handdator

Visa fullständig version : hatad av chefen


pilt77
2006-04-18, 09:26
Har ni problem med era chefer? jag råkade säga "sanningen" att jag tycker mitt jobb är tråkigt och enformigt och sen dess så är chefen efter mig hela tiden.

Jag kan inte ens ta ut mina pappadagar som jag har rätt till enligt lag. han skriver bara NEJ på mina ledighetsansökningar så varje gång det är dags för ledighet får man först ringa facket och så får dom förklarar för honom att han inte har rätt att neka mig.

Nu senast så påstod han att jag varit ledig 3ggr redan i år och det tycket jag lät mycket så jag ringde personal och frågade, 1gång har jag varit ledig. Och vill man byta skift med någon så blir det nej bara för att han inte orkar ändra tiderna i datorn, men för andra personer är det aldrig några problem.

Har ni också råkat ut för såna här trakkaseier bara för att inte slickar chefans röv och säger att ni älskar erat enformiga industrijobb fast ni innerst inne hatar det?

Wennerberg
2006-04-18, 09:39
Prata med honom, om han är mänsklig förstår han, om han är en dicktwat så anmäl honom, han har noll jälva rätt att bete sig så.

Dipshit
2006-04-18, 09:42
fifan... låter inte roligt...

jag suckade högt en gång (var väl på dåligt humör) när vi skulle göra en tråkig övning i början på skolåret.. sen gick det bara utför..
hela året var läraren på mig (hatade) ungefär som din boss..
anledningen att jag kom att tänka på henne var att hon också körde saker som att jag skolkat typ 3 ggr redan och att hon undrade om jag inte skulle hoppa av klassen.. brrrr

Cilia
2006-04-18, 10:11
Man vinner sällan över chefen. Visst går det men väldigt sällan. Mitt råd till dom som inte går ihop med sin chef är att sök ett nytt jobb. Visst kan du driva frågan via facket och få honom förklarad som inkompetent chef men det tar lång tid och frågan är om du vill lägga ner den energin och ork som det kräver?

Sen tycker jag att man ska kunna säga sin mening på jobbet och hur man ser på saker men man måste vara lite taktisk också. Det är ett förhållande som alla andra och man får lägga fram saker så det mottas positivt iaf om det går och inte sårar andra.

Sen tycker du ändå att jobbet är tråkigt så sök ett annat jobb. Jag skulle gå under om jag var tvungen att gå till ett jobb som jag tyckte var tråkigt.

Piranha
2006-04-18, 10:15
Välkommen i klubben.

Jag kan inte heller hålla käften.

muddler
2006-04-18, 10:22
Välkommen i klubben.

Jag kan inte heller hålla käften.

+1 har blivit "osams" med mina tre senaste chefer pga att jag sagt vad jag tycker... anser inte att man ska behöva ta vad som helst från dom

sunkan
2006-04-18, 10:26
likadant för mig i skolan, av nån anledning så lyckas jag alltid få nya lärare förbannad. Men sen är jag så snäll överiga året så det löser sig :laugh:

Cilia
2006-04-18, 10:28
+1 har blivit "osams" med mina tre senaste chefer pga att jag sagt vad jag tycker... anser inte att man ska behöva ta vad som helst från dom
och vad är den gemensamma nämnaren där?

Hades
2006-04-18, 10:28
och vad är den gemensamma nämnaren där?
:D

Där slog du huvudet på spiken, tror jag.

dynamo
2006-04-18, 10:31
Kan det vara så att chefen lagt upp en strategi för att få dig att säga upp dig för att slippa eventuella kommande långtidssjukskrivningar, pappaledigheter, spridning av negativ stämning och annat?

Nu hävdar jag inte att du skulle göra på det sättet, men jag har sett chefer reagera på det sättet tidigare och jag har sett anställda klänga sig kvar i ett jobb de hatar, med en chef de hatar och må förbannat dåligt.

Jag håller med tidigare postare. Sök ett annat jobb, med annan chef (det medans du har detta jobb kvar). Vänta inte. Börjar du må så dåligt att du blir sjukskriven blir det sämre referenser och svårare att få jobb.

I vissa fall kan det löna sig att prata med chefen öppet och frågandes. Ibland kan det bli helfel. Kan vara svårt att känna av den situationen. Om det inte är helt fel inom er organisation kan det vara bra att prata med någon annan chef du har mer förtroende för eller med chefens chef. Jag skulle nog hellre prata först med egna chefen först och främst isf.

Jag har alltid velat jobba med datorer själv och har tagit skitjobb och skit för att få göra det. Till slut insåg jag att för mig är det viktigare att jobba för ett företag som bryr sig och som har rimliga värderingar än att jobba med ett specifikt område. Jag provade på nått helt annat i en annan branch, det gick jättebra och det var kul att lära sig något nytt. Efter ett halvår fick jag chansen att byta jobb inom företaget, till att jobba mer med "IT" och nu är jag på väg att byta jobb inom företaget igen, denna gång till systemprogrammerare och företaget betalar 5 månaders utbildning till mig (med lön)!

muddler
2006-04-18, 11:01
och vad är den gemensamma nämnaren där?

:D syftade väl på en tidigare tråd av pirre då han hade dividerat lite med bossen och då sagt va han tyckte om jobbet... sen om det inte var tillräckligt för dig så my bad

Liten Men Fet
2006-04-18, 11:28
Välkommen i klubben.

Jag kan inte heller hålla käften.

Ja med, utvärderade två plutonchefer när jag var i kosovo framför deras kollegor när dom var dumma i huvet men det gick bra. Fick inga problem alls pga av det men det var väl för att jag hade rätt i det jag sa.

Cilia
2006-04-18, 11:34
:D syftade väl på en tidigare tråd av pirre då han hade dividerat lite med bossen och då sagt va han tyckte om jobbet... sen om det inte var tillräckligt för dig så my bad
nu har du förvirrat mig totalt ...........

Piranha
2006-04-18, 11:44
nu har du förvirrat mig totalt ...........

var det så lätt ?

Grippster
2006-04-18, 12:31
Teorin om att psykopater dras till chefsjobb?

och vad är den gemensamma nämnaren där?

Baan
2006-04-18, 13:13
Ja med, utvärderade två plutonchefer när jag var i kosovo framför deras kollegor när dom var dumma i huvet men det gick bra. Fick inga problem alls pga av det men det var väl för att jag hade rätt i det jag sa.

Det var väl ändå något organiserat, knappast så man räknar med rövknull i duschen sen? Lite annorlunda gå och whina på på icke planerat whiningtid.

Men ontopic, jag tycker det var lite onödigt och oförtänksamt sagt om jobbet, vad skulle det tillföra? Låter ju som en sjukt bra idé gå och whina till alla vilekt djävla skitjobb ni gör, folk brukar bli jätteglada av sånt. Har man kritik som kan leda till något, dvs konstruktiv kritik så visst ska man få framföra den även om chefen blir sur, men bara gå och whina om hur hårt man har det är inte direkt jättetaktiskt. Jag vet att jag inte heller hade varit särskilt glad om någon visade en sån inställning.

Liten Men Fet
2006-04-18, 13:50
Det var väl ändå något organiserat, knappast så man räknar med rövknull i duschen sen? Lite annorlunda gå och whina på på icke planerat whiningtid.

Men ontopic, jag tycker det var lite onödigt och oförtänksamt sagt om jobbet, vad skulle det tillföra? Låter ju som en sjukt bra idé gå och whina till alla vilekt djävla skitjobb ni gör, folk brukar bli jätteglada av sånt. Har man kritik som kan leda till något, dvs konstruktiv kritik så visst ska man få framföra den även om chefen blir sur, men bara gå och whina om hur hårt man har det är inte direkt jättetaktiskt. Jag vet att jag inte heller hade varit särskilt glad om någon visade en sån inställning.

Nä det var en som sa olämpliga saker till mig när jag återlämnade nycklarna till hans bil, så jag utvärderade honom på stället inför dom andra plutoncheferna.

Ontopic:
Det är ju dumt att bara gnälla utan att tillföra något om man inte har blivit dåligt behandlad. Att bara säga att det är trist att stå och montera i produktionslinan tillför ju inte så mycket för det vet alla redan, det är ju därför det är ett jobb och inte en fritidssysselsättning.
Att komma med konstruktiv kritik om man vill förändra något som fungerar dåligt borde vara välkommet av alla parter.
Om jag var chef över en fabrik och en anställd bara gnällde över att det var tråkigt och monotomt att stå vid bandet skulle jag säga åt honom att det är därför han får betalt och att han kan sluta om det är för tråkigt och utbilda sig för att få ett mer kvalificerat jobb. Dock verkar det fånigt om chefen inte kan släppa det och måste trakassera det.

Men ta ett snack med honom, förklara hur du känner, vad du vill och fråga vad som är problematiskt, var lugn och vänlig så löser det sig nog.

Om chefen inte ger sig och du inte trivs på jobbet så sök ett annat jobb där du trivs bättre. Ingen ide att gå å vantrivas på ett jobb man tycker är tråkigt.

internethjälten
2006-04-18, 16:23
vem av dom är det ? C.hogander ?

Metal_boy_
2006-04-18, 16:30
Illa av honom. Jag förstår dock att han inte gillar att ha en gnällspik anställd som tycker att jobbet är piss, det vill väl ingen. Han vill ju bara att du ska säga upp dig :)

Helena B
2006-04-18, 16:33
Ja (fast inte pga att jag sa ifrån) men inte längre, min nya chef är toppen.

mangemani
2006-04-18, 17:07
min målar lärare i gymnasiet gillade inte oss som hela tiden sa att det och det var tråkigt,han gav oss uppgifter som vi inte klarade av riktigt(inte på den nivån vi låg på då när det gällde kunskap) samt att han hela tiden letade efter fel och då blev det ett jäkla liv när han väl hittade nått att klaga över.
många sura miner och många taskiga kommentarer blev det från dom andra om denna lärare,men jag sa inget utan gjorde mitt bästa och gjorde sen inte nå fel(inte ofta iaf) och då kunde inte lärar jäveln säga något.
tur att läraren började bete sej illa när det typ var 1½ år kvar utav skolan,annars hade nog inte dom andra klarat av hanses metoder,det var typ mord i blicken på vissa:/

hahavaffan
2006-04-18, 17:17
Teorin om att psykopater dras till chefsjobb?Stämmer utmärkt.

fonzie
2006-04-18, 17:53
Bajsa på hans skrivbord. Han kommer fatta vinken o bjuda dig på lunch. :)

Sebbe_H
2006-04-18, 18:05
Vet hur det känns, nästan..
Inte av någon chef men av lärare som gett mig IG och allmänt hatat mig pga att jag vart den enda som vågade säga vad jag tyckte..
Det är förjävligt men det är sånt som händer, försök snacka med honom även om du tycker att han är en idiot.. Det enda som hjälper är ju att försöka bli sams..