handdator

Visa fullständig version : Hur länge väntar ni med ätardag?


Longshot
2006-04-18, 21:04
När ni inleder en deff, hur lång tid väntar ni innan ni slår till med ätardagen?

Ninjasmurf
2006-04-19, 04:44
Brukar inleda deffarna på måndagar och har första "ätardagen" på lördag, så 5 dagar då

userfriendly
2006-04-19, 06:31
Brukar inleda deffarna på måndagar och har första "ätardagen" på lördag, så 5 dagar då

Ninjasmurfs ätardagar består typ bara av en extra fairing bar iaf så fråga nån annan ;)

Cerberus
2006-04-19, 07:37
Ninjasmurfs ätardagar består typ bara av en extra fairing bar iaf så fråga nån annan ;)

fredag brukar va min dag. Så fyra dar deff, sen en ätardag, sen på deffen igen en vecka till.

gothen
2006-04-19, 07:53
Tog ca 2 månader innan jag hade min första ätardag únder denna deff. Nu har jag en var ca 14:de dag.

Pepz
2006-04-19, 08:06
väntade i tre veckor.
Hade inget behov av det innan

Cypher
2006-04-19, 08:23
Jag tänker inte ha någon inplanerad ätardag alls.

jewzie
2006-04-19, 08:51
När man ser en stor hamburgare framför sig när man blundar så kan det vara läge. Brukar vänta i ca 3-4 innan man kör en ätardag.

remixxa
2006-04-19, 13:38
När man ser en stor hamburgare framför sig när man blundar så kan det vara läge. Brukar vänta i ca 3-4 innan man kör en ätardag.
3-4dagar? 3-4år? 3-4millenium? hängde inte med på den riktigt :eating:

jewzie
2006-04-19, 14:21
såklart menar jag 3-4millenium











eller vänta, ne veckor var det ooops.

Simson
2006-04-19, 15:05
Shit en ätar dag i veckan!? missar man inte lite mycket då? kanske beror på hur man äter på sin ätardag iof sig. Jag har bara kört en hittills (har iof sig inte deffat så länge) men det va bara för att det va svårt med familje påskmiddagen under deff..... mer praktiskt än att jag faktiskt behövde en..
Jag kunde lixom inte stå & väga allt som mor min lagade hehe..

RajtanTajtan
2006-04-19, 15:19
En bra grej är att man bestämmer att man måste gå ner ett visst antal kg/hg för att få ha en ätardag. På så sätt kan man aldrig gå back :) Om du ena veckan väger 100 kg så måste du väga 99.3 nästa vecka, sen kan du äta, sen måste du väga 98,4 veckan efter för att få äta osv. Klarar man inte att gå ner 7 hg på en vecka så kör man på in i nästa vecka, innan man gottar sig.

Detta tillvägagångssättet ger framgång och skapar en bra karaktär. :thumbup:

Simson
2006-04-19, 15:32
En bra grej är att man bestämmer att man måste gå ner ett visst antal kg/hg för att få ha en ätardag. På så sätt kan man aldrig gå back :) Om du ena veckan väger 100 kg så måste du väga 99.3 nästa vecka, sen kan du äta, sen måste du väga 98,4 veckan efter för att få äta osv. Klarar man inte att gå ner 7 hg på en vecka så kör man på in i nästa vecka, innan man gottar sig.

Detta tillvägagångssättet ger framgång och skapar en bra karaktär. :thumbup:


Det låter faktiskt som et vettigt belönings system :P

devi
2006-04-19, 15:38
När jag har nått mitt mål att gå ner 0.5-0.7kg/vecka, så kör jag på en ätardag. Annars får det vara.

Cerberus
2006-04-19, 16:41
En bra grej är att man bestämmer att man måste gå ner ett visst antal kg/hg för att få ha en ätardag. På så sätt kan man aldrig gå back :) Om du ena veckan väger 100 kg så måste du väga 99.3 nästa vecka, sen kan du äta, sen måste du väga 98,4 veckan efter för att få äta osv. Klarar man inte att gå ner 7 hg på en vecka så kör man på in i nästa vecka, innan man gottar sig.

Detta tillvägagångssättet ger framgång och skapar en bra karaktär. :thumbup:

du...det var fan en förjävligt bra idé! Jag ska applicera detta direkt :)

RajtanTajtan
2006-04-19, 18:22
Jag blir fanimej lite småstolt när ni säger så :) Jag har alltid kört så när jag deffar och då vet jag att jag hela tiden avancerar. Dessutom är det det enda upplägget där jag verkligen kan njuta av en ätardag fullt ut, utan att samvetet spökar. Skillnaden ligger i att ätardagen inte är ett tecken på dålig karaktär, utan den blir ett bevis på att man uppfyllt ännu ett delmål :)

Cerberus
2006-04-19, 18:39
Jag blir fanimej lite småstolt när ni säger så :) Jag har alltid kört så när jag deffar och då vet jag att jag hela tiden avancerar. Dessutom är det det enda upplägget där jag verkligen kan njuta av en ätardag fullt ut, utan att samvetet spökar. Skillnaden ligger i att ätardagen inte är ett tecken på dålig karaktär, utan den blir ett bevis på att man uppfyllt ännu ett delmål :)

:) aldrig tänkt på detta men det e ju hur bra idé som helst. Blir ingen ätardag i grisets tecken(om någonsin) förrän jag nått 71kg. Möjligtvis att man äter lite mer kolhydrater nån dag men det räknar jag inte som ätardag.