handdator

Visa fullständig version : Milan-Barcelona


tinkerbell
2006-04-18, 16:08
Japp, Milan å Barcelona ikväll klockan 20:30 på ZTV, vem vinner?

Själv älskar man båda, råkar ha 2 favoritlag som möts ikväll så jag blir glad över vilket som.

Vad säger ni? ...

T

JoelR
2006-04-18, 16:15
Hoppas på Barcelona för att dom spelar en roligare fotboll.

Joelinho
2006-04-18, 16:15
Hoppas och tror att Barca tar ännu en skalp. :hbang:

evil
2006-04-18, 16:23
Milan är ett bättre lag. Mer som en lagmaskin.

Tigerkotten
2006-04-18, 16:26
Milan kan variera bra matcher med rätt dåliga med dock.

Gillar dock Milan, dom har en trevlig fotboll att se på.

Men när Barcelona har ett intakt lag anser jag dom nog är bästa laget som finns.


Hoppas att Barca vinner ikväll, och Arsenal imorgon. Sedan båda lagen igen, skulle bli en trevlig final!

Så skönt att Chelsea och Juvve är ute.

crux
2006-04-18, 19:10
FORZA MILAN!!!!

sitter fan här och skakar som om jag inte hade käkat på flera dar!!

Helena B
2006-04-18, 19:14
Milan kan variera bra matcher med rätt dåliga med dock.

Gillar dock Milan, dom har en trevlig fotboll att se på.

Men när Barcelona har ett intakt lag anser jag dom nog är bästa laget som finns.


Hoppas att Barca vinner ikväll, och Arsenal imorgon. Sedan båda lagen igen, skulle bli en trevlig final!

Så skönt att Chelsea och Juvve är ute.

http://forum.body.se/images/smilies/yahoo.gif

Pumpitup
2006-04-18, 19:34
en underbar match!

Lodiz2
2006-04-18, 20:21
milan spelar bra men jag hoppas på världens bästa spelare och barcelona

Coldsmith
2006-04-18, 20:26
Jag hoppas på att det blir som champions league-finalen 94 (tror jag det var) då milan kickade skiten ur dom med 4-0.. savicevic.. mmmmmmmums för den matchen. Hade den förut på band men det har försvunnit :(.

evil
2006-04-18, 20:34
milan spelar bra men jag hoppas på världens bästa spelare och barcelona

Världens bäste vem då?

hulken
2006-04-18, 20:42
Världens bäste vem då?


Ja, det är väl Ronaldinho som blivit framröstad till det, men det kanske du missat ;)

Sebbe_H
2006-04-18, 20:51
Världens bäste vem då?

Kan också menas som plural..

Sviker ju släkten med jag hoppas också på barca, roligare fotboll som flera skrivit.

devi
2006-04-18, 20:51
Blir troligtvis 0-0. Inte roligt oavsett hur bra spel lagen än bjuder på. Kul om Villareal tar sig till final, men det blir ingen "riktig" final (AS Monaco - Porto) om inte Arsenal spelar mot Milan/Barcelona.

kottovic
2006-04-18, 20:52
Barca!

Sultanen
2006-04-18, 20:53
fotboll e så jäla trist nu för tiden, tycker d blir fan 0-0 hela tiden såå boring..

mystic[-_-]
2006-04-18, 20:59
smack!

Lodiz2
2006-04-18, 21:31
Världens bäste vem då?


han har nog presenterat sig ganska bra nu om du ser på matchen
passen till barcelonas mål var det klass på särskillt när en bra spelare får den ..

Lodiz2
2006-04-18, 21:36
Barcelona!!!

bigtraps
2006-04-18, 21:43
milan spelar bra men jag hoppas på världens bästa spelare och barcelona

Zlatan spelar väl inte ikväll
Har läst i svensk press att han är bäst i världen ;)

evil
2006-04-18, 21:44
Kan också menas som plural..

Sviker ju släkten med jag hoppas också på barca, roligare fotboll som flera skrivit.

Framröstad ja, men det är ju iofs jävligt subjektivt. Så ifall alla hade röstat på Johan Mjällby så hade han varit världens bästa? Så förbannat löjligt att utse någon till världens bästa, hur jämför man t.ex en forward med en målvakt, mittfältare med en back osv. Det är aldrig någon defensiv spelare som vinner detta precis, jag tror knappast Ronaldinho är en bättre mittback än exempelvis Rio Ferdinand.

Sebbe_H
2006-04-18, 21:51
Framröstad ja, men det är ju iofs jävligt subjektivt. Så ifall alla hade röstat på Johan Mjällby så hade han varit världens bästa? Så förbannat löjligt att utse någon till världens bästa, hur jämför man t.ex en forward med en målvakt, mittfältare med en back osv. Det är aldrig någon defensiv spelare som vinner detta precis, jag tror knappast Ronaldinho är en bättre mittback än exempelvis Rio Ferdinand.

Och varför citerade du mig i ditt svar? :S

hulken
2006-04-18, 22:12
Nu är det ju så att det är ju inte vem som helst som kan rösta.

FIFA (http://www.fifa.com/en/media/index/0,1369,112721,00.html)

mistermr
2006-04-18, 22:20
Jag är ett äkta real-fan, men att se ett italienskt lag förlora mot ett spanskt (även om det är Barcelona) gläder mig så oerhört mycket!

MVH

evil
2006-04-18, 22:20
Nu är det ju så att det är ju inte vem som helst som kan rösta.

FIFA (http://www.fifa.com/en/media/index/0,1369,112721,00.html)

So? Vem avgör då vem som ska ha rätt att bestämma vem alla måste kalla världens bästa fotbollsspelare? Vad händer om alla dessa nu skulle rösta på Mjällby?

evil
2006-04-18, 22:21
Jag är ett äkta real-fan, men att se ett italienskt lag förlora mot ett spanskt (även om det är Barcelona) gläder mig så oerhört mycket!

MVH

Då är du nog inget Madrid-fan utan en fjant från Sverige som började hålla på dom när Beckham skrev på.

mistermr
2006-04-18, 22:24
Då är du nog inget Madrid-fan utan en fjant från Sverige som började hålla på dom när Beckham skrev på.

Vad vet du om saken?

Jag gillade inte ens tanken att Beckham blev köpt av Real Amdrid!

Viva Real Madrid!

Jag bara ogillar italienska lag och italiensk fotboll.


MVH

hulken
2006-04-18, 22:30
So? Vem avgör då vem som ska ha rätt att bestämma vem alla måste kalla världens bästa fotbollsspelare? Vad händer om alla dessa nu skulle rösta på Mjällby?

Ja, har alla valt att lägga sin röst på Mjällby så blir det ju han, och inte den som får minst röster.

Drfg
2006-04-18, 22:47
Då är du nog inget Madrid-fan utan en fjant från Sverige som började hålla på dom när Beckham skrev på.

Gillar din glada och possitiva attityd, nya kwon? :D

Lodiz2
2006-04-19, 00:00
Framröstad ja, men det är ju iofs jävligt subjektivt. Så ifall alla hade röstat på Johan Mjällby så hade han varit världens bästa? Så förbannat löjligt att utse någon till världens bästa, hur jämför man t.ex en forward med en målvakt, mittfältare med en back osv. Det är aldrig någon defensiv spelare som vinner detta precis, jag tror knappast Ronaldinho är en bättre mittback än exempelvis Rio Ferdinand.


man kan ju fortfarande ha en åsikt om vem som presterat bäst , vem som betytt mest för sitt lag , vem är den viktigaste spelaren.

sedan är det väl både spelare och tränare som röstar fram den personen och spelarna är nog dom som vet bäst om vem som är duktigast på planen , vem dom har mest respekt för.

visst det finns säkert många som är bättre en ronaldhinio i olika sammahang men majoriteten tycker att han är världens bästa fotbollsspelare (inkl jag)

och jag tror inte någon dålig eller halvbra spelare kommer att bli framröstad till världens bästa spelare någonsin , kolla bara på vilka som varit det innan,

evil
2006-04-19, 09:40
man kan ju fortfarande ha en åsikt om vem som presterat bäst , vem som betytt mest för sitt lag , vem är den viktigaste spelaren.

sedan är det väl både spelare och tränare som röstar fram den personen och spelarna är nog dom som vet bäst om vem som är duktigast på planen , vem dom har mest respekt för.

visst det finns säkert många som är bättre en ronaldhinio i olika sammahang men majoriteten tycker att han är världens bästa fotbollsspelare (inkl jag)

och jag tror inte någon dålig eller halvbra spelare kommer att bli framröstad till världens bästa spelare någonsin , kolla bara på vilka som varit det innan,

Nej, men om du kollar vilka som har blivit framröstade är det nästan bara offensiva spelare. När är det dags för en back eller målvakt att få denna utmärkelse? Det är bara patetiskt att utse någon till "världens bästa". Skulle Ronaldinho vara världens bästa skulle han behöva vara överlägset bäst på alla positioner vilket han garanterat inte är.

Micke
2006-04-19, 09:56
Nej, men om du kollar vilka som har blivit framröstade är det nästan bara offensiva spelare. När är det dags för en back eller målvakt att få denna utmärkelse? Det är bara patetiskt att utse någon till "världens bästa". Skulle Ronaldinho vara världens bästa skulle han behöva vara överlägset bäst på alla positioner vilket han garanterat inte är.


Och det skulle en målvakt eller back vara? Ronaldinho är världens bästa spelare, se en match och du förstår nog ganska snart varför.

När en spelare kan vända en match på egen hand, ja då är dom snäppet över den grå massan.

evil
2006-04-19, 10:07
Och det skulle en målvakt eller back vara? Ronaldinho är världens bästa spelare, se en match och du förstår nog ganska snart varför.

När en spelare kan vända en match på egen hand, ja då är dom snäppet över den grå massan.

Nej kanske inte just nu. Men Frank Lampard i Chelsea är en mycket mer komplett spelare än Ronaldinho. Han gör fler mål, fler framspelaningar och är dessutom mittfältare som tar ett defensivt ansvar. Han lallar å andra sidan inte bara runt och slår en klackspark som inte leder någon vart. Ronaldinho har noll defensivt ansvar men kan ändå inte producera mer än Lampard.

devi
2006-04-19, 12:04
Evil - Vi vet att du har en fetisch för engelska fotbollsspelare. Men visst är Lampard en mera komplett spelare än Ronaldinho, som enligt mig skulle ha förtjänat utmärkelsen. Men du har glömt det viktigaste inom fotbollen - media, reklam och pengar.

AngelLove
2006-04-19, 12:17
Vad vet du om saken?

Jag gillade inte ens tanken att Beckham blev köpt av Real Amdrid!

Viva Real Madrid!

Jag bara ogillar italienska lag och italiensk fotboll.


MVH
Jag ogillar italienska lag med men inte faen i helvete tänker jag glädjas med att packen i scousers tog sin 5e titel när de vände ifjor....
Madristas och katalaner brukar alltid säga att El Clasico är världens största och hetaste detby, då vill man inget annat än motgång för sina antagonister.

Lampard, är det någon som ens har koll på att han:
* lägger alla straffar i Chelsea
* har X antal studs på försvarare på sina mål
* gör en enda sak bra och det är snabba spelvändningar på bollarna på Duff/Cole/Robben/SWP
* har MAKELELE som tar det defensiva vid sin sida, dessutom nu Essien

Sätt Lampard i ex Tottenham så lovar jag er, han kommer inte dominera..

mistermr
2006-04-19, 12:24
Jag ogillar italienska lag med men inte faen i helvete tänker jag glädjas med att packen i scousers tog sin 5e titel när de vände ifjor....
Madristas och katalaner brukar alltid säga att El Clasico är världens största och hetaste detby, då vill man inget annat än motgång för sina antagonister.


Det värsta med europeisk fotboll är just italienska lag. Jag kan bara inte gilla italiensk fotboll.

Visst Barca, är inte mitt favoritlag heller, men hellre ett spanskt lag än ett italienskt.

MVH

Da2
2006-04-19, 12:38
Nej kanske inte just nu. Men Frank Lampard i Chelsea är en mycket mer komplett spelare än Ronaldinho. Han gör fler mål, fler framspelaningar och är dessutom mittfältare som tar ett defensivt ansvar. Han lallar å andra sidan inte bara runt och slår en klackspark som inte leder någon vart. Ronaldinho har noll defensivt ansvar men kan ändå inte producera mer än Lampard.

Gör Lampard fler mål än Ronaldinho?
Ligan:
Ronaldinho 17 mål
Lampard 16 mål
Hittills...

Ta reda på fakta innan du kommer med påståenden.

Lampard är en väldigt bra spelare, ja. Men han är inte bättre än Ronaldinho.

Top 5 fotbollsspelare i världen:
1. Ronaldinho
2. Lampard
3. Messi
4. Kaká
5. Gerard

evil
2006-04-19, 13:15
Gör Lampard fler mål än Ronaldinho?
Ligan:
Ronaldinho 17 mål
Lampard 16 mål
Hittills...

Ta reda på fakta innan du kommer med påståenden.

Lampard är en väldigt bra spelare, ja. Men han är inte bättre än Ronaldinho.

Top 5 fotbollsspelare i världen:
1. Ronaldinho
2. Lampard
3. Messi
4. Kaká
5. Gerard


Gör dig inte dummare än du redan gör. Messi och Gerrard bättre än Rooney...? Jo, tjena.

evil
2006-04-19, 13:18
Jag ogillar italienska lag med men inte faen i helvete tänker jag glädjas med att packen i scousers tog sin 5e titel när de vände ifjor....
Madristas och katalaner brukar alltid säga att El Clasico är världens största och hetaste detby, då vill man inget annat än motgång för sina antagonister.

Lampard, är det någon som ens har koll på att han:
* lägger alla straffar i Chelsea
* har X antal studs på försvarare på sina mål
* gör en enda sak bra och det är snabba spelvändningar på bollarna på Duff/Cole/Robben/SWP
* har MAKELELE som tar det defensiva vid sin sida, dessutom nu Essien

Sätt Lampard i ex Tottenham så lovar jag er, han kommer inte dominera..

Visst, han lägger straffarna, men det gör väl även Ronaldinho i Barca? Vad spelar det för roll ifall hans skott studsar på försvarare in i mål? Jo Makelele är defensiv mittfältare i Chelsea men Lampard tar även han ett stort ansvar bakåt, betydligt större än Ronaldinho i Barca iaf.

Att jag sedan hatar Chelsea är en annan femma, men nog fan är Lampard en större fotbolsspelare än Ronaldinho.

egge
2006-04-19, 13:23
Gör dig inte dummare än du redan gör. Messi och Gerrard bättre än Rooney...? Jo, tjena.

Nu är det du som gör dig dum och inte svarar på hans första påstående. *slap*

evil
2006-04-19, 13:27
Nu är det du som gör dig dum och inte svarar på hans första påstående. *slap*

Var har jag påstått att Lampard gjort mer mål i ligan? Jag menade totalt i cuper och hela skiten.

hulken
2006-04-19, 14:41
Evil, har du anmält dig till landslagets fotbollskola än, fredag den 2 maj är sista anmälningsdag :thumbup: *popcorn*

evil
2006-04-19, 14:44
Evil, har du anmält dig till landslagets fotbollskola än, fredag den 2 maj är sista anmälningsdag :thumbup: *popcorn*

Nej, det kan du vara själv.

Da2
2006-04-19, 15:07
Gör dig inte dummare än du redan gör. Messi och Gerrard bättre än Rooney...? Jo, tjena.
Vem är dum som kommer med felaktiga påståenden? Du kan inte bevisa att jag har fel gällande top 5. Men jag kan bevisa att du har fel gällande hur många mål Ronaldinho respektive Lampard har gjort denna säsong.
Sådana som dig får mig att vilja skratta och gråta samtidigt.

Da2
2006-04-19, 15:16
Var har jag påstått att Lampard gjort mer mål i ligan? Jag menade totalt i cuper och hela skiten.
...och om du påstår att det är dumt så är väl du bara ännu dummare som inte ens tar med Ronaldinho på din top 5.

devi
2006-04-19, 15:28
Gör Lampard fler mål än Ronaldinho?
Ligan:
Ronaldinho 17 mål
Lampard 16 mål
Hittills...

Ta reda på fakta innan du kommer med påståenden.

Lampard är en väldigt bra spelare, ja. Men han är inte bättre än Ronaldinho.

Top 5 fotbollsspelare i världen:
1. Ronaldinho
2. Lampard
3. Messi
4. Kaká
5. Gerard
Målvakter, backar, rena anfallare? Eller du kanske bara valde mittfältare (räknar varken Messi eller Ronaldinho som anfallare)?

evil
2006-04-19, 15:28
Vem är dum som kommer med felaktiga påståenden? Du kan inte bevisa att jag har fel gällande top 5. Men jag kan bevisa att du har fel gällande hur många mål Ronaldinho respektive Lampard har gjort denna säsong.
Sådana som dig får mig att vilja skratta och gråta samtidigt.

Mitt påstående var att Lampard har gjort fler mål än Ronaldinho. Då kan ju du ta och mot bevisa mig genom att plocka fram alla mål Ronaldinho gjort i sitt liv och alla mål Lampard gjort i sitt liv. Hur ska jag kunna motbevisa din topp-5? Den är ju jävligt subjektiv. Likaså kan inte du heller motbevisa min topp-5.

Sebbe_H
2006-04-19, 15:29
Sluta tjata och håll käften istället så mår alla bättre.

Da2
2006-04-19, 16:02
Mitt påstående var att Lampard har gjort fler mål än Ronaldinho. Då kan ju du ta och mot bevisa mig genom att plocka fram alla mål Ronaldinho gjort i sitt liv och alla mål Lampard gjort i sitt liv. Hur ska jag kunna motbevisa din topp-5? Den är ju jävligt subjektiv. Likaså kan inte du heller motbevisa min topp-5.

Precis. Vad får dig att kalla mig dum då? Om det är så jävla subjektiv? Jag har inte sagt ett skit om din topp 5. Varför ska jag då ens ödsla energi på att försöka motbevisa något som inte går att motvisa?

Hur många mål Ronaldinho respektiva Lampard har gjort under hela karriären har jag inga siffror på just nu, men detta har endå inte ens en gnutta betydelse för hur bra dom är just nu. Erkänn istället att dina argument är slut och gå vidare pojk.

evil
2006-04-19, 16:04
Precis. Vad får dig att kalla mig dum då? Om det är så jävla subjektiv? Jag har inte sagt ett skit om din topp 5. Varför ska jag då ens ödsla energi på att försöka motbevisa något som inte går att motvisa?

Hur många mål Ronaldinho respektiva Lampard har gjort under hela karriären har jag inga siffror på men detta har inte en gnutta med hur bra dom är just nu. Erkänn istället att dina argument är slut och gå vidare pojk.

Nej, du sa att jag skulle motbevisa ditt påstående om att Ronaldinho gjort mer mål än Lampard. Det är snarare dina argument som är slut pojk.

Da2
2006-04-19, 16:11
Nej, du sa att jag skulle motbevisa ditt påstående om att Ronaldinho gjort mer mål än Lampard. Det är snarare dina argument som är slut pojk.

Jag har inte bett dig motbevisa någonting. Det enda du gör är att framställa dig som dummare och dummare för varje inlägg du bidrar med i denna diskussion. Du gjorde bort dig från början genom att skrev "Gör dig inte dummare än du redan gör. Messi och Gerrard bättre än Rooney...? Jo, tjena." ...när det är du som kommit med felaktiga påståenden och inte jag.

evil
2006-04-19, 17:32
Jag har inte bett dig motbevisa någonting. Det enda du gör är att framställa dig som dummare och dummare för varje inlägg du bidrar med i denna diskussion. Du gjorde bort dig från början genom att skrev "Gör dig inte dummare än du redan gör. Messi och Gerrard bättre än Rooney...? Jo, tjena." ...när det är du som kommit med felaktiga påståenden och inte jag.

Var är mitt felaktiga påstående?

mistermr
2006-04-19, 18:30
Viket fall som helst så väntar en kanonfinal i år med Barcelona - Arsenal/villa real!

Inget italienskt lag i finalen - va gött!

devi
2006-04-19, 19:05
7 av Ronaldinhos 15 mål är straffar, medan 4 av Lampards 16 mål är straffar...

mistermr
2006-04-19, 19:08
7 av Ronaldinhos 15 mål är straffar, medan 4 av Lampards 16 mål är straffar...

Men det är Ronaldinho som spelar ut sina motståndare och är snart i CL final och inte Lampard!

devi
2006-04-19, 19:09
Men det är Ronaldinho som spelar ut sina motståndare och är snart i CL final och inte Lampard!
Har jag påstått någonting annat heller?

mistermr
2006-04-19, 19:15
Har jag påstått någonting annat heller?

Vet ej?

Men ville bara säga det :laugh:

Da2
2006-04-19, 20:28
7 av Ronaldinhos 15 mål är straffar, medan 4 av Lampards 16 mål är straffar...

Ronaldinho har gjort 17 mål, inte 15.

Da2
2006-04-19, 20:32
Var är mitt felaktiga påstående?
Att Lampard gör fler mål än Ronaldinho? Påstå inte att du menade totalt sett under hela karriären eftersom det var menat som en del i att Lampard just nu är skulle vara bättre än Ronaldinho.
Sedan skrev du till någon annan här att du istället menar totalt sett i cuperna plus ligan denna säsong. Bestäm dig?

evil
2006-04-19, 20:44
Att Lampard gör fler mål än Ronaldinho? Påstå inte att du menade totalt sett under hela karriären eftersom det var menat som en del i att Lampard just nu är skulle vara bättre än Ronaldinho.
Sedan skrev du till någon annan här att du istället menar totalt sett i cuperna plus ligan denna säsong. Bestäm dig?

Jag menade att Lampard gör fler mål än Ronaldinho, och när jag menar mål snackar jag spelmål. Fick en div6-spelare lägga alla straffar för ett lag i Laliga skulle han också kunna göra 5-6 mål per säsong. Och kom inte och mena att jag enbart menade ligamål säsongen 05/06 inkl straffmål.

Dessutom handlar det inte om vem som gjort ett mål mer eller mindre vid den här tidpunkten den här säsongen, som du verkar få det till att det gäller.

Da2
2006-04-19, 21:22
Jag menade att Lampard gör fler mål än Ronaldinho, och när jag menar mål snackar jag spelmål. Fick en div6-spelare lägga alla straffar för ett lag i Laliga skulle han också kunna göra 5-6 mål per säsong. Och kom inte och mena att jag enbart menade ligamål säsongen 05/06 inkl straffmål.

Dessutom handlar det inte om vem som gjort ett mål mer eller mindre vid den här tidpunkten den här säsongen, som du verkar få det till att det gäller.

Det är klart det inte ENBART handlar om vem som gjort flest mål utan mycket annat också. Men det var inte jag som drog upp det där med mål. Remember?
Det är väl klart man ska räkna in straffarna också. Ibland är det samma spelare som slår straffen som tar den och då är han också faktiskt värd det. Sen har Ronaldinho mer uppvaktning än vad Lampard har. Han är mer komplett som fotbollsspelare då han är snabb, bra passningsspelare, har bländande teknik och ett bra skott. När det gäller tekniken så kommer Lampard inte ens i närheten. Men allt detta är naturligtvis vad jag tycker, inget annat.

Helena B
2006-04-19, 21:47
Arsenal http://forum.body.se/images/smilies/yahoo.gif

Usch detta blir nervöst, vann med bara ett poäng.

devi
2006-04-19, 21:48
Ronaldinho har gjort 17 mål, inte 15.
F5-knappen i min skalle fungerar inte ordentligt idag. :D

devi
2006-04-19, 21:49
Arsenal http://forum.body.se/images/smilies/yahoo.gif

Usch detta blir nervöst, vann med bara ett poäng.
Ett mål?

Helena B
2006-04-19, 21:52
Ett mål?

Jag menar ju det, trodde ingen skulle missförstå...men tydligen ;)


I alla fall. Var kom Villareal ifrån!

devi
2006-04-19, 21:56
Jag menar ju det, trodde ingen skulle missförstå...men tydligen ;)


I alla fall. Var kom Villareal ifrån!
Spanien?

Tigerkotten
2006-04-19, 22:01
Spanien ja.


1-0 är inte dåligt alls, men visst borde fått 1 mål till.

Men Arsenal är ett extremt snabbt lag, kontringarna dom gör är grymma.

Villarel MÅSTE ligga på för att göra 1mål.


Hoppas Hoppas Arsenal går vidare.

Helena B
2006-04-19, 22:02
Spanien?

Det var ingen fråga :) Därför det inte fanns något frågetecken.

devi
2006-04-19, 22:03
Spanien ja.


1-0 är inte dåligt alls, men visst borde fått 1 mål till.

Men Arsenal är ett extremt snabbt lag, kontringarna dom gör är grymma.

Villarel MÅSTE ligga på för att göra 1mål.


Hoppas Hoppas Arsenal går vidare.
Villareal har inte den typen av lag för att kunna anfalla tungt, och sedan ställa om till försvar snabbt vid en blixtrande kontring.

devi
2006-04-19, 22:04
Det var ingen fråga :) Därför det inte fanns något frågetecken.
Var, vad, hur m.m brukar inleda en fråga, samt din formulering.

Tigerkotten
2006-04-19, 22:05
Villareal har inte den typen av lag för att kunna anfalla tungt, och sedan ställa om till försvar snabbt vid en blixtrande kontring.

ööhh hur skriver du människa? :D

Dom kan inte avakta som dom gjorde idag. Dom måste våga löpa fram mycket mer = Vilket resulterar att Arsenal kan kontra lättare.

devi
2006-04-19, 22:08
ööhh hur skriver du människa? :D

Dom kan inte avakta som dom gjorde idag. Dom måste våga löpa fram mycket mer = Vilket resulterar att Arsenal kan kontra lättare.
Som man ska? Det finns inget "våga". Villareal har inte truppen för att klara av den typen av fotbolls mot ett världslag just nu. Deras försök kommer att resultera i hafsiga uppspel vilket troligtvis kommer att lämna kanterna, men även mittfältet helt vidöppet för Arsenal.

AngelLove
2006-04-20, 09:23
Visst, han lägger straffarna, men det gör väl även Ronaldinho i Barca? Vad spelar det för roll ifall hans skott studsar på försvarare in i mål? Jo Makelele är defensiv mittfältare i Chelsea men Lampard tar även han ett stort ansvar bakåt, betydligt större än Ronaldinho i Barca iaf.

Att jag sedan hatar Chelsea är en annan femma, men nog fan är Lampard en större fotbolsspelare än Ronaldinho.
Om du jämför Dinos mål med Lampards så ser du att en hel del av Lamps mål är frukten av ren och skär TUR. Bollen kan lika gärna studsa på försvararen åt annat håll.

Snälla, kom inte och säg att Lampard tar ett stort defensivt ansvar för då kan du inte ha sett Rubel$ spela. Ja, han gör det mer än ex Ruud, Dino, Etoo men har du någonsin sett Lampard jaga ifatt såsom Roo, Gerrard, Giggs gör. Lampards spel fick nya höjder den dagen Makelele äntrade planen på Stamford Bridge. Sett till kunnandet så är Lampard begränsad, han har en enorm kapacitet att vända spelet på yttrarna (Cole/Robben/Duff) men därefter finns där inte så mycket. En spelare som spelar på ungefär samma position och som är betydligt mer komplett som spelare är Xavi i Barca eller Gerrard (även om han inte riktigt spelar på samma position så har han kapacitet att göra det) i Pool.

evil
2006-04-20, 11:02
Om du jämför Dinos mål med Lampards så ser du att en hel del av Lamps mål är frukten av ren och skär TUR. Bollen kan lika gärna studsa på försvararen åt annat håll.

Snälla, kom inte och säg att Lampard tar ett stort defensivt ansvar för då kan du inte ha sett Rubel$ spela. Ja, han gör det mer än ex Ruud, Dino, Etoo men har du någonsin sett Lampard jaga ifatt såsom Roo, Gerrard, Giggs gör. Lampards spel fick nya höjder den dagen Makelele äntrade planen på Stamford Bridge. Sett till kunnandet så är Lampard begränsad, han har en enorm kapacitet att vända spelet på yttrarna (Cole/Robben/Duff) men därefter finns där inte så mycket. En spelare som spelar på ungefär samma position och som är betydligt mer komplett som spelare är Xavi i Barca eller Gerrard (även om han inte riktigt spelar på samma position så har han kapacitet att göra det) i Pool.

Okej, om jag förstått dig rätt så är Lampard bra för att han har bra medspelare vid sin sida och hans mål beror enbart på tur? Vad bra, det kan man ju säga om varenda fotbollsspelare i världen. Anledningen till att jag håller Lampard högst är för att han är en central mittfältare som jobbar över stora ytor, och dessutom gör många mål, många framspelningar, slår bra inlägg och bra hörnor. Den enda spelaren jag kan komma på som producerar lika mycket som Lampard och dessutom jobbar defensivt är Rooney, och om inte redan nu så är han världens överlägset bästa inom max ett par år.

evil
2006-04-20, 11:04
Det är klart det inte ENBART handlar om vem som gjort flest mål utan mycket annat också. Men det var inte jag som drog upp det där med mål. Remember?
Det är väl klart man ska räkna in straffarna också. Ibland är det samma spelare som slår straffen som tar den och då är han också faktiskt värd det. Sen har Ronaldinho mer uppvaktning än vad Lampard har. Han är mer komplett som fotbollsspelare då han är snabb, bra passningsspelare, har bländande teknik och ett bra skott. När det gäller tekniken så kommer Lampard inte ens i närheten. Men allt detta är naturligtvis vad jag tycker, inget annat.

Det var du som började tjata om målen. Så länge man producerar mål och framspelningar tycker jag inte tekniken är speciellt viktig, då man inte vinner några matcher på att trixa runt i mittcirkeln för att sedan bli nedsparkad. Enligt mig är Lampard en bättre passningsspelare, slår bättre inlägg och producerar mer såväl framåt som bakåt och är därmed en bättre fotbollsspelare. Men det känns inte som att vi kommer någonstans med den här debatten.