handdator

Visa fullständig version : Idag gjorde jag slag i saken


Metal_boy_
2006-04-17, 21:36
Det är ett halvår sedan som jag blev lämnad av min föredetta fästmö. Jag har haft förlovningsringen liggandes i ett skåp, jag vet inte varför. Jag har väl gått och hoppats (eller nått) under tiden att hon skulle komma tillbaka igen. Hoppet har väl kanske funnits där djupt bak trotts att man har fattat smått tycke för andra under tiden som gått. Men idag så tog jag mig i kragen och slängde den där ringen, den ligger i papperskorgen och snart så är den ute ur mitt liv för gott. Man får väl hoppas att det finns nån som kan bryta känslan av vem som var tjejen i mitt liv vart efter.


Sådär nu ska ni tycka att jag var duktig, strongt gjort och sånt shit.

Hnke
2006-04-17, 21:37
:thumbup: :thumbup:

backflash
2006-04-17, 21:39
Det är ett halvår sedan som jag blev lämnad av min föredetta fästmö. Jag har haft förlovningsringen liggandes i ett skåp, jag vet inte varför. Jag har väl gått och hoppats (eller nått) under tiden att hon skulle komma tillbaka igen. Hoppet har väl kanske funnits där djupt bak trotts att man har fattat smått tycke för andra under tiden som gått. Men idag så tog jag mig i kragen och slängde den där ringen, den ligger i papperskorgen och snart så är den ute ur mitt liv för gott. Man får väl hoppas att det finns nån som kan bryta känslan av vem som var tjejen i mitt liv vart efter.


Sådär nu ska ni tycka att jag var duktig, strongt gjort och sånt shit.


ingen pantbank i närheten?

Fed up
2006-04-17, 21:39
Bra gjort! Vi har min pojkväns vigselring från hans förra förhållande liggandes i en liten leksaksbil i bokhyllan. I början kunde jag drabbas av svartsjukepanik när jag såg den, men nu känns det rätt lugnt.

Griip
2006-04-17, 21:39
Well done! När vi åker på världsturne me rock n roll covers rune, så kommer du ha tusentals "kvinnor i ditt liv".. don't worry :D

Metal_boy_
2006-04-17, 21:40
ingen pantbank i närheten?


Jorå, men jag vill inte göra nått för pengarna som kommit från den.

Metal_boy_
2006-04-17, 21:41
Well done! När vi åker på världsturne me rock n roll covers rune, så kommer du ha tusentals "kvinnor i ditt liv".. don't worry :D


Haha precis, rockstjärnor ska vi bli en vacker jävla dag! :hbang:

Metal_boy_
2006-04-17, 21:42
Bra gjort! Vi har min pojkväns vigselring från hans förra förhållande liggandes i en liten leksaksbil i bokhyllan. I början kunde jag drabbas av svartsjukepanik när jag såg den, men nu känns det rätt lugnt.


Det kan jag verkligen förstå, det skulle jag också bli sotis på.

backflash
2006-04-17, 21:43
Jorå, men jag vill inte göra nått för pengarna som kommit från den.

varför inte? (ja jag är helt seriös)

Scratch89
2006-04-17, 21:43
Äsch, panta den o köp skumtomtar för pengarna!

Baan
2006-04-17, 21:45
panta den, det är bara en ring ffs.

Fed up
2006-04-17, 21:45
Det kan jag verkligen förstå, det skulle jag också bli sotis på.

Jo, men jag förstår att han vill ha kvar den också, som ett minne typ. I början var jag sjukt sotis på hela hans före detta förhållande men det var nog mest för att vårt förhållande var rätt shaky då. Nu är det stabilt som en flodhäst och jag känner mig rätt säker på att han inte är kär i henne än eller nåt.

Metal_boy_
2006-04-17, 21:45
Äsch, panta den o köp skumtomtar för pengarna!


Sa till mitt ex att jag skulle panta den och tvätta bilen, men det blev inte så. Låtsades väl oberörd då :)

Metal_boy_
2006-04-17, 21:46
Jo, men jag förstår att han vill ha kvar den också, som ett minne typ. I början var jag sjukt sotis på hela hans före detta förhållande men det var nog mest för att vårt förhållande var rätt shaky då. Nu är det stabilt som en flodhäst och jag känner mig rätt säker på att han inte är kär i henne än eller nåt.



Låter ju kanon om det är så. Sålänge det funkar för dig och är lungt så är det ju inget som är fel :)

Metal_boy_
2006-04-17, 21:47
panta den, det är bara en ring ffs.

Kan så tyckas, men så var icke fallet för min del.

Scratch89
2006-04-17, 21:47
Sa till mitt ex att jag skulle panta den och tvätta bilen, men det blev inte så. Låtsades väl oberörd då :)
Haha.
Jag har presenter kvar här till mitt ex, som hon skulle få på sin födelsedag. Det tråkiga var att hon dumpade mig dagen innan. Känns jobbigt, då jag inte orkat slänga iväg presenterna.
(Känns dumt att ge dem till min nya också, haha)

Sonny
2006-04-17, 21:49
Bra gjort metall-pojken, släng ut tvn genom fönstret när du ändå är på g :thumbup:

Baan
2006-04-17, 21:50
Kan så tyckas, men så var icke fallet för min del.

Du säger själv var, om du kommit över det ska du inte behöva bli sentimental över en ring. Tänk på din egen ekonomi istället och försök få lite pengar för ringen, om du nu kommit över det. Om inte så är det en annan femma.

Metal_boy_
2006-04-17, 21:51
Haha.
Jag har presenter kvar här till mitt ex, som hon skulle få på sin födelsedag. Det tråkiga var att hon dumpade mig dagen innan. Känns jobbigt, då jag inte orkat slänga iväg presenterna.
(Känns dumt att ge dem till min nya också, haha)


Kan förstå det, hehe. Det var tur att jag inte hann att sälja en rätt värdefull sak, för att bidra till nästa steg efter förlovning som vi skulle gått. Som hon hade sagt ja till 2 veckor innan.

tejen
2006-04-17, 21:51
panta, ge pengarna till välgörenhet *yourock*

Metal_boy_
2006-04-17, 21:53
Du säger själv var, om du kommit över det ska du inte behöva bli sentimental över en ring. Tänk på din egen ekonomi istället och försök få lite pengar för ringen, om du nu kommit över det. Om inte så är det en annan femma.


Det känns inte rätt ändå. Det ringen innebär och symboliserar har ju ändå betytt allt för mig förut.

Dumleman
2006-04-17, 21:59
Nog säkrast att du kastar den i elden och kollar om du ser nån text på den.

Baan
2006-04-17, 22:00
Det känns inte rätt ändå. Det ringen innebär och symboliserar har ju ändå betytt allt för mig förut.

LET IT GO LET IT GO! *örfila med högerfoten*

michael
2006-04-17, 22:01
Myyy precciouuuusss...

one ring to rule them all :)

Olof Herlin
2006-04-17, 22:03
Jag har en liknande grej med en brud jag umgicks mycket med en vinter för 2 år sedan. Jag (eller vi, men enligt mig mest jag) sabbade hela skiten när vi skulle gå från vän till mer och vi har inte träffats sen dess.

Jag har dock inget symboliskt att "slänga" så lite tips på vafan man kan göra vore ju nice. Försökt bli intresserad av andra brudar men denna dyker alltid upp i skallen på mig.

Fredrici
2006-04-17, 22:04
Lägg den i en kartong på vinden så har du ngt som du kan se tillbaka på när du går i pension. Eller skicka den till henne om hon har den andre. :laugh:

Tricklev
2006-04-17, 22:08
Har själv en ring ifrån mitt förra förhållande som kostade mig 1300kr, efter lite (massor) av bråk osv så gjorde vi slut och gav tillbaks varandra gåvorna.

Nu när jag läser tråden funderar jag på att panta den, undra vad man får och vart man kan göra det.

Dissector
2006-04-17, 22:08
Grattis, du har nått Domedagsberget och Mordor, för att göra ännu en Sagan om Ringen-liknelse! Känns det som om det börjar släppa med förtvivlandet nu? Minns själv vilken underbar känsla det var när man märkte själv att man kände att man kommit över skiten med att bli dumpad, särskilt om man blir det för att kärringen skulle ha någon annan tok.

Gött när man märker att man blir lite mindre berörd av gamla "förhållande-klenoder". Good job mon! :)

Metal_boy_
2006-04-17, 22:10
Har själv en ring ifrån mitt förra förhållande som kostade mig 1300kr, efter lite (massor) av bråk osv så gjorde vi slut och gav tillbaks varandra gåvorna.

Nu när jag läser tråden funderar jag på att panta den, undra vad man får och vart man kan göra det.


Gör som en kompis till mig. Gå och panta in skiten med ditt ex, sen äter ni pizza för pengarna och går hem och knullar. :laugh:

Metal_boy_
2006-04-17, 22:20
panta, ge pengarna till välgörenhet *yourock*


Skulle man kunna göra, men jag är så lat när det gäller sånt. Jag inser inte att det finns folk som är i nöd och jag tror ingen kan ha det värre än mig. Jag skulle behöva åka på en aids-saffari i Afrika eller nått för att få energi till att delta mer i sånt.

Officer
2006-04-17, 22:22
Skulle man kunna göra, men jag är så lat när det gäller sånt. Jag inser inte att det finns folk som är i nöd och jag tror ingen kan ha det värre än mig. Jag skulle behöva åka på en aids-saffari i Afrika eller nått för att få energi till att delta mer i sånt.


Livet handlar om att utnyttja eller bli utnyttjad, sade min chef som är webdesigner. Lita på det, ät kvarg och lev livet föffan, inga fasta förbindelser. Ris!

Metal_boy_
2006-04-17, 22:24
Livet handlar om att utnyttja eller bli utnyttjad, sade min chef som är webdesigner. Lita på det, ät kvarg och lev livet föffan, inga fasta förbindelser. Ris!


:laugh: :hbang:

grisbil3n
2006-04-17, 22:40
Livet handlar om att utnyttja eller bli utnyttjad, sade min chef som är webdesigner. Lita på det, ät kvarg och lev livet föffan, inga fasta förbindelser. Ris!

Väl talat.

Corpobal
2006-04-17, 23:18
One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them.

Wennerberg
2006-04-17, 23:58
Grymt gjort :thumbup:

Nina L
2006-04-18, 06:04
Jorå, men jag vill inte göra nått för pengarna som kommit från den.
Du kan ju skänka dem till någon organisation du gillar.

Jag tycker inte om när man slänger saker som kan vara till nytta för någon annan. Skänka, inte slänga, säger jag.

Metal_boy_
2006-04-18, 06:46
Du kan ju skänka dem till någon organisation du gillar.

Jag tycker inte om när man slänger saker som kan vara till nytta för någon annan. Skänka, inte slänga, säger jag.


Som vilken? Jag gillar inte organisationer som marknadsför sig själva genom att tigga. Jag ger inget till tiggare. *popcorn*

Nä men seriöst, jag vill bara veta att den försvinner.

userfriendly
2006-04-18, 06:52
nej gå till pantbanken!!!! då får du pengar för den!!!!!


jaha det had enågon redan sagt.. *grr27*

Metal_boy_
2006-04-18, 06:58
nej gå till pantbanken!!!! då får du pengar för den!!!!!


jaha det had enågon redan sagt.. *grr27*


Hehe :)

Cypher
2006-04-18, 07:08
Bra att du gjorde dig av med ringen, jag hade inte heller velat panta en ring som betytt så mycket för mig då är det bättre att bara slänga den eller liknande.

Stoltz
2006-04-18, 07:15
*Kjamar* Riktigt gott gjort Metal, jättebra för dig! Det är strongt att ta sig i kragen och göra slag i saken! :thumbup:

Nina L
2006-04-18, 07:54
Som vilken? Jag gillar inte organisationer som marknadsför sig själva genom att tigga. Jag ger inget till tiggare. *popcorn*

Nä men seriöst, jag vill bara veta att den försvinner.Jag vill inte gnälla, men det här är en sak jag känner starkt för. Du vill att den bara försvinner. Det är förståeligt, men samtidigt egoistiskt. Jag gillar inte heller tiggare, men du kan väl inte påstå att du inte kan komma på någon eller något som är värd pengarna? För mig är det en principsak. Man skall inte slänga sånt som kan komma andra till nytta. Det finns många som har det jobbigt idag, och som kan uppskatta det som andra tycker är värdelöst.

Märks det att jag har varit en second-hand-råtta? :)

Hades
2006-04-18, 07:56
Panta och skänk pengarna till barncancerfonden!