handdator

Visa fullständig version : Sidney Crosby


Pingu
2006-04-18, 06:12
Han blev den yngsta spelaren i NHLs historia att nå 100 poäng under en säsong (född den 7 Agusti 1987). Killen kommer att bli att bli snuskigt bra, jag lovar.

http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=2412030

OggeP
2006-04-18, 06:20
Kul! Mig veterligen är de bara tre rookies som har gjort mer än 100 poäng under första säsongen, Selänne, Ovechkin och Crosby. Taskigt för Crosby att han väljer att göra 100p samma säsong som Ovechkin, som lär bli utnämnd som bästa rookie.

Pingu
2006-04-18, 07:47
Kul! Mig veterligen är de bara tre rookies som har gjort mer än 100 poäng under första säsongen, Selänne, Ovechkin och Crosby. Taskigt för Crosby att han väljer att göra 100p samma säsong som Ovechkin, som lär bli utnämnd som bästa rookie.

Crosby är den 7:e rookien att göra 100 poäng (8:e om man räknar in Gretzkys första år). Klicka på länken jag hade med så ser man vilka dom var och deras poäng.

Ovechkin lär nog vinna men ha i åtanke att han är 2 år äldre än "Sid the kid".

Dion Phaneuf, Henrik Lundkvist, Sidney Crosby och Alexander Ovechkin skulle vilket år som helst ha vunnit priset som årets rookie utom i år då. Dom har alla varit ruggigt bra även om Crosby och Ovechkin har varit i en klass för sig själv :bow:

OggeP
2006-04-18, 07:55
Crosby är den 7:e rookien att göra 100 poäng (8:e om man räknar in Gretzkys första år). Klicka på länken jag hade med så ser man vilka dom var och deras poäng.

Ovechkin lär nog vinna men ha i åtanke att han är 2 år äldre än "Sid the kid".

Dion Phaneuf, Henrik Lundkvist, Sidney Crosby och Alexander Ovechkin skulle vilket år som helst ha vunnit priset som årets rookie utom i år då. Dom har alla varit ruggigt bra även om Crosby och Ovechkin har varit i en klass för sig själv :bow:

Ok, där hade man lite fel. Dock är det ju väldigt ovanligt med en rookie som gör över 100. Taskigt att man gör det under "fel" säsong. :booty:

balder
2006-04-18, 09:25
Grymt imponerande. Han måste ha öst in poäng i de senaste matcherna? För inte så länge sedan låg han ju långt efter Ovechkin i poängligan, men nu bara 5 efter! :)

Tigerkotten
2006-04-18, 12:02
Får dock komma ihåg att det är lättare att göra poäng nu med nya bedömningssystemet, men fortfarande imponerade.

Trance
2006-04-18, 12:30
Jag har hört att Crosby är en liten "whiney bitch" som gnäller på allt och alla.

Pingu
2006-04-18, 12:38
Jag har hört att Crosby är en liten "whiney bitch" som gnäller på allt och alla.

Han hade problem med att gnälla på domaren i början av säsongen men han verkar ha lärt sig nu.

Trance
2006-04-18, 12:42
Han hade problem med att gnälla på domaren i början av säsongen men han verkar ha lärt sig nu.

Ok, låter bra.

Jacksatan
2006-04-18, 12:53
att de gör mkt poäng nu har ju en del att göra med regeländringarna också. Det är bara att titta på poängligan där alla gör bättre ifrån sig nu än för nåra år sedan.
Däremot är det ju inget snack om att både Crosby och Ovechkin är otroliga spelare som säkerligen kommer dominera i NHL framöver. Båda spelar ju dessutom i riktiga pisslag.

aitamaa
2006-04-18, 13:03
Alexander Ovechkin var favoriten att titta på under os.. fan vilken duktig kille!

Tigerkotten
2006-04-18, 13:23
Däremot är det ju inget snack om att både Crosby och Ovechkin är otroliga spelare som säkerligen kommer dominera i NHL framöver. Båda spelar ju dessutom i riktiga pisslag.


Dom får dock mera utrymme och speltid pga det.

egge
2006-04-18, 15:19
Fan han är ju några månader yngre än mig o här sitter jag o "wastar" bort mitt liv. :(