handdator

Visa fullständig version : Förvaring, eget mixat blandning.


Laggie
2006-04-19, 13:43
Kan man ha en burk med färdigblandat kreatin, mjökpulver, dextropur samt proteinpulver stående på jobbet? Alltså så man bara kan skopa ur detta lite då och så eller går det illa åt något att stå blandat?

Varför kan man inte söka längre?

Laggie
2006-04-21, 20:32
Ingen som vet om man kan blanda??

JDEE
2006-04-21, 21:54
Det är nog ingen bra ide,
Fanns en liknande fråga i forumet om att ha färdigblandat protein innan man ska till träningen och då förklarade ngn att det var ett par viktiga ämnen som försvan om man hade den stående blandad. Så ja förmodar att det gäller även din mix :(

JDEE

Ugh
2006-04-21, 21:56
Ja alltså nu tror jag att det är bara pulvret utan vätska som han ska blanda.

//Ugh

JDEE
2006-04-21, 21:59
JAHA oups,
Om det bara är pulvret han ska blanda så borde ju de helt logiskt inte va ngt problem. Men om vätska är med i blandningen så blir det inte så bra.

JDEE

Ugh
2006-04-21, 22:05
JAHA oups,
Om det bara är pulvret han ska blanda så borde ju de helt logiskt inte va ngt problem. Men om vätska är med i blandningen så blir det inte så bra.

JDEE

Jo jag skulle också tro det men efter som jag inte är någon expert inom ämnet hade jag inte tänkt att yttra mig :D

//Ugh

Laggie
2006-04-22, 16:04
Nej jag tänkte inte heller det skulle vara skadligt, men man vet ju inget i denna djungel.

Dissector
2006-04-23, 00:13
Antar, som dom andra, att det nog går bra om det inte är blandat, men varför ska du ha dextro i? Borde inte det ge negativa effekter på insulinkänsligheten efter ett tag?

Laggie
2006-04-25, 07:44
Oj, ingen aning. Tänkte det som en gainer, dvs efter träningen som jag gör på jobbet!

Davil
2006-04-25, 08:32
Det går bra att blanda alla torrvaror i shakern om den förvaras i normal temperatur och inte i solljus tex.
Det är då vätska tillsätts som man inte bör låta det stå en längre tid.

Dextro/Malto i direkt samband med träningspassen är inga problem för en normalt frisk person.