handdator

Visa fullständig version : Du är vad du äter(kyckling)

manko
2006-04-18, 14:38
Varför förbjuder hon folk att äta kyckling? :MrT:

King Grub
2006-04-18, 14:41
Det är TV-"underhållning". Ignorera, åtminstone som faktakälla.

manko
2006-04-18, 14:43
jag ignorerar det och ser inte ens på programmet. Men hörde i bakgrunden när jag satt vid datorn "Kyckling ska ni ute sluta, det är dåligt osvo sovosv"

PeRRy
2006-04-18, 14:50
jag ignorerar det och ser inte ens på programmet. Men hörde i bakgrunden när jag satt vid datorn "Kyckling ska ni ute sluta, det är dåligt osvo sovosv"

Jävla Kärring det somär så gott och bra för oss som tränar kärring j*vel *slap*

Fartman
2006-04-18, 15:11
Hon är en kvacksalvare.

mela
2006-04-18, 15:22

De får ju inte äta något kött eftersom det är "tyngre att smälta" och deras magar mår inte bra av det... Ändå proppar hon i dem massa fibrer för att då får magen arbeta.

T-train
2006-04-18, 15:25

Förbjuder hon inte det bara under en period? Iofs har jag bara sett 4 avsnitt..men som jag förstått det vill hon rensa ur kroppen under de där 8 veckorna eller vad det rör sig om. Ett avsnitt sa hon att kyckling var en bra o mager proteinkälla. Alltså, det finns sätt att sänka kolestorolhalterna fort o ett sätt är att äta vegetariskt..o undvika mjölkprodukter. Det är så jag uppfattat hennes metod, att hon försöker så snabbt som möjligt få deltagarna att uppnå bättre hälsa.

Sedan ska man inte glömma att det är ett underhållningsprogram OCH att det här är människor som lever på ett sjukt sätt. En frisk o tränande människa har helt andra förutsättningar.

Hiiiman
2006-04-18, 16:57
Förbjuder hon inte det bara under en period? Iofs har jag bara sett 4 avsnitt..men som jag förstått det vill hon rensa ur kroppen under de där 8 veckorna eller vad det rör sig om. Ett avsnitt sa hon att kyckling var en bra o mager proteinkälla. Alltså, det finns sätt att sänka kolestorolhalterna fort o ett sätt är att äta vegetariskt..o undvika mjölkprodukter. Det är så jag uppfattat hennes metod, att hon försöker så snabbt som möjligt få deltagarna att uppnå bättre hälsa.

Sedan ska man inte glömma att det är ett underhållningsprogram OCH att det här är människor som lever på ett sjukt sätt. En frisk o tränande människa har helt andra förutsättningar.

Någon som har länken till hennes hemsida ?
skulle vara tacksam för att få se hennes gästbok igen :)

Nitrometan
2006-04-18, 17:52
Hon är en kvacksalvare.
Japp. Kvack-kvack.

Hon har jobbat med Susanna Ehdin. Bara en sån sak.

Susanna Ehdin utnämndes av föreningen "Vetenskap och Folkbildning" till "Årets Förvillare" år 2000.

http://www.vof.se/ehdin/index.html
Läs gärna debattinläggen en bit ner på sidan. Jag tycker att det är lite talande att S. Ehdin inte låter dem publicera hennes svar.

Till Årets förvillare 2000 utsågs Susanna Ehdin för hennes hälsofarliga råd om kost och hälsa baserade på hennes vantolkningar av vetenskapliga studier.

Susanna Ehdin är författare och immunolog och har skrivit boken Den självläkande människan (Forum, 1999). I sin bok och i en lång rad tidningsartiklar, framför allt i Dagens Industri, har hon blandat enstaka förnuftiga råd med vantolkningar och övertolkningar av vetenskapliga resultat som hon låter ligga till grund för kategoriska rekommendationer. Hon har bland annat framfört fantasifulla men vetenskapligt helt ogrundade förklaringar till resistens mot infektionssjukdomar.
[Not: Susanna Ehdin har år 2003 bytt namn till Sanna Ehdin.]

Nitrometan
2006-04-18, 17:57
Anna Skipper är gift med Olof Skipper.

http://www.skippercoach.com/swe/images/left_image.jpg

På sin hemsida beskrivs han såhär:
En av världens mest intressanta coacher och utvecklare av nya metoder och pedagogiska instrument som tar människan till nya höjder. En nutida renässansmänniska och pionjär som med kraft, lust och djärvhet tar sig an nya utmaningar. Så har han beskrivits av media.

Olof Skipper är en allkonstnär med många strängar på sin lyra men han är framför allt känd som coach till ett stort antal
Sen kunde jag inte läsa mer eftersom sidan krävde IE.

Nitrometan
2006-04-18, 18:00
Någon som har länken till hennes hemsida ?
skulle vara tacksam för att få se hennes gästbok igen :)
Hemsida?

Jag gissar på: http://www.annaskipper.se/

Spannmål
2006-04-18, 18:16
Jävla Kärring det somär så gott och bra för oss som tränar kärring j*vel *slap*

Chilla, Perry. Chilla.

Guns n hoses
2006-04-18, 21:20
Hemsida?

Jag gissar på: http://www.annaskipper.se/

SPAMMA GB'N!!!!!

Ne men skriv ett par rader.. själv skrev jag att hon skulle lära sig ett o annat om kost o hälsa innan hon gör ett program om det.

devi
2006-04-18, 22:24
Lite inte på allt ni ser och hör...

Tolkia
2006-04-18, 22:39
Susanna Ehdin utnämndes av föreningen "Vetenskap och Folkbildning" till "Årets Förvillare" år 2000.
Ja, efter att ha läst Ehdins (http://www.ehdin.com/Sweden.html) rekommendationer om att lägga cashewnötter i vätesuperoxid (har jag för mig att det var; annars var det något annat aggressivt) för att ta död på misstänkt mögel (istället för att kasta bort nötterna; har man otur finns där aflatoxiner, som misstänks vara rätt carcinogena) hade jag fått mer än tillräckligt från den damen.

Hennes "information" om elektromagnetiska fält och deras effekt på hälsan är ju också ... intressant. *rolleyes*

Metal_boy_
2006-04-19, 00:50
Jag klandrar inte folk som ger fan i att ta tag i sin kost om det är sådär dom uppfattar sunt leverne, som dom verkligen vill lura och prenta in i folk. Blir så förbannad!

Pepz
2006-04-19, 08:46
Undrar hur många som följer hennes råd efter att de där 8veckorna är över..

T-train
2006-04-19, 09:07
folk är snabba på att såga...hittade listan på vad som ska ätas efter de åtta veckorna..dvs vad som är bra mat till vardags: http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=6531&Itemid=775 ser inget att klaga på. Är det svenska avundsjukan som slagit till här inne. Att någon (oj, dessutom en kvinna) gör ett tv-program där hon hjälper tjockisar att komma igång...o det dessutom kanske råkar ha bieffekten att sätta fart på en o annan tv-tittande tjockis..oooops, vilken skandal *whatever* Sedan att hon introducerar kost som är "konstig"..oj, oj, oj..HUR kan HON...här inne kan vi ju redan allt *rolleyes*

Trance
2006-04-19, 09:31
folk är snabba på att såga...hittade listan på vad som ska ätas efter de åtta veckorna..dvs vad som är bra mat till vardags: http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=6531&Itemid=775 ser inget att klaga på. Är det svenska avundsjukan som slagit till här inne. Att någon (oj, dessutom en kvinna) gör ett tv-program där hon hjälper tjockisar att komma igång...o det dessutom kanske råkar ha bieffekten att sätta fart på en o annan tv-tittande tjockis..oooops, vilken skandal *whatever* Sedan att hon introducerar kost som är "konstig"..oj, oj, oj..HUR kan HON...här inne kan vi ju redan allt *rolleyes*

Sluta gnäll om svenska avundsjukan, jag tror att de flesta klagar på att hon inte baserar det på sina egna tankar och inte forskning. När man säger att så här är det så bör man väl ha något att stå på?

t.ex.
Kött

Lamm, vilt

Varför just dessa, vad är det för fel på nöt eller fläsk-kött? Sedan är det inte en jäkel som bryr sig om hon är kvinna eller inte, försök inte inta offerpositionen där. Tänk om hon skulle varit en handikappad svart same, då skulle hon verkligen få säga vad som helst eller?

T-train
2006-04-19, 09:35
Sluta gnäll om svenska avundsjukan, jag tror att de flesta klagar på att hon inte baserar det på sina egna tankar och inte forskning. När man säger att så här är det så bör man väl ha något att stå på?

t.ex.
Kött

Lamm, vilt

Varför just dessa, vad är det för fel på nöt eller fläsk-kött? Sedan är det inte en jäkel som bryr sig om hon är kvinna eller inte, försök inte inta offerpositionen där. Tänk om hon skulle varit en handikappad svart same, då skulle hon verkligen få säga vad som helst eller?

För att det är magert kött?

Offerposition? Nä, men det blev lite pöbelvarning på den här tråden när folk genast börjar kasta pajjer utan att ha vare sig sett hela programmet eller läst vad hon säger i största allmänhet. Man behöver inte svälja vartenda kostråd hon kommer med i programmet..men det finns guldkorn även där..speciellt för svensson som fortfarande sitter o äter sk-t.

z_bumbi
2006-04-19, 09:35

Hon förespråkar tarmsköljningar.
Ingen person som gör det är trovärdig.

T-train
2006-04-19, 09:38
Hon förespråkar tarmsköljningar.
Ingen person som gör det är trovärdig.

*fniss* nä...det är INTE ett guldkorn *spy*

Trance
2006-04-19, 09:39
För att det är magert kött?

Offerposition? Nä, men det blev lite pöbelvarning på den här tråden när folk genast börjar kasta pajjer utan att ha vare sig sett hela programmet eller läst vad hon säger i största allmänhet. Man behöver inte svälja vartenda kostråd hon kommer med i programmet..men det finns guldkorn även där..speciellt för svensson som fortfarande sitter o äter sk-t.

Kotlett av lamm inehåller 12.1 g fett, med fettet bortskuret 2.5
Kotlett av fläsk innehåller 12 g fett, med fettet bortskuret 1.7
www.slv.se

Så, igen. Varför säger hon att fläsk inte är bra mat?

T-train
2006-04-19, 09:42
Kotlett av lamm inehåller 12.1 g fett, med fettet bortskuret 2.5
Kotlett av fläsk innehåller 12 g fett, med fettet bortskuret 1.7
www.slv.se

Så, igen. Varför säger hon att fläsk inte är bra mat?

Jag är ledsen, men jag heter inte Anna. Du får fråga henne varför hon tycker som hon tycker. Det var bra o vettig mat hon föreslog*punkt*

Trance
2006-04-19, 09:46
Jag är ledsen, men jag heter inte Anna. Du får fråga henne varför hon tycker som hon tycker. Det var bra o vettig mat hon föreslog*punkt*

Nej, det är ju det som är grejen. Hon utesluter bra, lätttillgänglig och billig mat enbart på grund av sina hjärnspöken. Finns fler ologiska saker i den listan, så att försvara den känns dumt..

nihe
2006-04-19, 11:29
Hmm, hon säger att honung är ett bra sötningsmedel. Varför är det så? Innehåller inte honung stora mängder fruktos? (Rätta mig och jag har fel.)

Nåja, hon måste vara väldigt bra utbildad om hon lyckas ta fram en sådan där lista.

Nitrometan
2006-04-19, 11:56
Är hon utbildad av Sanna Ehdin är det inte en bra utbildning.

Jag tycker att hon är utmärkt duktig på att motivera folk. Att få dem att göra förändringar. Det är mycket bra.

Sen har hon konstiga idéer om kost. Många av de idéerna har ingen veteskaplig grund utan är bara hennes påhitt.

TrasMannen
2006-04-19, 12:05
Jag tycker hon är bra. Hon är bra som får folk att ändra sina matvanor, och dom fungerar ju. Tror dock det inte är många som kommer fortsätta med dessa efter programmet.

Men det jag stör mig på är saker hon säger i programmet som är helt galet. Allt hon plockar ur folks skafferier/kylsköp/frysar inehåller mättat fett tex.

Det bästa var när hon slängde en flaska rapsolja (som hon sa innehöll massa mättat fett) och ersatte med olivolja. Jag har då alltid trott att rapsolja är bättre (eller lika bra) som olivolja.

Catstyle
2006-04-19, 16:27
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=706&a=270741

Tycker det verkar som att denna dietist vet vad hon pratar om iaf, nämner bland annat du är vad du äter ett stycke ner.