Visa fullständig version : 2 frågar om alkohol
1. Hur kommer det sig att man får så ruskigt sämre kondition av att dricka 2 ggr på en helg? kom knappt en meter idag på idrotten efter att i helgen ha ätit [lite] för gott och krökar två gånger.
2. Vad är det "bästa" att grogga på (minst kcal och försämrar inte kroppen så mkt)? borde de inte vara lightläsk?
tack på förhand !
Guns n hoses
2006-04-18, 16:53
Jo lightläsk. Juice är gott o grogga med oxå :thumbup:
Fast såvida du inte är en kärring så shottar du de rent.. efter ett par st så känner du inte smaken :D
ngn som vet svaret på min första fråga?
Antagligen ligger inte alkoholen bakom mer än en del av din "slitenhet", även om det faktiskt är ansträngande för kroppen att behöva ta hand om och "oskadliggöra" det "gift" (organismen ser det nog så) du hällt i den. Minst lika mycket av effekterna kan du nog hänföra till det leverne som hör ihop med krökande; konstiga sömn- och matvanor, vistelse i rökiga och bullriga lokaler, vätskeobalans osv.
Alkoholen ställer ju kroppen på svältläge. Då töms väl musklerna på muskelglykogen. Kan vara en förklaring.
1. Hur kommer det sig att man får så ruskigt sämre kondition av att dricka 2 ggr på en helg? kom knappt en meter idag på idrotten efter att i helgen ha ätit [lite] för gott och krökar två gånger.
2. Vad är det "bästa" att grogga på (minst kcal och försämrar inte kroppen så mkt)? borde de inte vara lightläsk?
tack på förhand !
det finns väll säkerligen ganska så "solklkara" anlendingar, du har kaske sovit dåligt, kroppen har prioriterar etanolen och itne tagit hans om så mycket mat dvs itne så mycket energi m.m
Det bästa vore väll att dricka rent och vill du inte det så tippsar jag om Ren dunka brännvin blandat med Sprite Zero.. Itne mycket Kcal :devil:
tack på förhand !
Det där med konditionen beror också lite på att när du går o lägger dig med alkohol i blodet så spelar det i princip ingen roll hur länge du sover, du kan sova upp mot 12 timmar eller ideala 8 timmar om du vill men kroppen får ingen återhämtning p.g.a. alkoholen i blodet och påverkningen på hjärnan,
Det kanske är lite därför man har sämre kondition typ dagen efter, för hur mycket orkar man när man knappt sovit någonting?, alltså inte fått någon återhämtning.
Alkoholen ställer ju kroppen på svältläge. Då töms väl musklerna på muskelglykogen. Kan vara en förklaring.
hur snabbt går det att fylla på muskelglykogenen igen? för jag antar att den är superviktig för muskelutveckling? :confused:
hur snabbt går det att fylla på muskelglykogenen igen? för jag antar att den är superviktig för muskelutveckling? :confused:
Är den helt tömd kan det ta upp till 48 timmar men om man sköter det bra kan det ta ungefär ett dygn. Jag läste det i en artikel om cykling igår i alla fall.
bushwakko
2006-04-19, 11:18
För att svara på fråga 2 så kan jag rekommendera Bacardi razz + sprite zero.
Riktigt mysigt.
Vodka med mineralvatten och massor av is. Smakar inte mkt sprit, bara toner från vodkan.
haha Vodka med mineralvatten lät som en goding *spy*
haha Vodka med mineralvatten lät som en goding *spy*
Det trodde inte jag heller, men med mkt is försvinner spritsmaken. Undvik dåligt hembrännt, lite halvdan finsprit måste man nog använda. Har aldrig testat smaksatt mineralvatten, men det är nog ännu bättre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.