handdator

Visa fullständig version : hjälp med kreatin fråga!!


elaola
2006-04-17, 16:26
Hej, tränar styrke för fullt nu inför innebandy sässongen,
tränar mån ons fre, kör med gainer för jag vill lägga på mej nått kilo.

undra om det här med kreatin, har köpt kreatin så det finns hemma
vet bara inte när jag ska börja med det ?

tänkte träna fram till 13maj (då har jag kört 8veckor) och ta en vilovecka och kreatinladda sen köra 10veckor till, sen har jag som inte så mycke mer tid på mej att styketräna för då börjar innebandysässongen om,

ska jag göra som jag tänkt ? eller ska jag börja med kreatinen redan nu och skippa viloveckan och köra i sträck hela tiden ?

eller vad tycker ni ?

MVH/Johan

Erkan
2006-04-17, 16:38
De 3 första dagarna ska du ta de 5 gånger om dagen lite utspritt.. sen underhålla kroppen med 2 gånger per dag.. Men varför ska du ta kreatinet under din "vilovecka" ? :confused: Då har de ju ingen värkan..

elaola
2006-04-17, 16:50
tänkte om man kanske ladda upp under viloveckan ?
inte så inne på detta ämne, eller kan rättare sagt ingenting =)

kan jag börja med de nu eller ?

apa_ola
2006-04-17, 17:06
tänkte om man kanske ladda upp under viloveckan ?
inte så inne på detta ämne, eller kan rättare sagt ingenting =)

kan jag börja med de nu eller ?

vad jag förstått (aldrig själv använt kreatin) periodiserar man mest för att känna den där skjusten man får när man börjar med kreatin. Den upplevda effekten blir mindre ju längre tid det går. När du ska börja vet jag dock inte. Tycker du att det är OK att använda kreatin i 18 veckor så är det ju bara att börja nu. Om inte kan du vänta ett tag.

jedimind
2006-04-25, 22:53
Hej, tränar styrke för fullt nu inför innebandy sässongen,
tränar mån ons fre, kör med gainer för jag vill lägga på mej nått kilo.

undra om det här med kreatin, har köpt kreatin så det finns hemma
vet bara inte när jag ska börja med det ?

tänkte träna fram till 13maj (då har jag kört 8veckor) och ta en vilovecka och kreatinladda sen köra 10veckor till, sen har jag som inte så mycke mer tid på mej att styketräna för då börjar innebandysässongen om,

ska jag göra som jag tänkt ? eller ska jag börja med kreatinen redan nu och skippa viloveckan och köra i sträck hela tiden ?

eller vad tycker ni ?

MVH/Johan


Käka kreatinet på morgonen, 5 gram, då är kreatinupptaget som störst. sen tar du bara 5 gram direkt efter träning, och 5 gram till senast 3 timmar efter träning, gör så här i 4-5 veckor, att ladda upp blodplasman långsamt med kreatin är både effektivare och du sparar pengar och förmodligen slitage på dina njurar. köp fairings kreatin-citrat, mycket bra, eller cubed från SAN. annars är väl vanligt monohydrat alltid en vinnare. :) prova också att stacka ALA/GLUTAMIN/KREATIN, så har du en bra bas för att lägga på dig lite massa. fred ut!