handdator

Visa fullständig version : Problem med vaderna? Gå upp i vikt!


Officer
2006-04-18, 22:21
100+ kg i vikt snart efter Piranhas rekommendationer för mina taskiga vader som ey vill växa i grovhet oavsett träningssätt.. först nu börjar de bli breda :D

Sonny
2006-04-19, 11:29
Har pirre nå tips på hur du fixar dina fotleder då? :D

Bite
2006-04-19, 11:31
Tro det? Jag har tandpetare nedanför knäna :(

Officer
2006-04-20, 08:22
Tro det? Jag har tandpetare nedanför knäna :(



Ja du det finns inte så mycket mer att göra. Alla som säger att jag inte tränar vader hårt snackar skit. Jag har testat träna de på alla möjliga vis, och ibland gråtit under passen. Men de växer inte. Har enormt smala leder också (vilket är till fördel ur ren muskelsynlighetssynpunkt) men just kombinerat med mina smala vader så ser det förjävla ut. Men mina lår ser enorma ut, vilket är bra :D


SKa testa gå upp till 120 kg och se om de inte svarar... Då MÅSte de svara för fan! Har inte sett en enda tjockis som har smala vader juh

Oskis
2006-04-20, 14:10
Ja du det finns inte så mycket mer att göra. Alla som säger att jag inte tränar vader hårt snackar skit. Jag har testat träna de på alla möjliga vis, och ibland gråtit under passen. Men de växer inte. Har enormt smala leder också (vilket är till fördel ur ren muskelsynlighetssynpunkt) men just kombinerat med mina smala vader så ser det förjävla ut. Men mina lår ser enorma ut, vilket är bra :D


SKa testa gå upp till 120 kg och se om de inte svarar... Då MÅSte de svara för fan! Har inte sett en enda tjockis som har smala vader juh


Haha du låter exakt som mig också testat det mesta till och med att träna 2 rena vadpass i veckan men ingenting funkar fan. Nu har jag gett upp skiten och försöker bli stark istället :D. Vaderna har växt ca 3cm medans jag gått upp 30-35kg.

Officer
2006-04-20, 14:14
Haha du låter exakt som mig också testat det mesta till och med att träna 2 rena vadpass i veckan men ingenting funkar fan. Nu har jag gett upp skiten och försöker bli stark istället :D. Vaderna har växt ca 3cm medans jag gått upp 30-35kg.


Gick du upp 30-35 kg i kroppsvikt? För det är det jag menade med "gå upp i vikt", inte nödvändigtvis gå upp i träningsvikter :)

Oskis
2006-04-20, 14:39
Gick du upp 30-35 kg i kroppsvikt? För det är det jag menade med "gå upp i vikt", inte nödvändigtvis gå upp i träningsvikter :)

Från när jag tränade första gången som 15 åring. 187/68 då och 34-35 i vadmått Nu 189,5/103 med 37,5 vader. Styrkan i de är det inget fel på men volymen är ett skämmt. Farsan har också lika minimala vader.

GT_Razor
2006-04-20, 15:39
Det är nog lite anlag alltså. Mina vader har väl växt relativt lätt i så fall. Tränat dem hårt men inte megahårt. Och inte varje vecka. Rätt tungt dock. Vad mäter dina muratus? Menade du allvar det där med att gå upp till 120? Fan du kommer va svinfet!

-=(WatchTower)=-
2006-04-20, 17:03
Från när jag tränade första gången som 15 åring. 187/68 då och 34-35 i vadmått Nu 189,5/103 med 37,5 vader. Styrkan i de är det inget fel på men volymen är ett skämmt. Farsan har också lika minimala vader.

Alltså det är inget att deppa ihop ifall man har taskiga gener/anlag och vaderna inte vill växa hur man än tränar, bara att skylla på farsan din. Kanske har du 50+ biceps istället som du kan njuta av. Det är bara att acceptera, vissa muskelgrupper växer lättare än andra.

Sinew
2006-04-20, 17:14
SKa testa gå upp till 120 kg och se om de inte svarar... Då MÅSte de svara för fan! Har inte sett en enda tjockis som har smala vader juh

Är det värt att bli tjock bara för att få lite mer kött på vaderna?! Hur dåliga vader har du egentligen?

Officer
2006-04-20, 17:16
Det är nog lite anlag alltså. Mina vader har väl växt relativt lätt i så fall. Tränat dem hårt men inte megahårt. Och inte varje vecka. Rätt tungt dock. Vad mäter dina muratus? Menade du allvar det där med att gå upp till 120? Fan du kommer va svinfet!



Alex min vän du har stora vader precis som vilken annan "lätt överviktig" människa som helst. Men du har heller ingen definiton eller split att tala om, det har jag, dock så har jag hälften så stora fotleder som du har (:D) , vilket leder till att jag inte har nån allmän grovhet nedanför knäna.

Och nej jag ska naturligtvis inte upp till 120.

Så surt, för min farsa har megavader! Gammal fotbolls/bandylirare.

Men men.. om ca 5 år då jag är 25 bast har vaderna förhoppningsvis ökat 3-4 cm i storlek, och det kombinerat med min nuvarande form/split på vaderna kan bli rätt bra :)

Summan av kardemumman - jag tror fortfarande på att de som delar samma öde med mig - smala vader oavsett hur hårt man tränar de - endast kan öka i vadmått markant genom att gå upp i vikt. Och det rejält :D

MilkmaN
2006-04-20, 17:16
Jag som tycker mina vader släpar... 190 cm 43 cm vad 82 kg

Jag lider med er.

Officer
2006-04-20, 17:17
Är det värt att bli tjock bara för att få lite mer kött på vaderna?! Hur dåliga vader har du egentligen?


Jag var enormt ironisk med 120kggrejen. jag är inte tjock nu och tänker fan inte bli det heller (som GT-razor som är 110 kg men har 38 cm runt armar och bänkar 90 kg, heh)

Zafer
2006-04-20, 17:18
Jag var enormt ironisk med 120kggrejen. jag är inte tjock nu och tänker fan inte bli det heller (som GT-razor som är 110 kg men har 38 cm runt armar och bänkar 90 kg, heh)
jag intygar att gt-razor är fet

Metal_boy_
2006-04-20, 19:28
Fan AP, är inte GT-razor den där bleka feta polacken på dina träningsfilmer? isåfall GT - dina vader var inte muskulösa direkt. *popcorn*

elan
2006-04-20, 19:33
Jag har aldrig i hela livet tränat mina vader specifikt. Däremot har jag burit runt på cirka 20-25 kg mera kroppsvikt än jag gör nu. Vaderna mina mäter 40 cm och är typ det hårdaste jag har på hela kroppen. TV-tittande och chips-ätande bidrog till dessa vidunder.

Allan
2006-04-20, 19:43
För mig är det enda som funkat att lyfta tyngre. Jag har varit tjock(are) och inte fan växte vaderna av det. Sen la vi på femhundra kilo i vadpressen och hade träningsvärk i månader - och nu kommer de så smått..

Men naturligtvis är all muskeltillväxt avhängigt att man ökar i vikt.


allan

Officer
2006-04-20, 19:55
För mig är det enda som funkat att lyfta tyngre. Jag har varit tjock(are) och inte fan växte vaderna av det. Sen la vi på femhundra kilo i vadpressen och hade träningsvärk i månader - och nu kommer de så smått..

Men naturligtvis är all muskeltillväxt avhängigt att man ökar i vikt.


allan



Ok. Allan har talat, jag kör så framöver


tråd låst

Allan
2006-04-20, 20:17
Ok. Allan har talat, jag kör så framöver


tråd låst

Såsåsåså lillen - jag skrev bara vad som funkade för mig.


allan

Jorgen
2006-04-20, 20:23
Tja, det som funkar för mig är tung träning och hyfsat många set. Mitt förra vadpass tex:
Vadpress i benpress:
100*20.
200*15.
200*12.
250*12.
300*10.
350*7.
350*6.
350*6.
350*6.
350*5.
300*8.
300*8.

Vadmaskin:
90*10.
120*11.
120*11.
120*11.
120*10.

Zlin
2006-04-20, 20:52
Jag har enormt svårt att relatera till erat problem. Inför förra BF hade jag komplex över att mina vader var för stora proportionerligt sett, så jag sket i att träna dem i ett år. Det ångrar jag nu, eftersom de ser jäkligt dåliga ut på årets bilder. Nåväl, till poängen - jag har alltid tränat vaderna skitlite, och inte supertungt heller. Har ni som har problem med vaderna prövat att dra ner på träningsdosen för vaderna? Tycker det verkar konstigt att folk har så svårt för vader - det är väl en muskel som vilken annan?

GT_Razor
2006-04-20, 21:23
Alex min vän du har stora vader precis som vilken annan "lätt överviktig" människa som helst. Men du har heller ingen definiton eller split att tala om, det har jag, dock så har jag hälften så stora fotleder som du har (:D) , vilket leder till att jag inte har nån allmän grovhet nedanför knäna.

Och nej jag ska naturligtvis inte upp till 120.

Så surt, för min farsa har megavader! Gammal fotbolls/bandylirare.

Men men.. om ca 5 år då jag är 25 bast har vaderna förhoppningsvis ökat 3-4 cm i storlek, och det kombinerat med min nuvarande form/split på vaderna kan bli rätt bra :)

Summan av kardemumman - jag tror fortfarande på att de som delar samma öde med mig - smala vader oavsett hur hårt man tränar de - endast kan öka i vadmått markant genom att gå upp i vikt. Och det rejält :D


Vadå split eller definition? Sluta med gay-snacket nu. Det är ju inte så direkt att du format dina vader...man formar inte en muskel utan den växer...har du inte tänkt på att det kanske beror på att du har mindre fett, brunare hy och korta vader som gör att det syns så bra? Jag är ju blek så det syns sämre, har mer fett över så spliten syns inte samt är fästena längre. Sen så är det klart jag tränat vaderna, missförstå mig inte. De mätte runt 36-37 när jag började träna. De ligger på 42 nu. Är 184 cm lång. Såklart är ju en del av måttet fett men ändå. Men det e sant, lite tyngre folk brukar ha grövre vader.

GT_Razor
2006-04-20, 21:29
Sen en grej till vänd till Anabolic, inget ont...men du har kört vaderna rätt lätt ofta, donkeys med många svidande reps osv. Inte tungt med få reps. Det har däremot jag...kommer du ihåg när vi skulle köra vader ihop en gång? Du är ju starkare än mig i allt...men dock var jag starkare än dig när det gäller vaderna...just pga att jag överbelastar mer...som allan sa...tungt..kanske det som är nyckeln trots allt...fast jävligt bajsigt av dig att skicka runt videoklipp på mig till okänt folk...vafan gör du det för? Syftar på metal som häver ur sig skit..när han själv är fetast här. Ska jag skicka runt klippen på dig till de jag känner? Och Zafer....du e söt du...lite fet må jag va....men hellre det än en liten klenis som du =)

z_bumbi
2006-04-20, 21:53
Hur jag själv har tränat vader är ganska ointressant för det här tråden men jag tror ganska många inte inser att..

..det krävs "1 tons kraft" för att dra en hälsena som gått av tillbaka på sin plats.

..vaderna tar upp mångdubbelt av kroppsvikten bara man är ute och springer.

..de vikterna som används för att köra rehab av vissa hälseneproblem ofta är mer än vad som de flesta tränar på.

Att överbelasta gäller för alla muskler och att överbelasta muskler som är vana att dämpa 300-400 kg i varje löpsteg men som samtidigt är vana vid att gå hela dagarna kräver en del.

Officer
2006-04-20, 21:58
yada yada yada...


Alex Ballex! Du är klenfetast på gymet, det kan flera intyga från gymet, så sluta med gaysnacket du ;)




Till andra - ja fan överbelastning är ordet

Zafer
2006-04-20, 22:04
Sen en grej till vänd till Anabolic, inget ont...men du har kört vaderna rätt lätt ofta, donkeys med många svidande reps osv. Inte tungt med få reps. Det har däremot jag...kommer du ihåg när vi skulle köra vader ihop en gång? Du är ju starkare än mig i allt...men dock var jag starkare än dig när det gäller vaderna...just pga att jag överbelastar mer...som allan sa...tungt..kanske det som är nyckeln trots allt...fast jävligt bajsigt av dig att skicka runt videoklipp på mig till okänt folk...vafan gör du det för? Syftar på metal som häver ur sig skit..när han själv är fetast här. Ska jag skicka runt klippen på dig till de jag känner? Och Zafer....du e söt du...lite fet må jag va....men hellre det än en liten klenis som du =)


du är 21.. jag är 17 o har mer muskelmassa (tycker många från gymet).. du väger 105 kg nånting, du bänkar o böjer mindre än mig. säg inte att du satsar på muskelbygge för jag har större muskler ivarje fall. Misslyckad?
*rolleyes*

och murat har bättre vader än dig även om de inte är större, överviktige polack!

Metal_boy_
2006-04-20, 22:05
Sen en grej till vänd till Anabolic, inget ont...men du har kört vaderna rätt lätt ofta, donkeys med många svidande reps osv. Inte tungt med få reps. Det har däremot jag...kommer du ihåg när vi skulle köra vader ihop en gång? Du är ju starkare än mig i allt...men dock var jag starkare än dig när det gäller vaderna...just pga att jag överbelastar mer...som allan sa...tungt..kanske det som är nyckeln trots allt...fast jävligt bajsigt av dig att skicka runt videoklipp på mig till okänt folk...vafan gör du det för? Syftar på metal som häver ur sig skit..när han själv är fetast här. Ska jag skicka runt klippen på dig till de jag känner? Och Zafer....du e söt du...lite fet må jag va....men hellre det än en liten klenis som du =)


I'll watch you ( som Arnold säger till Lou)

http://www.sega-portal.de/images/robotnik.jpg

Bite
2006-04-20, 22:56
Ok, det avgör saken.

Jag brukar träna vader tungt men nu ska det bli rent löjligt, jag skiter i ROM (fiskägg är ändå äckligt). Återkommer i dagsformstråden till hösten.

H.Emanuel
2006-04-21, 05:23
Det här med att köra i stående alt sittande med ett ben i taget? Har testat det några gånger, men kan inte lägga på särskilt tungt för att kunna köra "strikta" övningar. Och det här med att köra högreps tills vaderrna svider som eld, typ 1 set med 50 reps och så 1 med 100? Eller ni menar att man bara ska satsa på svintungt?

Mr. Moose
2006-04-21, 06:19
Det här med att köra i stående alt sittande med ett ben i taget? Har testat det några gånger, men kan inte lägga på särskilt tungt för att kunna köra "strikta" övningar. Och det här med att köra högreps tills vaderrna svider som eld, typ 1 set med 50 reps och så 1 med 100? Eller ni menar att man bara ska satsa på svintungt?

Att begränsa sig till bara lätt eller bara tungt fungerar nog inte i längden.

Jag tror att köra tungt i ca 75-80% av passen och lätt för resten blir bäst. Det finns bara en som vet vad som fungerar för dig, DU.

Experimentera!

Claes

z_bumbi
2006-04-21, 06:46
Det här med att köra i stående alt sittande med ett ben i taget? Har testat det några gånger, men kan inte lägga på särskilt tungt för att kunna köra "strikta" övningar.

Vad gäller stående så kör du troligtvis mindre än hälften av vikten tidigare då du har hela kroppsvikten som vanligt men du bara använder en vad.
Två ben, kroppsvikt 100 kg, träningsvikt 200, totalt 300 kg.
Ett ben, kroppsvikt 100 kg, träningsvikt 50 kg, totalt 150 kg.

Om du nu inte använder två ben upp och ett ben ner vilket man kan testa under någon period.
OBS! Har man ryggbesvär så blir det en snedbelastning av bäckenet som är ganska stor! Testa lätt och känn efter hur det känns!OBS!
Ha båda fötterna kvar på maskinen men böj bara ena knät så mycket att det benet inte hjälper till ner, böj det jobbande benet i botten, räta ut båda knäna och tryck upp vikten med vaderna. Växla ben varje reps.
Öka antalet reps/belastning med viss försiktigthet då det snabbt blir tunga vikter som används.
Om man sen när man inte orkar pressa upp vikten med bara vaderna pressar upp vikten med böjda ben så blir det efter ett tag mer belastning i den negativa fasen på ett ben än vad man normalt kör i den positiva fasen med två ben. Det är tungt.

Rent praktiskt så kör några veckor med vanliga enbensvadpressar först och sen struntar man i att plocka av vikt sista seten och pressar upp vikten med två ben i några veckor.
Sen kan man börja plocka på vikt, öka varannan vecka eller liknande.

Kör man två vadpass i veckan så kör det bara varannat pass och fokusera på reps det andra passet.

Och det här med att köra högreps tills vaderrna svider som eld, typ 1 set med 50 reps och så 1 med 100? Eller ni menar att man bara ska satsa på svintungt?

100 reppare är nog mest en kul variation. 50 reppare i form av dropset kan man lägga in på slutet eller köra i perioder. Precis som för vilken muskelgrupp som helst med andra ord om man är ute efter volym.

Officer
2006-04-21, 06:57
Ok, det avgör saken.

Jag brukar träna vader tungt men nu ska det bli rent löjligt, jag skiter i ROM (fiskägg är ändå äckligt). Återkommer i dagsformstråden till hösten.



Det är något jag också ska testa framöver. Jag har sett Allan träna vader ett flertal gånger - missförstå mig inte, gubben har bra jävla vader men han kör inte särskilt strikt i den mening som vi på kolozzeum är vana att snackas vid. Fr.om nu ska jag lasta på flera hundra och våldsreppa. Har fan inga andra alternativ.

GT_Razor
2006-04-21, 08:24
du är 21.. jag är 17 o har mer muskelmassa (tycker många från gymet).. du väger 105 kg nånting, du bänkar o böjer mindre än mig. säg inte att du satsar på muskelbygge för jag har större muskler ivarje fall. Misslyckad?
*rolleyes*

och murat har bättre vader än dig även om de inte är större, överviktige polack!

Hahah, you gotta be kidding right? För det första är jag inte 21 än, för det andra väger jag 98, för det tredje tror jag varken du böjer, bänkar eller markar mer än mig. Och det största skämtet av allt...mer muskelmassa...ja du...lilla gubben...du borde skaffa dig lite träningserfarenhet och öga för mängd massa. Det dröjer nog ett par år innan du kommer upp i min muskelmassa. Du är mer DEFINIERAD än vad jag är....men inte mer än så

Yes
2006-04-21, 11:20
För mig funkar "ett set till fail" ypperligt när det gäller vader. Det brukar bli 8-10 reps - lagom strikt och hyffsat sakta(för att uttrycka det i exakta ordalag ;) ). Ge det ett försök. :thumbup:

Beast
2006-04-21, 11:53
Jävla bäbisar på detta forum, ska dom inte hålla sig i allmänt?
Har verkligen någon av er rätten att uttala er om någon annan, ni är ju så grymma alla menar jag.

Vaderna kör jag blandade reps på och slutar med dropset eller några väldigt högreps set med kort vila mellan och det funkar.

Popeye
2006-04-21, 14:40
Skulle vara kul om någon med koll kunde kommentera på fibersammansättningen i de olika vadmusklerna. Jag har för mig att en av musklerna i regel består av en klar majoritet typ I fibrer medans den andra oftast har en mer jämn fördelning.

Beroende på fördelningen fibrer i muskeln kan man anpassa repsintervallen på övningarna då olika övningar tar olika mycket på olika delar av vaden.

En muskel med stor andel typ I fibrer svarar sannolikt bättre på högreppsträning...

Sheogorath
2006-04-21, 14:59
Jag som tycker mina vader släpar... 190 cm 43 cm vad 82 kg

Jag lider med er.

Vad i helvete? Är du en stor vad eller? :MrT:

Sheogorath
2006-04-21, 15:06
Mitt vadpass:

5 x 10-15 Stående vadpress i hackliften
5 x 10-15 45 graders vadpress
3 x 10-15 Sittande vadpress
1 x dropset Stående vadpress i maskin

Det är jobbigt, jävligt, tråkigt men de har börjat växa lite, lite grand nu. De är i alla fall bra mycket bättre än på deffbilderna.

Piranha
2006-04-21, 15:09
Förutsättningen där med kroppsvikt och vader är att man använder vaderna.

Sitta på kontorsröven å vara fet hjälper inte.

Ut och promenera och gå i trappor ... massor

Jag tränar aldrig vader på gymmet ( 53-54 cm ).

jwzrd
2006-04-21, 15:15
För mig funkar "ett set till fail" ypperligt när det gäller vader. Det brukar bli 8-10 reps - lagom strikt och hyffsat sakta(för att uttrycka det i exakta ordalag ;) ). Ge det ett försök. :thumbup:

Och omkretsen på dina vader är?

Yes
2006-04-21, 15:45
Och omkretsen på dina vader är?
Vet inte säkert... strax under 40cm tror jag. Fast jag försöker inte påstå att dom är stora(även om dom nog är det i jämförelse med resten). Jag hävdar bara att träningen funkat väldigt bra för just vaderna, och just av den anledningen föreslog jag att det kan vara värt att prova - som ett alternativ till dom andra förslagen.

H.Emanuel
2006-04-21, 15:46
Och omkretsen på dina vader är?
haha

Yes
2006-04-21, 16:06
Vet inte säkert... strax under 40cm tror jag. Fast jag försöker inte påstå att dom är stora(även om dom nog är det i jämförelse med resten). Jag hävdar bara att träningen funkat väldigt bra för just vaderna, och just av den anledningen föreslog jag att det kan vara värt att prova - som ett alternativ till dom andra förslagen.
Du kan ju förresten kolla min träningsjournal på ökningarna jag gjort(visserligen "bara" styrkeökningar, men volymökningar blir ju rätt svårt att säga något om när jag förlorat massor av fett). Jag vet inte hur dom står sig jämfört med andra - jag vågar dock påstå att det är långt ifrån dåligt. Så, om du nu ville ifrågasätta vad fan lilla jag har att backa upp mitt vänligt menade förslag med, kan jag ju i varje fall svara att det har funkat för mig.

haha
Huh?

jwzrd
2006-04-21, 16:07
Vet inte säkert... strax under 40cm tror jag. Fast jag försöker inte påstå att dom är stora(även om dom nog är det i jämförelse med resten). Jag hävdar bara att träningen funkat väldigt bra för just vaderna, och just av den anledningen föreslog jag att det kan vara värt att prova - som ett alternativ till dom andra förslagen.

Men om han vill ha stora vader och du inte har det, men trots det påstår att din metod fungerar bra, menar du då att du började med 21 i omkrets runt vaderna och har lyckats bygga på dig snudd på 2dm eller pratar du bajs?

Vad är det med överskattningen av sina egna resultat här egentligen? Hasse36 kallar sina 54:or till lår stora, du delar med dig av dina hemliga vadträningstips med vader "strax under 40".

jwzrd
2006-04-21, 16:15
För att inte enbart kissa i tråden så bidrar jag med det jag tycker fungerar, och det är:

När man t ex tränar stående vadpress så måste man se till att hitta kontakten med övre vaden, alltså den stora klumpen. Första 1-2 passen känns det kanske fånigt men när man får in snitsen så kan man tillslut "kontrahera kramp" i vaden mot belastning. Något pass till är man tillbaka på sina normala vikter och kan börja bygga på massa på vaderna. Man ska inte vara rädd att hiva på hela jävla gymmet på vadmaskinen allt efter att man växer, man ska heller inte bry sig överdrivet mycket om antalet reps. Gastrocnemius är mycket starka och mycket volymmässigt uthålliga muskler, 25-30 reps vettefan vad det ger, men att ligga på det man normalt tränar på fungerar finfint. Men bli inte förvånad om du orkar 10-15 set trots att vikten är tung.

Sittande vadpress är det samma sak med, här tycker jag det fungerar att visualisera att man liksom rullar upp och fram hälen snarare än pressar den rakt upp. Den ska högt upp, det gäller att försöka koppla ur övre delen av vaden (även om den säkert är med lite ändå) och här gäller det verkligen att från början absolut inte damma på för mycket vikter, då arbetar man bara i det nedre läget eftersom man drar med gastrocnemius, som i den övningen sitter i passiv (eller aktiv? Jag lär mig aldrig vilken som är vilken) insufficiens, och får en ful juckande rörelse. Man ska få till en lång rörelse med en krampkontraktion i toppläget och ett rejält sträck i bottenläget. Samma sak gäller här med att se till att lägga på vikter vartefter man får till rörelsen och man blir stark, samma sak gäller även volymuthålligheten men jag upplever även att soleus (och dom andra musklerna under) även är mer reptåliga. Många set, kanske lite fler reps än i den stående vadpressen.

Förutom detta, alltså efter ett toksvidande tungt vadpass så gäller det att bita ihop och helt enkelt träna alla 50 vadpass som krävs för att det ska bli några mm. Vaderna växer långsamt.

Jorgen
2006-04-21, 16:18
Förutom detta, alltså efter ett toksvidande tungt vadpass så gäller det att bita ihop och helt enkelt träna alla 50 vadpass som krävs för att det ska bli några mm. Vaderna växer långsamt.
Det är ju ffa här som det brister för dom flesta. Det är jobbigt att träna vaderna om man vill att dom skall växa.

jwzrd
2006-04-21, 16:20
Det är ju ffa här som det brister för dom flesta. Det är jobbigt att träna vaderna om man vill att dom skall växa.

Helt klart. Det tar tid, det händer saker hela tiden, förmodligen lika mycket som i andra muskler. Skillnaden är att vaderna är så förbannat täta muskler så volymökningen förblir liten. Det värsta tycker jag är att jag får ont i knäna lite då och då när jag lägger på mycket vikt. (Jag tränar iofs inte ens vaderna just nu, vår vadpress håller 100kg - undanflykter osv *rolleyes*).

Yes
2006-04-21, 16:23
Men om han vill ha stora vader och du inte har det, men trots det påstår att din metod fungerar bra, menar du då att du började med 21 i omkrets runt vaderna och har lyckats bygga på dig snudd på 2dm eller pratar du bajs?

Vad är det med överskattningen av sina egna resultat här egentligen? Hasse36 kallar sina 54:or till lår stora, du delar med dig av dina hemliga vadträningstips med vader "strax under 40".
Tja, till att börja med tvivlar jag på att jag någonsin kan få stora vader. Mycket kött på vaderna är nog möjligt, men jag är tämligen liten till växten och har inte direkt grova ben i kroppen. Det begränsar omkretsen något.
Vidare så... tja, mina vader bestod mest av fett när jag började träna. Nu när jag börjar närma mig mäktiga 65Kg gör dom inte det. Några 2dm är det dock inte frågan om. Behöver det vara det för att mitt snack skall lyftas ur bajs-facket och bedömas för vad det är - ett vänligt förslag?

Jag har inte kallat mina vader för stora, så vad är det jag överskattar? Mina resultat är tämligen välredovisade för den som orkar söka. Jag säger att det har funkat bra. Håller du inte med får du gärna berätta vad du tycker är dåligt så kommer jag kanske överväga att byta upplägg.

jwzrd
2006-04-21, 16:26
Tja, till att börja med tvivlar jag på att jag någonsin kan få stora vader. Mycket kött på vaderna är nog möjligt, men jag är tämligen liten till växten och har inte direkt grova ben i kroppen. Det begränsar omkretsen något.
Vidare så... tja, mina vader bestod mest av fett när jag började träna. Nu när jag börjar närma mig mäktiga 65Kg gör dom inte det. Några 2dm är det dock inte frågan om. Behöver det vara det för att mitt snack skall lyftas ur bajs-facket och bedömas för vad det är - ett vänligt förslag?

Jag har inte kallat mina vader för stora, så vad är det jag överskattar? Mina resultat är tämligen välredovisade för den som orkar söka. Jag säger att det har funkat bra. Håller du inte med får du gärna berätta vad du tycker är dåligt så kommer jag kanske överväga att byta upplägg.

Jag tycker helt enkelt inte att du har någon bra grund för att rekommendera din metod. Annat hade det varit om du faktiskt fått stora vader med hjälp av den.

blasr
2006-04-21, 16:36
Tur att man tycker om att träna vader då. Kanske är därför de iaf växer lite.

H.Emanuel
2006-04-21, 17:45
Huh?
Vill bara poängtera att det jag skrattade till åt var jwrzd:s (Heter det så?) korta kommentar om ditt inlägg, det var vasst och spydigt. Jag menade absolut inte att skratta åt dig på nåt sätt

Allan
2006-04-21, 17:48
Det är något jag också ska testa framöver. Jag har sett Allan träna vader ett flertal gånger - missförstå mig inte, gubben har bra jävla vader men han kör inte särskilt strikt i den mening som vi på kolozzeum är vana att snackas vid. Fr.om nu ska jag lasta på flera hundra och våldsreppa. Har fan inga andra alternativ.

Tyvärr är det bara överlastning som funkat på mig. Enbensdonkeys med Bucyrus (+110 kg) på ryggen, så mycket vikt som det bara går att klämma på benpressen. Visst, och sen väger jag ju en del också - men inte fan växte vaderna när jag vägde mer än jag gör nu.
Strikt? Jag har skrivit det rätt många gånger - att bygga muskler handlar om att skiten ska upp. Vill man köra überstrikt och långsamt får man väl göra det - skriv ett brev när ni blitt grova...
OBS - ovanstående gäller naturligtvis med modifikation.

allan

Metal_boy_
2006-04-21, 18:31
Ja, allan har skrivit rätt många brev. Allan har byggt jättestora muskler via skiten-ska-upp-metoden.

Beast
2006-04-21, 18:38
Men om han vill ha stora vader och du inte har det, men trots det påstår att din metod fungerar bra, menar du då att du började med 21 i omkrets runt vaderna och har lyckats bygga på dig snudd på 2dm eller pratar du bajs?

Vad är det med överskattningen av sina egna resultat här egentligen? Hasse36 kallar sina 54:or till lår stora, du delar med dig av dina hemliga vadträningstips med vader "strax under 40".

Blir ju nästan lite kär i dig när du skriver såhär.
Om nu resten som ska på och ge super råd men egentligen inte borde slutar börjar det likna nåt... men då försvinner samtidigt 97% :)

Yes
2006-04-21, 19:07
Jag tycker helt enkelt inte att du har någon bra grund för att rekommendera din metod. Annat hade det varit om du faktiskt fått stora vader med hjälp av den.
Min rekomendation har inte grundat sig på mitt vadmått. Vad jag sagt var att jag fått bra ökningar med den träning jag kört(om sedan ökningarna är tack vare träningen eller något annat är däremot svårt att säga). Det har jag grund för. Sedan har jag sagt att, "ge det ett försök". Det gör jag därför att om nuvarande träning inte funkar kan det vara idé att prova något annorlunda, och eftersom jag haft goda erfarenheter av min träning kan det - eventuellt - hjälpa till i det här fallet.

Nu är det väl förstås få som skulle ta ens ett så enkelt förslag på allvar. Jag har inga grova vader och jag har inte ens tränat speciellt länge. Dessutom är det kontroversiellt att träna så lite som jag föreslog. Faktum kvarstår dock, och det är att jag gjort stadiga ökningar ända sedan jag började. Det räcker för att jag skall våga säga att just den här biten har gått bra för mig.

Vill bara poängtera att det jag skrattade till åt var jwrzd:s (Heter det så?) korta kommentar om ditt inlägg, det var vasst och spydigt. Jag menade absolut inte att skratta åt dig på nåt sätt
Okej! :) :thumbup:

H.Emanuel
2006-04-21, 20:02
Vad gäller stående så kör du troligtvis mindre än hälften av vikten tidigare då du har hela kroppsvikten som vanligt men du bara använder en vad.
Två ben, kroppsvikt 100 kg, träningsvikt 200, totalt 300 kg.
Ett ben, kroppsvikt 100 kg, träningsvikt 50 kg, totalt 150 kg.

Om du nu inte använder två ben upp och ett ben ner vilket man kan testa under någon period.
OBS! Har man ryggbesvär så blir det en snedbelastning av bäckenet som är ganska stor! Testa lätt och känn efter hur det känns!OBS!
Ha båda fötterna kvar på maskinen men böj bara ena knät så mycket att det benet inte hjälper till ner, böj det jobbande benet i botten, räta ut båda knäna och tryck upp vikten med vaderna. Växla ben varje reps.
Öka antalet reps/belastning med viss försiktigthet då det snabbt blir tunga vikter som används.
Om man sen när man inte orkar pressa upp vikten med bara vaderna pressar upp vikten med böjda ben så blir det efter ett tag mer belastning i den negativa fasen på ett ben än vad man normalt kör i den positiva fasen med två ben. Det är tungt.

Rent praktiskt så kör några veckor med vanliga enbensvadpressar först och sen struntar man i att plocka av vikt sista seten och pressar upp vikten med två ben i några veckor.
Sen kan man börja plocka på vikt, öka varannan vecka eller liknande.

Kör man två vadpass i veckan så kör det bara varannat pass och fokusera på reps det andra passet.

Tackar! ska klura på detta och testa det.

Zafer
2006-04-22, 00:18
Hahah, you gotta be kidding right? För det första är jag inte 21 än, för det andra väger jag 98, för det tredje tror jag varken du böjer, bänkar eller markar mer än mig. Och det största skämtet av allt...mer muskelmassa...ja du...lilla gubben...du borde skaffa dig lite träningserfarenhet och öga för mängd massa. Det dröjer nog ett par år innan du kommer upp i min muskelmassa. Du är mer DEFINIERAD än vad jag är....men inte mer än så


HAHAHAHAHAH ok, whatever you say fatman :laugh:

GT_Razor
2006-04-22, 01:12
HAHAHAHAHAH ok, whatever you say fatman :laugh:

Oj oj oj...första gångerna jag såg dig va du en spinkig, blyg liten pöjk med långt blont schteeekarhår. Vågade knappt säga ett ord..väldigt tystlåten å blyg....sen har väl umgänget med murat fått dig inspirerad...du snaggade dig...har lite mer attityd å går runt och tror att du är grov...lilla 17-åring då....du e rolig du Herr Total Avsaknad Av Axlar Och Bröst...bra jobbat där! ;)

Jorgen
2006-04-22, 07:06
Lägg ner.

Nu.

Popeye
2006-04-22, 08:17
Har träningsvärk i vaderna för första gången på länge idag. :hbang:
Har ganska pinniga vader (40cm) men nån gång skall de väl börja växa.
Jag tog till mig rådet att börja lasta på vikter och av träningsvärken att döma så var det positivt.
Det var iofs bara 270kg i benpressen men det är en början och jag ser fram emot fortsättningen.

ugglan
2006-04-22, 11:11
Brukar köra donkey till failure (5-8). Har växt 6cm på det sen i augusti, så det funkar absolut.

Rockhard
2006-04-22, 15:55
2 ggr i veckan efter passet går jag på löpbandet på gymmet. 20 minuter med ganska ordentlig lutning så man verkligen kan trycka till med tårna på varje steg. Det och ett 10 tunga set vadpress i veckan har gjort att vaderna blivit min bästa muskelgrupp. Och så får man ju lite cardio på köpet :)

Greg
2006-04-22, 16:04
Jag har ärvt mina vader från min pappa. Hans är riktigt grova.

Mina har växt efter fotboll + tyngdlyftning. Kör inte så mycket vader nu för tiden, strax så drar benträning igång igen :hbang:

Har varit dåligt med det.

Zafer
2006-04-22, 16:24
Oj oj oj...första gångerna jag såg dig va du en spinkig, blyg liten pöjk med långt blont schteeekarhår. Vågade knappt säga ett ord..väldigt tystlåten å blyg....sen har väl umgänget med murat fått dig inspirerad...du snaggade dig...har lite mer attityd å går runt och tror att du är grov...lilla 17-åring då....du e rolig du Herr Total Avsaknad Av Axlar Och Bröst...bra jobbat där! ;)


tror inte din gyno räknas som bröstmuskler iof :laugh:

Jorgen
2006-04-22, 16:36
tror inte din gyno räknas som bröstmuskler iof :laugh:
Svårt med läsförståelsen ser jag.

Om du eller GT_Razor skriver något mer i denna tråden så blir ni varnade.

Du förstår hoppas jag.

GT_Razor
2006-04-23, 20:48
Svårt med läsförståelsen ser jag.

Om du eller GT_Razor skriver något mer i denna tråden så blir ni varnade.

Du förstår hoppas jag.

Menar du skriver något överhuvudtaget eller nåt dumt?

z_bumbi
2006-04-24, 13:51
Om det är sådana problem med läsförståelsen kanske ni ska logga ut från Kolozzeum ett tag!