handdator

Visa fullständig version : Viktökning (Kosttillskott för Hemmaträning)


hammaren
2006-04-19, 10:32
Tjena!

Det är nämligen som så att jag vill lägga på mig ett gäng kilo (synd att man inte gjorde lumpen) och därför vänder jag mig till er och ber om hjälp.

Pga att jag bor ett bit utanför stan tycker jag det är jobbigt att åka in och träna på gym (gjort det tidigare) och jag har ingen direkt att träna med (inget för mig att träna själv), därför har jag sen en tid tillbaka införskaffat mig lite redskap för hemmaträning. Hantlar, stång och bänkställning. Curl-stång ska införskaffas, för det är något som är roligt att träna med.

I alla fall, jag är väl medveten om att man ska äta ordentligt om man vill gå upp i vikt, tonfisk står på menyn ofta. Men jag tänkte testa använda lite tillskott, och behöver som sagt er rådgivning.

Kollade på detta;
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=156
(Serious Mass - 5600gr)

Mina frågor är då följande gällande detta preparat (är 20år 179cm 62kg);
1. Hur ofta ska jag ta det?
2. När ska jag ta det?


Om ni har något annat att rekommendera är det bara skriva på, och har ni några frågor är det bara ställa dom.

Tack på förhand!

apa_ola
2006-04-19, 10:37
Tjena!

Det är nämligen som så att jag vill lägga på mig ett gäng kilo (synd att man inte gjorde lumpen) och därför vänder jag mig till er och ber om hjälp.

Pga att jag bor ett bit utanför stan tycker jag det är jobbigt att åka in och träna på gym (gjort det tidigare) och jag har ingen direkt att träna med (inget för mig att träna själv), därför har jag sen en tid tillbaka införskaffat mig lite redskap för hemmaträning. Hantlar, stång och bänkställning. Curl-stång ska införskaffas, för det är något som är roligt att träna med.

I alla fall, jag är väl medveten om att man ska äta ordentligt om man vill gå upp i vikt, tonfisk står på menyn ofta. Men jag tänkte testa använda lite tillskott, och behöver som sagt er rådgivning.

Kollade på detta;
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=156
(Serious Mass - 5600gr)

Mina frågor är då följande gällande detta preparat (är 20år 179cm 62kg);
1. Hur ofta ska jag ta det?
2. När ska jag ta det?

Om ni har något annat att rekommendera är det bara skriva på, och har ni några frågor är det bara ställa dom.

Tack på förhand!

1. en gång per träningstillfälle, kanske
2. Endast i samband med träning

The Draf
2006-04-19, 12:28
Intages strax innan och under träning

hammaren
2006-04-20, 14:35
Något annat preparat ni kan rekommendera? Eller ska jag köra på detta?

shadowfire
2006-04-20, 16:49
Beror ju lite på vad du är ute efter. "Ett gäng kilo", ska det vara i ren muskelmassa eller enbart massa?

Jag har själv ökat 6kg sedan julas genom att äta lite mer än vad jag gjorde innan, träna stenhårt 5dgr i veckan och enda tillskottet jag har tagit är Gainer och proteindrink. Proteindrink 1-2 gånger om dagen som extra laddning utöver proteinerna i vanliga käket och gainer under uppvärmningen på gymet samt direkt efter träningspasset.

Gainern tillför snabba kolhydrater vilket förhindrar muskelnedbrytningen efter träningspasset.

I och med att man inte vet riktigt hur din kost ser ut så är det svårt o säga vilka kosttillskott du behöver, men den mixen du har sett ut verkar innehålla både protein och snabba kollisar, så den borde räcka för dig nu i början. Sen är det bara o äta riktigt, sova riktigt o träna blytungt så har du nya kilon i ett nafs.