Visa fullständig version : Vassle Mun -> Blod
Hur lång tid tar det från att man intagit vassleprotein oralt till att aminosyrorna kommer ut i blodet?
King Grub
2006-04-17, 18:57
Beror på om du äter något annat tillsammans med vasslet. Kolhydrat, fiber och fett saktar ned magsäckstömningen.
Enbart proteinet:
http://www.pnas.org/content/vol94/issue26/images/large/pq2573359002.jpeg
Proc. Natl. Acad. Sci. USA Vol. 94, pp. 14930-14935, December 1997
Annars kan du nog ordna fram en IV lösning med aminosyror och injicera om det är viktigt med snabbt påslag? :)
Ett vassleproteinpulver är väl ganska rent? 2-3 gram kolhydrater och fett kombinerat. Det måste väl ändå ha en ganska minimal inverkan.
Grub, gör jag rätt när jag utläser att ungefär 1 timme efter intaget når den sin topp? Då borde man väl egentligen dricka proteinpulvret direkt efter träningen?
Hur skulle det vara att inta vassle analt då?
Stolpiller är det ju bättre fart i än såna som man stoppar i munnen
Sker ju ingen proteinnedbrytning i analen. Men du får gärna pröva och berätta hur det går. ;D
hahaha vafan är det här?!?!
Funkar inte vassleisolat utblandat i vatten(alt med snabba kolisar) tillräckligt bra för er eller? :D
För att optimera sina resultat så får man inte vara rädd att pröva nya vägar.
King Grub
2006-04-17, 19:51
Grub, gör jag rätt när jag utläser att ungefär 1 timme efter intaget når den sin topp? Då borde man väl egentligen dricka proteinpulvret direkt efter träningen?
Det är väl en god idé, om du inte tillför protein före träning. Gör du det stimulerar det proteinsyntesen mer. Det är inte aminosyrorna du äter som nödvändigtvis byggs in som muskelprotein, utan det är intracellulära aminosyror som via en leucinmedierad signalprocess byggs in när extracellulära aminosyror tillförs.
Det är väl en god idé, om du inte tillför protein före träning. Gör du det stimulerar det proteinsyntesen mer. Det är inte aminosyrorna du äter som nödvändigtvis byggs in som muskelprotein, utan det är intracellulära aminosyror som via en leucinmedierad signalprocess byggs in när extracellulära aminosyror tillförs.
Du gillar att låta smart va? =)
King Grub
2006-04-17, 20:19
Nej, det har jag inget behov av, men allt går tyvärr inte att förklara eller beskriva med högstadiespråk.
Nej, det har jag inget behov av, men allt går tyvärr inte att förklara eller beskriva med högstadiespråk.
Asså det är ju typ smart, om du inte göre innan träning. Göru de så fåru typ bättre proteinzyntes. Du fattar väl att det inte är dom där syrorna som sätts in i muskelprotte, det är syrorna inne i muskeln som åker in där via nån konstig grej.
*Officiell tolk åt grubben* :)
King Grub
2006-04-17, 20:26
http://bestsmileys.com/bowing/2.gif
Men ska man alltså ta det innan istället? Om jag vill dricka en proteinshejk 1-2 gånger om dagen, när ska jag dricka dom? Vilken punkt är viktigast?
Jag vet att det här har varit uppe hundra gånger, men sökfunktionen är ju avstängd.
King Grub
2006-04-18, 14:19
Om du har en: före träning.
Har du två: en timme efter träning.
Har du ännu fler kan du lägga dom när du vill, komplettera upp proteinfattiga måltider eller använda proteinet som måltidsprotein. Ingen egentlig ersättning för mat, men ibland har man kanske inte tid/ork/lust/möjlighet till annat, och då är det inte fel.
Hydrolyserat vassle, hur mycket snabbare är det? och även hydrolyserat kasein?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.