handdator

Visa fullständig version : SM-Guld!


reinholdsson
2006-04-18, 21:19
Fan så skönt!

OggeP
2006-04-18, 21:20
Usch. Hur illa jag än tycker om Färjestad så måste jag säga att det var rättvist. :(

the_PL_man
2006-04-18, 21:21
Här har ni en glad värmlänning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

/the_PL_man

Metal_boy_
2006-04-18, 21:25
Helt underbart! Färjestad spelade på en HELT annan nivå! Välförtjänat SM-Guld!

oksiv1
2006-04-18, 21:25
Tråkigt lag, tråkig seger *grr*

Allan
2006-04-18, 21:26
*antecknar*

allan

Sebbe_H
2006-04-18, 21:27
Det var en match, dom hade tur! Frölunda är i övrigt ett bättre lag.

internethjälten
2006-04-18, 21:28
..denna tråden borde fan låsas med tanke
på den usla topicen :booty:

The_dude
2006-04-18, 21:28
man får väl gratulera

Pingu
2006-04-18, 21:28
Helt rättvist, Färjestad var det klart bättre laget

Grattis *popcorn*

Metal_boy_
2006-04-18, 21:29
Det var en match, dom hade tur! Frölunda är i övrigt ett bättre lag.


Sicket skitsnack! :laugh:

reinholdsson
2006-04-18, 21:29
Det var en match, dom hade tur! Frölunda är i övrigt ett bättre lag.

Var det därför Färjestad vann 4 matcher och Frölunda.......... 2?

fonzie
2006-04-18, 21:30
Åh! Jag får utlösning av upphetsning! Seriöst...

oksiv1
2006-04-18, 21:30
Det var en match, dom hade tur! Frölunda är i övrigt ett bättre lag.

Absolut. Synd att grinrövar som Lundin, Kåberg och Wallin får hålla på sådär...

Sebbe_H
2006-04-18, 21:30
Var det därför Färjestad vann 4 matcher och Frölunda.......... 2?

Turen ja ;) Hur är det annars? Vilket är det lag som jämt kommit på andra plats?

Dumleman
2006-04-18, 21:31
Yes ännu ett svenskt guld i hockey, faen vad bra vi är! :hbang:

balder
2006-04-18, 21:32
*antecknar*

allan

*antecknar anteckningen*
;)

reinholdsson
2006-04-18, 21:33
Turen ja ;) Hur är det annars? Vilket är det lag som jämt kommit på andra plats?


Så färjestad kan inte vara bättre i år för att de kom på andra plats förra året...

okej...

AFanatic
2006-04-18, 21:33
Hur länge har elitserien funnits?


Räkna räkna räkna


Hur många gånger har FBK varit i slutspel?


Räkna räkna räkna


SJUTTON!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Sebbe_H
2006-04-18, 21:35
Så färjestad kan inte vara bättre i år för att de kom på andra plats förra året...

okej...

Jojo det är väl klart, men dom hade tur vid många av sina mål.. Hur många av målen studsade inte på en spelare innan de gick in i buren?

Sebbe_H
2006-04-18, 21:36
Vart fan är alla göteborgare när man behöver dom..? haha

Metal_boy_
2006-04-18, 21:36
Turen ja ;) Hur är det annars? Vilket är det lag som jämt kommit på andra plats?

Som är ett tecken på att dom är bra varje år. Dessutom har dom vunnit fler SM-Guld än Rövflundra.

oksiv1
2006-04-18, 21:36
Färjestad är ett ruttet hockeylag.
Finns bara en spelare jag skulle vilja se i Frölundatröjan...

Metal_boy_
2006-04-18, 21:38
Färjestad är ett ruttet hockeylag.
Finns bara en spelare jag skulle vilja se i Frölundatröjan...


Resten är för överlägsna för Frölunda.

mela
2006-04-18, 21:39
När ska Luleå ta SMguld då? :confused:

Kebab-Arne
2006-04-18, 21:39
Jojo det är väl klart, men dom hade tur vid många av sina mål.. Hur många av målen studsade inte på en spelare innan de gick in i buren?

Så färjestad vann enbart SM-guld för de hade lite tur med målen i denna match?

Catstyle
2006-04-18, 21:39
*antecknar*

allan

Forumregler - ska läsas av alla!

Irrelevanta nonsensinlägg som inte har med forumet eller en diskussion att göra kommer att raderas. Dvs folk som skriver något helt ovidkommande mest för att jävlas eller förstöra

Sebbe_H
2006-04-18, 21:39
Resten är för överlägsna för Frölunda.

Ja och du vet ju uppenbarligen vad du snackar om..

reinholdsson
2006-04-18, 21:40
Sluta vara så griniga och börja gilla silvret som ni fick detta år.

Ni kan ju trösta er med att Sverige tog OS-guld :)

Sebbe_H
2006-04-18, 21:41
Så färjestad vann enbart SM-guld för de hade lite tur med målen i denna match?

Lite skicklighet krävs det ju också, vilket jag tycker frölunda har haft mer av hela säsongen.

Fangface
2006-04-18, 21:43
Helt underbart!!!
Fy fan så gött!

Frantic
2006-04-18, 21:43
haha helvete vilket liv det blev utanför lägenheten! Bilar som tutar och folk som skriker:D

Snake
2006-04-18, 21:45
Lite skicklighet krävs det ju också, vilket jag tycker frölunda har haft mer av hela säsongen.

Det är väl skitsamma. Bäst när det gäller - som alltid.

Skulle kanada ha vunnit OS på gamla meriter tycker du (som så många pessimister tippade)?

nordland
2006-04-18, 21:54
Usch och fy.. Nu blir kaffekannorna stora i truten igen...
Vilket lag som helst får vinna men inte Färjestad. Står inte ut med deras "Störst, Bäst och Vackrast" mentalitet..

Här är vi "Stora Starka Färjestad"!! Vi trycker ner er andra, pratar skit om er och sätter oss på tvären bara för att vi har stålar att vifta med..

Kontrakterar spelare från andra lag, under pågående säsong. Och verkar helt oförstådda när lagen klagar på deras sätt.. När sedan en annan klubb gör likadant mot färjestad (Leksand och bröderna Steen), jo då tar det fyr ordentligt hos Loob och gänget..

oksiv1
2006-04-18, 21:56
Usch och fy.. Nu blir kaffekannorna stora i truten igen...
Vilket lag som helst får vinna men inte Färjestad. Står inte ut med deras "Störst, Bäst och Vackrast" mentalitet..

Här är vi "Stora Starka Färjestad"!! Vi trycker ner er andra, pratar skit om er och sätter oss på tvären bara för att vi har stålar att vifta med..

Kontrakterar spelare från andra lag, under pågående säsong. Och verkar helt oförstådda när lagen klagar på deras sätt.. När sedan en annan klubb gör likadant mot färjestad (Leksand och bröderna Steen), jo då tar det fyr ordentligt hos Loob och gänget..

Skriver som sagt under på det. Ett ruttet lag...

Daniiiel
2006-04-18, 21:56
HV skulle tatt sm guldet, serieetta hela tiden och åkte ut jävligt snäpet mot färjestad.

mentzer
2006-04-18, 22:01
Står inte ut med deras "Störst, Bäst och Vackrast" mentalitet..

Nä, i sverige får man ju inte vara bättre än någon annan. Hört talas om Jante?

Johan86
2006-04-18, 22:07
underbart gött.helt klart rättvist

Per Ledin vilken lirare :thumbup:

Marran
2006-04-18, 22:09
Det här känns så jävla skönt :D

Mighty
2006-04-18, 22:10
Fan vad härligt!! :D
Och dessutom så jävla rättvist!!

oksiv1
2006-04-18, 22:11
underbart gött.helt klart rättvist

Per Ledin vilken lirare :thumbup:


Vilken lirare? På allvar? *screwy*
Han är en osportslig skitstövel enligt mig.

Sebbe_H
2006-04-18, 22:14
Vilken lirare? På allvar? *screwy*
Han är en osportslig skitstövel enligt mig.

+1

Mighty
2006-04-18, 22:14
Usch och fy.. Nu blir kaffekannorna stora i truten igen...
Vilket lag som helst får vinna men inte Färjestad. Står inte ut med deras "Störst, Bäst och Vackrast" mentalitet..
Precis så har Frölunda agerat de år de vunnit.

Här är vi "Stora Starka Färjestad"!! Vi trycker ner er andra, pratar skit om er och sätter oss på tvären bara för att vi har stålar att vifta med..
Pratar skit om andra?
De har väl inte pratat skit om någon annan utan att ha fått en direkt fråga...

Kontrakterar spelare från andra lag, under pågående säsong. Och verkar helt oförstådda när lagen klagar på deras sätt.. När sedan en annan klubb gör likadant mot färjestad (Leksand och bröderna Steen), jo då tar det fyr ordentligt hos Loob och gänget..
Än en gång har du fel... Det tog inte fyr när Leksand kontaktade bröderna Steen och det är så hockeyn fungerar numer. Dags att vakna kanske?

Avundsjukans ansikte är inte en vacker syn...

Mighty
2006-04-18, 22:15
Vilken lirare? På allvar? *screwy*
Han är en osportslig skitstövel enligt mig.
Som Joel Lundqvist då eller?

Marran
2006-04-18, 22:17
Föresten,är det fortfarande Salo som ska stå i Vm? I så fall är det ju skandal.Personligen så tycker jag att han är grymt överskattad och ser hellre Liv,Henriksson eller Honken som förstamålvakt om man inte får loss Lundqvist.

puppas
2006-04-18, 22:18
Tråkigt lag, tråkig seger *grr*


Tråkig sport.

oksiv1
2006-04-18, 22:19
Som Joel Lundqvist då eller?


Joel är inte i närheten av så mycket skitstöver som Lundin. Eller har jag missat något.
Ang. Salo kan jag nog hålla med. Men aldrig Henriksson före honom, möjligtivs Lic och Honken.

Fredrici
2006-04-18, 22:20
Så jävla gött, väntat i 4 år på detta guld. Å på 10 säsonger har dom tagit 4 guld nu...

oksiv1
2006-04-18, 22:20
Tråkig sport.


Kanske det. Men det väcker onekligen känslor.

Mighty
2006-04-18, 22:23
Joel är inte i närheten av så mycket skitstöver som Lundin. Eller har jag missat något.
Ang. Salo kan jag nog hålla med. Men aldrig Henriksson före honom, möjligtivs Lic och Honken.
Det enda som skiljer Ledin från Lundqvists beteende på isen är när Ledin åker på Salo. Det försvarar jag inte för fem öre och gillade det inte ens när Nisse Ekman gjorde detsamma mot Henrik Lundqvist.
Men i övrigt är de EXAKT lika goda kålsupare som snackar en massa skit och spelar med stort hjärta.
Försök se det lite objektivt trots bitterheten över förlusten....

oksiv1
2006-04-18, 22:26
Det enda som skiljer Ledin från Lundqvists beteende på isen är när Ledin åker på Salo. Det försvarar jag inte för fem öre och gillade det inte ens när Nisse Ekman gjorde detsamma mot Henrik Lundqvist.
Men i övrigt är de EXAKT lika goda kålsupare som snackar en massa skit och spelar med stort hjärta.
Försök se det lite objektivt trots bitterheten över förlusten....

Har aldrig sett/hört Joel förolämpa folk så det slutat med 20 000 sek i böter.

Fredrici
2006-04-18, 22:28
Strunta i dom som klagar. Vi har ju vårt guld ändå=)

Mighty
2006-04-18, 22:29
Har aldrig sett/hört Joel förolämpa folk så det slutat med 20 000 sek i böter.
Nej, men han har sagt minst lika korkade saker utan att TV4 lyckades filma honom i stundens hetta. Joel själv har dessutom sagt i intervjuer att han gillar skitsnacket, så du vet nog om själv att ditt argument inte håller.

oksiv1
2006-04-18, 22:32
Nej, men han har sagt minst lika korkade saker utan att TV4 lyckades filma honom i stundens hetta. Joel själv har dessutom sagt i intervjuer att han gillar skitsnacket, så du vet nog om själv att ditt argument inte håller.

Nej det vet jag inte.
Men det är klart, han kanske sagt dessa saker till dig?
Well, tycker i vilket fall synd att det är över. Lång väntan tills serien dra igång igen och nästa år kan vi ju räkna ut med röven och en bit krita vilka som gör upp om sm-guldet.
Om nu bara Frölunda kunde få en egen arena.

Mighty
2006-04-18, 22:35
Nej det vet jag inte.
Men det är klart, han kanske sagt dessa saker till dig?
Jag lämnar dig i bitterhetens förnekelse och ser din argumentation som ytterligare ett bevis på de medgångssupportrar Frölunda består av.

Tack för en rolig finalserie iaf! Frölunda och Färjestad spelar jäkligt rolig hockey.

Sebbe_H
2006-04-18, 22:40
Tack för en rolig finalserie iaf! Frölunda och Färjestad spelar jäkligt rolig hockey.


Det har du rätt i :D

AFanatic
2006-04-18, 22:43
Usch och fy.. Nu blir kaffekannorna stora i truten igen...
Vilket lag som helst får vinna men inte Färjestad. Står inte ut med deras "Störst, Bäst och Vackrast" mentalitet..

Här är vi "Stora Starka Färjestad"!!

Lol?

oksiv1
2006-04-18, 22:43
Jag lämnar dig i bitterhetens förnekelse och ser din argumentation som ytterligare ett bevis på de medgångssupportrar Frölunda består av.

Tack för en rolig finalserie iaf! Frölunda och Färjestad spelar jäkligt rolig hockey.

Du tjatar om medgångssupportarar hit och dit.
Ut på gatan å fira med dig istället för du är ju ingen medgångssupporter.

Är förövrigt inget annat än en vanlig dödlig frölundasupporter...
Som är glad i att jag inte åkte till Karlstad ikväll.

Mighty
2006-04-18, 22:50
Du tjatar om medgångssupportarar hit och dit.
Ut på gatan å fira med dig istället för du är ju ingen medgångssupporter
Har hållt på Färjestad i ca 23 år nu så någon medgångssupporter är jag inte.
Var på plats i ishallen och hejade när de behövde som mest stöd våren -94 i playoff mot Boden för att ta sig tillbaka till Elitserien.
En gratislektion, man behöver inte vara ute på gatorna och fira för att undvika stämpeln medgångssupporter. Det är helt andra aspekter som spelar in ;)

Metal_boy_
2006-04-18, 23:38
Joel är inte i närheten av så mycket skitstöver som Lundin. Eller har jag missat något.
Ang. Salo kan jag nog hålla med. Men aldrig Henriksson före honom, möjligtivs Lic och Honken.


Du kan inte veta mycket om grabben om du inte ens vet vad han heter :)

Catstyle
2006-04-18, 23:42
Ni glömmer alla Tellqvist, toronto missar slutspelet och han har sagt att han är sugen.

Tellqvist > Liv och honken

Pingu
2006-04-19, 09:09
Ni glömmer alla Tellqvist, toronto missar slutspelet och han har sagt att han är sugen.

Tellqvist > Liv och honken

Kruxet är bara att "Tellan" har varit fullständigt värdelös i vinter, han är absolut ingen förstamålis.

Catstyle
2006-04-19, 09:11
Kruxet är bara att "Tellan" har varit fullständigt värdelös i vinter, han är absolut ingen förstamålis.
Tsk tsk, han var bra som inhoppare men det blev lite för mycket när han fick känna på att vara förstamålvakt.

Han är revanschsugen nu och jag tror faktiskt han skulle vara riktigt bra i kassen.

challe balle
2006-04-19, 11:23
Absolut. Synd att grinrövar som Lundin, Kåberg och Wallin får hålla på sådär...

fan va pinsam du är! allt du gjort är väl att sitta och glo framför datorn och aftonbladet om vad din så kallade lundin har gjort, du vet ju för fan inte ens vad han heter. inte fan har du sett hur han är på isen under sesongen iaf!.
Ta och jämnför kåberg och wallin med joel lundqvist och tommy salo så ska du få se på grinrövar.

oksiv1
2006-04-19, 12:02
fan va pinsam du är! allt du gjort är väl att sitta och glo framför datorn och aftonbladet om vad din så kallade lundin har gjort, du vet ju för fan inte ens vad han heter. inte fan har du sett hur han är på isen under sesongen iaf!.
Ta och jämnför kåberg och wallin med joel lundqvist och tommy salo så ska du få se på grinrövar.

Är hemsk ledsen att jag inte lägger en skojares namn på minnet.
Förresten, vad vet du om vart jag fått mina referenser ifrån? Ge dig.
Kan däremot hålla med om att Salo stundtals uppträtt riktigt pinsamt och gnälligt. Joel tycker jag mest åket runt med ett hånfullt smile. Inget av det har dock resulterat i böter.

toso
2006-04-19, 13:22
Färjestad förtjänade guldet oerhört mycket och jag tycker att Salo är en skvallerbytta som åker till domaren efter varje incident .. Han slashade ju minst lika mycket på färjestadspelarna som dom snackade skit ? och vad vore hockeyn utan allt gruff och småtjafs ? tänk om alla bara åkte runt som statyer och inte sa ngt .. Kul hockey! :naughty:

Mighty
2006-04-19, 15:18
Kan däremot hålla med om att Salo stundtals uppträtt riktigt pinsamt och gnälligt. Joel tycker jag mest åket runt med ett hånfullt smile. Inget av det har dock resulterat i böter.
Nej, det resulterade i ett silver....

Värst vad du hängt upp dig på att just Ledin fått böter.
Det fick han inte för något på isen utan det han sa till måldomaren.
Huvuddomaren Thomas Andersson kallade Fredrik Eriksson för "jävla idiot" men slapp böter...

oksiv1
2006-04-19, 15:21
Nej, det resulterade i ett silver....

Värst vad du hängt upp dig på att just Ledin fått böter.
Det fick han inte för något på isen utan det han sa till måldomaren.
Huvuddomaren Thomas Andersson kallade Fredrik Eriksson för "jävla idiot" men slapp böter...

Har hängt upp mig på att de stundtals handlat osportsligt.

Mighty
2006-04-19, 15:23
Har hängt upp mig på att de stundtals handlat osportsligt.
Och det osportsliga tycker du ligger i att Ledin blev arg på måldomaren?

Catstyle
2006-04-19, 15:42
Vore roligt om de i hemlighet satte mikrofon på spelarna så alla fick höra de riktiga ordkrigen ute på isen.

Pingu
2006-04-19, 16:45
Vore roligt om de i hemlighet satte mikrofon på spelarna så alla fick höra de riktiga ordkrigen ute på isen.

Det gör dom i NHL titt som tätt och det sägs en hel del

oksiv1
2006-04-19, 19:40
Och det osportsliga tycker du ligger i att Ledin blev arg på måldomaren?

Bland annat...
Men vad vet jag. Har ju noll erfarenhet av ishockey *rolleyes*

Mighty
2006-04-19, 21:48
Men vad vet jag. Har ju noll erfarenhet av ishockey
Iaf dålig på att argumentera för din sak

oksiv1
2006-04-19, 22:11
Iaf dålig på att argumentera för din sak

Kanske det men känns inte som det ger något ändå.
Du anser att Ledin & Co. uppför sig sportsligt, jag tycker det inte. Så är det.

Mighty
2006-04-19, 22:14
Kanske det men känns inte som det ger något ändå.
Du anser att Ledin & Co. uppför sig sportsligt, jag tycker det inte. Så är det.
Min argumentation byggde på att spelare i Frölunda beter sig precis lika illa som Ledin bara att deras ord inte kablades ut till miljontals tv-tittare och skandalhungriga journalister som inte bryr sig om det som händer på isen....

balder
2006-04-19, 22:18
Kruxet är bara att "Tellan" har varit fullständigt värdelös i vinter, han är absolut ingen förstamålis.

Jasså?, de matcher jag sett han spela i år har i alla fall varit rätt bra. Jag tror Tellan blir en fin förstamålis i vm. :thumbup: