handdator

Visa fullständig version : Skolarbete om Religion


Axmode
2006-04-18, 00:58
Har på nu att skriver ett arbete om min syn på religion. Kursen är då Religionskunskap A på gymnasiet .Har inte skrivit ner inledning eller avslutning samt att jag saknar rättstavningsprogram på datorn.
Här kommer ett utkast ur arbete och vore kul att höra era åsikter om det. Har ni några mer förslag på saker ni tycker jag ska ta upp så släng gärna ut de ;)
OBS! Många meningsfel samt stavfel.


Det var nu äntligen dags. Jag skulle idag måndag 17/4 år 2006 ringa en nära vän vid namn Helena Savén som jobbar som präst i Rimforsa. Eftersom jag alltid varit skeptiskt till allt som har med tro på övre makter att göra så bestämde jag mig för att verkligen ställa henna mot väggen. Jag frågade henne om allt från hur livet skulle vara utan religion till hennes åsikter om "mohammadkarikatyrna". Efter ett 40 minuters långt samtal så var vi båda nöjda, jag fick svar på de frågor jag hade hoppats på samt att det gjorde mig ännu mer skeptiskt till allt som har med gud att göra.

Vi börjar med att backa tillbaka tidsepåkern ett par tusen år till de åren då några av religionerna fick sin början.