handdator

Visa fullständig version : Smilies


Chandler
2006-04-19, 17:45
Har du någongång kännt att du verkligen behöver en smily fast det inte alls skulle passa sig?

Tycker att det börjat hända allt oftare. Skrev just ett mail till en av mina professorer och efter att ha brottats med mig själv en stund satte jag dit en. Det var inget "officiellt" mail på något sätt, men det kändes ganska fel iaf.. Men jag kunde alltså inte låta bli. Jag behövde den verkligen. För att understryka den lätta ironin i det hela.

Skrämmande.

Sebbe_H
2006-04-19, 17:49
Man blir lite väl van av skrivspråket på internet..
Kändes riktigt dumt när jag skrev en uppsats(obs, inte på dator) så ville jag sätta in smileysar.. Det är då man börjar fundera på att dra ner på datortiden och gå ut och springa istället!

B-jay
2006-04-19, 21:15
Man märker ju mer och mer att chefer och andra gamlingar på jobbet börja använda sig av smileys.

Till och med dom som ärlite "datorrädda"

zanzi
2006-04-19, 21:20
Tror det var z_bumbi som skrev en hel uppsats enbart med Smilies. Undrar hur det gick med det där? IG? :D

rQx
2006-04-19, 21:23
Hm, den vill jag se.
Det är som ni säger ville lägga in lite i min engelska bokrecension nyligen :P

Gimp
2006-04-19, 21:27
Jag hoppas att läsaren är tillräckligt uppmärksam för att förstå den underliggande ironin när jag skriver något officielt. Fungerar inte det får man se till att göra det mindre subtilt men då blir det oftast inte alls lika skoj. *grr27*

grisbil3n
2006-04-19, 21:28
Jag har varit jävligt nära att lägga till en smiley på slutet av en del meningar i arbetsansökningar. Känns som om man vill plocka ner sig själv på jorden liksom, iom att man framhäver sig själv så mycket.

Diana
2006-04-19, 22:56
Skriver ju inte så mkt arbeten och sånt men när jag skriver små lappar till folk blir det oanständigt ofta att smilysar smyger sej in :naughty: glada gubbar och hjärtan över i'na hör inte till ovanligheterna direkt :D

Zakath
2006-04-19, 23:10
Skriver ju inte så mkt arbeten och sånt men när jag skriver små lappar till folk blir det oanständigt ofta att smilysar smyger sej in :naughty: glada gubbar och hjärtan över i'na hör inte till ovanligheterna direkt :D

Hur målar man en :naughty: ?

:naughty: ;)

Diana
2006-04-19, 23:24
Hur målar man en :naughty: ?

:naughty: ;)
Har du någongång kännt att du verkligen behöver en smily fast det inte alls skulle passa sig?

Hahaha it strikes again!!

Jag får öva på den.. :D