handdator

Visa fullständig version : ALA-tillskott


Da2
2006-04-17, 22:08
Har bestämt mig för att inhandla ALA kapslar och undrar av vilken tillverkare för att få bäst kvalité till bäst pris. Gärna länk till webbshop också, tack!

Pdaddy
2006-04-17, 22:18
Har bestämt mig för att inhandla ALA kapslar och undrar av vilken tillverkare för att få bäst kvalité till bäst pris. Gärna länk till webbshop också, tack!

Fairing så klart :thumbup:

Finns säkert andra märken, dock vet jag ej vilket man skulle kunna rekomendera..

Bra att du väljer kapslar iallafall, pulver är ingen höjdare.

M

Da2
2006-04-17, 22:25
Fairing så klart :thumbup:

Finns säkert andra märken, dock vet jag ej vilket man skulle kunna rekomendera..

Bra att du väljer kapslar iallafall, pulver är ingen höjdare.

M

Ganska stor prisskillnad på Fairings och Stars ALA. Är det lika stor skillnad i kvalité och effekt? 260 kr för 80 kapslar Fairings. 199 kr för 120 kapslar Stars.

Pdaddy
2006-04-17, 22:42
Ganska stor prisskillnad på Fairings och Stars ALA. Är det lika stor skillnad i kvalité och effekt? 260 kr för 80 kapslar Fairings. 199 kr för 120 kapslar Stars.

Jämför mängd i kapslarna .. vet inte va stars har, men de kan ju skilja, kolla den sammanlaggda mängden..

Kvallen har ja ingen aning om, men Fairing aint no shit de kan ja säga.

M

MrBulk
2006-04-17, 22:56
Jag är skeptiskt till Stars ALA, fick inte brännan i halsen som jag får av Fairings och så luktade inte urinen ruccola som det gör när jag ätit Fairings ALA.

Da2
2006-04-17, 23:09
Jämför mängd i kapslarna .. vet inte va stars har, men de kan ju skilja, kolla den sammanlaggda mängden..

Kvallen har ja ingen aning om, men Fairing aint no shit de kan ja säga.

M

Får du synlig effekt av Fairings ALA?

Beast
2006-04-18, 00:14
Får du synlig effekt av Fairings ALA?

Vad tror du ALA kommer ge dig för effekt? Sköter du ALLT annat perfekt (dvs även alla andra kosttillskott som verkligen funkar först) då kanske. Annars glöm det o köp mer protein.

Da2
2006-04-18, 00:22
Vad tror du ALA kommer ge dig för effekt? Sköter du ALLT annat perfekt (dvs även alla andra kosttillskott som verkligen funkar först) då kanske. Annars glöm det o köp mer protein.
Hoppas väl på att det kan öka förbränningen.

Pdaddy
2006-04-18, 07:26
Får du synlig effekt av Fairings ALA?

Alltså ... ALA ger ingen omedelbar synlig effekt, men det gör din diet mkt lättare och bättre kanske man skulle kunna säga.

Man förtär ju ALA't ca 30 min innan mat, ALA't gör så att kolhydraterna i maten inte ger dig lika kraftig insulin topp + håller blodsockret i shakt. så genom det så får du inte lika lätt en signal till att lagra fett, sen gör ALA't att du transporterar mer energi ut i musklerna istället för att kanske lagras i fettreserver.

ALA är annars en utmärkt transporter, så många äter ALA pga att de vil lfå bättre effekt av Kreatin.

Men själv så ser ja de först å främst som ett Diet hjälpmedel ;) ...

Men snåla inte på doseringen, jag tog 2 kapslar 3 ggr om dan minst. alltså innan de stora måltiderna.

M

Da2
2006-04-18, 09:42
Alltså ... ALA ger ingen omedelbar synlig effekt, men det gör din diet mkt lättare och bättre kanske man skulle kunna säga.

Man förtär ju ALA't ca 30 min innan mat, ALA't gör så att kolhydraterna i maten inte ger dig lika kraftig insulin topp + håller blodsockret i shakt. så genom det så får du inte lika lätt en signal till att lagra fett, sen gör ALA't att du transporterar mer energi ut i musklerna istället för att kanske lagras i fettreserver.

ALA är annars en utmärkt transporter, så många äter ALA pga att de vil lfå bättre effekt av Kreatin.

Men själv så ser ja de först å främst som ett Diet hjälpmedel ;) ...

Men snåla inte på doseringen, jag tog 2 kapslar 3 ggr om dan minst. alltså innan de stora måltiderna.

M

Nej, synlig effekt direkt förstår jag också att det inte ger men som du beskriver det låter det som ett bra tillskott som hjälper på vägen. :)

stenis
2006-04-18, 13:05
Finns inga lagliga fettförbränningspreparat som är riktigt bra. Grönt te och koffein, typ det som de laglia fettförbränningspreppen innehåller. Inga mirakelmedel alltså.

userfriendly
2006-04-18, 13:07
för mig räcker en kapsel en hel dag.... :em:

man ska inte glömma att Fairing alltid är högsta kvalité.... o nu tror alla att jag säger så för att jag jobbar "där nere" men det är ju det som är hela konceptet...

shadowfire
2006-04-18, 16:38
Jag knaprar ALA(R) som jag köpt på en annan webbshop, men tror det är någon regel på forumet som säger att man inte får hänvisa eller tipsa till konkurrenter?... det fonkar för mig iaf, en kapsel 10 min före de två stora måltiderna.

EDIT: Det jag märker mest är att jag inte får sådana blodsockerspikar som jag fick förut... då gick sockret ibland käpprätt upp i skyn o sedan rakt ner, men det ligger bra mkt stabilare nu.

mangemani
2006-04-18, 17:50
ALA som ALA enligt mej.
enda som skiljer är mängden i kappslarna samt priset.

Da2
2006-04-19, 00:15
ALA som ALA enligt mej.
enda som skiljer är mängden i kappslarna samt priset.

Något annat liknande preparat som står sig bättre i jämförelse med ALA?

mangemani
2006-04-19, 00:19
Något annat liknande preparat som står sig bättre i jämförelse med ALA?


nje,inte vad jag vet om iaf

Beast
2006-04-19, 01:28
Det jag märker mest är att jag inte får sådana blodsockerspikar som jag fick förut... då gick sockret ibland käpprätt upp i skyn o sedan rakt ner, men det ligger bra mkt stabilare nu.

Och du märker detta hur? Hoppas du mäter värdena annars är det ganska oviktigt att du "märker" nåt. Placebo.

Ala är inget super så är det, liponsyra är inget mirakel.

Pepz
2006-04-19, 08:27
Kan bara säga att snubben på GG som säljer stars ALA själv säger att kvaliten inte är något vidare hög.
Han rekommenderade Eiselt eller Faring dom båda finns www.kolozzeum.com

edgen_ÖSD
2006-04-19, 11:36
Kan bara säga att snubben på GG som säljer stars ALA själv säger att kvaliten inte är något vidare hög.
Han rekommenderade Eiselt eller Faring dom båda finns www.kolozzeum.com


Källa på det?

jwzrd
2006-04-19, 12:00
Källa på det?

"Snubben på GG".

Själv känner jag en konstig kylande effekt på huden när jag äter ALA. Mycket skumt. Jag kan heller inte vänta 30 minuter med att äta om jag tar ALA på tom mage, då spyr jag.

shadowfire
2006-04-19, 20:28
Och du märker detta hur? Hoppas du mäter värdena annars är det ganska oviktigt att du "märker" nåt. Placebo.

Ala är inget super så är det, liponsyra är inget mirakel.
Fullt möjligt att det är placebo, men för mig är skillnaden att jag är enormt mkt piggare efter en brakmåltid. Tidigare blev jag alltid trött som fasiken 5-10 min efter att käket åkt ner i kistan. Har inte ändrat några matvanor, äter precis enligt samma schema o samma maträtter. Mycket möjligt att det är placebo och något mirakel kallar jag det inte.

shadowfire
2006-04-19, 20:29
"Snubben på GG".

Själv känner jag en konstig kylande effekt på huden när jag äter ALA. Mycket skumt. Jag kan heller inte vänta 30 minuter med att äta om jag tar ALA på tom mage, då spyr jag.
Väntar jag 30 min så känns det som om kapseln vandrar uppåt igen, får magsyra uppkastat om vartannat... men 5-10 min är lagom för min del.