handdator

Visa fullständig version : Det här med motivation...


Sheogorath
2006-04-18, 02:54
...är fan jävligt lustigt. Jag har nu kommit in i en fas där träningen är det bästa som finns. Vaknade nu mitt i natten och passade på att läsa lite kurslitteratur, och kunde inte bärga mig inför dagens axelpass. Så nu sitter jag här klockan 03.51 och kolhydratladdar så att jag kan dra till gymmet det första jag gör efter frukosten. Andra stunder kan träningen vara ett tungt måste. Jag undrar om det är så enkelt som att man helt enkelt ibland har för låga seratonin-nivåer och allt är skit, eller om det finns annat som spelar in :). Hur som helst: det är asfett att träningen går bra och det är nästan så att man blir sugen på att starta träningsdagbok igen. High Pulls, here i come :devil:!

Axmode
2006-04-18, 03:14
Känner alltif sådär första dagen på deffen. Längtar så mycket att jag knappt kan sova på natten innan ;)

Sheogorath
2006-04-18, 05:06
Skulle egentligen sovit till åtta men vaknade nu vid sex. Pallar inte sova mer. Nu sänker jag en koffein-tablett tillsammans med min kolhydratsdrink och sen bär det av :D.

raZmus
2006-04-18, 05:35
Det är härligt när allt flyter på! Jag har varit inne i en motivationssvacka. Har gjort mina pass, men inte mer. Nu känner jag mig på uppgång igen och det är en härlig känsla! :)

Keep pömping!

bluelight
2006-04-18, 06:40
Sitter här sjuk och har inte tränat på en vecka, kanske vågar mig iväg på torsdag på ett benpass, DET är längtan! :devil:

userfriendly
2006-04-18, 06:41
sådär är jag oxå i perioder.... blir näst intill manisk

mangs
2006-04-18, 08:55
DU är nykär, remember? :D



De gånger min träning gått som bäst är när jag varit som lyckligast ( när jag träffade min fru och när vi fick vår dotter). Helt klart påverkar denna lycka hur det går för dig i övrigt.

Hoppas att passet gick bra. :thumbup:

Sheogorath
2006-04-18, 09:10
DU är nykär, remember? :D



De gånger min träning gått som bäst är när jag varit som lyckligast ( när jag träffade min fru och när vi fick vår dotter). Helt klart påverkar denna lycka hur det går för dig i övrigt.

Hoppas att passet gick bra. :thumbup:

Jepp! Det var härligt ångestdämpande att ligga på sub-maximala vikter i bänkpressen och nöta teknik med fin kontakt. Det kommer bli rutin nu. Härligt :thumbup:! Grattis till frun och dottern. Det är ju inte utan att man har börjat fundera lite i de banorna. Menmen, no stress :).

grisbil3n
2006-04-18, 15:46
Lyllos.

Kwon
2006-04-18, 15:49
Bra Sheo! Mkt Bra!

Du har motivationen! Kör hårt!

PUMPISH!

:thumbup:

Fredrici
2006-04-18, 15:52
Helt underbart Sheo, jag gläds med dig.

Larsson
2006-04-18, 15:56
Bara att köra på hårt nu om du är motiverad. Själv är man motiverad att träna men en skada i underarmen sätter stopp för träningen :(

Nitrometan
2006-04-18, 15:58
Grattis Sheo!

Kul att det går bra!

Tacka flickan för det när du träffar henne.

puppas
2006-04-18, 16:23
Det är härligt att höra Sheo *flex*

Sebbe_H
2006-04-18, 17:18
Fan vad härligt!

Själv är man inne i någon slags intetränaperiod.. Känns hemskt, men jag orkar fan inte gå till gymmet.. :(

kharon
2006-04-18, 17:39
Fan vad härligt!

Själv är man inne i någon slags intetränaperiod.. Känns hemskt, men jag orkar fan inte gå till gymmet.. :(


Hatar att vara i intetränaperioder... Då brukar jag tänka i babysteps, jag tvingar mig att gå till gymmet och väl där får jag träna så mycket/lite jag vill... ibland blir det bara några set, ibland hittar man motivation. Det är alltid svårast att ta sig dit...

Sebbe_H
2006-04-18, 17:47
Hatar att vara i intetränaperioder... Då brukar jag tänka i babysteps, jag tvingar mig att gå till gymmet och väl där får jag träna så mycket/lite jag vill... ibland blir det bara några set, ibland hittar man motivation. Det är alltid svårast att ta sig dit...

Jag tycker det känns rejält trist.. När jag tänker i babysteps och är där och tränar lite så känns det inte som jag gjort något alls när jag går därifrån, vilket bidrar till att det känns ännu mer onödigt att gå dit.. Hjälp!!

kharon
2006-04-18, 17:49
Jag tycker det känns rejält trist.. När jag tänker i babysteps och är där och tränar lite så känns det inte som jag gjort något alls när jag går därifrån, vilket bidrar till att det känns ännu mer onödigt att gå dit.. Hjälp!!


Testat att köra något nytt roligt träningsprogram då?

Sebbe_H
2006-04-18, 17:50
Testat att köra något nytt roligt träningsprogram då?

Släng hit lite idéer, har jävligt dålig fantasi vid sånna här perioder.. :sleep: