kg x10.
Sittande vadpress: 50kg x/11/10
Kommentar
Det gick faktiskt över förväntan idag...kändes bra i hantelpressen, ruskigt bra! Det fick jag erfara då jag skulle köra vanlig bänkpress. Jag tog slut direkt...fy så tungt. Lade därför in lite vadträning innan jag körde snebänk i smith, men det var lika tungt trots vilan.....nåja. Man får vara nöjd med dagens pass med tanke på att man inte var så snäll med kroppen helgen som gick:D
Och det var en oxe som (nästan) tryckte 270 i bänken idag...då känner man sig rätt så klen. Även om jag vet folk som lyfter värre :naughty:..mycket värre.
Bobbokrull
2002-11-26, 22:46
Dagens pass:
Biceps
Skivstångscurl: 60kg x 7/6. 50 kg X 12/10
Preachercurl (ez-stång): 45 kg x 6. 40 kg x 9/8
Hammercurl: 22,5 kg x 10/8/7....klar!
+ 4 set chrunches för magens skull
Puh...
Fick pump...nu återstår bara att se om biccarna växer av högrepsträningen. Imorrn är det vila...vila....mat, mer mat och städning.
Bobbokrull
2002-11-28, 21:38
Gästträning med Bamse79 på USM.
Axlar
Sittande hantelpress: 37,5 kg x 10/9/7. 32,5 kg x 10.
Upright row.."drag till haka med skivstång": 60kg x 8/6. 50 kg x 10/8/7
Hantellyft åt sida: 20 kg x 10/8. 17,5 kg x 10/9.
Triceps
Hantelpress bakom huvud: 32,5 x 9/7. 30 kg x 8/7.
Pushdown i cablecrossen: 67,5 kg x 10/9/8/7.
Enarms extensions: 20 kg x 10/7. 15 kg x 10/8.
Nå?
Passet var okey...testade hantelpress bakom huvudet för första gången, kändes lite skumt men rätt bra. Tar väl ett tag innan tekniken sitter, antar jag.
Men annars var det ett kul pass med hyggligt tryck. Alltid skoj att träna med 79:an....
AnderssoN
2002-11-28, 22:04
Hantelpress bakom huvudet tycker jag att du ska fortsätta med framöver, det är min egen favorit.
Känner du och Bamse79 varandra sedan tidigare?
Bobbokrull
2002-11-28, 22:13
Änderson: Ska fortsätta med den övningen...men hur "djupt" bakåt går du med armarna??
Och jepp...Bamse79 och jag är gamla vänner...från tiden då vi bodde inne i mörkaste norrland. Målet är givetivs att flexa ifrån honom järnet till sommarn! :D
Bobbokrull
2002-12-02, 22:18
Tänkte testa att köra bröst & biceps tillsammans idag..kan vara bra med lite variation
Bröst
Bänkpress:115kg x 7, 120 x 5, 125 x 3, 120 x 3, 112,5 x 5.
Sned hantelpress: 45kg x 6. 40 kg x 9/7/6.
Hantelpullovers: 32,5 kg x 14, 37,5 kg x 8.
Biceps
Skivstångscurl: 55kg x 11/9/7, 50 kg X 8.
Stående alt. hantercurl: 25kg x 8/6, 22,5 kg x 8.
Preachercurl (calbecross): 60kg x 6, 55 kg x 6.
Passet:
Kändes hyfsat att kombinera bröst och armar...körde även pyramidträning på bänkpressen och det kändes helt okey. Lite ovan bara. Samt att det var lite discovarning att köra så många set på stångcurlen..men nåja....lite bör det väl ge?
Ett godkänt pass, inte mer.
Grattis på födelsedagen :cheers:
Bobbokrull
2002-12-03, 22:13
Man får tacka för gratulationerna! Men nu till dagens pass:
Rygg
Skivstångrodd: 110 kg x 10/9/7, 100 kg x 9.
Latsdrag bakom nacke: 80kg x 8/7, 70kg x 11/9.
Sittande kabelrodd: 90kg x 7/9, 80kg x 11/9.
Testade även hantelrodd med 45kg, 40 kg och 32,5 kilo men jag tycktes inte få till den rätta kontakten..ska öva mer på den!!
Trapz
Shrugs m. skivstång: 170 kg x 4. 150 kg x 7/6. 130 kg x 11.
Shrugs m. hantel: 50kg x 14/11/10/10.
Så?
Har kastat om träningsupplägget i veckan. Idag körde jag rygg och det kändes väl okey...var först rädd att armarna skulle dö men jag försökte att verkligen använda ryggen och inte armarna i samtliga övningar. Om jag lyckades? det lär jag känna imorrnbitti.
Bör även tillägga att jag är osäker på vikten i både latsdraget och sittande rodden. Plattorna är märkta med 1,2,3,4...osv...och jag antar att varje platta väger 10 kg. SÅ jag är inte säker...men vafan, vem bryr sig om det? Passet var godkänt...lite svårt att ta ut sig då man körde själv men...det dög.
Bobbokrull
2002-12-04, 08:33
Idag är det vilodag....men det blir dock dubbla promenader. "Frisk luft gör gott för både kropp och själ"
Morgonpromenad: 47 minuter.
Kvällspromenad: inställd....
Inte så mycket att säga...var helt enkelt för energilös/trött. Fikade lussbullar istället :eating:
Se nu till att hålla ställningarna i ume medans jag är borta hörru!? Inget fegåk här inte...+ att äta mycket gott på lördag :) !
PERFEKT !!
:thumbup:
AnderssoN
2002-12-04, 13:52
Originally posted by Bobbokrull
Änderson: Ska fortsätta med den övningen...men hur "djupt" bakåt går du med armarna??
Och jepp...Bamse79 och jag är gamla vänner...från tiden då vi bodde inne i mörkaste norrland. Målet är givetivs att flexa ifrån honom järnet till sommarn! :D
Jäklar, jag missade den här posten. Nåja, bättre sent än aldrig.
Jag brukar gå ned till 90 graders vinkel ungefär, kör jag lättare går jag djupare (mina handleder pallar inte att vinklas så mycket när jag kör tungt).
OK, kul att ni kan tampas mot varandra lite på skoj sådär. Det motiverar att träna hårdare.
Grattis i efterskott förresten.
Bobbokrull
2002-12-05, 20:56
Lite axlar och triceps idag...
Axlar
Sittande hantelpress: 40 kg x 5. 37,5 kg x 8/6, 32,5 x 8.
Stående hantellyft framifrån: 22,5kg x 7/5, 20kg x 7.
Hantellyft åt sida: 20kg x 10/9/8/8
..samt en massa rott. cuff övningar med hantlar, kändes helt okej.
Triceps
Hantelpress bakom huvud: 37,5 x 9/6. 32,5 kg x 9/8.
Pushdown i cablecrossen: 70 kg x 8/7, 65 x 8, 60 x 8.
Enarms extensions: 20 kg x 7, 15 kg x 19/8.
Passet
En normalt pass...inga större märkvärdigheter att rapportera om. Ökade en hantelstorlek då jag körde press bakom huvudet (triceps)...antar att det kommer att ske kontinueliga ökningar där allt eftersom man får in tekniken. Och i imorrn blir det att göra en "AnderssoN". Hade tänkt köra ett extra bröst/biceps-pass..får se om man har nå styrka då. Jag tog det därför lugnt med framsida axel i dagen pass. Jaja, sluttjatat...då hörs vi!
Bobbokrull
2002-12-09, 21:29
Kort resume om en tragisk period....
I fredags tänkte jag köra lite bröst och biceps, vilket visade sig vara en total katastrof. Var tydligen helt slut i triceps sen torsdagens pass...så.....ja....gick helt enkelt åt h-vete. Verkligen...usch!! Ett riktigt fjantigt bröstpass var det!
Lördag var bendag och det gick hyfsat...glömde träningsdagboken men passet bestod av: benpress/hacksquat och benspark + stående och sittande vadpressar. Det gick desto bättre. Det var bra för psyket, kände jag.
Nu var frågan: Hur skulle dagens bröstpass gå? Det kändes okej i kroppen..så...jag testade.
Bröst
Bänkpress:120kg x 5, 125 x 3, 120 x 3, 110 x 6.
Sned hantelpress: 50kg x 3. 45kg x 7/6/5.
Dips (3 set) och pecdec (3 set) som avslutning för att verkligen stretcha ut bröstmuskulaturen och såna saker. Gav lite pump...gött.
Ni ser själva!!
Det var inte alls tryck i dagens träning, kändes iofs bättre än i fredags men det var som att man låg på typ 85% av sin kapacitet. Är väl lite omställning för kroppen då man legat på lite lättare vikter en månad men ändå.....:insane: :insane:
Har för övrigt ökat 2 kg i vikt sen förra månaden och midjemåttet bara 0,5 cm...vilket betyder att jag kan trycka ännu mer mat.
Men andra ord: Nu är det färdiglekt!...dags att trycka lite nu i en månad. Och aldrig mer att jag ska dumma mig och träna samma muskelgrupp mer än en gång /vecka, det var ett misstag som kostade mig ett bröstpass.
Med löfte om att komma igen starkare nästa pass/ Bobbo
Bobbokrull
2002-12-10, 20:17
Inledde dagen med en 47 minuters morgonpromenad tesammans med Bamse79. Fick höra lite stories om luciapokalen..damn...det blir att dra dit nästa år, lätt!! Det verkade verkligen ha varit en höjdare.
Men det är nästa år det...idag var det biceps & trapz på schemat!
Biceps
Skivstångscurl: 65 kg x 5/4. 60 kg x 6.
Sittande alt. hantercurl: 27,5 kg x 7/6/5.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 85 kg x 6/4. 80kg x 6.
Preachercurl (calbecross): 70 kg x 6/5.
Trapz
Hantelshrugs: 62,5 kg x 8/7/6. 50kg x 9.
Kommentar
Det kändes hyfsat idag...lite ovant att köra tyngre men det var helt okey. Shrugsen kändes oförskämt lätta...testade ox-hantlarna igen och fick rätt så bra kontakt. Nice!!
Passade även på att testade en ny övning för biceps: "latsdrag med omvänt smalt grepp Handflatan inåt och smalt grepp..sen var det bara att dra och försöka få bra kontakt med biccen, jag tyckte faktiskt att övningen var bra. Det blir mer sånt nästa gång!
Men det ska bli skönt att vila imorron nu, kanske blir det en morgonpromenad så man vaknar upp ordentligt....till vidare: kör så det ryker!...hej!
Bobbokrull
2002-12-11, 10:12
Vila idag...men:
Morgonpromenad: 48 minuter.
Jag tror det är dags för mig att skala bort lite dökött...men samtidigt vill man ju även bli stor och stark.
Lite knepig ekvation det där....nåja...kommer hursmhelst att börja med mer promenader nu. Några morgnar här och några kvällar där....vi kan säga att jag nu mjukstartar inför den kommande deffen.
Jamen du det låter bra! det kan behövas om vi säger som så! :D
Kanske vi möts någon gång på "spåret", ska jag ta med en kanelbulle till dig eller? :nono:
Hörs! :thumbup:
Bobbokrull
2002-12-12, 20:13
Hade sömnbesvär inatt.....somnade sent och vaknade sedan mitt i natten och hade svårt att somna om. Inte alls bra med tanke på vad som väntade tidigt kommande morgon.
Morgonpromenix mit dem Bamse79: 48 min.
Sedan då man kom hem från jobbet så var man inte världens piggaste människa, men en portion pasta och kyckling..samt lite glutamin och en kopp kaffe satte fart på kroppen. Dags för axlar/triceps att få arbeta lite.
Axlar
Sittande militärpress: 85 kg x 5/4, 80 kg x 4.
Sittande hantelpress: 37,5 kg x 8/5, 32,5 kg x 8/7.
Hantellyft åt sida: 20 kg x 9/8/5. 17,5 kg x 7.
..samt lite rot.cuff övningar med hantlarna.
Triceps
Hantelpress bakom huvud: 40 kg x 5. 37,5 x 5/5. 32,5 kg x 6.
Pushdown i cablecrossen: 80 kg x 3. 70 x 6, 65 x 6.
Enarms extensions: 20 kg x 8/6, 15 kg x 7.
Kommentar
Kändes väldigt segt i huvudet idag....märktes helt klart att jag sovit dåligt inatt. Men det var ändå tryck i bitarna idag, körde superset med hantelpress/hantellyft åt sida....huuu....tog på bra!! Passet får godkänt trots den lilla segheten som satt i bakhuvudet. Det gällde helt enkelt bara att ta i lite extra!!
Bobbokrull
2002-12-14, 16:29
Gårdagen var ingen höjdare...började med att jag vaknade 15 minuter före jag skulle börja jobba *panik*..så frukosten bestod av en prott-drink och en gainomax samt ett äpple som sköljdes ner i bilen på väg till jobbet. Inte direkt den optimala frukosten.....och sen var det struligt på jobbet under förmiddagen.
Innan träningen blev det en halvliter youhurt och en burk tonfisk.....kort sagt: kändes som om dagens träning skulle gå seeeegt.
Rygg
Skivstångrodd: 120 kg x7, 125 x 4, 120 x 5, 110 x 8/5. (omvänd grepp de två sista seten)
Latsdrag bakom nacke: 90 kg x 6/5, 85kg x 7/6.
Sittande kabelrodd: 95 kg x 6/4, 85 x 7.
Trapz
Hantelshrugs: 50 kg x 12(utan dragremmar)/16/13.
Kändes....
..faktiskt oförskämt bra idag den dåliga dagen till trots. Ökade lite här och där. Alltid kul att kunna vikta upp!
Direkt efter träningen väntade en personalfest....kändes gott att kunna belöna kroppen med lite god mat och "goda" drycker :D
Festen? den blev oxå rätt lyckad:smokin:
Bobbokrull
2002-12-15, 18:40
Blev ett kort men intensivt benpass idag. Glömde dock träningsdagboken men passet bestod av följande:
Benpress: 200 x 1 set, 180 x 2 set...samt ett pumpset på 150 kg.
Benspark: 40 x 1 set, 50 kg x 2 set, 40 x 1 set samt ett pumpset på 30 kg.
Hacksquaten: Var så totalt slut i benen men det blev ett megaset på 100 kg. Vet inte hur mågna reps jag gjorde..men det kändes som många.
Inte så mycket mer att säga....motivationen var inte på topp men det tog på bra ändå. Ben är ett nödvändigt ont, inte den roligaste muskelgruppen att träna men men...nu var det då bortgjort :D
Bobbokrull
2002-12-16, 20:54
Idag var det brösten som skulle tränas. Var fanken fortfarande bakis då jag vaknade i morse, var det verkligen så hårt i helgen???
Bröst
Hantelpress: 50 kg x 8/6/5, 45 x 8.
Bänkpress:110 kg x 6/5/6/5.
Sned hantelpress: 45kg x 10/7/6/6.
Avslutade med 2 set hantelflyes á´27,5 kilo....bara för att sträcka ut bröstmusklerna en sista gång. Kändes härligt.
Kommentar
Kändes inte 100% idag, träningspartnern var sjuk och det blev som lite avslaget då. Jag behöver banemig någon som står och skriker mig i örat så jag inte slöar till. Fegade som fan på bänken, fick dock passning de två sista setet i bänk och då ökad eman bara på ren vilja....nåja, nog om detta. Hyggligt pass! Synd bara nästa steg i hantelväg är 62,5 kg...de jättarna rubbar man nog inte i första taget :rolleyes:
Bobbokrull
2002-12-17, 22:02
Magsjuka härjar på jobbet..ungarna vissnar en efter en. Så det är lika bra att ge allt man har (och lite till) i gymmet nu, just in case att man skulle ligga och hulka nån morgon. Så....färdigsnackat..lite resultat nu:
Biceps
Skivstångscurl: 67,5 kg x 5, 70 kg x 4, 67,5 kg x 4.
Sittande hammercurl m. hantel: 30 kg x 6/4, 27,5 kg x 6.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 90 kg x 6/4. 80 kg x 7.
Preachercurl (cablecross): 80 kg x 4, 70 kg x 6/4.
Vader
Sittande vadpress: 75 kg x 8/6. 65 kg x 8/7/7.
Stående vadpress: 180 kg x 13/12/10.
jag är...
..nöjd med dagens pass!! Ökade i så gott som samtliga bicepsövningar och sånt gör att man sitter med ett dumt flin på läpparna resten av kvällen. Just nu är jag mest irriterad över två jäla finnar som placerat sig mitt på pannan :insane:...sånt är ju alltid lika !"#@£# skönt.
Bobbokrull
2002-12-18, 10:36
Morgonpromenad: 47 min.
Gick en rask promenad med 79:an, känns skönt att få röra lite på fetmagen. Det känns i kroppen att man haft 2 hårda pass mån, tis.... Hoppas träningen fortsätter flyta på lika bra resten av veckan.
Nu är det bara vila som gäller idag, vila, vila och en hel del mat.
Jo, den 10:e januari börjar dieten...då blir det jobbigt.
Morgonpromenad: 47 min.
Gick en rask promenad med 79:an, känns skönt att få röra lite på fetmagen. Det känns i kroppen att man haft 2 hårda pass mån, tis.... Hoppas träningen fortsätter flyta på lika bra resten av veckan.
Nu är det bara vila som gäller idag, vila, vila och en hel del mat.
Jo, den 10:e januari börjar dieten...då blir det jobbigt.
Jamenjust! 10 januari ska fettet brinna !! Lita på det ! :thumbup:
:bow:
Bobbokrull
2002-12-19, 21:19
Bamse79: Lita på det! ...och bara därför så åt jag en halv förpackning ischoklad idag på jobbet ( i smyg på toaletten)...bäst att passa på medan man har chansen.:D
Dagens pass:
Morgonpromenad: 47 min. Ännu en gång fick Bamse79 stå ut med mitt friska morgonhumör...känns som om min käft går konstant i 47 minuter...nåja, säkert roligare än att gå ensammen :)
Axlar:
Militärpress, smith: 95 kg x 7, 100 kg x 5, 95 kg x 6/5.
Sittande hantelpress: 37,5 kg x 6/4. 32,5 kg x 7.
Hantellyft åt sida: 20 kg x 9/7. 17,5 kg x 9.
Baksida i cablecross: 25 kg x 6/4, 20 kg x8/7.
Triceps:
Triceps pushdown:75 kg x 5/5/4, 70 kg x 6.
Enarms extensions: 20 kg x 8/6/4, 15 kg x 7.
Så?
Det känns som om en förkylning lurar runt hörnet....eller? Känns segt i huvudet under dagen men i gymmet släpper allt och jag ökar i de flesta övningar...gött!! Körde även superset på hantelpress / hantellyft åt sida, och jag kan lova att det är smygjobbigt att stånka upp 37,5:orna då man har grymmingpump i axlarna..men det går!
Imorgon är det nya tag...då ska jag fan vara på topp!
AnderssoN
2002-12-20, 20:29
Blidde det någon träning idag? Eller känner du av förkylningen?
Smith-pressarna går inte av för hackor. Stark där.
Bobbokrull
2002-12-20, 22:36
Hur pigg och kry som helst i morse, inledde därför dagen med en 47minuters morgonpromenix..gött gött...Bamse var rätt så död då han ringde 06.30 och frågade "vad jag gjorde"...men jag fiock med honom ut.
Idag var det sedan ryggen som skulle tränas. Jag började med att glömma dragremmarna och supportbältet hemma...tjohoo...det var ju hemskt smart.
Rygg
Latsdrag bakom nacke: 100 kg x 5, 95 x 5/4, 90 x 5.
Stående skivstångsrodd: 120 kg x 4...?, 100 x 14/11.
Sittande cabelrodd: 95 kg x 7/5. 90 x 7/6.
Trapz
Hantelshrugs: 50 kg x 12/10/9/7/6.
Äntligen...
...är det julledigt fram till den 7:e januari. SKa bli skönt att få vila en vecka nu, bara äta gott och förbereda sig mentalt inför den kommande deffen.
Ett medelmåttigt pass, inget mer. Jag märkte att greppet gav vika efter ett tag....fick asdålig kontakt i första setet stångrodd, viktade därför ner och öste på med fler reps. Och eftersom jag var själv i gymmet hade jag ingen som kunde ge mig lite "forced reps"..det var synd.
Smygökar i styrka hela tiden i gymmet nu trots att jag börjat med lite morgonpromenader...hoppas utvecklingen håller i sig fram till sommarn :D
Bobbokrull
2002-12-22, 19:23
Det blev ett litet bröst/biceps pass idag. Är hemma i Arvidsjaur över jul och jag fick lite tråkigt...så jag drog med mig Bamse79 på ett pass.
Bröst
Bänkpress: 120 kg x 6, 130 x 2, 125 x 3, 120 x 3......seeeegt
Sned hantelpress: 55 kg x 2... :insane: (va fan?), 45 x 6/5/4
Sned bänkpress, smith: 105 kg x 4, 95 x 6/5,
Biceps
Skivstånkscurl: 70 kg x 4/3, 60 x 6/5.
Konc. curl, hantel: 20 kg x 8/7.
Passet i kort:
Kändes bra i kroppen men tyckte ändå att det var lite trycklöst i pressövningarna.....nåja, ska inte klaga. Det var ett roligt pass, rätt intesivt och såna grejjer....nu är det några dagars "läsk" som väntar!
God jul och skål! :cheers:
Bobbokrull
2002-12-30, 20:43
Kan man känna sig bakis i 4 dagar? Så kändes det nästan imorse...segt, uppförsbacke och veckans motvind.
Känns som om jag har en liten feber eller förkylning som bara väntar på att få bryta ut......äh, skit samma.
Då kroppen inte är på topp, så får man gå på vilja istället.
Bröst
Bänkpress: 125 kg x 5/3, 120 x 4/3.
Sned hantelpress: 50 kg x 4, 45 kg x 7/5/5.
Cablecross från övre trissa: 40 x 8/7/6.
Pec dec: Ett fett dropset för att döda brösten ordenligt.
Biceps
Skivstångcurl: 70 kg x 4/3, 60 x 5.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 95 kg x 4, 90 x 5/4.
Preachercurl i cablcross: 80 x 5, 75 x 5.
Årets sista pass
Kändes bra men ändå inte....tappade orken nästan direkt och då kom tjurskallen fram. :insane:
Påhejad av Maria Carey och Celine Dion så lyckades jag ta mig genom ett sista pass....det blev inte riktigt godkänt med tanke på hur trycklöst det kändes men tja...nya hårda tag efter nyår!! Det lovar jag! 2003 ska blir ett hårt år...både träningsmässigt och kroppsligt.
Mern imorrn är det drinkar och fläskfile, gu se gött hä ska bli!:eating:
Bobbokrull
2003-01-02, 20:27
Nu har jag tryckt in pausknappen då det gäller fester och alkohol för ett bra tag! Jul/nyår har innehållit tre rejäla partyn..och det känns kan jag lova. Man är inte sig självt..allt går som i slow motion....men vaf-n, det var helt klart värt det!
Idag var det axlar och triceps som skulle återupplivas!
Axlar
Sittande hantelpress: 40kg x 8/5/3. 37,5 kg x 5.
Sittande militärpress: 80 kg x 6/3,5. ( där tog jag slut totalt..gonatt!)
Hantellyft åt sida: 20 kg x 10/8. 17,5 kg x 9. (Supersetade varje set och med superstrikt utförande. Rapade t.o.m köttfärsås mellan varje set...huvva)
Baksida i cablecross: 3 set på fjantiga vikter....nu var det verkligen godnatt!
Triceps
Bänkpress m. smalt grepp: 90 kg x 6/5/5
Triceps pushdown:80 kg x 6, 75 kg x 6/5, 70 x 6 (superset i massor)
Årets första pass!
Detta är lite skumt....det känns som om jag ökat i styrka över jul/nyår..men samtidigt så tar jag slut i ork djevlat direkt! Att droppa 2-3 reps mellan varje set är lite väl mycket? Men det beror säkert på att man inte direkt stärkt sina aktier hos IOGT/NTO den senaste veckan.
Sammanfattat: godkänt pass.
Bobbokrull
2003-01-03, 09:41
Morgonpromenad med 79:an: 47 min.
It has begun!! Idag börjar jag min lilla deff....målet med deffen är att gå ner till drygt 95 kilo, förhoppningsvis betydligt hårdare än vad jag är nu. I dagsläget är det ingen rolig syn i spegeln....men är det nånsin det?
Nu i början ska jag ligga kvar på samma kcal nivå i kanske 2-3 veckor men jag ska lägga in dagliga morgonpromenader samt 15 minuters cardio efter styrkepassen. Detta gör jag för att se hur kroppen svarar...känns dumt att gå ner till typ 2600 kcal direkt och riskerna att hamna i en katabol fas 24/7.
Det ska bli en intressant vinter/vår nu....men med envishet och stöd från "omgivningen" så ska det gå vägen.
ps. känns fortfarande segt i kroppen sen nyår...samt lite krax i halsen. Ska peppra enchinagard idag bara för att vara på den säkra sidan.
Fan läskigt vad lika vikter vi drar. Stort lycka till med deffen, jag håller mig tills februari. Procentmätnings-tävling till sommaren, eh ?
JOdå, jag har oxå lite överflöd att skrapa bort. Kanske inte skall kalla det deff än men jag äter nyttigt och skall röra på mig mer. Kommer nog bli mer och mer och sedan får vi ser var det bär. Struntade i deffen förra sommaren vilket iofs var ganska skönt men det skulle vara kul att komma i riktig form. Börjar man nu så kanske man blir klar till sommaren. Blir jag av med 5 kilo fet är jag riktigt nöjd. är imponerad av vikterna du bollar med. Själv har man ju stått still ganska länge men det beror säkerligen på att jag redan gått ner ca tre kilo sedan i somras. Skall bli spännande nu med det nya schemat. Siktar på att så småningom komma upp i din styrka. Fast idag tar du nästan dubbelt så mycket som jag i militärpress. Där är jag riktigt svag. 100 kilo som du tar är gryymt.
Lycka till med din påbörjade deff
Bobbokrull
2003-01-03, 19:09
Världens sämsta ryggpass.
Rygg
Latsdrag bakom nacke: 100 kg x 5, 95 kg x 5, 90 kg x 5.
Latsdrag framför nacke: 85 kg x 6/5 (många negativa reps i slutet av seten)
Stående skivstångsrodd: 120 kg x 8/6....100 kg x 11/10 ("handflatan utåt grepp på de två sista seten)
Sittande cabelrodd: 95 kg (max) x 8, 95 kg [+10 kg] x 4, 95 kg x 6.
Trapz
Skivstångshrugs: 140 x 12, 150 kg x 6, 140 kg x 8.
Hantelshrugs: 50 kg x 12/11/9.
Usch
Noll intensitet i träningen idag...kändes segt och oinspirerat. Fy usch och blä....detta pass är redan glömt.
Bobbokrull
2003-01-06, 18:28
Har sovit mycket dåligt i helgen och lördagen innehöll bland annat en dejt (dvs. svält)....så man hade väl inte den bästa uppladdningen inför passet.
Bröst
Bänkpress: 130 kg x 2/2, 125 kg x 3, 120 kg x 3. 115 kg x 4.
Sned hantelpress: 45 kg x 9/5, 40 kg x 8/7.
Cablecross från övre trissa: 45 x 5, 40 x 6/5.
Bröst
Passet tog prick 40 minuter....det var ett intensivt pass med stenhårt tempo. Men det gick som sagt segt, det kändes tungt redan under uppvärmningen men vaf-n....bara att kämpa. Men man lär av sina misstag...nu blir det skärpning!:insane:
AnderssoN
2003-01-06, 19:30
Har sovit mycket dåligt i helgen och lördagen innehöll bland annat en dejt (dvs. svält)....
Haha, men det var kanske värt lite svält när allt kommer omkring, eller? :D
Bobbokrull
2003-01-07, 21:02
Idag började dieten!! Inledde morgonen med en 49 minuters morgonpromenad. Fick gå i oplogad terräng så man brände väl en extra kalori på köpet :D
Det kommer att vara ett evinnerligt traskande vareviga morgon fram tills det att fetan runt magen har minskat till åtminstone en bilring.
Så här vid inledingen av dietens är min morgonvikt 103,2 kg och fettprocenten ligger uppskattningsvis och nosar runt 16% (dvs. FET)..testmätte idag med en kaliper (samma som Bamse79 använde) men den vet jag inte om den är att lita på.
Min kostfilosofi kommer att vara rätt enkel: Få kolhydrater, mycket protein och sen får spegeln och vikterna i gymmet tala om hur jag ska balansera kosten längre in i framtiden. Men det ska bli kul att få kämpa mot fettet...för det ska bort!!!
Och idag var det biceps som skulle tränas..och ev. ben.
Biceps
Sittande alt. hantelcurl: 32,5kg x 4, 30 kg x 5/4, 27,5 kg x 6.
Skivstångscurl: 65 kg x 5/4. 60 kg x 6.
Sittande hammercurls: 27,5 x 6/5.
Konc. preachercurl i CC: 20 x 7/6.
Trycklöst
...var ordet. Kändes inte alls 100% bra, kastade om ordningen för att få lite variation men det hjälpte inte det faktum att jag var lealös idag....benpress var inte ens att tänka på. Känns som om en förkylning väntar på att bryta ut men fanskapet gör ju aldrig det. Istället går man och är seg i hela kroppen.
Nåja, bara segheten släpper så blir det nya tag. Jag är kraftigt less på att vara sega gubben i gymmet.
Då åker vi bobbo!
När man kör så tungt och få reps som du kör nu är det svårt att få den riktiga pumpen tror jag...Tror det ger mer än man tror ändå...Eller vad tror du?
Bara kämpa på så kommer förmoldligen de resultat vi strävar efter! :bpump:
Bobbokrull
2003-01-08, 11:03
Bamse79: Japp, men jag ska köra mer högreppare i en månad nu. En vecka till med tyngre vikter..sen blir det discoträning:D
Idag: Morgonpromenad á 48 minuter.
Efter promenaden: crash i soffan.....förkylningen är nog över mig, bara vila idag.
AnderssoN
2003-01-08, 13:27
Då har den i alla fall visat sig till slut, förkylningen menar jag. Kanske energin kommer tillbaka om några dagar. :thumbup:
Aj då, inget kul med sjukdom.
Men du är säkerligen snart tillbaka utvilad och kommer då att göra ett kanonpass
Bobbokrull
2003-01-10, 09:11
Andersson & Mangs: Jag kan lova att det (kanske) kommer att ske stordåd i gymmet då denna sk-t släpper...börjar vara less på att ha krax i halsen nu....på måndag blir det comeback efter en veckas frånvaro :thumbup:
Men annars har det inte varit en vidare start på dieten....2 mediokra styrkepass + 3 morgonpromenader är summan av den första veckans "diet", och det är med råge underkänt.. Men vad gör man då man är sjuk? Jag har insett att styrketräningen är ett måste för att jag ska må bra, både psykiskt och fysiskt....så just nu känner jag mig verkligen liten och slät, inget tryck í kroppen whatsoever. Hatar den känslan!
Och denna helg lär jag "svälta". Ska och hälsa på en tjej som jag träffade nyår, och hon är för tillfället hemma hos sina föräldrar!!!..gaaah...så att börja dra fram proteinshakes/kesellaburkar/föda var 3.e timme kanske inte är vad de är vana vid?..hmm...lite lurigt det här. Man vill ju inte svälta bara för att man är på bortaplan, men samtidigt vill man ju inte framstå som en matfixerad stolle. Ujuj...hur ska man få detta att gå ihop??
Någon som varit i liknande situation?
Nåja....satsningen inför sommaren/brännbollsyran börjar nu nästa vecka istället, för denna fjantvecka räknas inte. Får väl göra en "Toxy" och ösa på med PB:s nästa vecka.
/ Bobbo, numera storlek "medium".
Jag kör ju oxå en liten diet med bra mat och en del promenader. Började oxå efter nyår. Jag har dock undviket att bli sjuk så jag tycker fortfarande att det känns rätt ok. Hoppas att din sjukdom snart går över så att du oxå kan ta tag i det ordentligt. Gäller ju att se det hela långsiktigt. Iom att vi börjar så här tidigt så har vi ju nästan ett halvår på oss att snida in oss i toppform.
Känner igen det där med "lite mat när man är borta" Gör det bästa av situationen och det är ju trots allt bara en helg. Du kan ju smyga iväg och dra en shakker när ingen ser, lite då och då.
Det löser sig säkert och som jag förstod det kommer du få ägna en del tid åt trevlig Cardio-träning? :love: :thumbup:
Lycka till med tjejen!
Så bobbo ska på deff-läger i helgen...antar att det blir en HEL del cardio i alla fall...!? :love:
men du får ta det lugnt så inte kommande vecka blir alltför lidande...:thumbup:
Vi hörs och ses!!:naughty:
Ondjultomte
2003-01-10, 14:23
Ta med en massa proteinpulver. Sedan kan du säga att du ska gå å ta ett glas vatten och utan att nån ser slänga idig lite protte :) att dricka vatten då och då är mycket mera accepterat än att hälla isig en massa skumma pulver helatiden ;)
Bobbokrull
2003-01-10, 15:45
Mangs: Precis...om vi inte kan bli i "bättre" form på 5-6 månader så ska vi skämmas. DÅ lägger jag ner allt vad träning heter. Men precis som du säger..man får inte ha för bråttom med dieten. Då är det lätt att man går in i väggen...bättre skynda långsamt än inte alls.
Bamse79: Cardio? jag?..sluta.....jag ska bara hålla hand och se på tv. :rolleyes: "Never sex before marriage", det är ju så jag filosoferar. Och jag ska ju även ta det lungt i helgen, inga "fysiskt krävade aktiviteter då man är förkyld", det är inte bra för hjärtat. :smokin:
Onda tomten: Tack för tipset!....men jag ska även gömma lite kesella i bilen, då är det bara att gå ut och smaska då magen börjar kurra. :D
Nåja....dags att sluta pladdra och börja packa istället. Hörs!
Sena! Dags att komma igång på allvar snart eller?Jag ligger före, men ändock så lång efter :mad:
Blir som vanligt en ny hård vecka framför sig...
Vi hörs i snöstormen...
Bobbokrull
2003-01-12, 21:25
less....
..på att inte få träna. Har gått alldeles för länge sen jag fick slita i lite vikter nu, men motivationen är på topp, likaså den psykiska hälsan. Förkylningen är även borta...tror jag? Inget halsont och ingen större kråka i näsan..så...nu jälar börjar allvaret.
2 storlekar mindre ger man sig ut i dieten...känns jobbigt men samtidigt kul!
Bobbokrull
2003-01-13, 11:10
Promenaden imorse var bland de bättre....vindstilla och bara 5-7 grader kallt. Så här ska det vara varje morgon!!
Jag och den fete gick en rask runda på 46-47 minuter (PB!!!). Kändes bra i luftrören och hela det där köret, ser fram emot kvällens bröst/trapz pass. Det lär väl bli mer likt ett "rehab-pass" med tanke på hur litet jag tränat sen efter jul. Men jag ska köra så hårt jag kan....ajja...nu är det dags för lite mat, och då menar jag verkligen en miniportion! Det är ju jättekul att vara på diet:rolleyes:
Ucsh ja! Vad är det vi gett oss in på? 5-6 månader utan någon mättnadskänsla är inte kul. Gick själv ner 0.7 kilo förra veckan och har nu tappat det kilot jag samlade på mig kring jul. Jag tycker oftast det är svårt att komma igång men sedan när det börjar hända saker är det ju bara kul och då kör man på. Vi får stötta varandra under den närmaste tiden och hoppas på det bästa. Hur många kcals skall du ligga på per dag och hur ser fördelmningen ut? Själv kommer jag nog ligga på ca 3000 kcal , 35%protte, 50% kolisar och 15% fett. På slutet kommer jag nog sänka kolisarna ytterligare för att bli av med det sista.
Hur ser dina mål ut, hur mycket sakll du tappa, Vilken fett% utgår du från?
Promenaden imorse var bland de bättre....vindstilla och bara 5-7 grader kallt. Så här ska det vara varje morgon!!
Jag och den fete gick en rask runda på 46-47 minuter (PB!!!). Kändes bra i luftrören och hela det där köret, ser fram emot kvällens bröst/trapz pass. Det lär väl bli mer likt ett "rehab-pass" med tanke på hur litet jag tränat sen efter jul. Men jag ska köra så hårt jag kan....ajja...nu är det dags för lite mat, och då menar jag verkligen en miniportion! Det är ju jättekul att vara på diet:rolleyes:
Såja, bli inte deppad när jag sitter och svullar Superskrov bara... :eating:
:kickass:
Bobbokrull
2003-01-13, 21:46
Äntligen "comeback" i gymmet...jag var verkligen laddad inför dagens pass!!
Har även inlett min "mera reps" månad, jag kommer att pendla mellan 6-10 reps.
Bröst och traps på schemat idag:
Bröst
Rak hantelpress: 50 kg x 9/6, 45 kg x 8, 40 kg x 8.
Sned bänkpress: 90 kg x 10/6, 80 kg x 8/7.
Kabeldrag från övre trissan: 40 x 8/7, 30 x 10/9.
Trapz
Hantelshrugs: 50 kg x19/14/14/13.
Det var ju riktigt kul idag!
Var länge sen man inledde ett pass med plan hantelpress för att sen hoppa direkt på sned bänkpress. Det var asbra kontakt i hantelpressen...trodde inte jag skulle orka med ett PB där men tja...antar att denna långa vila har gjort sitt :D I bänkpressen var det tungt...dels för att pattarna redan var möra efter hantelpressen och dels för att man var tvungen att tänka mycket på balansen och utförandet iom att man körde med fri stång och ej i smithmaskinen. Men det blev grymmingpump!!
I shrugsen så kopplade jag tumlås på första setet och höll på att slita av mig tummen.:cryout: ....så jag sket i det och körde på med vanligt grepp sen. :insane:
Men passet var: godkänt!
Diet info
Kollade idag hur min kost ser ut. Kom fram till att jag ligger på 3000 kcal fördelat påföljande: p:46% k:41%, f:13%....men jag vet inte om det är för mycket kolisar eller för lite fett? Proteinet är då tillräckligt tror jag..ligger på 328 gram prott /dag.
Bobbokrull
2003-01-14, 06:43
Morgonpromenad: 37 minuter
Lite krax i halsen imorse, och det blåste ute. Och väckarklckan ringde 04.27...huu..det kommer att bli en lång dag.
Tacka gudarna för koffein och min facemask (vilken användes vid morgonpromenaden)
Tjenare,
Jo vädret gör allt för att vi skall hålla oss inne och bulka och inte vara ute och traska. Här nere är det faktiskt 5+ nu och snön är försvunnen så idag blir det promenader i Tshirt ;)
Så mycket försprång har jag ju inte då du bevisligen måste ha en del mer muskelmassa än mig. Med tanke på den långa diet vi har framför oss så bör vi i alla fall undvika att tappa för mycket i styrka.
Jag blir pissed varje gång som jag inte ökar något rep!
Det stämmer som du säger att är man lång så är det svårt att se bitig ut (om man inte väger 120 ripped) har dock insett att jag aldrig kommer att göra det. Jag trivs nog ganska bra mellan 90-100. Men man har ju alltid önskan att lägga på sig något kilo muskler så man lär ju inte vara nöjd när man passerat 100 med ruto på magen. Rutor på magen skall det bli redan till sommaren. I alla fall några stycken, Annars gör jag som du och sätter mig med en påse chips i näven framför TVn.
Det skall nog gå bra det här. Hoppas att vi båda håller ut och kan pusha varandra hela vägen fram. Åt en stooor lunch idag så idag blir det två promenader. Kul? Ja faktiskt, jag njuter av att vara ute och gå. Tänk sedan när det blir varmt oxå......
Bobbokrull
2003-01-14, 20:08
Kvällens meny: Biceps och ben.
Biceps
Skivstångscurl: 60 kg x 9/7/6.
Stående alt. hantelcurl: 25 kg x 10/9/8.
Hammercurls i cablecross (preacherbänk): 65 x 5, 55 x 8/7.
Ben
Benpress: 180 kg x 10/8/6.
Benspark: 50 kg x 8/6, 40 x 8.
Passet
hej och hå...bra kontakt i biccarna och jag fick kramp i högra låret och föll av motionscykeln då jag varvade ner efter passet. Men det tog jag med ett leende trots att ett helt fotbollslag (tjejer) stod och tränade just nedför där jag cyklade.
Godkänt pass.
Kristian
2003-01-14, 20:23
Hur lyckades du att trilla av cyckeln asså, iof sig så har jag själv halkat av en träningsbänk men ändå :D
/Kristian
Originally posted by Kristian
Hur lyckades du att trilla av cyckeln asså, iof sig så har jag själv halkat av en träningsbänk men ändå :D
/Kristian
vad tror du? han hade ett helt fotbollslag med brudar framför sig :naughty:
Bobbokrull
2003-01-15, 09:12
Kristian: fråga mig inte hur det gick till...men då högra låret gav vika så följde resten av kroppen liksom med. Nåja, tur man var själv i gymmet......eller hur var det nu? :rolleyes:
Morgonpromenad: 65 minuter.
Jag (och 79:an) har nu utökad onsdagspromenaden till 65 minuter...kändes väldigt skönt och det är så mycket lättare att promenera då man har nån att bolla tankar och ideér med.
Men det kändes inte skönt i kroppen imorse, träningsvärk i både bröst/armar och ben ( men det är ändå skönt på sitt lilla sätt)...det ska ändå bli skönt med en (träningsfri) vilodag idag! Kvällscardion blir städning av hela lägenheten..kul? nix, nödvändigt? tyvärr.
Se det som ett fettförbränningspass. Brukar funka rätt bra. Kör på ordentligt med dammsugaren så blir du i alla fall varm i kroppen. Sedan kan du svepa en prottedrink efter och bara njuta. Själv blir det Axlar och ben. Kommer köra ett antal annorlunda övningar idag, skall bli kul.
Ser att du går en del morgonpromenader. Gjorde jag oxå ifjol och året innan det men i år har jag inte orkat ta tag i det .....än
Nåja, jag går i alla fall en timme varje kväll och det är ju bättre än inget.
Bobbokrull
2003-01-16, 22:15
Morgonpromenad: 47 minuter.
En skön start på dagen, vallade 79:an runt den vanliga slingan. Han såg nöjd ut..undra vad han gjort inatt då?! Det känns f.ö som om jag börjar komma igång bra med promenaderna nu, en bra start på dieten!!!
Dagens pass......axlar och triceps på schemat:
Axlar
Sittande militärpress: 80 kg x 9/7/4...kom helt fel in i det sista setet. Fiasko!
Hantelpress: 37,5 kg x 6, 32,5 kg x 7/6. (nu började det kännas trångt)
Hantellyft åt sida: 20 kg x 10/9/8. (dropset på samtliga set)..HUU
Baksida i cablecrossen: 4 set..blalalala...
Triceps:
Bänkpress m. smalt grepp: 90 kg x 7/5, 85 kg x 5.
Triceps pushdown: 75 x 6, 70 x 8/6, 60 x 8. (dropset på de två sista seten)
Hmmm......
Ska ändra en sak i mitt axelpass....känner att det kommer att bli alldeles för jobbigt att köra både militärpress och hantelpress under samma pass. Fick pump/mjölksyra eller vad det nu var ?, men det började gå tungt och axlarna kändes trånga. Skön känsla men inte skönt att måsta fjolla ner på vikterna :insane:
Hädanefter blir det att välja mellan en av övningarna/pass. Annars inget speciellt att rapportera.
Bobbokrull
2003-01-18, 11:01
Gårdagens pass:
Morgonpromenad: 47 minuter....
Rygg
Skivstångsrodd: 110 kg x 14/11/9/8
Latsdrag "bakom" nacke: 90 x 6, 85 x 7, 80 x 9/8.
Sittande cablerodd: 90 x 8/7, 85 x 8/8.
Vader
Stående vadpressar: 160 kg x 19/15/12/11.
Kommentar:
Skivstångsrodden tog fint på latsen...hade inte ås mycket krut kvar till latsdraget, men trots att man var sepp i huvudet efter en jobbig dag på jobbet så gick det godkänt i gymmet.
Medan en del sover ruset av sig är andra uppe och tar långa slingan i raska steg! Pluggade in lurarna och slängde mig ut, var skitskönt väder idag, kunde ha gått hur långt som helst...Idag blire framsida ben och mage...och lite terapi också...!
Ha de!:thumbup: :sleep:
Bobbokrull
2003-01-20, 20:17
Morgonpromenad: 50 minuter.
Höll på att bli blind på ett öga då jag steg upp morse, men jag lyckades (med ledhjälp) att ta mig runt den sedvanliga slingan (+ 300 meter)
Sen var det dags för brösten att få ha lite skoj...
Bröst
Bänkpress: 130 x 1, 137,5 x 1, 145 x 0, 110 x 10/7/6.
Sned hantelpress: 45 kg x 8, 40 kg x 10/8/7.
Rak hantelpress: 40 kg x 5, 32,5 kg x 10 ( kraftig pump vid denna tidpunkt)
Pec-dec: Två fjolliga discoset för att sträcka ut ordentligt och ja...nått sånt.
Nja...
Gick rätt så kukigt på bänken..skulle testa 145 men kom helt fel in i lyftet redan då jag sänkte ner vikten mot bröstet...fan oxå, det satt i bakhuvudet resten av passet. Kör lite högreps träning sen, eller jag försökte iallafall så gott det gick.
Bobbokrull
2003-01-21, 08:24
Morgonprommis: 47 min...
Jag måste vara rätt så skadad, om man stiger upp 04.30 för att bege sig ut på en promenad är man inte normal. Dessutom hade snöröjningen tydligen sovmorgon så man fick vandra offpist stora delar av vägen. Jag är dock mest imponerad över att 79:an kravlade sig upp trots att han är ledig idag. :thumbup:
Funderar på att göra en FET beställning hos muskelbyggarn, men jag vet inte vad jag ska beställa. Jag ska "belöna" mig själv med lite tillskott och har lagt undan 2500:-, vad ska man välja??
AnderssoN
2003-01-21, 09:54
Har du fått mail om 5 kg protec blåbär? Jag skrev att jag var intresserad av det. Priset skulle vara helt OK.
Annars tycker jag att du ska belöna dig med multi vitamin/mineral och kreatin. Och varför inte lite vassle också.
Ja den där blåbärsprotecen var jag oxå intresserad av, har dock inte fått något svar än.
Annars ser det bra ut med promenaderna. Själv går jag minst en timme varje dag, Vissa dagar går jag faktiskt två rundor.
Bobbokrull
2003-01-21, 21:37
Andersson & Mangs: I februari kommer nog blåbärsprotec..och givetvis har jag anmält mitt intresse!:thumbup: Ska bli smarrigt värre om man nu får tag i det. Men som sagt..promenaderna rullar på och det känns hur härligt som helst i detta milda väder!
Blir även att testa det nya kreatinpyruvat från Eiselt. Känns kul att kunna testa lite nya produkter :)....det blir nog även nått annat gott från Optimum, har dock inte bestämt mig om vad än. Nått gott blir det då iaf!
Kvällens pass ( efter en koffeinboost som hette duga):
Biceps
Skivstångscurl: 60 kg x 10/8/6.
Sittande hammercurls: 27,5 kg x 7/5. 22,5 kg x 11.
Latsdrag med smalt omvänt grepp: 90 x 7, 80 x 9/7.
Ben
Benpress: 180 kg x 12/10/8.
Benspark: 50 kg x 8/6, 40 x 8.
Nå? `
Känns gott att kunna klämma in små PB nu då man börjat dra ner på kaloriintaget. Jag har f.ö hittat en optimal inställning på benpressen som gör att det blir perfekt kontakt i varje reps, det svartnar även för ögonen i slutet av varje set...men det är väl så det ska vara? Inte så mycket annat att säga om dagens pass. Jo, fick även kramp denna gång då jag cyklade efter passet men nu klev jag av cykeln i god tid innan en olycka hann inträffa.:D
Bobbokrull
2003-01-22, 14:25
Morgonpromenad: 48 min...
Klarade av det ultimata testet imorse....lämnade en dam i sängen för att bege mig ut på en promenad, och det gick hur fint som helst. Vädret? helt perfekt!!...+1 grad och vindstilla, synd bara att man fortfarande tar på sig nog med kläder för att klara -20 grader...huu...var gode svettigt imorse.
Ikväll är det bara vila som gäller.
Bobbokrull
2003-01-23, 23:15
Morgonpromenad: drygt 50 min.....
Den vanliga rundan med Bamse....sehr gut ja!
Axlar:
Hantelpress: 40 kg x 7, 37,5 kg x 6, 32,5 kg x 9/8.
Drag till haka (skivstång): 60 kg x 7/6/5
Hantellyft åt sida: 20 kg x 10/8/, 15 kg x 11 (dropset på samtliga set)..HUU än en gång. PUMP!
Baksida i cablecrossen: 2 set..yadiyada.
Triceps:
Bänkpress m. smalt grepp: 100 kg x 6, 95 kg x 5, 90 kg x 5, 80 kg x 8.
Triceps pushdown: 70 x 10/7, 60 x 10/8. (dropset på de två sista seten)
Ett bra pass!!
Känns hur bra som helst att behålla styrkan (och öka i vissa övningar!!!!) trots att man tycker sig äta som en liten tant.
Det var perfekt kontakt i samtliga muskelgrupper idag..triccarna brann och axlarna kändes blodfyllda. Ska bli ett rent nöje att promenera imorrnbitti. Så här ska varje pass vara...nice.
Bobbokrull
2003-01-24, 10:15
Inledde dagen med en morgonpromenad á 47 minuter. Som vanligt stod Bamse och såg stressad ut då jag svängde in på parkeringen :D
Jag har dock fått en blåda på vänster fot som gör att man hasar sig fram som en annan Zeb Macahan. Har även börjat käkat Synerlin nu..skönt att hädanefter slippa kaffeandedräkten på morgonen.
Ställde mig även på vågen imorse för att kolla läget 2 veckor innan nästa mätning. Den visade då 99,7 kg (nypinkad och klar) och midjemåttet har även minskat med 2 cm sedan dieten drog igång. So far, so good....och ikväll är det rygg på schemat. Hörs!!:D
Sen var det rygg och trapz på kvällen:
Rygg
Latsdrag bakom nacke: 90 kg x 9/8/7.
Latsdrag framför med v-handtag: 80 x 7/7.
Skivstångsrodd: 100 x 11/10/8/8 (sista setet med "curlgrepp")
Sittande rodd: 90 kg x 10/8/7/6.
Trapz
Hantelshrugs:62,5 kg x 12/10/9/8/7
Nöjd!!
Ännu ett lyckat pass att lägga till handlingarna. Passen är intesiva och utförandet är strikt. Fick verkligen kontakt med latse och trapz idag, har även blivit tvärstark i trapzen. Trots att jag inte tränat dem på "länge"....verkligen kul då träningen ger resultat!!:thumbup:
Bobbokrull
2003-01-26, 16:02
Försov mig till morgonpromenaden imorse...sorry Bamse!:em:
Jag = :smash:
Bara därför så valde jag idag att pröva på en ny sorts form av fysisk aktivitet som jag aldrig testat förr, nämligen spinning. Det var faktiskt helt okey...kände att min kondis är stabil men svetten rann som f-n. Kanske ska man lägga in spinning som stående cardio på söndagar?? Tåls att tänka på...
Kristian
2003-01-26, 20:52
Du ska givetvis köra fullt på spinning, dvs så tungt det bara går. Du kommer då att märka att uthålligheten saknas totalt :D
/Kristian
Kul att du var se stiga upp idag iaf:D inte illa!
I kväll blir det spinning! Det blir skönt...Men i morrn får vi ta oss ett pass på Gamlia tror jag!
Hörs!:bpump:
Bobbokrull
2003-01-27, 21:28
Inledde morgonen med sedvanliga morgonrutinen á 47 minuter. Hur hurtigt som helst...friskt och skönt!!
Sen var det dags att kombinera ett bröst/biceps pass på kvällen.
Bröst
Bänkpress: 130 kg x 2, 125 x 3, 120 x 5.
Sned hantelpress: 45 kg x 9/7. 40 kg x 11/8/7.
Plan hantelpress: 40 kg x 8/7/6.
Biceps
Skivstångscurl: 60 kg x 10/7/7/6.
Stående alt. hantelcurl: 25 kg x 10/9/7/5.
Koncentrationscurl á la Arnold: 20 kg x 8/7.
Kommentar:
Gick faktiskt bra att kombinera bröst & biceps. Synd bara att man inte hade passning på bänkpressen....och jag slog även i stånghelvetet i ställningen under det andra setet:insane:..så bänkpressen var ingen succé
Tog dock lite revansch i hantelpressen och bicepsövningarna, så passet blev godkänt!
[B]....och jag slog även i stånghelvetet i ställningen under det andra setet:insane:..så bänkpressen var ingen succé
Ja sånt är för jävla jobbigt. Tycker dock att passet ser bra ut :thumbup:
Det verkar som om du kommit igång ordentligt med din deff. Jag är impad över morgonpromenaderna. Det orkar inte jag göra nu så jag traskar på kvällarna istället. har inte märkt någon enorm skillnad men jag känner mig smalare och rutorna syns lite tydligare nu.
Det är bara att köra på nu, så blir det bra framöver 8får vi hoppas)
/Mangs
Bobbokrull
2003-01-28, 21:57
Mangs: Det går lätt då man är två stycken som är ute och går. Om man vore själv så vette tusan om det skulle gå lika bra. Men morgon smo kväll..bara amn ökar cardion så kommer nogf resultaten! Ska lägga in små kvällspromenader om en måand tror jag....
Dagens pass:
Morgondeff: 47 minuter med Bamse.79...häpp, hupp...lätta steg i friskt väder!
Framsida ben:
Benpress: 200 kg x 10/10/8/7
Benspark: 50 x 9/6. 40 x 9/7.
Vader:
Sittande vadpress: 75 kg x 12, 85 kg x 6, 75 kg x 7.
Stående vadpress: 160 kg x 18, 200 kg x 10, 240 kg x 7.
Kommentar:
Celebert besök av Bamse79 idag...men eftersom vi körde olika muskelgrupper så blev det inte riktigt ett sånt pass som man skulle vilja haft. Får ta revansch på torsdagf/fredag om han vågar följa då..för då blir det HART!!!
Fortsätter för övrigt att öka..nu var det benpressen och bensparken som jag ökade några reps i...grymp pump i ben och vader. Bra pass!
Bobbokrull
2003-01-29, 10:28
Morgonpromenad: 65 minuter.
Trots stela ben och - 18 grader så stapplade jag och 79:an oss runt på en 65 minuters deadman. Idag är det enbart vila för mitt lag...och det känns som om det behövs!
Bobbokrull
2003-01-30, 20:44
Morrondeff: 44 minuter....
Vi kändes för att slå ett PB på denna sträcka..sagt och gjort!!
Kvällspass:
Axlar
Militärpress, smith: 95 kg x 8,5/7,5/6,5. ( sista "halva" repset gick jag bara ner till näshöjd och sen upp igen)
Hantelpress: 37,5 kg x 5, 32,5 kg x 9.
Drag till haka (skivstång): 60 kg x 8/7/6
Hantellyft åt sida (en sida åt gången): 17,5 kg x 15/13/11
Triceps:
Hantelpress bakom huvud: 37,5 x 7/6.
Triceps pushdown: 70 x 10/9/8/6.
"En-arms" pushdown: 20 x 6, 15 x 7/6.
Ensam är stark..
Hade ingen träningspartner idag så jag valde militärpress i smith som dagens "tunga" övning för axlarna..och den kändes relativt lätt. Testade även en ny variant då jag körde hantellyft åt sidan...jag höll tag i powerracken med den ena armen och körde sen strikt som f-n med den andra. Kändes även det helt okey. Godkänt pass med tanke på att jag tränade solo.
Notis: Tog den första portionen kreatinpyruvat (Eiselt) idag...surt som rönnbär var det. Får väl se om det tillskottet ger ngn skillnad i träningen.
Bobbokrull
2003-01-31, 20:00
Kl. 04.50: Morgonpromenad i 45 minuter.
- 20 grader....friskt...härdande
Sedan var det bestämt att jag och Bamse79 skulle köra rygg/trapz pass på eftermiddagen....och så blev det:
Rygg
Latsdrag bakom huvud: 95 x 8/6. 85 x 10.
Stångrodd: 100 kg x 12/10/8, 90 kg x 12.
Sittande kabelrodd: 90 x 9/9/8.
Trapz
Shrugs m. skivstång:160 kg x 6/4.
Shrigs m. hantel: 62,5 kg x 11/9/8.
Sista passet...
...på en godkänt träningsvecka. Har hållt dieten exemplariskt och vandrat varje morgon. Passet idag var även intensivt och j-vligt roligt. Bra kontakt i varje övning...strikt och fint. Även kul att ha ngn jämnstark att pumpa med!! :thumbup:
Imorrn är det en halv ätardag....så gott det ska bli med rostat bröd på morgonen!!
Bobbokrull
2003-02-02, 09:59
Halv ätardag? Vem försökte jag egentligen lura med det? Om det ska vara, så ska det vara rejält!!
Gårdagen innehöll enbart mat i alla dess (smarriga) former....räknade ut att jag, efter att ha druckit en liter Plupp chokladmjölk och rostat 6 frallor till kvällsfika, landade på + 5000 kcal. Jag kände mig verkligen tjock då jag rullade tills sängs igårnatt...fifan...svullig och svettig.
Imorse blev det därför en morgonpromenad på 65 minuter med Bamsetrams.
Det blir intressant att se hur kroppen och träningen reagerar på gårdagens ätardag nu. Vågen visade inte alls mycket imorse (100,7) och det tar jag som ett bra tecken. Ska ligga på samma kcal-nivå som förra veckan och se vad som hänt tills på fredag. Om allt flyter på så blir det kanske en liknanade ätardag på lördag, för det var verkligen behövligt (för psyket om inte annat) att får äta precis vad man ville för en dag. Bra eller ej för dieten? det har jag ingen aning om.
Tjena, vart går ni när ni är ute på era morgonpromenader?
Jag träffade 3 st idag när jag var ute.... helt otroligt igentligen att man inte såg fler. Det kanske var för mycket :cheers: så hela stan sover.
Bobbokrull
2003-02-02, 10:19
Mr Pink: Imorse gick vi Ålidhem-tomtebo-Ålidhem...snurrade runt längs cykelstigarna. Det var rätt kul att se alla som kutar omkring mellan lägenheterna på Ålidhem, iförda kostym/finkläder, så tidigt på morgonen. Men det känns skönt att vara ute och gå då man vet att många andra ligger hemma och har :smash: i huvudet. :D
Karl_alfred
2003-02-02, 12:41
Oh jäklar du va stark du. Men hur går det me benen där verkar du assa klen ju?
Jo du jag såg en kille som seg ur taxin på mariehem och han så ut att ha haft ihop det med ett vilddjur, alltid lika skoj att se sånna... skjortan hänger och slippsen sticker ut ur en ficka. :smokin:
Hehe, det är nog starkaste minnena från förra våren, då man kommer där hurtig som ingen annan och har gått sig dyngsvetting kl.6 på morgonen och så kommer det någon festprisse. Vi lär stöta på varandra, Bobbo. Brukar alltid gå däromkring tomtebo (bor på åhem)
Bobbokrull
2003-02-03, 21:09
Kalle Alfred: jag jobbar på det..låna mig lite spenat så...
Munter: Jepps, vi lär säkert mötas. Får väl dra en dubbel bicce eller krabba då vi möts så du vet att det är jag och bamse som du blir omsprungen av :D
Dagens aktiviteter:
Morgonpromenad: 47 minuter.... VI fick verkligen kämpa idag..det blåste storm då vi gick....men det var bara att bita ihop.
Kvällens pass....(observera att jag känt mig snörvlig hela dagen, men det var bara i näsan det kändesm inte i halsen. Så jag blåste på i gymmet som vanligt)
Bröst
Bänkpress: 135 kg x 2, 130 kg x 2 ( egentligen en 3:a men jag slog i ställningen..igen:insane: ), 120 kg x 5/3.
Sned bänkpress: 100 kg x 6/5/4
Hantelpress (20´s lutning): 45 kg x 5. 40 kg x 6/6.
Biceps:
Skivstångscurl: 60 kg x 8/6/5
Sittande hammercurls: 25 kg x 8/7/7
Avslutade med 3 set prechercurls i Cablecrossen..använde mig av varierande handtag och resultat: grymmingpump i småtting-armarna.
Hyggligt tryck..
..i dagens pass. Kändes fint i bänkpressen trots att jag var nära att lägga ner planerna på att träna idag. Kände mig rätt så risig vid lunchtid....nåja. Det var inte lika bra tryck i biccarna som förra gången men det beror nog på att bröstträningen var mye bättre än förra gången.
Ställningen är förödande, men jag har ändå lyckats hålla mig borta från den. Du kanske har utvecklat en ful ovana? :nono:
Stark! Kör hårt! :thumbup:
Bobbokrull
2003-02-04, 22:15
Morgondeff med den ständigt morgontrötta Bamse....raskt lufs i 47 minuter.:thumbup:
Sen var det dags för benträning..kände mig lite snuvig men ähh...vi rockar på!!
Ben
Benpress: 200 kg x 13/12/10/9.
Benspark: 50 x 12/9/5. 40 x 9/.
Vader
Sittande vadpress: 75 kg x 12/9/7. 70 kg x 7.
Stående vadpress: 160 kg x 20, 200 kg x 10/8.
Kommentar
Fortsätter öka i gymmet..nu var det benen som visade god form. Ska öka till 240 nästa gång....känns kul att öka varje gång nu..trots dieten. Är det kreatinpyruvatet som gör sitt?? Hursomhelst.....imorrn är det mätning samt vilodag. Blir spännande att se vad vågen visar:blah:
Kul att se om måtten har ändrats..
Ser att du sköter din deff med bravur :bow:
Vem vet, kanske även jag börjar med morgonprommisar snart?
Det verkar vara många från Umeå som är inne och skriver här på forumet. Finns en liten chans/risk att även jag i framtiden blir Ume-bo då tjejen kommer därifrån. Vi får se var det slutar. Hur trivs du där uppe, du kommer väl inte därifrån ursprungligen, har jag för mig?
Hur gör du för att få till det i benpressen? Jag har lite problem med den. Tycker bara den är tung inte jobbig...
E det en 45 grders eller liggande?
Kör hårt med deffen nu och jag hoppas måtten visar att du inte kämpar förgäves!
MVH
Kristian
Bobbokrull
2003-02-05, 10:50
Mangs: Du har rät..jag kommer inte från Umeå, är från en håla (arvidsjaur) som ligger 30 mil norrut. Men jag tycker att du iaf ska besöka Umeå en gång i ditt liv om du nu inte flyttar hit, för det är en helskön stad..trivs som fisken i vattnet här.
Razores: Det är en 45 graders benpress jag ligger och kämpar i. Det gäller helt enkelt att hitta en bra inställning då du ska bra...rätt vinkel på ryggstöd och fotplatta. En kan man även experimentera och köra med smalt/brett avsåtnd melnnan fötterna. Det gäller bara att testa sig fram. Men den benpress jag kör på är så jädra seg..känns som om den ska fastna bara då man kör utan vikter. Ajja..men det börjar arta sig.
Så..idag var det dags för mätning.
Morgonpromenad: 65 minuter.....sen väntade kalipern hemma hos Bamse.
Morgonvikt: 99,4 kg. (-3,8 kg)
Fettprocent (mätt med kaliper på magen, nöp tag i valken och klämde åt): ca: 15% (-2%)
Sen hittade jag inte måttbandet imorse så jag får kasta upp mina pinsamma mått imorgon :em: . Men oavsett vad måtten visar så är jag rätt så nöjd med januari månad. Har blivit starkare i många övningar, samtidigt som jag tycker mig fått smalare midja....och detta borde innebära att jag inte tappat muskler (rätt så enkel ekvation va?)
Det var det.....tills vidare.
Looking good bro'!
Väntar med spänning på måtten! :devil:
Bobbokrull
2003-02-06, 10:44
Morgonpromenad: 47 minuter
Blåsor på fötter och känningar i benen sedan tisdagens träning..ujuj...men det spelar ingen roll. Promenaden får inte försummas..
Sen var det visst dags för lite kalla mått (med betoning på kalla för det var verkligen svinkallt ute imorse.
Midja: 91 cm (-3 cm)
Bröst: 121 cm (+/- 0)
Biceps: 41,2 cm (+/- 0)
Lår: 64 cm (-1 cm)
Vader:45 cm (+0,5 cm)
Inte så mycket att säga om dessa mått, jag förstod att det inte skulle vara någon större skillnad sen föregående månad.
Ikväll är det axlar och triceps på schemat.
EDIT: lägger upp kvällens pass.
Axlar
Hantelpress: 45 kg x 3, 37,5 kg x 7/6, 32,5 kg x 9.
Drag till haka (skivstång): 60 kg x 9, 65 kg x 6, 60 kg x 6/6.
Hantellyft åt sida: 20 kg x 8, 17,5 kg x 9/8. (trött)
Baksida i cablecrossen: 3 set...
Triceps
Bänkpress m. smalt grepp: 100 kg x 5, 90 kg x 7/5, 80 kg x 7.
Triceps pushdown: 5 set ( fick hoppa mellan cablecrossen & latsdragsmaskinen..därav ingen viktangivelse)
Avslutade med lite kickbacks m. hantel...tog finfint in i triccen.
Comments
Ville bara testa 45:orna en gång i axelpressen. och det var hyfsat tungt. Resten av passet var som vanligt..ökade lite i drag til haka men annars inget nämnvärt. Knappt godkänt pass...
Helt ok förändringar av måtten, jag skulle oxå vilja loosa 3 cm på magen och stå mer eller mindre still på de andra måtten. Kör dock hårdare nu och hoppas på en minskning av mitt midjemått till nästa mätning.
Jo jag vet hur det är att frestas av alla dessa godsaker. Idag serveras det semlor på jobbet och man bara totalignorerar dem, fast innerst inne skulle man vilja äta upp allihop tills man varit så mätt så mätt.
När det gäller mitt kostschema så har jag inte gjort så stora förändringar ämn mer än att jag äter nyttigare och mindre. Har dock de senaste dagarna skurit ner mer på kolisarna och då speciellt på kvällen. Kommer att köra mer seröst med maten framöver om viktminskningen stannar/avtar.
Här kommer mitt ungefärliga schema
1. Frukost Havregrynsgröt + Proteindrink i mjölk
2. Mellanmål, Mjölk+ grönsaker och ev en macka.
3. Lunch (kyckling,tonfisk eller något annant nyttigt med ris eller pasta)
4. Mellanmål, Proteindrink i vatten, äpple +banan
5. Middag, se lunch
6. Efter träning Proteindrink i mjölk, dextropur
7 Kvällsmat, Proteindrink i vatten
På kvällen blir det ibland något mål till och ibland tränar jag före middagen. Käkar även ibland lite nötter etc. Ligger idag på ung, denna födelning och ca 2800 kcal
protein 35-40%
kolisar 45%
fett 15-20%
Kommer ev. sänka kolisarna lite och höja fettet.
Hur pass strikt diet kör du då Bobbo?
Bobbokrull
2003-02-07, 20:36
Skönt att det snart är helg..ska bli gott att få rosta en fralla imorrn....och ha sylt till gröten..MUMS!!
Inledde dagen med en sedvanlig morgonpromenad á 47 minuter....-28 graders kyla. Friskt och skönt....Bamses ögonbrun såg rätt roliga ut då vi var klara med promenaden...hähä...
Kvällens pass:
Rygg
Latsdrag "fram": 90 x 10/9/7. 80 x 10. ( bytte till annat handtag sista setet..tog fint)
Skivstångsrodd: 110 kg x 9/8/7. 100 kg x 10 (omvänt grepp på sista setet)
Sittande kabelrodd: 95 x 9/7, 90 x 8/7.
Hantelrodd: 40 kg x 8/6.
Trapz
Hantelshrugs: 50 kg x 19/15/13.
Ensam är fan inte stark...
Min ordinarie träningspolare kunde inte följa med mig idag..han skulle äta maxmål :furious: , och Bamse79 bangade oxå ( blev han rädd förra ryggpasset? :MrT: ) så jag fick träna själv idag. Och jag var i princip själv på gymmet, vi var totalt 3 pers som tränade i gymmet..kändes fan löjligt.
Testade även hantelrodd som dagens sista övning, varför har jag inte kört det förr? Ska nog börj amed det känner jag...tekniken sög med det sträckte fint i muskeln...skönt.
Som sagt...imorrn är det lite mer slappt (läs: minst 4000 kcal) då det gäller kosten, det kan jag unna mig med gott samvete.
Bobbokrull
2003-02-09, 21:24
Igår var det en liten "ätardag"....men jag var relativt nyttig. Åt desto mer av ris och pasta OCH BRÖD!! *mums* då man väl frossade...nåja...det verkar fungera att ha en svullardag/vecka så mjag fortsätter väl med det:D
Imorse var det en 68 minuters deff med Bamsen, nollgradigt ute,....perfekt deffarväder!!
Sen fick jag tråkigt efter lunch och kände för att träna lite ben&vader.
Framsida ben
Benpress: 220 kg x 8/8/7/7/6.
Benspark: 60 x 6, 50 x 8/6, 40 x 8/6,
Vader
Sittande vadpress: 90 kg x 6/5/4. 80 kg x 8.
Stående vadpress: 250 kg x 10/9/7.
Slö söndag
Man kände sig nästan bakis ( känner mig så efter en ätardag...skumt?!)...men 2 st synerlin och en kopp kaffe gjorde att man kom igång. Jag viktade upp i samtliga övningar och det kändes alldeles utmräkt....det var varmt, otroligt varmt och rätt kul pass trots att man var själv i gymmet. Benen börjar bli starkare nu...alltid positivt.
Bobbokrull
2003-02-10, 13:55
Började dagen med en 47 minuters morgonpromenad....sen var det dags för ett "tidigt" bröstpass klockan 11.30. (via arbetet)
Bröst
Bänkpress: 120 kg x 6/5, 110 kg x 6..(avbröt)
Lutande hantelpress: 42,5 kg x 10/8/7.
Hammer Strenght incline benchpress:110 kg x 8/7.
Hammer Strenght benchpress: 110 kg x 8/7.
Cablecross från "övre trissan": 45 x 8/7/7.
Kommentar
Sista gången jag jag tränar utan att vara tillräckligt "förberedd"...detta skall icke upprepas!!
Allt gick emot mig på bänkpressen..Bänken var nästan för smal så jag vingalde som fan..det ledde till att jag slog i ställningen på första setet och då var det förstört. Sen gjorde jag likadant då jag skulle pumpa lite lätt på 110 i det 3:e setet så det avbröt jag efter endast 6 reps..usch, fy och blä. Passade på att testa lite nya maskiner idag och de kändes väl okey...men passet i helhet var kasst.
Bobbokrull
2003-02-11, 20:07
Inledde dagen med årets roligaste morgonpromenad, övade lite "posering" med 79:an längs den vanliga 47 minuters rundan. Jag tror att en "rak dubbel biceps framifrån" kommer att bli en höjdare, eller vad tror du Bamse?.:laugh:
Sen var det dags för revansch sen gårdagens fiasko.
Biceps
Skivstångscurl: 70 kg x 5/4, 65 kg x 5.
Stående alt. hantelcurl: 32,5 kg x 5/5.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 105 x 4, 95 x6
Prechercurls i cablecrossen: 75 x 6/4
Avslutade med 10 minuters symbolisk cardio och 3 set chrunches.
Revansch?
Jag var på ett sånt här humör då jag for till gymmet :furious:, och efter träningen kände jag mig såhär :kinky:. Passet tog 35 minuter (exkl. cardio & mage), intensivt och kul.
Det är lågrepsträning som är min melodi....det vet jag nu.
Bobbokrull
2003-02-12, 14:32
Morgonpromenad: 70 minuter....
Nu börjar det verkligen var en fröjd att vara ute och promenera. Tempen låg på -4 grader, m.a.o helt perfekt!!
Men ikväll blir det bara vila och åter vila, kroppen behöver det efter en hyfsad inledning på denna (tränings)vecka.
Jag har redan även börjat planera lördagens föda. Jag är kraftigt sugen på toast i våffeljärnet eller så blir det plättar som jag kommer att "lyxa" till med som frukost på lördag (ungarna på jobbet gör just nu "toast" till mellanmål )...arrhll.........snacka om att de testar min karaktär. Ena veckan kladdkaka..andra veckan toast. :booty:
Men som sagt...jag håller mig till på lördag. :eating:
Ja, våga dig inte smaka en enda liten bit, du kanske blir fet!:D ;)
Själv går jag ner ordentligt i vikt och midjan krymper så man är väl på rätt väg. Känner mig dock ordentligt liten och klen nu när det yttersta fettlagret skalats bort. Vågar inte tänka på hur naken man känner sig fram emot sommaren när man ligger under 10%, då är det inte mycket kvar av mangs.
Jag har oxå vila idag så jag får ta igen mig lite efter de senaste passen.:devil:
Bobbokrull
2003-02-13, 20:12
Först den obligatoriska morgondeffen á 46 minuter.
Sen axlar & triceps på kvällen:
Axlar
Militärpress, smith: 105 kg x 4, 100 kg x 5, 95 kg x 6.
Sittande hantelpress: 37,5 kg x 6/4.
Drag till haka, skivstång: 70 kg x 5, 65 kg x 5, 60 kg x 6.
Hantellyft åt sida ( dropset): 22,5 kg -20 kg- 12,5 kg -10 kg x 2 set.
Triceps
*ny*Dips: Kroppvikt +10 kg x 12/10/9
Triceps pushdown i CC: 80 x 7/5/4, 70 x 7.
*ny*En arms-sträck från öre trissan i CC: 20 x 8/6.
Nå?
Testade lite nya tricepsövningar....dipsen kändes bra så jag ska fortsätta med det. Fortsätter att ha hyggligt tryck i de flesta övningar ( med div. ökningar)...är det kreatinet som är orsaken?
Snart är det lördag....blir ett stenhårt ryggpass imorrn...sen....väntar mat.
Bobbokrull
2003-02-15, 08:54
Gårdagen inleddes med en extralång morgondeff á 68 minuter.....hade även en blåsa av modell STÖRRE under foten som skapade en viss irritation under resternade del av dagen.
På kvällen var det ryggträning tesammans med Bamse79. Skulle bli hårt.....
Rykk
Latsdrag "fram": 100 x 5, 95 x 6/5. 90 x 7.
Skivstångsrodd: 120 kg x 7/6. 110 kg (omvänt grepp) x 9.
Sittande kabelrodd: 105 x 5/4. 90 x 8/7.
Hantelrodd: 40 kg x 8/7/6.
..samt två set hantelshrugs med 50 kg:s hantlarna.
After-cardio
15 minuters gång på "the treadmill".
Kommentar
Ett mycket bra ryggpass med Bamse...ökade i vikt och körde med hög intensitet. Men trots att jag viktar upp så försöker jag ändå vara noga med att verkligen koncentrera mig på utförandet. Det ger absolut ingenting att fläska på med feta vikter och sen köra ostrikt så inni h-vete. Fjortistiden då man stirrade sig blind på vikterna är förbi.
Känner såhär i efterhand att passet tog på bra, är rätt så mör i kroppen. Mer sådana här pass tack!!:thumbup:
Bobbokrull
2003-02-16, 22:05
Blev en 65 minuters morgonpromenad imorse. resten av dagen har det bara varit lökning på hög nivå.....så.....nu börjar en ny hård vecka!
Har du nå tryck i bitarna idag eller är det som vanligt?:thefinger :bpump: :bpump: :eating:
Bobbokrull
2003-02-17, 20:11
Bamse79: :booty:
Dagens träning:
Morgonpromenad: 47 minuter....helt perfekt väder!!
Kvällen bestod av bröst/biccar.
Bröst
Lutande hantelpress: 50 kg x 8/5, 45 kg x 9/7.
Bänkpress: 120 kg x 3, 110 x 6/5/4
Sned bänkpress, smith: 105 kg x 4, 95 kg x 7/6.
Hantelflies: 25 kg x 10...fin stretch.
Biceps
Stångcurl: 70 kg x 4, 65 x 4, 62,5 x 5.
Stående hantelcurl: 32,5 kg x 5/4.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 100 x 4, 95 x 4.
Prechercurl i CC: 75 x 6/5.
Hullerbuller....
Att kasta om ordningen lite i övnigarna gör så otroligt mycket...brösten kändes lite knasiga då man skulle köra bänkpress, och man fick gå ner nått kg i bicepsövningarna eftersom man nu körde dem samtididgt som pecsen.
Men passet var okey...var skönt att köra ett pass med många forced reps, det var ett tag sen man kunde göra det nu.(OBS..skriver inte ner mina FR i denna journal).
Nya tag imorrn...då är det ben+vader på schemat.
Ser ju bra ut! Du är ju på gång. Tycker dock att du ska sluta hänga med den där tjocka loosern i spinningtights, han drar bara ned kvalitén på din egen träning. :D
Du och din "sambo" :love: har leverans.
Bobbokrull
2003-02-18, 21:41
Droog: Ingen fara...fettot i tights tillbringar större delen av sin tid i cablecrossen på USM, där stör han ingen :D
Dagen träning:
Morgonprommis: 46 minuter
Ben & vader
Benpress:220 kg x 10/9 200 kg x 9/8.
*ny*Hack Squats: 120 kg x många.., 140 kg x 8/6.
Benspark: 60 x 6, 50 x 8/6.
Stående vadpress: 200 x 11/10/9/8 ( höll lääänge i toppläget..typ 2-3 sek. Pain!)
..avslutade med 15 minuter cardio på bandet.
tja..
Hyggligt pass....fortsätter att öka på benpressen, alltid nått i dessa defftider. Ny övning för dagen var "hack squats", den kändes väl okey. Får se hur benen känns imorrn.
Bobbokrull
2003-02-19, 10:15
Morgonpromenad: 74 minuter
De första 30 minuterna var jobbiga (hade kramp under foten) men när det släppte så ökade vi tempot och slog PB!!! med hästlängder...74 minuter:hbang: i härligt morgonväder..lite awesome och såna grejjer oxå.
Idag är det vila...lök...och givetivs hockeeymatch på kvällen. Kan bli intressant att se vad benen tycker om att stå i 3 timmar. Nåja....imorrn är det axlar/triceps, längtar redan!
Är hela umeå ute o promenerar om morgnarna numera?? Vi kan nästan börja ha tävlingar i morgonpromenadssträckor snart:D
Bobbokrull
2003-02-20, 09:30
Morgonpromenad, as usual, med Bamse79. Tid 46 minuter...häpp hupp!
Smygmätte även lite mått såhär i mitten av en "period".
Vikt: 98,5 kg
Midja: 89,5 cm
Har tappat 0,5 kg på en vecka...tycker det verkar som en "lagom" nivå. Fortsätter på samma väg i två veckor till nu.
Kvällens pass:
Axlar
Hantelpress: 40 kg x 7/5. 37,5 kg x 7/6.
Drag till haka: 70 kg x 4, 60 kg x 7/7/5
Baksida CC: 3 set..
Triceps:
Smal bänkpress: 100 x 7/6.
Dips: Bobbo [+ 10kg] x 14, [+ 15kg] x 8/7/6.
Triceps pushdown CC:80 x 5, 70 x 7, 65 x 6.
Medelmåttigt..
...pass idag. Tog slut så dj-vla fort i axelpressen men styrkan finns fortfarande där.
Men hela dagen har känts seg.....så jag hade inte heller förväntat mig några världsrekord i gymmet. Imorrn är det rygg på schemat, då ska jag ta i lite extra med tanke på vad som komma skall.
Bobbokrull
2003-02-21, 18:47
Morgonpromenad: 75 minuter.....kändes friskt och gött.
Sedan ett tidigt lunchpass innan det var dags för hemfärd.
Rygg
Latsdrag "bakom nacke": 105 x 3, 95 x 6/5/4.
Skivstångsrodd: 120 kg x 7/6/5. 100 x 11.
Sittande kabelrodd: 105 x5, 95 x 8/7/6.
Hantelrodd: 45 kg x 7/6, 40 x 6.
Summa sumarum:
Med tanke på att passet var relativt tidigt på dagen så är jag väl rätt så nöjd.
Men nu är jag inte alls lika nöjd....är "hemma" hos morsan i A-Jaur nu och vad händer efter den nyttiga middagen? Jo, hon ställer fram en budapest-stubbe med motiveringen "du är ju inte hem så ofta...blabla"...fan...nu känns det som om man har syndat bigtime. :eating:
Nåja...får väl leva med det antar jag, får bli 1,5 ätardag denna vecka. Får väl öka cardion nästa vecka :furious: :kickass:
Bobbokrull
2003-02-23, 11:13
Väldans lugn morgonpromenad: 46 minuter
Vaknade 09.00 och kände mig fräsch..."vafan", tänkte jag och drog med mig tjejen ut på en liten runda. Men med tanke på att det var "dagen efter" :cheers: så gick man inte i samma raska dödstempo som vanligt, men jag gick...och det är det som är det väsentliga.
Nåja, en ny hårdvecka stundar. Jag ska nu även börja gå 15 minuter på löpbandet efter varje styrkepass. Dags att öka cardion känner jag, för helgen var nästan äcklig då det gäller mat/dryck. Idag känner man sig rätt så slät..slät som en säl.
Bobbokrull
2003-02-24, 20:58
Morgoncardio med 79:an, 45 minuter..lättlätt.
Kvällens pass:
Bröst & triceps
Bänkpress: 125 kg x 3/3/3. 120 kg x 4.
Lutande hantelpress: 50 kg x 4, 45 kg x 8/6/5.
Hantelpress: 45 kg x 5, 40 kg x 6.
CC från övre trissan: 45 x 7/6
Dips: Kroppvikt [+15 kg] x 7, [+20 kg]x 6/6.
Triceps pushdown i CC: 80 x 4, 65 x 7/6.
Avslutade med 17 minuter cardio.
Godkänt pass.
Men jag saknade "passning" på bänken idag så jag testade en ny liten grej...körde inte så tungt men desto explosivare och striktare. Trots stor feghet från min sida samt en lika stor dos klantighet (jag slog i ställningen två gånger) så kändes det rätt så stabilt.
Ska för övrigt köra enligt ett nytt upplägg denna vecka. Imorgon blir det rygg/trapz, torsdag är det axlar/biceps och som avslutning på veckan ska det tuktas ben/vader. Kände för att ändra om litegranna i det "vanliga" schemat...blir skoj att se hur det går.
Bobbokrull
2003-02-25, 21:17
Morgonlufs: 45 minuter.....bra start på dagen trots att man var slät om magen då man vaknade..
Rygg
Latsdrag: 100 x 5, 95 x6, 90 x 7/6.
Sittande kabelrodd: 105 x7/5, 95 x 8/7.
Hantelrodd: 45 kg x 8/7/6.
Trapz
Skivstångshrugs: 170 kg x 6/5/3.
Hantelshrugs: 62,5 kg x 14/12/10
...kände mig oförskämt fräsch i ryggen efter shrugsen så jag avslutade med 2 pumpset latsdrag "bakom" nacken (á 80 kg)
[+ 17 minuter cardio.]
Intenzivt!!
Idag var det verkligen kul att träna..hade bra tempo i träningen och jag var även full av energi trots att man varit uppe sen TIDIGT imorse. Godkänt pass!....imorrn är det vila.
[B]Morgonlufs: 45 minuter.....
Låter trevligt att lufsa runt på morgonen.. Jag brukar köra koma-cykling själv (halvsova på motionscykel):)
Schyssta vikter du bollar med Bobbo...gräv där du står ! Inga bilder att titta på ?
Bobbokrull
2003-02-26, 13:39
Munter: bilder?..haha...mjaahaoo...jag har en (mycket gammal) bild där jag....mja...det är den enda existerande "utan t-shirt"-bilden som existerar på mig om vi säger som så. Den är dock fotad för nått år och X kilon sedan....inte en chans i :devil: att den ska ut här. :D
Idag:
Morgonhalka med Bolibompa: 70 minuter. Idag kändes det verkligen sådär "lätt" i kroppen, hade med lätthet kunnat gå 20 min till men...mjä....det är inte läge att göra en "Nate" riktigt än.
Men annars är det okey, sitter på jobbet med überdjevlig värk i trapzen..huga..det tog på bra igår. Det har varit 2 bra styrkepass denna vecka...det känns nu, häftig känsla.
Bobbokrull
2003-02-27, 21:41
As usual, morgonprommis med 79:an.....46 snabba minuter.
Drabbades av akut slöhet på jobbet....kändes som om kroppen gick in i dvala, helt orkeslös fram tills 16.30, då fick jag äntligen hem och äta. Sen var det dags för:
Axlar
Militärpress, smith: 100 kg x 6/5, 90 kg x 8/7.
Hantelpress: 37,5 kg x 6/5.
Hantellyft -framåt: 22,5 kg x 8/7.
Hantellyft åt sida: 20 x 8/7.
Biceps:
Stångcurl: 70 kg x 4, 65 kg x 6/5.
Stående hantelcurl: 32,5 kg x 5/4.
Sittande hantelcurl, 45 graders lutande bänk: 25 kg x 6/6.
Prechercurl i CC: 75 x 5, 70 x 5.
+ 18 minuter cardio.
Vart tog gnistan vägen?
Jag måste ha tappat den under morgonpromenaden, för det var inte så intensivt idag. Satt mest och tänkte på vaniljvisp i militärpressen....
Taggade dock igång lite under bicepsövningarna men äähhhh....nya tag imorrn! Men framförallt ska det blir stenhårt nästa vecka..slut på sådana här slöa pass.
Tycker det ser bra ut ändå ,trots ett "slött" pass.
Fan vad du är stark i militärpressen!! Jag är imponerad.
Det kommer nog lösa sig för min del, skall vila lite nu då det var länge sedan jag hade mer än två dagras vila i följd.
Konstigt att mitt förrförra pass var såpass bra? Nåja, Nu skall jag börja köra morgonprommisar snart. Samt köra kondition på kvällstid.
Hur går det annars med deffen, känner du dig något smalare?
DU vet om att det krävs bilder av dig längre fram :hbang:
Bobbokrull
2003-02-28, 22:03
04.20 ringde sattyget (väckarklockan), sedan var det dags för en45 minuters morgonpromenad. Bamse fick dock gå 60 minuter eftersom jag noterade han såg lite pluffisig ut i ansiktet.
har även bestämt mig för att inte ta en "ätardag" i heglen...ska se hur detta beslut påverkar träningen den kommande veckan.
Nåja....idag är det fredag och benen skulle tränas.
Ben & vader
Benpress: 220 x 2 set, 200 x 2 set.
Hacklift: 120 kg x 3 set..
Benspark: 60 x 1 set, 50 x 2 set, 40 x 2 set..
Stående vadpress: 200 kg x 2 set, 210 kg x 2 set.
Sittade vadpress: 60 kg x 2 set.
+ 17 minuter cardio.
Hmmm.....
Det var inge höjdare att förlägga benpasset till en fredag. Varför? jo, för att ben är tråkigast att träna och det kändes inte som "Jippi" då man klev in i gymmet. Men det tog på rätt så bra idag..intensiteten fanns där och det är det viktiga. Att ben är mindre roligt att pumpa spelar ingen roll...allt ska tränas.
Bobbokrull
2003-03-02, 10:34
Morgonpromenad "El Grande": 86 minuter....som vanligt med 79:an by my side. Kändes oförskämt lätt i steget idag.
Blir ett bröstpass sen ikväll...känner inte för att bara dega hela dagen.:thumbup:
Bobbokrull
2003-03-02, 22:20
Bröst/triceps
Jag, Bamse79 och en kamera...ja...ack så kul man kan ha:D
Sned hantelpress: 45 kg x 9/4/5. 40 kg x 8.
Plan hantelpress: 40 kg x 6/6.
Bänkpress: 125 kg x 4, 120 kg x 4/3/3.
Kabeldrag från övre trissa i CC: 45 x 6, 40 x 6, 35 x 8.
Hantelflies: 25 kg x 8, 22,5 kg x 9.
Dips: [+20 kg] x7/6/5.
Triceps pushdowns i CC: 70 x 7/6/5, 60 x 7.
+ 18 minuters cardio.
Bröst/triceps
Det var ett roligt pass, bra intensitet men det kändes ändå lite smygklent i kroppen...trycklöst på nått sätt, men ändå inte Fibblade på som fan med hantelpressen i det andra setet...skulle först köra med 50:kgs men jag avbröst mitt i..och hoppade direkt på 45:orna då...givetvis utan ork sedan fibblet..lyckat? nej.
Men det var ett kul pass...godkänt! Mer sånt.
[/B]
Hehe, hur ska man tolka det? :D Läbbigt...
Annars ser det ju kanon ut. Kanske man får släpa ned fläsket och hälsa på er snart i hallen? Skulle vara kul med lite ombyte.
Tack för att befriade mig från udo-skiten! :bow:
Smakat på den ännu? :naughty: :booty:
Bobbokrull
2003-03-03, 11:24
Inledde dagen med en 65 minuters morgondeff. Två dagar kvar till mätningen nu..huu..börjar kännas nervöst. men Bamse79 ser bara nöjd ut..han har fått alldeles för många positiva kommentarer om sin bild..inte bra. Nu flinar han bara under hela morgonpromenaden:D
Ikväll blir det biceps+mage, hörs sen.
AOP AOP !
Innan jag är ifatt din bf% så måste jag köra stenhård cardio i 10 veckor nu.....:bow:
Kom hit ska jag :kinky: i din arsle!:insane::furious: :thefinger
[B]Bröst/triceps
Detta innebör förstås att vi kräver bilder på dig med!!:D
Kom igen nu!:devil:
Bobbokrull
2003-03-03, 14:18
Bilder på mig? :booty:
Nä, allvarligt talat så är bilderna som togs igår minst sagt kassa...alldeles för suddiga och nån hade visst glömt zooma oxå. Men nytt pass ikväll, och har man träningspartner så kommer kanske kameran fram.
Men jag ska lägga up nån bild på fläsket a.s.a.p, kanske ikväll?
Jodu, en riktigt jävla fet krabba vill vi se!
Bobbokrull
2003-03-03, 20:30
Kvällens pass:
Biceps:
Stångcurl: 70 kg x 4, 65 kg x 6/5.
Stående hantelcurl: 32,5 kg x 5, 30 kg x 6/5.
Latsdrag med omvänt smalt grepp: 100 x 6/5.
Prechercurl i CC: 70 x 6/5, 65 x 6.
+ 17 minuter cardio.
Kommentar
Kort och hyggligt pass...godkänt.
Satt och läste igenom lite i din journal... göra en "Nate"... japp, nu är man känd och beundrad också :D
Morgonhalka med Bolibompa: 70 minuter. Idag kändes det verkligen sådär "lätt" i kroppen, hade med lätthet kunnat gå 20 min till men...mjä....det är inte läge att göra en "Nate" riktigt än
Bobbokrull
2003-03-04, 17:58
Morgonpromenad: 45 minuter...
Kvällens pass bestod av ben & vader. Men det gick minst sagt åt skogen...var alldeles för slut efter en dag på jobbet, helt orkeslös. Borde ha stannat hemma men dum som man är så gjorde man inte det:smash:...nåja, man lär av sina misstag.
Nu är det promenad och enbart vila imorgon. Ska bli skönt!!
Och jag har inte ens varit det minsta semla-sugen idag, är däremot godissugen så inni h...ja, massor!!
Nate: Hehe..jo, då det gäller promenader så är jag smått imponerad av dig, men jag tycker att dina fossingar ska protestera av allt knatande....mina får blåsor titt som tätt.
Blåsor har jag faktiskt nästan aldrig råkat ut för. Det skulle vara när man har nya skor i såfall... men sånna brukar jag inte morgonpromenera i. Däremot jävlas min led där vid stortån konstant! :whipped:
Bobbokrull
2003-03-05, 09:34
Morgonpromenad: 74 minuter Idag var det nästan bara prat om godis, kakor och allt annat gott som man ska smaka på i helgen. Huhu,,,skönt att få "prata av sig lite" sötsug.
Idag har det även gått prick 8 veckor av dieten. M.a.o är det dags för lite färska trycklösa morgonmått:
Det första måtten inom parantes är måtten sedan den förra mätningen...det andra är hur mycket som skiljer sedan dietens start
Vikt: 98,1 kg (99,4 kg) (tot: - 5,1 kg)
Fett% på magen, med kaliper: 12% (14%) ( tot: -4,5 %)
Midja: 89,5 cm (91cm) (tot: -4 cm)
Bröst: 120 cm ( 121cm) (tot: 1 cm)
Biceps: 41,2 cm ( 41,2 cm)(tot: -0,5 cm )
Lår: 64 cm (64 cm) (tot:- 1 cm)
Vader:46,5 cm (45 cm) (tot: + 1 cm)
Mina funderingar om detta:
Det är kul att detta börjar ge lite resultat...jag har trots allt tappat 5 kg i kroppsvikt på 8 veckor. Måtten har dock inte förändrats så drastiskt så jag måste göra några större förändringar. Visst suger det att tappa cm runt bröst/armar osv..MEN man kan ju alltid hoppas att det är fett som har försvunnit :rolleyes: Och varför har mina vader växt?????
Men en sak är säker....visst börjar jag kännamig rätt så sliten vissa stunder, och just därför har jag lovat mig själv följande:
* Att aldrig träna mer än 2 dagar i följd...
* Att LYSSNA på kroppen...vilken musklegrupp känns fräschast för stunden?
* Att inte vara rädd för att äta BRA fett (har fettfobi, köpte därför en flaska Udos)
* Underskatta INTE vilodagen...den är guld värd nu under dieten.
Och deffen fortsätter...........
TheSQUAT
2003-03-05, 09:54
Ser bra ut! Bara att kämpa på! :thumbup:
Ni som väl tränar på sporthallen (?) - ser ni till styrkelyftarna nåt? Tänker främst på min gamla klasskompis o tidigare träningskompis Janne. Urstark bänkpressare i +125 kg:s klassen som vann EM i fjol. Han har även en 4:e plats på VM i styrkelyft (97 el 98) i bagaget.
Det är kul att detta börjar ge lite resultat...jag har trots allt tappat 5 kg i kroppsvikt på 8 veckor. Måtten har dock inte förändrats så drastiskt så jag måste göra några större förändringar. Visst suger det att tappa cm runt bröst/armar osv..MEN man kan ju alltid hoppas att det är fett som har försvunnit :rolleyes: Och varför har mina vader växt?????
Men en sak är säker....visst börjar jag kännamig rätt så sliten vissa stunder, och just därför har jag lovat mig själv följande:
* Att aldrig träna mer än 2 dagar i följd...
* Att LYSSNA på kroppen...vilken musklegrupp känns fräschast för stunden?
* Att inte vara rädd för att äta BRA fett (har fettfobi, köpte därför en flaska Udos)
* Underskatta INTE vilodagen...den är guld värd nu under dieten.
Och deffen fortsätter...........
Tjenare Bobbo,
Det börjar ju se riktigt bra ut detta. Ingen tvekan om att det är fett du tappar. Att armar och bröst blir mindre är ju lite tråkigt men det är säkert bara fett.
Tycker dina fyra löften ser bra ut. Det är viktigt att lyssna på kroppen och att vila tillräckligt. Jag tränar heller ALDRIG mer än två dagar i rad. Det funkar bra för mig.
Det är intressant det här med mått och vikter. Jag har idag större mått överallt jämfört med för ett år sedan men väger några kilo mer, innebär detta att jag minskat muskelmassa och ökat i fett?
Eftersom jag samtidigt ökat en del i styrka i många övningar så bör det ju inte vara så.....
Alltså, för att göra stora förändringar måttmässigt så måste man tappa mycket vikt.
Vi får köra på till sommaren helt enkelt och sedan se vad det gett oss.
Lycka till!
/mangs
Bobbokrull
2003-03-06, 10:26
Morgonpromenad: 50 minuter...
Var skönt med lite luft...ikväll är det axlar och triceps som ska få sig en omgång. Gårdagens vila gjorde nog susen!
morgonpromenader.....inget som jag klarar av, men det är ju tur att du och 79:an har lite pli på er själva :thumbup:
Bobbokrull
2003-03-06, 22:27
Acron: Jo...ska fettet bort så duger det inte att ligga på latsidan. Btw är det ju så gött väder så det är en fröjd att vara ute och gå nu.
Kvällens pass då...
Axlar
Militärpress, smith: 105 kg x 4, 100 kg x 5/4. 95 kg x 5.
Drag till haka, skivst: 70 kg x 4, 62,5 kg x 8/7/6.
Hantelpress: 32,5 kg x 11/8/6/5
Hantellyft åt sida: 17,5 kg x 10/9/7.
Lite triceps...
Dips: [+25 kg] x 8/7/6/5, kroppsvikt x 12.
Triceps pushdown:70 x 8/6, 60 x 8/7 (nytt handtag)
Kommentar
Kändes hyfsat idag.. Jag sänkte medvetet vikterna på hantellyft åt sida och fick mycket bättre kontakt. Sen ökar jag ständigt i dipsen men det är nog för att jag just börjat köra det igen....och sånt är ju alltid kul.
Men annars är jag så :insane: sugen på godis/kakor samt nått annat gott. Jag är rädd för att lördgen kommer att bli snuskig, men vadå? EN dag gör det nog inget att svulla till det, eller? kan vara bra att bygga upp lite tryck inför kommande vecka.
Kladdkaka, ett halvt kilo lösgodis...ja, det ska bli roligt att stiga upp på lördag.
He he
Dina ätardagar verkar komma som en välsignelse.
Själv är jag aldrig så hungrig så att jag går och längtar efter mat hela tiden. Jag tar det lite lugnare tror jag och just nu står jag mer eller mindre still i vikt men midjemåttet minskar så det känns ganska bra.
Det skall bli skönt när värmen och solen kommer fram när man går morgonpromenader. Det är en skön start på dagen.
Käkar du protein innan eller går du på tom mage,
Personligen har jag tidigare alltid tagit protein innan men jag vet inte fall det hjälper något, skall testa att köra utan nu.
Ät nu ordentligt imorgon så att du pallar med nästa vecka. Själv skall jag vara lite försiktig med maten men ändå äta ordentligt så att jag kan göra bra ifrån mig på nästa veckas pass.
C Ya!
Bobbokrull
2003-03-07, 17:51
Morronprommis: 50 minuter. Det blåser rätt så friskt ute nu...men man ser till att gå smart, dvs. inte i motvind. Rätt skönt ute faktiskt. Gick även "solo" imorse och konstaterade att det inte är lika roligt....undra hur skoj det ska bli att gå solo på söndag då det vankas en 75 minuters lunk...hmm..säkert rätt så långtråkigt.
Rygg "äntligen helg" pass
Latsdrag (parallell handtag): 90 x 8, 95 x 6, 90 x6/5.
Stående skivstångsrodd: 120 kg x 6, 110 kg x 12/11/9 (omvänt grepp)
Sittande kabelrodd: 105 x 7/5, 95 x 8/7.
Hantelrodd: 50 kg x 6, 45 kg x 6/6/5.
+ 20 minuter cardio (treadmill)
Sådär...
Det kändes stabilt idag, bra med energi och hyggligt tempo...fortsätter att öka i hantelrodden. Jag söker verkligen kontakt då jag kör hantelrodd eftersom jag är "rookie" då det gäller den övningen. Jag ser till att inte släppa ut allt för långt så att jag tappar "kontakten" med muskeln...och det känns väl helt okey.
Annars var det inget speciellt, godkänt pass.
Bobbokrull
2003-03-09, 10:28
Gårdagen var mastig...och just därför var det skönt med en 75 minuters morgonpromenad.
Imorrn börjar en ny träningsvecka...häpp!
Bobbokrull
2003-03-11, 10:34
Gårdagens träning:
Morgonpromenad: 66 minuter...
Skitväder MEN det spelar ingen roll...fettet ska bort.
Kvällens pass..
Bröst & Biceps
Lutande bänkpress: 110 kg x 4, 105 kg x 5, 100 kg x 6/4.
Lutande hantelpress: 45 kg x 9/6/6/5.
Sittande hantelcurl: 32,5 kg x 5, 30 kg x 5/4.
Sittande hammercurl: 30 kg x 5, 27,5 kg x 5/5.
Bänkpress: 110 kg x 4, 100 x 6/5.
Omvända latsdrag (smält grepp): 105 x 4, 95 x 6.
Preachercurl i CC: 70 x 6/5/4.
Godkänt
Bra tryck i dagens träning...kastade om rätt så friskt i dagens schema och det kändes verkligen. Variation är helt klart att föredra! Hade även (ovanligt) bra med energi genom hela passet..var det månne helgen som satt kvar i kroppen?
Bobbokrull
2003-03-11, 19:27
Morgonpromenad:Morgonprommis: 46 minuter. Kändes relativt bra i mina fötter...trots att de är rätt så slitna nu. Ajajaj...
Kvällens pass:
Ben & vader
*ny* Benböj: 100 kg x 6/7/6/8
Benpress: 200 kg x 9/7/7.
Benspark: 40 x 10/9, 45 x7.
Stående vadpress: 220 kg x 12/10, 210 kg x 10/8.
Sittande vadpress: 60 kg x 10/9, 40 kg x 15.
+ 20 minuters cardio.
Hmm....
Benpressen var upptagen då jag kom till gymmet så jag var helt enkelt tvungen att testa köra benböj. Hahah...ja..vill ni se på en som har skitbra teknik, ja..titta då inte på mig!! Men det "bet"rätt bra trots att det egentligen inte var tungt. Resten av passet gick bra...duktig revansch sen förra benpasset!!!
Bobbokrull
2003-03-12, 08:21
Morgonpromenad: 74 minuter
Som vanligt var Bamse "light step"79 med på rundan.
Benen kändes lite stumma i början men det släppte efter en halvtimmas gång. Känns bra att ha så mycket energi mitt in i veckan...inte det minsta sug eter godis/ andra onyttigheter.
Jag mätte även midjan efter frukosten, måttbandet visade 88,5 cm och det är jag nöjd med:thumbup:
Man får se hur det blir på lördag med en ev. ätardag..som det ser ut nu så skulle det inte skada ens diet men samtidigt så har man ju inget sug efter nått speciellt smaskigt. Blir nog en "lugn", så känns det då nu iaf.
Nåja, idag är det vila och lite ljusterapi....hörs!
Bara 74 min i det här vädret ? Sitter o taggar upp mig nu, känns som det blir > 2 timmar idag! Skitbra att du börjat köra knäböj också, har velat klanka på dig förut ang det men inte vågat :p
88,5 cm, det börjar arta sig. Har du något speciellt mått som mål?
85 cm, under 80?:D
Morgonpromenader är skönt. Nu har värmen kommit här nere, imorse var det 7 grader och duggregn. Inget vidare väder att gå i men jag var ute och traskade. Känner mig laddad och glad efter en vilovecka. Kommer bli kanon det här!
Bobbokrull
2003-03-12, 10:32
Munter: 74 minuter räcker bra för mig, man vill ju inte bli allt för katabol va? :D Men benböj ska jag börja nöta..tekniken kommer väl allt eftersom antar jag.
Mangs: Jag har väl inget direkt mål...men ju smalare midja, desto bättre =) Men det känns kul att man har lika "smal" midja nu som då man vägde runt 95 förra året. Okej..85 cm runt midjan skulle vara fränt, det var ett tag sen man var så tunn.
Men angående vädret: Ni har så rätt! I detta väder är det verkligen en fröjd att gå....detta kan bli en rolig vår :thumbup:
Tjenare,
Det var som fan, enligt din Promenadpartner har du under deffen tappat fett från 17% till 12%. Stämmer detta eller har du lurat honom? Detta är grymt bra och får mig att skämmas då jag enbart gått ner 2%.
ha det!
Blir det några PB för dig i kväll? :bpump: :furious: :D
Bobbokrull
2003-03-13, 21:19
Axlar
Militärpress, skivst : 90 kg x 3, 80 kg x 7/5/4.
Hantelpress: 37,5 kg x 5/4, 32,5 kg x 8/6.
Hantellyft åt sida: 22,5 kg x 4/3 (dropset med 15 kg:s hantlarna x 7/6), 17,5 kg x 6.
Samt 5 set för baksidan i CC:n / med hantlar...
Triceps
Smal bänkpress: 100 kg x 4/4, 80 kg x 10.
Dips: [+30 kg] x 6, [+20 kg] x 8/6.
Triceps pushdown:70 x 8/7/6.
+20 minuter cardio.
Men vad?
Testade att köra militärpress med fri stång för första gången på......länge. Snacka om att man tappat allt vad teknik heter! Det kändes som jag satt och vinglade som ett fyllo på en parkbänk innan man kom igång...huga, och den sög verkligen musten ur axlarna för resterande del av passet. Vilket även märkes då jag körde bänkpress med smalt grepp.
Hädanefter blir det att ev. lägga den längre in i passet och då köra på lite lättare vikt.
Nåja..det var ett bra pass i hiskeligt tempo. Det bet bäst i triccarn aidag.
Kristian
2003-03-13, 21:24
Bra pass :thumbup:
Gillar vikten i dina militärpressar.
/Kristian
Bobbokrull
2003-03-14, 07:58
Kristian: Jag gör mitt bästa..men det ska bli bättring på vikterna, jag lovar!:thumbup:
Morgonpromenad med "79:an": 70 härliga minuter!
Vilket start på dagen!! Helt perfekt väder....nice!!!
Nu är det bara att hoppas att dagen flyter på snabbt för efter jobbet så väntar det ett pass på IKSU, ser fram emot det!
Vilket start på dagen!! Helt perfekt väder....nice!!!
Ja, visst har vädret blivit härligt. Fortsätter det såhär finns det ju risk att man promenerar ihjäl sig :D
MK´s gym har ju uppdaterat sig lite nu.....fått ett kort som man måste dra varje gång.....och ett annat kort som gör att man får träna gratis på många olika gym......Minns inte vilka dock, men om jag kommer förbi Umeå någon gång så blir det nog att ta sig ett litet pass!
Bobbokrull
2003-03-15, 16:59
Acron: NÄR du kommer till Umeå så blir det ett pass med många PB, ska bli helt AWESOME!!
Nu till gårdagens akiviteter:
Morgonpromenad: 70 minuter. Som vanligt så var det helt perfekt väder...tralalala
Sedan var det dags för jag & Bamse79 att ta ett gästpass på IKSU...det var rygg på schemat.
Rygg:
Latsdrag framför bröstet: 4 set (varav 2 med parallellhandtag)
Sittande rodd i muppmaskin: 4 set.
Skivstångsrodd: 110 kg x 3 set, 120 kg x 1 set.
Hantelrodd: 48,5 x 2 set, 42,5 kg x 2 set.
Hantelshrugs: 58 kg x 4 set.
+ 20 minuter asjobbig cardio.
Kommentar om IKSU samt om passet.
Okej, IKSU har helt klart fått sig en ansiktslyftning sedan de byggde om, inget snack om saken. Dock vill jag ställa mig själv frågan: "Är IKSU värt den summa pengar som man måste pröjsa för ett träningskort". Svaret blir: "Nej"
Det var nästan lite discovarning över gymmet...nä, "keep it simple" är min melodi. Det var kul att testa nått nytt gym men jag är den som inte kräver de flashigaste maskiner och hela det där tjafset. Ett gym ska lukta järn och svett, inte plast och parfym!!!
Passet då? Jodå..det känns som :insane: i latsen idag..huga, det tog helt klart på. Men att träna tillsammans med 79:an brukar alltid innebära grymmingvärk i kroppen dagen efter....det verkligen fullt ös i gymmet!
Bobbokrull
2003-03-16, 17:43
Det "onyttiga" i matväg denna bestod av: 125 gram vaniljvisp, 3 chokladgodisar, lite popcorn samt 100 gram lättglass. Fy så svullen jag kände mig imorse............eller så kanske inte.
Morgonpromenad: 90 minuter...PB!!!!
Kändes hur fräscht som helst, men man ska inte överdriva så 90 minuter fick räcka.
Sen ville jag träna lite bröst..fortsätter att nöta övre delen av tissarna. Dagens pass på USM, med Bamse79 som co. driver.
Lutande bänkpress: 110 kg x 4, 105 kg x 5/4.
Lutande bänk, smith: 105 x 4, 95 x 7.
Lutande hantelpress: 42,5 kg x 10/8/7/6.
"Hammer"pressmaskin: 110 kg x 7/5, 100 kg x 6.
Avslutade med 2 set hantelflies á 25 kilo, sträckte fint.
+ 22 minuters cardio.
Jopp...
Tror nästan att 45 graders lutning är i maffigaste laget då jag kör sneda pressar, känns som om axlarna får jobba så mycket. Ska nog sänka bänken till 30 grader nästa gång och se hur det känns. Men annars gick passet bra.
Helgen var som sagt MYCKET lugn (i matväg), ska köra på som vanligt (hårt) denna vecka och dra en liten större :eating: på lördag. Det känns som om en ätardag varannan vecka räcker för mig.
Varav detta gästtränande två pass i rad ? Less på gamla gymet ?
Bobbokrull
2003-03-17, 20:33
Morgonpromenad: 60 minuter.
Som vanligt så tassade Bamse "flex" 79 med i bra tempo..den rackaren börjar se rätt så vaskulär ut nu, huga!
Men oj vad man börjar längta till helgen...och det är bara måndag än!! Välkommen till "THE NOJA WEEK"
Var sugen att ge biceps en separat träningsdag denna vecka..så...
Biceps
Skivstångscurl: 70 kg x 4, 65 kg x 6/5.
Stående alt. hantelcurl: 32,5 kg x 5/4. 27,5 kg x 6-7.
Latsdrag "special": 100 x 6, 95 x 6.
Preachercurl CC: 75 x 6/5, 65 x 6.
"Arnold" konc. hantelcurl: 22,5 kg x 5, 20 kg x 5.
Kommentar
12 set, bra tryck, härlig pump. Kanske tycker ni att det blev många set ? men jag kände mig fräsch så varför ge upp om man har krafter kvar i slutet?
+ 22 minuter cardio.
Bobbokrull
2003-03-18, 20:33
Det var den tisdagen....skönt att den är över!
Morgonpromenad: 45 minuter. Imorse var det SEEEGT att gå upp ur sängen...fi för den lede..ajja. Klockan 04.45 stod "79:an" och flexade då jag svängde in med bilen på parkeringen. Men det var trots allt skönt med lite luft.
Framsida ben
Benböj: 100 kg x 15/12/9, 80 kg x 15.
Benpress: 200 kg x9/7, 180 kg x 10/8
Benspark: 40 x 9, 45 x 6, 40 x 6
+ 23 minuter cardio.
Ännu ett benpass till handlingarna...
Smygökade lite på böjen..börjar det lossna nu?
Vaderna sket jag i att köra idag..de är nog stora som det är
:D, och jag var helt slut i benen så av ren säkerhetsrisk så valde jag att inte ställa mig i hackliften och riskera skador.
Hade även en deffnoje-attack som varade mellan 14.00 - 15.30...men det var bara att bita ihop. Imorrn är det enbart en promenad på morgonen...sen vila hela dagen.
Btw, hämtade ut Fredrik Ages "Highway" video idag...ser fram emot att trycka in den i videon. Ser lovande ut!!
Hade även en deffnoje-attack som varade mellan 14.00 - 15.30...men det var bara att bita ihop.
Vad innebär en deffnoje attack?
Bobbokrull
2003-03-19, 08:44
Morgonpromenad: 70 minuter
Bamse79 såg sliten ut imorse...stackarn har gått in i väggen. Han har gjort en "Elofsson" :D
Men det kändes faktiskt lite segt i benen innan promenaden men det släppte efter några minuter....såg även till att stretcha 5 minuter efter promenaden. Hoppas det hjälper mot den eventuella benvärken som kommer.
Idag är det som sagt rast/vila för hela slanten......och snart har halva veckan passerat, skönt!! Jag börjar även längta till morgondagens bröst/axelpass...det blir intressant att kombinera dessa muskelgrupper.:D
Tjena!
Vad är det för vido som Fredrik Age gett ut? :confused: Jag hittat inte nåt på hans hemsida eller övriga nätet...
/Kristian
Du ska veta att förslaget är mäktigt och redan planerat in!! Fi faoun :eating: :eating: :eating: :eating: :eating:
Ser att du inte känner dig motiverad nog att sköta kosten. Det är bara till att köra på, tänk så nöjd du kan vara till sommaren då du har nått fitt mål och framförallt kan se dig själv i spegeln och säga att du gjorde allt vad du kunde. Jag har själv funderat på att skita i deffen men gör jag det nu så kommer det aldrig bli av fler gånger. Jag deffar iofs inte lika hårt som dig så jag har inte fått några nojjor än men de kanske kommer framöver. Det enda jag känner är att jag krymper och jag känner mig kraftlös så att det räcker och blir över...
Hur var videon?
Hallå igen!
Jaså man skulle gå in på webshopen...:rolleyes:
Den verkade ju inte så värst spännande. Inget hardcore verkade det som... Hardcore ska det vara!
Du får allt ge en lite inblick över hur den är! ;)
Kör hårt med dieten!
/Kristian
Bobbokrull
2003-03-20, 21:08
Razores: Får återkomma på lördag med kommentarer om filmen, v.g dröj :thumbup:
Dagens aktiviteter:
Morgonpromenad: 46 minuter.
Det var lite småkyligt imorse....och mina ben var stela MEN det var trots allt detta skönt med luft. Man börjar ha gått ett X antal meter med Bamse "Flex" 79, men det är bara bulla
Bröst
Bänkpress: 120 kg x 5/4, 125 kg x3, 130 kg x 2, 120 kg x 3.
Lutande hantelpress: 45 kg x 8/6/5/5.
Cablecross från "övre" trissan: 40 x 10, 45 x 6, 40 x 8.
Axlar
Hantelpress: 32,5 kg x 7/7/6/5.
Hantellyft åt sida: 17,5 kg x 8, 20 kg x 6, 17,5 kg x 7/7.
Drag till haka (skivstång): 60 kg x 8/7.
+ 6 set baksida ( div. rotatorcuff övningar)
+ 25 minuter cardio.
Okey!
Trots att man har gått som en zombie under hela dagen så taggade man igång innan passet och upptäckte då att det var oväntat bra tryck i spe-kroppen idag. Jag tappade iofs i axelpressen men det är förståeligt eftersom jag hade kört 9 set pressövningar för bröstet innan. För övrigt bra energi genom hela passet....nu är det rygg imorrn, sen väntar en djävulsk AOP på lördag! :eating: :eating: :eating:
Hur tycker du det känns att köra axlar efter det att du kört bröst? Funderar själv lite på det upplägget så jag vill ha möjlighet att ha pressövningar enbart en gång i veckan. Känner dock att jag vill prioritera axlarna så det får väl bli att köra dessa först i sådana fall. Dock kommer ju detta resultera i minskat ego pga halvdana pass för bröst.
Käka nu ordentligt i helgen och titta noga på filmen,
vik ommer att avkräva en recenssion efteråt.
/mangs
TheSQUAT
2003-03-21, 13:29
Körde själv tidigare bröst och axlar ihop...då med bröst först. Det funkade kanonfint men man får acceptera att man inte kan hantera lika mycket vikter i axelövningarna. Bara en "ego-barriär" som man får kliva över. Kör hårt!
Bobbokrull
2003-03-23, 11:18
Kort resume om vad som hänt:
Fredag 21/3.
Morgondeff: 72 minuter
Sen på kvällen...
Rygg/trapz.
Latsdrag framför bröstet: 100 x 5, 95 x 6/6/5, 90 x 6.
Sittande kabelrodd: 107,5 x 6, 105 x 6, 95 x 10/9/7.
Skivstångsrodd: 100 kg x 10/10..
Hantelrodd: 50 kg x 7/5, 45 kg x 7/7/6.
Shrugs (skivstång): 170 kg x 4, 150 kg x 6/5, 130 x 10.
Shrugs (hantel): 40 kg x 13/10.
+ 24 minuters cardio.
Kommentar:
Bra tryck idag..toksänkte vikt på stångrodden och försökte köra mer "strikt" men jag tycker inte det tog på nått bättre för det. Fortsätter nog med den befintliga tekniken som tar på rätt bra...
Lördag 22/3
ÄTARDAG....blev mye mat. Kroppen kändes varm på kvällen..usch.
Såg även Fredrik Ages film: "My way or the highway"...så, vad att säga om den?
Jag hade personligen velat se lite mer "bilder" frpn hela hans diet..nu fick man bara följa hans tärning då han var så gott som rippad...hade varit skoj att se hur hans träning såg ut i början av dieten osv. jag blev lite förvånad över att han bara använde sig av maskiner i sin träning. Kan skriva upp lite (+) & (-) med filmen:
+
Bra med inslag från både VM, SM och luciapokalen...
Age har sina stunder..hehehe...kväker ur sig rätt så roliga kommentarer.
Alltid skoj att få se lite snuttar från träningen...samt lite annat smått och gott.
-
Att betala 250 :- för att se herr Age skala potatis/ fumla med att få upp ugnsluckan var väl..jaa.... :rolleyes:
Hade varit kul att få se mkt mer från hans träning/cardio..upplägg osv, nu fick man se han köra bröst/biceps och lite rygg...trevligt trevligt men man vill se mer! Alldeles för lite hardcore i denna video!
Det var ju nästan skämmigt att höra Ages fruga stå och hålla låda bakom kameran...att han inte skämms där på scenen. jag skulle tycka det var pinsamt
:rolleyes:
Men sammanfattningsvis så får videon +++ i betyg. Kan liknas vid ett normalt gympass...helt okej men inget märkvärdigt. Men den gör sig bra i samlingen.
Söndag 23/3
Morgonpromenad: 100 minuter!!!
EDIT:Kvällspromenad (löpbandet): 58 minuter
Gårdagen var hur maffig som helst, idag känner man sig riktigt slät och go...ska även gå en liten sväng i kväll tror jag. Nu ska fetan bort! Men 100 minuter var fan långt..det kändes väldigt lätt i steget men hur kul är det att stampa omkring hela morgonen? Nog har man mer liv än så..inte behöver man gå bort hela dagen.
Nu ska det även bli lite ändring i min träning/kost. denna vecka ska jag skära ner lite på kolisarna och öka cardion. Funderar även på att köra en mer högreps-period för bröst/axlar/rygg....känns som om det skulle sitta fint med lite förändring. Man inser nu även hur mycket man har kvar till acceptabel form..dags att börja bränna lite feta!!!
Har man ådror på gluteus ska man veta vad säga sig...:kinky: :thefinger
Bobbokrull
2003-03-24, 20:40
Morgonpromenad: 68 minuter....bra start på en hård vecka.
Kvällspass:
Bröst:
Lutande hantelpress: 50 kg x 6/5, 45 kg x 8/6.
Lutande bänk, smith: 105 x 6/4, 95 kg x 7/6.
Vanlig bänkpress: 110 kg x 3, 90 kg x 12/8.. (ouch..där tog jag visst slut)
Samt 3 set flies i cablecross/hantlar..för att "dra" ut det sista ur pattarna.
Biceps:
Skivstångscurl: 70 kg x 3, 60 kg x 7/6.
Sittande hammercurl:30 kg x 5, 27,5 kg x 7.
Preachercurl CC: 75 x 5, 65 x 6, 60 x 6.
Stående alt. hantelcurl: 22,5 kg x 10/8/7
"Arnold" konc. hantelcurl: 22,5 kg x 7, 22,5 kg x 5.
+ 23 minuter cardio.
Passet
...ökade lite i hantelpressen, fick därför sänka lite i vissa bicepsövningar. Så..i helhet var det ett godkänt pass, inget att skrika sig hes över.
Bobbokrull
2003-03-25, 06:43
Morgonpromenad: 45 minuter.
Imorse kändes det seeeeeeegt, usch så trött man var då väckarfan pep 04.15. Enda trösten var att Bamse79 såg ännu tröttare ut än mig då vi möttes upp utanför hans ide.
Gårdagens pass gör sig även påminnt just nu..det "känns" i kroppen att det var ett bra pass, dagen efter ett bra pass ska man vara lam i kroppen...love it :D
Ikväll väntar ben och lite vader...ska bli tungt/kul/jobbigt.
Bobbokrull
2003-03-25, 22:53
Lite framsida ben & vader på detta...
Benböj: 110 kg x 10/8/7, 100 kg x 10.
Benpress: 200 kg x 8/7/7/6.
Benspark: 45 x 10, 50 x 6/5, 45 x 6.
Sittande vadpress: 70 kg x 10/9/7, 60 kg x 10.
+ 23 minuter cardio.
Puh...
I skrivande stund känns benen stumma. Ska stretcha lite nu..sen godnatt!
Passet var väl okey..lastade på lite mer i böjen och det kändes bra. Gonatt!
Bobbokrull
2003-03-26, 10:26
Morgonlufs: 75 minuter.
Pigg i tanken men seg i kroppen...veckan har än så länge innehållit 2 bra styrkepass och det känns i kroppen! Det vill jag lova....men jag gnäller inte. Det är skönt med lite värk, känns som ett sorts "kvitto" att träningen varit givande.
Därför är jag lite oroad över "79:an"..han har kört 3 styrkepass denna vecka (varav 2 benpass) och ändå så hade han pigga ben imorse.
Känns som han behöver nog som :furious: och :smash: på honom så han börjar att :kickass: :bpump: i gymmet.
:D
Men idag ska jag bara vila och återhämta mig..imorrn är det axlar/triceps.
Bobbokrull
2003-03-26, 20:52
Kvällspromenad i väldigt långsam takt: 50 minuter.
Inget "deff-tempo" om man säger det som så...mest bara för att lufta benen och dra ur dem lite slagg.
Bobbokrull
2003-03-27, 10:30
Morgonpromenix: 55 minuter.
Sedan råkade jag nämna för "79:an" att han såg ut att vara lite väl plufsig, han darrade till på läppen och stegade iväg 15 minuter till...
Ikväll är det axlar & triceps....ska pumpa som fan då.
Hellre plufsig än fet
:D :kinky:
Bobbokrull
2003-03-28, 10:38
Igår körde jag igenom axlar/triceps. Sitter på jobbet och minns inte exakt vilka vikter/reps jag körde på men passet var väl godkänt. Kändes kanske lite segt militärpressen men i övrigt gick det helt okey!
Avslutade passet med 28 minuters cardio.
Idag då?
Morgonpromenad: 45 minuter
Ssnortidig prommis eftersom jag öppnar på jobbet. Men det var läätta raska steg...skönt!
Ikväll väntar ryggträning på USM, ska tukta Björnen litegranna..det ska bli HÅRT!!!
Jag är imponerad av din framfart, dels med promenaderna och dels med träningen.
Själv känns det som om man ligger i ide och det kanske man gör. Jag satsar inte så hårt på deffen som det från början var tänkt. Det kan bero på att jag just nu är ganska nöjd med min fettnivå och inte vill riskera mer muskelförlust.
Du som kört hårt nu i ett antal månader känner du inte dig svagare på passen samt att du förlorat muskler?
Jag har inte gett upp, jag bara tar det lite lugnt för tillfället.
Bobbokrull
2003-03-30, 13:38
Mangs: Jag känner mig faktskt inte så mycket svagare i gymmet....visst tar man slut lite fortare i vissa övningar men hör och häpna: jag har till och med ökat i nån enstaka övning! Men nu ffår man se vad som händer då man ska sänka kolis-intag ett nivå till...nåja, man fortsätter med dieten av bara farten. Går bra då man har fått upp ångan!
Lite sliten efter gårdagens intag av alkohol lägger jag upp fredagens pass:
Ryggattack på USM!!
Latsdrag "bakom" huvudet: 18 plattor x 10/8/6.
Latsdrag "fram" med parallellhandtag: 15" x 10/9.
Hammerstrenght ryggmaskin: 4 set.
Sittande kabelrodd: 20" x 10, 21" x 7, 19"x9/7.
Hantelshrugs: 42,5 kg x 20/16/15/13.
Hantelrodd: 42,5 x 10/9/8/7.
+ 30 minuter cardio.
Bra tryck!
Passet var (som vanligt med 79:an) mycket bra!! Trots att man ligger lite lägre på kolisarna nu så hade jag likförbenat bra med tryck under dagens pass. Att köra med oxen innbär alltid att man ger 10% extra..man vill ju inte vara den som viker sig i första taget
Idag (söndag) är man som sagt lite seg och trots att det inte är ätardag eller nått sånt så ska man nog ta en liten godispåse till filmen nu i eftermiddag...får väl ta en liten promenad för samvetes skull.
Bobbokrull
2003-03-31, 07:49
Det var gott med lite (bakis)godis/glass igår...men...nu är man tebax i verkliga livet igen. Nu tror jag iofs inte att gårdagens kalas förstörde speciellt mycket med tanke på att man har ätit "bra mat" hela helgen och man tog det även relativt lugnt med drickandet i lördags..men som sagt...
Morgonpromenad med bantar-Bamse: 70 minuter.
Bra väder, kroppen behövde verkligen denna promenad...blir två strikta veckor nu (dvs ingen svullig "ätardag"), sen stundar påsken och då blir det garanterat lite mer mat än normalt..huh...bäst att köra strikt fram tills dess.
Ikväll blir det bröst/bicce.
Såja, ännu en härlig vecka framför oss med mycket god mat och sovmorrgon var dag....:D
Bantar-Bamse?:furious: Du ska veta vad säga sig!:insane:
Jag har hakat på ert tåg med himla fega ätardagar nu. Fan va tight jag ska bli :insane: . Vill se lite nya bilder av er båda nu, fan. Ni lär väl ligga under 10% vilken dag som helst.
Bobbokrull
2003-03-31, 17:36
Munter: Njahahaoouu....det känns snarare som man är tebax på 15%, men nu har man ändrat lite i kosten så man får se vart detta leder. Bilder? Kanske...ska ragga kamera och försöka övertala feg-Bamse att ställa upp på några bilder.
Eftermiddagens pass:
Bröst
Bänkpress: 115 kg x 5/5/5/5. 110 kg x 6.
Sned hantelreps: 45 kg x 9, 50 kg x 3, 45 kg x 6, 40 kg x 9.
Sned bänkpress, smith: 95 kg x 8/6, 85 kg x 8/7.
Hantelflies: 27,5 kg x 9/8.
Biceps
Stångcurl: 60 kg x 9/7/5
Stående hantelcurl: 27,5 x 9/8/6
Preachercurl CC: 60 x 10/9
Konc. bicepscurl "Arnold style": 17,5 x 8/7.
+ 30 minuter cardio.
Kommentar
Hade ingen passning idag så jag testade att köra lite mer explosiv (och mycket strikt) bänkpress....chansade på en vikt som jag trodde att jag skulle klara av att köra 4 set på samma repsantal med. Höjde även repsantalet rent allmänt under passet..(låg på +7) detta pass och det resultade i grym pump. Nåja...detta var en vanlig dag i gymmet, på återseende!
Bobbokrull
2003-04-01, 05:44
*gäsp*...tisdagar är verkligen värst...känns tungt att stiga upp mitt i natten..men..men..morgonpromenad: 45 minuter
..och snart ska man på bilprovningen och se vad de har att säga om bilen. Borde gå bra med tanke på att jag hade in bilen på besiktningsservice förra veckan men det känns ändå nervöst.
Ikväll är det ben & vader som ska få bekänna färg....hejhå.
Edit: Kvällens ben & vadträning
Benböj: 110 kg x 10/6, 100 kg x 9/7, 80kg x 15/15.
Benpress: 200 kg x 9/7/6, 180 kg x 7.
Benspark: 45 x 9/7/6. 40 x 9.
Stående vadpress: 250 kg x 9/8, 210 kg x 10.
Sittande vadpress (superset med ovanstående): 40 kg x många, 50 kg x 8/6.
+ 30 minuter cardio.
Kommentar
Min teknik suger fett..i böjen alltså. Jag brukar normalt köra framför en spegel så man ser hur man står osv, men idag var den plasten upptagen så man klantade till det under ett set..fan...nåja, man fortsätter att nöta. Det är då jobbigt så det räcker och blir över. Avslutade det hela med en kraftig stretching, får se hur pinnarna mår imorrn nu.
Bobbokrull
2003-04-02, 16:06
Morgonpromenad: 70 minuter....hmmm....snöstorm? Det var länge sen man fick uppleva det, så det var bara att damma av ansiktsmasken och dra åt halsduken...pusta frusta. Bamse hängde med bra idag, fanskapet börjar väga LÄTT nu!!
På tal om vägning, jag ställde mig på vågen imorse (en vecka kvar innan fettmätning) och det visade 96,5 kg. Det betyder att jag har 7 dagar på mig att att tappa 0,3 kg för att hålla en "-0,5 kg/vecka-nivå" under den måand som snart passerat. Borde inte vara några som helst problem, hoppas jag. Men visst känns det som man börjar vara lite hårdare än då morgonvikten låg på 103 pannor, kul att kunna ana lite markeringar på blek-kroppen. :em:
Funderar även på att gå typ 30 minuter på bandet efter jobbet bara för att dra ur lite slagg ur benen (som ändå känns förhållandevis fräscha), men det får man se sen ikväll.
Grattis får man kanske säga till din lyckade diet. Det är skönt när man med blotta ögat kan se när ens kropp förändrats i positiv riktning. Den målmedvetenhet du har kommer att ge resultat därefter. :hbang:
Bobbokrull
2003-04-03, 07:54
Morgonpromenad i blötsnö: 45 blöta minuter.
Gårdagskvällen var seeg....men det kändes relativt piggt i morse.
Det blir många 45:or i veckan p.g.a av att man börjar tidigt många morgnar..nåja, inte så mycket att göra åt det. 45 minuter är bättre än ingenting.
Men jag kan inte sticka under stol med att kroppen börjar kännas lite seg nu i slutet av veckan., faktorer som tidiga morgnar & minskat intag av kolhydrater bidrar säkert till detta fenomen..MEN samtidigt är det väl en del av dieten?, antar jag. Man kan väl inte känna sig "off-season" pigg 24/7?
Ikväll blir det ENBART ett axelpass, jag har personalmöte 18.30 coh jag ska träna vid 17.10 så man hinner inte med triceps. Men det kanske är lika bra? Då får man mörsa på axlarna i 45 minuter...mer än tillräckligt med tid! Triccarna får eventuellt köras imorrn med ryggen.
Suget efter nått gott till helgen är dock inte så stort...jag funderar på att läga in ett extra mål innehållande kvalitativa kolhydrater (pasta/ris) istället för att trycka en fet pizza eller en stor påse godis. Kroppen längtar mer efter mat än efter slisk....nåja, man får helt eneklt se vad som hnder åt helgen. Än är det bara torsdag och 2 härliga pass kvar innan helgen.
Tack vare att man är så fet får man gå 80 minuter i stället för 45.......för om man går 45 så är man nöööjd!:furious:
Vilken ätardag du kommer att ha på lördag! :eating:
Ett mål extra med ris eller pasta......
Du är väl värd lite mer än det efter en tuff vecka. :naughty:
Bobbokrull
2003-04-03, 20:57
Kvällens snabba axel-pass...
Militärpress, smith: 95 kg x 8/7/5, 85 kg x 9/7.
Hantelpress: 32,5 kg x 9/6, 30 kg x 9/8/7.
Hantellyft åt sida (snorstrika, en arm i taget):20 kg x 8/7, 17,5 x 9/8.
baksida axalr med hantalr...3 set.
Avslutade med att stå och pumpa ur det sista av deltoids genom att göra en egen variant av "hantellyft framifrån". Stod med en 20 kg:s viktskiva och matade på tills det brann: 2 set x måånga...
Ingen cardio idag..."tidsbrist p.g.a kvällsmöte"
Kommentar: Känns skönt att ändå ha lite tryck trots att jag känt mig rätt så seg idag..vlade att satsa hårt på det stora pressövningarna och sen fick jag se hur mycket tid jag hade kvar till annat. Men det gick okey att träna idag.....det var ett hyggligt temop om vi säger det som så :D
Bobbokrull
2003-04-04, 09:13
45 friska minuter imorse.....swynd bara att man var tvungen att avvika från promenaden (jobb) för imorse gick det lätt. Kroppen känns även full av energi just nu så kvällens ryggpass kan blir hur bra som helst!
Bobbokrull
2003-04-05, 10:17
som sagt..gårdagens pass!
Rygg och trapz.
Latsdrag bakom nacke: 95 x 8/7, 90 x 8/7/6.
Sittande kabelrodd:107,5 x 7, 105 x 7, 100 x 7, 90 x 10/8.
Stångrodd: 90 x 10+, 100 x 10, 90 x 12.
Hantelshrugs: 50 kg x 40 kg x 32,5 kg x
Hantelrodd:50 kg x 9/6, 40 kg x 12/11/10.
+ 30 minuter cardio.
Kommentar
Köndes skitbra idag...jämföre emd ett liknande pass jag körde i slutet av januari och faktum är att jag har ökat i vissa övningar! Känns bra att ha tappat kg:s i kroppsvikt men ökat lite i styrka. Men det beror säkert på att jag börjat köra hantelrodd nu, det gjorde jag inte då...
En annan sak som var lite sur var att jag bara hade en dragrem med mig idag..hmzz..så stångrodden blev lite halvhjärtad men det skiter jag i för det andra gick desto bättre!
Kastar även upp lite mått som jag tog imorse.
2003-04-05..(mått inom parantesen är sen förra mätningen 5/3)
Vikt: 95,6 kg ( 98,1 kg)
Fett%: Kommer på onsdag!
Midja: 87,5 cm. (89,5 cm)
Bröst: 119 cm. (120 cm)
Biceps: 41 cm. (41,2 cm)
Lår: 63,5 cm (64 cm)
Vader: 45,5 cm (46,5 cm)
Vad att säga om dessa mått?
Har minskat mest i benen MEN det beror nog på dessa eviga promenader...inte mycket att göra åt antar jag? Man får väl fortsätta att kämpa med böjar och pressar så man inte tynar bort. Men övriga mått är inte så mycket att orda om...aldrig kul att tappa i omkrets meen förhoppningsvis är det fetan som försvinner och inte musklerna.
Bobbokrull
2003-04-06, 11:27
Bensträckare på morgonskvisten: 90 minuter.
Sol och lagom temp, men det blåste rätt så bra på vissa håll. Men det var nice med lite luft.
Gårdagen var rätt så lustig...höll mig rätt så "strikt" i maten ändå till 20.00, då blev jag akut sugen på en massa godsaker. Så glass och mackor värmde gott i kistan...men vad tusan? Det är ju så jag ska ha mina s.k "ätardagar" nuförtiden...om jag är sugen, så äter jag. Igår blev jag sugen.
Bobbokrull
2003-04-08, 05:44
Gårdagen innehöll:
Morgonpromenad á 72 minuter.
Benböj: 100 kg x 15/12/10/9/8/6.
Benpress: 200 kg x11/10/9/7, 220 kg x 5.
Benspark: 50 kg x 7, 40 kg x 9/7/6
+ 26 minuters cardio.
Nu har jag gjort bort det värsta på hela veckan, dvs. benträningen! Nu är det bara det roliga kvar:D Det var dock på tok för mycket folk på gymmet...nästan så man fick trängas bland stängerna...sånt suger! Men jag hade ändå flyt att kunna köra det jag ville utan att vänta. Skippade vaderna p.g.a att jag helt enkelt inte orkade vänta för att köra dem...för vid vadpressen var det kö! Helt okey pass med tanke på att jag tränade solo.
Idag har jag inlett dagen med en 45 minuters morgondeff...MEN jag skulle ha velat gå längre för man känner sig så djelva svullen sedan helgen :( Nåja, man får väl finna sig i att vara fet imorrn nu. Bröst+biceps väntar sen ikväll...ska testa nått nytt då (färre övningar för biceps, max 9 set.) Återkommer!
JAhaja, jag kommer att ligga på ca 15% i morrn på mätningen känner jag...eller runt 16%...
Schyssta vikter i benböjen:thumbup: ;) (ger igen lite)
Jag har ben på passet idag så...TUNGT blir det i kväll...Får se vad de orkar med...är lite trycklös faktiskt...LIGHT WEIGHTS!AWESOME ska det bli!!
Sitter inte ni häktade, Bobbo och Bamse79? :thefinger
http://www.vk.se/direkt/nyheter/senaste/1049792860.shtml
Bobbokrull
2003-04-08, 20:51
Bamse: Japp. Då vi kommer ut ska vi ha muckfest hemma hos dig..kan bli hur kul som helst!
Kvällens bröst/bicce träning..
Bänkpress:125 kg x 1, 120 kg x 5, 125 kg x 3, 130 kg x 2, 120 x 4.
Sned hantelpress: 45 kg x 8/6/5/5
Sned bänkpress, smith: 100 kg x 5/4, 95 kg x 5/4.
Sen hoppade vi över till biceps..vilka redan var varma och goa så uppvärmning kändes tämligen onödigt.
Sittande alt. hantelcurl: 27,5 kg x 11/8/7
Stångcurl: 60 kg x 6, 50 kg x 11/8.
Preachercurl CC: 70 x 7/6
samt lite arnold konc. som avslutning..2 set..grymmingpump.
+ 25 minuters lulllull på rullbandet.
Hej och hå
Kändes trycklöst som fan i bänken..men HUU vilken pump det blev omgående i armarna då jag började pumpa biceps. Då man inte är van att böga med högreps-träning så känns det verkligen som om armarna brinner då man gör + 7 reps.
Ett hyfsat pass med tanke på hur svag man är just nu.... och imorrn är det fettmätning. GAaahh!:em:
shirunai
2003-04-08, 20:59
vad är det för mätning ?
Bobbokrull
2003-04-08, 21:34
Det är en kalipermätning som väntar. Vi sätter kalipern i valken och ser då på ett ungefär hur man ligger till. Reabiliteten i själva mätningen låter jag vara osagd men den ger förhoppningsvis ett ungefärligt riktmärke på hur fet man är.
Bobbokrull
2003-04-09, 07:51
Morgonpromenad:72 minuter.
Sen var det dags för den icke så efterlängtade kalipermätningen.
Efter mätningen så fick jag se att jag låg på 9,5-10% i fettmängd och det var faktiskt bätte än jag väntat mig. Varför?
Jo, efter mina "ätardagar" så lägger jag på mig så inni XXX mycket vätska och det gör att man genast känner sig plufsig och fet, jag har dock listat ut att det är mitt kreatin som är lite av boven i dramat då det gäller vätskefrågan. Jag hade nästan glömt bort att jag tar KP var dag och det binder ju troligtvis lite vätska ,så inte underligt att man håller vatten lite extra länge MEN det börjar släppa lite nu.
Det faktum att jag inte heller kunnat hänga med 79:an på hans mastodontsvängar på morgnarna (p.g.a jobbet) har ju gjort att man väntat sig ett negativt resultat...nåja..resultatet denna månad var hursomhelst godkänt, nu blir det att rulla på samma schema i en månad till.
Nästa vecka blir det dock många morgonpromenader i "Bamse79-style" (dvs. 80 minuters) för att påsken väntar och då lär det slinka ner lite gott både här och där.
Idag är det då enbart vila som gäller! Det behövs för kroppen känns lite sliten efter 2 hårda pass.
Det kan du ge dig f-n på ! :bpump: :bpump:
Bobbokrull
2003-04-10, 07:20
55 minuters prommis imorse, 79:an såg nöjd ut...så NÖJD!
Frukosten idag bestod av allbran och Optimums: Choklad/mint 100% Whey. Det var minst sagt gott!!! Synd att man var lite stressad och inte hann avnjuta frukosten i den takt som jag helst velat...nåja..det var då gott!! Känns som om min 912 grams burk kommer att gå åt på nolltid :D
På tal om frukost...jag har beslutat mig för att börja äta mer havregrynsgröt. Hittills har jag ätit mest allbran + prottdrink men det känns som om 2 dl gröt mättar betydligt bättre än 50 gram flingor.
Hehe, jag vet inte vad du hört för rykten? Det måste varit något jag själv spridit ut. Kör hårt, deff-mannen!
Bobbo, du vet vad jag har sagt om de där kex-chokladbitarna på kvällstid, det kommer bara att sluta på ett sätt!!
Är det inte beach 2004 vi kör för nu :confused: :cool:
Bobbokrull
2003-04-11, 09:33
gårdagens axlar / triceps pass:
Hantelpress: 37,5 kg x 8/6, 32,5 kg x 9/8/6.
Hantellyft åt sida (en arm i taget): 20 kg x 9/8, 17,5 kg x 10/9. (dropset med 12 kg:s hantlarna på samtliga set)
Baksida i CC:n / hantlar: 5 set
Smal bänkpress: 90 kg x 7/6/5.
Dips: [+25 kg] x 6, [+20 kg] x 7/6 (dropset med kroppsvikten)
Triceps pushdowns: 70 kg x 9/8/7/6.
+ 31 minuters cardio.
Kommentar:
Det kändes ajajbuffpuff i axlarna igår! Tisdagens bröstpass satt fortfarande kvar i kroppen. Detta ledde till att jag inte kunde gå för fullt i många av dagens axel/tricepsövningar.
Ett mycket medelmåttigt pass...
Idag inleddes dagen med en 82 minuters!! hurtbulle, men 79:an såg rätt så stel & tunn ut imorse så jag antar att det var jag som fick stå för den "hurtiga" delen idag. Jag kan lungt påstå att dagen fruksot var det godaste jag ätit på länge! 2 dl fiberhavregrynsgröt (+ mycket kanel & sötningsmedel) samt en choklad/mint prottdrink..det...det :kinky: i munnen!
Kroppen känns även ovanligt pigg med tanke på att det är fredag....ser fram emot kvällens ryggpass! Kroppen har även släppt mycket av det vatten som den band till sig iom helgens svulleri. Nu börjar man återigen se lite konturer igen..sånt är alltid lika kul :D
Återkommer efter ett maffigt/intensivt ryggpass!
Bobbokrull
2003-04-11, 21:45
Det maffiga ryggpasset blev...mjo...det gick väl sisådär. Drog direkt till gymmet efter jobbet och det är man inte van vid. Normalt brukar jag vilja "ladda batterierna" nån timma här hemma innan jag beger mig till gymmet men:
Rygg
Latsdrag "fram" med parallellgrepp: 95 x 8/7/6, 90 x 7/6.
Sittande kabelrodd: 110 kg x 7, 105 x 7/6, 95 x 10/7.
Hantelrodd: 50 kg x 9, 45 kg x 10/9/8/7.
+ 35 minuters cardio.
Kommentar:
Trots urusel gnista blev det ändå lite tryck i dagens träning. Skönt med helg nu..men imorrn ska jag INTE ha en ätardag likt förra lördagen. Har redan skippat diverse onödigheter såsom 10 st mums-mums (800 kcal), fika på stan, vaniljvisp + 200 gram choklad, stor godispåse, kebab ( tot. runt 2000 kcal)..MEN än en gång.: blir jag sugen på nått imorrn så tar jag det, men det ska fan inte få urarta som det gjort förra lördagskvällen.
Trevlig helg!
Bobbokrull
2003-04-13, 10:54
Morgonpromenad: 90 minuter.
Varken sällskap eller freestyle i 90 minuter...man hinner tänka igenom en hel del på den tiden. hade förstbara tänkt gå 60 minuter men det var så perfekt gåväder så det blev lite längre...skönt!
Gårdagens ätardag? Vilken ätardag? Åt 1 kg frukt och 50 gram choklad utöver den vanliga kosten....kändes kul att för en gångs skull inte vara svullen en söndagmorgon :thumbup:
Är sugen att köra igenom bröst/biceps efter lunchen idag....så det får nog blir ett pass. Nån som är sugen att haka på?..hehe..trodde inte det heller. Vi hörs!
Bobbokrull
2003-04-13, 16:04
Valde att prioritera övre delen av bröstet idag.
Bröst:
Lutande hantelpress: 50 kg x 6/4, 45 kg x 7/6/5
Lutande bänkpress, smith: 100 kg x 6/5/5, 95 kg x 6/6.
"Knästående flies i CC:n från nedre trissan"..eh?: 25 x 10, 30 x 8/7.
Biceps
Hantelcurl på lutande bänk (45 grader): 27,5 x 9/8/7.
Stångcurl: 60 x 7/5...*abort*
Preachercurl CC: 60 x 9/7
....samt 2 set koncentrationcurls "arnold style" p.g.a misslyckandet med stångcurlen.
+ 30 minuters cardio efter passet.
Sammanfattning
Helt okey pass...50 kg:s hantlarna är dock lite bökiga att få rätt då man lutat upp bänken så jag bökade lite onödigt mycket innan jag kunde börja pressa upp dem..men men..inget att gräva ner sig över. Tränade solo idag så det blev inga forced reps.
I bicepsövningarna prioriterade jag verkligen kontakt denna gång...stångcurlen kändes inte 100% idag så jag avbröt den och hoppade över till lite preachercurls istället. Jag ska för övrigt göra som Pez och dra ner lite på setantalet då jag kör biceps, då kanske det börjar hända grejer.
Kort och gott, en hygglig start på denna vecka. Skönt att känna sig så pass pigg på en söndag.
Suck, sned press med 50kg hantlar... http://www.vwvortex.com/zeroforum_graphics/screwy.gif
...Gårdagens ätardag? Vilken ätardag? Åt 1 kg frukt och 50 gram choklad utöver den vanliga kosten....kändes kul att för engångs skulle inte vara svullen en söndagmorgon Instämmer! I fredags åt jag en drös kroppkakor hemma hos mor och far då jag var på besök, sen massa frukt o skit på kvällen. Underbar känsla att vakna på lördagen och inte känna panik http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/smile.gif
Bobbokrull
2003-04-14, 10:03
Morgonpromenad: 88 minuter. 79:an tebax i stan...och han hade Ågren över att han ätit lite godis i helgen, men det var nog behövligt för att han börjar se så mager ut ;)
Heh..nä, men en bra start på veckan. Bra väder idag...så..det blir till att träna benen ikväll.
Bobbokrull
2003-04-14, 19:11
..då var det benen som skulle få dra sitt strå till stacken.
Ben
Benböj: 120 kg x 9/6, 110 kg x 11/10/7/6/5, 100 kg x 10.
Benpress: 200 kg x 10/8/7/6.
Benspark: 40 x 8/7/6....*flås*
+ 30 minuter cardio.
Kommentar
Passet (inklusive 4 set chrunchers, exklusive cardion) tog 50 minuter...höll ett hyfsat tempo idag och det kändes i allmänhet bra. Har gått som en zombie hela dagen och gruvat mig för detta pass, men väl på gymmet så vände allt och jag är nöjd med resultatet. Nu blir det att fira med tonfisk och lite kokta äggvitor!
Bobbokrull
2003-04-15, 05:44
Blev en kort liten morgonsnärt á45 minuter imorse.
Bytte lite tankar med 79:an angående påsken. Det känns som om den kommer att innehålla en hel del mat/godis men vadå? Att man syndar en hel helg (fre,lör,sön) på X antal veckor i diet lär väl knappast sabba allt. Ska bli gott att få vila upp sig och ge järnet sen efter påsk.
Ajja....idag är det hursomhaver vila från (nästan) all träning, ska städa lägenheten ikväll och det räknas ju som fysisk aktivitet.
Jo i kväll blire BÖJ, får se hur mycket dom pallar med idag...har fan värk i dom sen sista benpasset :( Nåja, bara att köra desto hårdare då i kväll...
Kamera? Lätt, måste uppdatera med lite bilder nu känner jag, det börjar bli dags för det! så fixa sig de här pryl :thumbup:
:cool:
Mhm, förväntar mig inget annat än räfflor på skinkorna och tydliga granar på ryggen. Upp till bevis ! Vad mäter ni med för mackapär förresten, har ni caliper ?
Bobbokrull
2003-04-15, 09:40
Munter: Jopp, vi lånar Droogens kaliper men hur tillförlitlig den är låter jag vara osagt ;) Men iom att vi mäter med samma redskap varje gång så ser man på ett ungefär hur man ligger till.
Julgranar och räfflor på röven? Det återstår att se :D Men just nu så är man släääääääääääääät.
AnderssoN
2003-04-15, 10:59
Det ser seriöst och bra ut det här. Ser fram emot nya, fina deffbilder senare!
Bobbokrull
2003-04-16, 07:42
Morgonpromenad: 90 minuter.
Fy fararo..det känns att man körde benen i förrgår. Stumma ben i 90 minuter, ännu stummare ben efter 20 minuters avslappning i soffan efter frukosten. Det är så här det känns då kroppen svara på träningen..(hoppas jag)...skönt men samtidigt jobbigt.
Nåja...dessa 90 minuter var hyfsat svettiga och man hade ett ganska stort hål i magen då man kom hem..nåja, det tätades ganska sanbbt med 2 dl havgregryn...*mums* :eating:
Ikväll är det axlar/triceps på schemat....snart påsk, dags att ge järnet m.a.o
Bobbokrull
2003-04-16, 18:48
Axlar/triceps
Hantelpress: 40 kg x 6/5/4, 37,5 kg x 4.
Drag till haka, skivstång: 60 kg x 7/6, 50 kg x massor.
Hantellyft åt sida: 3 set. (dropset i massor från 17,5 kg ner till hundbenen)
Baksida i CC/hantlar: 5 set.
Bänkpress, smalt grepp: 100 kg x 5/4, 90 kg x 7.
Dips: [+30 kg x 5, [+25 kg] x 6/5, [+20] kg x 6.
Triceps pushdown: 70 x 8/7, 65 x 7/7. (varierade mellan olika handtag här..allt för att komma åt triccen maximalt)
+ 30 min cardio.
Kommentar
Jodå, axlar funkar fortfarande, men kroppen har känts mycket seg idag...90 minuters prommisarna är inte att leka med.
Imorrn är det rygg och jag ser fram emot ett grymmingpass, grande finale inför påskhelgen!
Bobbokrull
2003-04-17, 07:35
Deadman walking: 80 minuter.
Bra väder, men man känner sig lite sliten efter en hård vecka.
I veckan har man även känt sig sjukligt liten..och fet!! Vissa dagar känns det som om man bara blivit fetare sen man började dieta men ähh..säkert bara inbillning..has to be!
Jag ska för övrigt ändra lite i mitt kostupplägg bara för att se hur kroppen reagerar. Jag ska enbart blanda P+K & P+F..istället för att skvätta 5 gram olja till varje (kolis)måltid som jag gjort hittils. Undra just om det kan vara en bra idé eller är jag kanske ute och cyklar?
Hursomhaver....idag efter jobbet är det brutalus ryggus-pass med 79:an, sen är det banemig påsk!
Bobbokrull
2003-04-17, 19:59
Rygg & trapz
Latsdrag fram: 100 x 6, 95 x 6, 90 x 6, 90 x7/6. (två sista seten med rak stång, övriga med parallellhandtag)
Sittande kabelrodd: 105 x 7/6, 100 x 7/6/4.
Hantelrodd: 50 kg x 7, 45 kg x 8/7/7.
Skivstångshrugs: 140 kg x5, 110 kg x 15/13/11.
Hantelshrugs: 50 kg x 12/9/7.
...10 minuter cardio.....
Kommentar
Har bestämt mig för att ta ett litet uppehåll från kreatinpyruvatet nu, gör det enbart för att utvärdera om det fungerar på mig eller om jag är en s.k non-responder.
Saknar dragremmarna då jag ska köra shrugs och dyl....annars ett bra pass. Körde så strikt jag kunde på kabelrodden, tog på fint.
Enda stora minuset är att jag bara hann köra 10 minuters cardio innan vaktmästaren, på sitt trevliga sätt, sade: "Nu får du sticka, vi stänger". Hmm.....30 minuter före annonserad stäningstid?...f-n...glad påsk på dig med muntergök!
Imorrn blir det en 90 minuters morgongök innan jag ska köra hem till Arvidsajur och en helg fylld med :eating: :eating: :eating:..ska smaka gott med mat. Sista feta ätarhelgen före sommarn....bäst att passa på!
Tackar!! Nu när du skrev det så kommer jag ihåg att jag har läst det men glömt av det....placebo eller ej så gick passet fruktansvärt bra igår!!!:angel: deff å deff ;) njaa...kallar det inte det...skippar morgonpromenaderna nu för jag cyklar varjedag fram & tillbaka till jobbet det blir ca 1.8mil / dag tror det räcker istället för morgonpromenaderna.
/Mvh Martin
Bobbokrull
2003-04-18, 11:02
Morgongök: 70 minuter.
Så..nu är man hemma i A-Jaur och man har redan dykt ner i godisskålen..heh...sket sig rätt rejält med att försöka hålla fredagen strikt. Men Bamse dök även upp på motocykeln och han gjorde en sällsakp i godispåsen...heh...hyfast fräsch båge faktiskt, damn!
Blir även ett litet lätt nostalgipass imorrn med 79:an, Acron m.fl
Trevlig påsk!!
Bobbokrull
2003-04-19, 11:08
Blev ett litet mysigt bröst/biccepass nu på morgonen. Hade sällskap av Bamse79 och Henke...körde rätt så intensivt men det blev lika mycket skitsnack och garv som träning. Skönt påskpass men jag är dock hyfsat svullen sen gårdagens lilla påskfrossa..och idag går vi in på del 2 i ätandet..mmmm..
Jahapp,vad kan man säga om påskhelgen då bobbo? Klart godkänd med god mat och slapp, nu väntar dödsrycket i dieten...börjar i morgon igen! Nåja, idag blir det lite bakisdag iaf :D
Hörs! :eating: :thumbup: ;)
Bobbokrull
2003-04-21, 08:38
Morronwalk: 60 minuter.
På besök hos svärfar i Piteå idag..är därför svårt att hålla kosten exemplariskt MEN imorrn drar jag igång igen. Ser ut att bli en lite knepig vecka men man får göra så gott man kan. Nu blir det som sagt dödsrycket i denna diet....
Bamse79: :thumbup:
Låter bra det :thumbup: ! Knepig vecka? warum? He ä nu he ge !
hörs!
Bobbokrull
2003-04-21, 20:04
...hann med att köra ur axlarna ikväll oxå. Men först ska jag redovisa min "suveräna" matdag.
0800 - 0900: Morgonprommis...
Sedan trodde jag att vi skulle äta frukost men det visade sig helt fel. Svärfar ville tydligen äta gemensam brunch med hela familjen så..okej! En dusch före den och sedan får man säkert äta lite härlig gröt/frukost
HAHA....mm...visst! Det visade sig att han drog ut på promenad medans vi duschade så med risk för att verka lite ofin så drog jag iallfall min prottdrink(med 2 dl lättmjölk) och hoppades att maten iallafall skulle bli serverad inom kort. Klockan var då 0930.
11.00 - Brunch *kurr i magen*...bestående av 2 st grovtoast, lite lax/julskinka och två äggvitor. Nu orkade jag inte bry mig utan tog 2 av de 5 äggen som stod framme samt 1/3 av all lax på fatet. Inte ska jag svälta bara för att jag är gäst.
14.00- Protec & lite torkat renkött i bilen på väg till Umeå...
17.00- Äntligen vanlig mat igen...sen träning!
Inte alls så bra laddning...nåja, bara att göra sitt bästa under dagens pass då.
Axlar
Militärpress, smith: 95 kg x 7/6/5, 90 kg x 6.
Hantelpress: 32,5 kg x 10/7/6. 30 kg x 7.
Hantellyft åt sida: 3 set (dropset 17,5 kg/12,5 kg/10 kg/6 kg.
Stånglyft framåt: 40 kg x 8/7/6.
Baksida hantlar: 3 set.
Lite triceps..
Dips: [+25 kg] x 7/6/5/5. Bobbo x 10.
Triceps pushdown: 50 x 13, 60 x 8/7, 50 x9/8. (superset efter dips)
+ 25 minuter cardio.
Okey!
Okey pass (trots svältdag) men det vore väl konstigt om man inte hade energi då man tryckt i sig mängder av diverse läckerheter sen i fredags. Skönt ändå att hinna köra ett pass för axlarna och eftersom jag hade rätt så bra tempo så hann jag klämma in lite triceps innan cardion. Passet tog 1h 20 min med cardio inräknat....godkänt.
Bobbokrull
2003-04-22, 06:08
Morgonprommis med Bamse "ripped to the bone" 79: 60 minuter.
Bra tempo, skönt att få komma igång på allvar efter påsken. Jag märker även att mycket av den vätska man lagt på sig efter helgen försvinner rätt så snabbt. Pissade säkert bort 2 kg under natten. Skönt att snart vara tebax i matchvikt, blir hårt denna vecka för på fredag ska man till Göteborg och då lär det bli en utmaning att inte sväva iväg. Blir till att ta med sig många påsar Nytro och en och annan Pro50 bar då =)
Bobbokrull
2003-04-22, 19:08
Kvällens benpass
Benböj: 120 kg x 5/4, 110 kg x 8/6/5/5, 100 kg x10/9/8.
Benpress: 220 kg x 7/6/5/4, 200 kg x 7.
Benspark: 45 x 10, 50 x 6, 45 x 7/6.
Sittande vadpress: 60 kg x 3 set. Har en spricka under fotbladet och det innebar långsamt reps blev en plågsam historia, men jag bet ihop. Blev väl typ 15 reps/ set. Schmertz....
+ 40 minuter cardio.
Fegis..det är jag det.
Hade ingen träningspartner idag så jag vågade inte ta ut mig till failure på benböjen...kompenserade det genom att köra nått extra set med extra intensitet samt så ökade jag vikt på benpressen. Benböj är dock fortfarande en teknikfråga för min del, fortsätter nöta på bäbisvikter...det får helt enkelt ta den tid det tar.
Om passet blev lyckat? det får jag känna imorrn..
Bobbokrull
2003-04-23, 09:30
Morgonpromenad: 71 minuter.
Imorse ringde 79:an & lekte klagomur så det blev till att stappla runt själv idag. Benen kändes hyfsat stumma (oh yes, gårdagen bet trots allt) under de första 20 minuterna men efter lite lätt stretching/pisspaus så släppte allt. Det var nästan så att jag njöt under de resterande 50 minuterna :D . (ingen freestyle eller dyl idag, bara naturens brus genomströmmade mina hörselgångar).
På fredag ska jag alltså till Göteborg för en dag....så man har inhandlat 3 st "Pro50" bars och packat 4 påsar Nytro Pro40 så man lär inte svälta/svulla ihjäl under denna studieresa. Ska fan inte livnära mig på varmkrov och annat tjafs...hellre pulvermat då :D
Nåjha..idag är det dock enbart vila som gäller, känns som om det behövs.
Bobbokrull
2003-04-24, 09:21
Morgonlufs: 50 minuter.
1. Benvärk
2. Sten under innersulan i skon...ajaj..huuu
3. Fötterna ömma
Dessa tre punkter var förutsättningarna inför dagens prommis.
Kan lungt säga att det var jobbigt imorse...hu.....benen vaknade väl till liv efter en kvart. Nåja..skönt då det var gjort även om man inte höll världsrekordtempo idag.
Ikväll är det ett ryggpass på G, sen vila fram tills på söndag.
Bobbokrull
2003-04-27, 17:27
Back in business efter en helg bestånde av kass mat och flygresor.
Morronprommis: 90 minuter. Kändes hur lätt som helst i i steget men jag har lite krax i halsen som oroar mig. Förkylning på G?
Ähhh....lite bröst på det!
Bröst
Sned hantelpress: 45 kg x 12/9/6, 40 kg x 9/8.
Sned bänk: 100 kg x 4, 90 x 6/5/4.
Hantelpullovers: 37,5 kg x 10, 40 kg x 5, 37,5 x 6, 32,5 kg x 10.
Knästånde kabeldrag från nedre trissan: 30 x 8/7, 25 x 8/8.
+ 30 minuters cardio.
Kommentar
Som sagt, skönt att vara tebax i diet-träsket. Hade även sällskap av 79:an under dagens pass, nice! Men det var lite trycklöst...samt att jag hade det där "kruxet" i halsen som irriterar.
Nåja, fick skitbra kontakt redan i hantelpressen..snedbänk med mycket lutning och fri stång är oxå lite spännande då man inte är van att köra den övningen så mycket. Japp..det var allt för idag nya tag imorrn!
Samt en sen påskhälsning till alla er som läser! Signerat Bobbo och Bamse79!
Visst var det er två (du + flickvän) som jag åkte förbi imorse?
Bobbokrull
2003-04-28, 10:06
Nate: Japps, det var vi som du susade förbi! Hur går det förresten med din träning?
Imorse blev det en 67 minuters morgonprommis .
Men det känns lite segt idag, lite krax i halsen och allmänt segt i huvudet. Ska dock träna ikväll...lika bra att testa och se om kroppen håller. Biceps och lite triceps + cardio får det bli om jag känne rmig fräsch då jag kommer hem efter jobbet.
AnderssoN
2003-04-28, 14:10
Bobokrull: en klockren tummenupp-bild :thumbup: Var ni mitt uppe i påskfesten då kortet togs?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.