handdator

Visa fullständig version : Världens Största pyramid är nu hittad


s_himself
2006-04-19, 16:50
Dom har hittat 4 nya pyramider.. konstigt är det att dom har hittat dom i Bosnien. Tycker iaf jag.. Det är inte direkt deras kultur eller så att ha pyramider. Oavsett kultur som byggt dom så är det ju ett udda ställe att ha pyramider på. Det va flickvännens pappa som sett det på bosnisk tv och sagt det till henne så vi har kollat lite mer på det. 4 st. och det är rätt skumt att dom ligger i bosnien av alla ställen. Dom vet tydligen inte ännu vilka det är som byggt pyramiderna, det kan va maya-folk eller egyptier. Mest troligt väl väl Egyptier.

Tre av dom står tydligen i en exakt triangel med spetsarna. Och är döpta till Bosnian pyramid och Sun, Moon och Dragon. Den fjärde ligger typ i mellan dom och verkar va en liten en, den heter Earth. Namnet Dragon låter ju lite kinesiskt. Men maya-folk eller egyptier kankse hade drakar i sin tro eller något. Jag är hemkt dålig på det :)

Dom har tydligen länge spekulerat och misstänkt att det skulle va pyramider. Men nu är det fastställt. Jävligt kul och intressant. Eftersom allt ser ut som berg, klädda med gräs, skog osv. så är det ju väldigt gammla pyramider. Så det kan ju ligga rätt mycket historiska fynd gömda i dessa. Stora döda kungligheter eller vad som, skatter.. ja, ni hajjar :)

Sedan kan man ju undra hur dessa pyramider kan ha glömts bort. eller lyckats gömmas. Det är ju bl.a. världens hitills störtsa pyramid dom hittat, en sådan gömmer man inte hur som helst eller glömmder bort? Och vad har dom använts till?


Här är en länk som jag tyckte va väldigt bra, finns även länkar och dyl. till google earth så man kan kolla på dom är i.

http://www.bosnianpyramid.com/

Kwon
2006-04-19, 16:58
Well, om Genghis Khan var ända inne i nuvarande Polen och härjade så är det väl inte så konstigt med Pyramider i Bosnien...

People gets around ya know? :D

s_himself
2006-04-19, 17:05
Well, om Genghis Khan var ända inne i nuvarande Polen och härjade så är det väl inte så konstigt med Pyramider i Bosnien...

People gets around ya know? :D


Jo det är kanske möjligt. Bosnien blev inte bebott förns på typ 1600 talet enligt tjejen. Jag tycker det är grymt i vilket fall som helst :)

Det är nog det största arkeologiska fynd på väldigt länge.

timoat
2006-04-19, 17:05
Dom har hittat 4 nya pyramider.. konstigt är det att dom har hittat dom i Bosnien. Tycker iaf jag.. Det är inte direkt deras kultur eller så att ha pyramider. Oavsett kultur som byggt dom så är det ju ett udda ställe att ha pyramider på. Det va flickvännens pappa som sett det på bosnisk tv och sagt det till henne så vi har kollat lite mer på det. 4 st. och det är rätt skumt att dom ligger i bosnien av alla ställen. Dom vet tydligen inte ännu vilka det är som byggt pyramiderna, det kan va maya-folk eller egyptier. Mest troligt väl väl Egyptier.

Tre av dom står tydligen i en exakt triangel med spetsarna. Och är döpta till Bosnian pyramid och Sun, Moon och Dragon. Den fjärde ligger typ i mellan dom och verkar va en liten en, den heter Earth. Namnet Dragon låter ju lite kinesiskt. Men maya-folk eller egyptier kankse hade drakar i sin tro eller något. Jag är hemkt dålig på det :)

Dom har tydligen länge spekulerat och misstänkt att det skulle va pyramider. Men nu är det fastställt. Jävligt kul och intressant. Eftersom allt ser ut som berg, klädda med gräs, skog osv. så är det ju väldigt gammla pyramider. Så det kan ju ligga rätt mycket historiska fynd gömda i dessa. Stora döda kungligheter eller vad som, skatter.. ja, ni hajjar :)

Sedan kan man ju undra hur dessa pyramider kan ha glömts bort. eller lyckats gömmas. Det är ju bl.a. världens hitills störtsa pyramid dom hittat, en sådan gömmer man inte hur som helst eller glömmder bort? Och vad har dom använts till?


Här är en länk som jag tyckte va väldigt bra, finns även länkar och dyl. till google earth så man kan kolla på dom är i.

http://www.bosnianpyramid.com/

Lite mer bevis än den där skitsidan skulle jag vilja se innan jag proklamerar att världens största pyramider är funna...

Progzilla
2006-04-19, 17:05
Tre av dom står tydligen i en exakt triangel med spetsarna.
Otroligt, tre kanter, och det blir en triangel? Wow!


Lite skepsis är på sin plats här, så ta en titt här:

http://peticija.white.prohosting.com/eng.htm

Progzilla
2006-04-19, 17:06
Bosnien blev inte bebott förns på typ 1600 talet enligt tjejen.

HAHAHA! Va säger du?! Hoppas detdär var skrivfel!

Griip
2006-04-19, 17:09
April april

Dumleman
2006-04-19, 17:09
Luktar skämt lång väg, finns det andra källor tro?

Progzilla
2006-04-19, 17:12
Luktar skämt lång väg, finns det andra källor tro?
Från sidan jag länkade till tidigare:

"It is a disgrace on the name of Bosnia to allow deluded pseudoarchaeologists to destroy genuine archaeological sites searching for what cannot be found."
Professor Dr. Garrett Fagan, Ancient History & Archaeology, Penn State, USA

"What is that government thinking by allowing this!"
Dr. Yvette Hunt, Ancient History Lecturer, Brisbane Australia

"This is a shameful scam that must be stopped as soon as possible in the interest of scholarship and Bosnia-Hercegovina."
Danijel Dzino, Research Fellow in Classics, U of Adelaide, Australia

Griip
2006-04-19, 17:13
Hade det varit iaf lite mer än pyttelite sanningshalt i det hade det inte varit en kass hemsida som ingen vet om, då hade man sett det på nyheterna och det hade kommit 5 trådar på Kolozzeum om det. Att det så länge dessutom "kan ha varit pyramider" är ju också nånting som borde uppmärksammats. Undra hur många sidor det finns om bigfoot osv osv..

Dumleman
2006-04-19, 17:26
15 sidor lång tråd på skalman.nu (http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=21350&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ff75de8758bb113e1c8fde78fbf88f94)

Pluttski
2006-04-19, 17:31
De skrev om det i aftonbladet (vilket tyder på att allt är fake ;) ) eller om det var metro. Så det har uppmärksamats i media.
Där stod dock att det inte var säkerställt, bara spekulationer än så länge...

Rock'nRoll
2006-04-19, 17:32
Bosnien blev inte bebott förns på typ 1600 talet enligt tjejen.

:laugh:

s_himself
2006-04-19, 17:32
HAHAHA! Va säger du?! Hoppas detdär var skrivfel!


oj det där blev fel, nångång runt 1000 talet ska det va.



Det va väl klantigt att skriva att dom är funna.. Jag förivra mig kanske, jag tyckte verkligen att det är häftigt :)
Dom ska väl börja utgrävningen av det för att avgöra det. Men tydligen så sa dom att det skulle varit fastställt?

Har inte läst alla sidor men på sista länken är det iaf en bild nerefrån byn på hur det ser ut.

http://www.piramidasunca.ba/indexeng.htm

http://dino.avdibeg.dk/blog/2005/10/pyramid-found-in-heart-of-bosnia.html

http://sarajevo-x.com/forum/viewtopic.php?t=20137&postdays=0&postorder=asc&highlight=piramida&start=0

mathor
2006-04-19, 17:54
Grattis, en trekantig kulle.

Progzilla
2006-04-19, 17:56
oj det där blev fel, nångång runt 1000 talet ska det va.


På riktigt, nu får du hemläxa i historia! Om bosnien befolkades på 1000, när tror du Sverige befolkades? Har du hört talas om romarriket, grekerna, illyrer, thraker, osv? Långt före år 0 hade man avverkat bronstiden och redan kommit till järnåldern på balkan. Det levde människor i dagens bosnien då det rådde istid i Sverige, ung. 20 000 år sedan.

Något har du definitivt fått om bakfoten, men jag vet inte riktigt vad?

Coldsmith
2006-04-19, 18:04
15 sidor lång tråd på skalman.nu (http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=21350&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ff75de8758bb113e1c8fde78fbf88f94)

ROFLOL åt den där tråden alltså! :D

The ghost visar bilder på vanliga stenar och klippblock och ser det som ett klart bevis för att det är en mäktig pyramid. :D . Urkul ju.

Ja jösses.

Metal_boy_
2006-04-19, 18:09
Vänta bara tills Joakim von Anka får höra det här.

Three pigs
2006-04-19, 18:10
häftigt.. om det inte är på skoj :D

kneger
2006-04-19, 18:12
verkar nästan lite för häftigt för att vara sant..

ser faktiskt mer ut som en stor kulle som har en form som påminner om en pyramid. Hoppas dock det är sant, tycker sånthära är intressant!

Coldsmith
2006-04-19, 18:16
EXTRA EXTRA!!
KEBNEKAISE ÄR AVSLÖJAT SOM EN 300.000 ÅR GAMMARL PYRAMID!!
EFTER NOGGRANNA UNDERSÖKNINGAR HAR DEN EN TOPP OCH EN BOTTEN OCH SMALNAR AV. DET ÄR ALLTSÅ EN PYRAMID!
EXTRA EXTRA!! READ ALL ABOUT IT!!

Jag menar, snälla. Finns inga bevis överhuvudtaget för att det ska vara en pyramid det där. Älvarna vi har är inte byggda av en urgammal civilisation bara för att vi kan hitta några stenar intill dom.

Dumleman
2006-04-19, 18:18
ROFLOL åt den där tråden alltså! :D

The ghost visar bilder på vanliga stenar och klippblock och ser det som ett klart bevis för att det är en mäktig pyramid. :D . Urkul ju.

Ja jösses.
Ja jag undrar i vilken syfte han egentligen pumpar ut bilder i den tråden :D. Dock blev jag lite impad av den här bilden: http://img81.imageshack.us/img81/9725/59zo.jpg
Den liknar imho faktiskt en pyramid!

Metal_boy_
2006-04-19, 18:18
EXTRA EXTRA!!
KEBNEKAISE ÄR AVSLÖJAT SOM EN 300.000 ÅR GAMMARL PYRAMID!!
EFTER NOGGRANNA UNDERSÖKNINGAR HAR DEN EN TOPP OCH EN BOTTEN OCH SMALNAR AV. DET ÄR ALLTSÅ EN PYRAMID!
EXTRA EXTRA!! READ ALL ABOUT IT!!

Jag menar, snälla. Finns inga bevis överhuvudtaget för att det ska vara en pyramid det där. Älvarna vi har är inte byggda av en urgammal civilisation bara för att vi kan hitta några stenar intill dom.


Såg att det låg en bit toblerone ute på marken förut. För säkerhets skull så ska jag gå ut och sätta spättet i asfalten, det kan ju finnas guld där under.

mangemani
2006-04-19, 18:28
det enda jag ser på alla bilder som det nu har länkats till är en kulle/berg=/...vart är pyramiden?bakomför berget eller?

Coldsmith
2006-04-19, 18:54
Alltså den där The Ghost på skalman är ju verkligen nånting extra :D. Snacka om att sakna all skepsis.

"han säger att han besökt 100 pyramider.. han måste vara jätteduktig. Om du sett honom så skulle du tro på honom" typ. En typisk person som man lätt kan lura in i sekter kan jag tänka mig.

Ännu saknas ett ynka bevis för att det ska vara en pyramid. Ibland skapar naturen pyramider av sig själv. Vilket man kan se i sanddyner i öknar till exempel.

s_himself
2006-04-19, 19:19
Något har du definitivt fått om bakfoten, men jag vet inte riktigt vad?


Jag tänker nog snarare på när områder började räknas som bosnien. Det om jag inte har ytterligare pinsamt fel ska va däromkring.

Kwon
2006-04-19, 19:33
Ja precis, vad hette området som nu heter Bosnien för 3000 år sedan?

Jag orkar inte kolla...:D

En gång i tiden hade väl både Alexander och Genghis det området under kontroll eller minns jag helt fel?

ugglan
2006-04-19, 20:17
Ja precis, vad hette området som nu heter Bosnien för 3000 år sedan?

Illyria?

Kwon
2006-04-19, 20:31
Illyria?

Thanks bro!

grisbil3n
2006-04-19, 20:52
Illyria?

Ganska fascinerande läsning stod att finna om det området.

hangatyr
2006-04-20, 06:42
haha, ja, ghost är en klassiker på skalman. hans pyramidfanatizm saknar alla gränser.

Pepparkakssmurfen
2006-04-20, 09:31
Man hittade en pyramid i nån sjö i Kina för ca. ½år sedan.