Visa fullständig version : Dålig av kvarg?
Jag har på senare tid märkt att jag alltid får problem med magen när jag äter kvarg. Det gör ont, den bubblar och jag får diarré. Jag är däremot inte laktosintollerant.
Vad beror detta på?
Jag har på senare tid märkt att jag alltid får problem med magen när jag äter kvarg. Det gör ont, den bubblar och jag får diarré. Jag är däremot inte laktosintollerant.
Vad beror detta på?
Stora mängder kvarg och känslig för laktos ??
Stora mängder kvarg och känslig för laktos ??
Räcker med typ 100g .. Men kan utan problem dricka en liten mjölk..
Räcker med typ 100g .. Men kan utan problem dricka en liten mjölk..
Aaah intressant fenomen. Kan vi ha upptäckt vårt första fall av kvarg-intolerans? :D
Aaah intressant fenomen. Kan vi ha upptäckt vårt första fall av kvarg-intolerans? :D
Jag vill inte *cry* What's wrong with me!?
Hmm, Sonny samt Zafer här på Kolo lider faktiskt av samma problem. De kan dricka hur mkt mjölk som helst utan problem men kvargh... hmmm.. så jag frågar å deras vägnar samma fråga..
Hmm, Sonny samt Zafer här på Kolo lider faktiskt av samma problem. De kan dricka hur mkt mjölk som helst utan problem men kvargh... hmmm.. så jag frågar å deras vägnar samma fråga..
ja precis, när AP passar en i bänken eller valfri annan övning är det ens värsta mardröm... killen fiser KONSTANT! och det STINKER!
ja precis, när AP passar en i bänken eller valfri annan övning är det ens värsta mardröm... killen fiser KONSTANT! och det STINKER!
OffTopic!
OffTopic!
¨
åk hem till kurdistan!
Hmm, Sonny samt Zafer här på Kolo lider faktiskt av samma problem. De kan dricka hur mkt mjölk som helst utan problem men kvargh... hmmm.. så jag frågar å deras vägnar samma fråga..Hmm, om jag inte minns helt fel stod det såhär på MSN nyss:
[M̲u̲r̲a̲t̲] säger:
iofs har samma problem med kvarg.... fiser nåt ENORMT!
WheyProtein
2006-04-17, 20:55
Vad beror detta på?
Det är ungefär samma sak för mej också... :(
Ska nog lägga av med det litegrann, försöka tvinga ner ägg istället..
RajtanTajtan
2006-04-17, 21:36
Jag har samma problem jag med, och det enda är ju att dra ner på det eller sluta helt. Undra om Sverker kan lösa kvarggåtan :) Vad finns det för likvärdigt (långsamt) som man skulle kunna köra med istället, typ innan sänggående?
Vi vill inte ha alternativ till kvarg. Vi vill ha lösningar om det finns några, utan att behöva ersätta kvarg.
Kan man inte typ härda ut tarmfanskapen då? Genom att fortsätta kvarg. Till slut måste ju skiten vänja sig!
Till slut måste ju skiten vänja sig!kwon will love ya for that one
LOL
im a hater now, don't wanna!
Metal_boy_
2006-04-17, 21:59
Jag har problem med att det luktar gammalt utedass när jag går på toan om jag har ätit kvarg dvs; riktigt jävla koncentrerad amoniakbajsblandat torpar-skit.
WheyProtein
2006-04-17, 22:00
Jag har samma problem jag med, och det enda är ju att dra ner på det eller sluta helt. Undra om Sverker kan lösa kvarggåtan :) Vad finns det för likvärdigt (långsamt) som man skulle kunna köra med istället, typ innan sänggående?
Ägg och nötter borde väl funka. Tonfisk, kyckling...
RajtanTajtan
2006-04-17, 22:15
Ägg och nötter borde väl funka. Tonfisk, kyckling...
Om kycklingen är lika långsam, så tror jag definitivt att det är bättre för kroppen att köra det som dagens sista mål. Jag tror man ska försöka undvika mjölkprodukter i mesta möjliga mån.
Hoppas ingen blir (kv)arg nu :)
Om kycklingen är lika långsam, så tror jag definitivt att det är bättre för kroppen att köra det som dagens sista mål. Jag tror man ska försöka undvika mjölkprodukter i mesta möjliga mån.
Rent allmänt eller just som sista mål?
RajtanTajtan
2006-04-17, 23:08
Rent allmänt eller just som sista mål?
Rent allmänt. Detta är min personliga åsikt, som visserligen delas av många, men jag tror inte vi vuxna ska dricka mjölk osv. Jag vill leva helt utan mjölkprodukter för jag tror att våra kroppar mår bäst av det. :)
WheyProtein
2006-04-17, 23:29
Håller helt med Tajtan. Försöker också undvika mjölkprodukter.
En nackdel med mjölkprodukter är högt insulinpåslag och det är ju inget man strävar efter förutom kring träningen.
Blander du alltid kvargen med Fun Light? Jeg blir av og til kvalm når jeg spiser Kesam (kvarg på norsk) og har hatt for mye fun light oppi...Bare et forslag.
Precis..
Sötningsmedel har ju en viss laxerande effekt.
Kyckling är inte lika långsamt som kasein, det är inget. Dock är det nog tillräckligt långsamt ändå.
undra om det är samma probs av all sorts ost? Iofs är det oftast så att man inte klämmer i sig lika stora mängder av vanlig ost..Kan det vara löpe som gör det? Eller använder man inte löpe till kvarg? Hur är det med laktosmängden i mjölk kontra kvarg? Själv undviker jag mjölkprodukter i mesta möjliga mån..bara latte som jag inte kan vara utan *rolleyes*
undra om det är samma probs av all sorts ost? Iofs är det oftast så att man inte klämmer i sig lika stora mängder av vanlig ost..Kan det vara löpe som gör det? Eller använder man inte löpe till kvarg? Hur är det med laktosmängden i mjölk kontra kvarg? Själv undviker jag mjölkprodukter i mesta möjliga mån..bara latte som jag inte kan vara utan *rolleyes*
latte går ju att öra på tex sojamjölk. somliga tycker tom. den smakar bättre så.
latte går ju att öra på tex sojamjölk. somliga tycker tom. den smakar bättre så.
Undviker soja, men har testat att skumma havremjölk..gick inte alls *grr*
Vad äter ni till?
Det är olika..ibland blandar jag med avocado och vitlök som jag äter till kycklingen.. Ibland har jag funlight..Ibland mjölk och äggvita, ibland som den är. Det spelar ingen roll - blir lika dåligai magen
Rent allmänt. Detta är min personliga åsikt, som visserligen delas av många, men jag tror inte vi vuxna ska dricka mjölk osv. Jag vill leva helt utan mjölkprodukter för jag tror att våra kroppar mår bäst av det. :)
Okej, men det finns det ju många positiva egenskaper hos mjölk också. :) Så länge man inte överdriver sin konsumtion så tror jag att det kan ha sina fördelar.
Mela jag har precis samma problem som dig, men jag har nu dragit ner kvarg konsumtionen till max 250g/dag och jag har märkt att magen klarar av det bättre samt att även späda ut kvargen med lite vatten så det inte blir så koncentrerat, det har också hjälp, mig ialla fall.
Hoppas du löser ditt mysterium...
Mvh
Mac
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.