handdator

Visa fullständig version : Övre bröstmuskler?


Computerman
2006-04-17, 11:21
Tjena!
Genom att jag länge nästan bara har kört cabelcross för bröstmuskler så tycker jag nu att jag har fått för MYCKET "nedre" bröst och inte mycket "övre". Har försökt att köra mer lutande bänkpress samt lutande bänk med hantlar, men när jag kör dessa övningar så får jag sjukt ont i baksidan av axeln. Har testat alla varianter (minskat vikterna, ändrat ställning, frågat mer kunniga personer, frågat instruktörer) men det gör fortfarande för ont att köra just dessa övningar. Finns det någon som kan tipsa om nåt bra sätt att bygga upp denna muskelgrupp?

Tacksam för all hjälp!

Barilla
2006-04-17, 12:05
Testa att köra kryssdraget från nedre trissorna sittande på på knä på golvet med startläge händerna en bit ut från höfterna och slutläge händerna en bit framför ansiktet. Armarna låsta i lätt böjt läge. om du fattar vad jag menar...

Annars borde du kolla upp axeln.

Jorgen
2006-04-17, 12:26
Tränar du rotatorcuffarna? Värmer du upp rotatorcuffarna innan du pressar?
Stretchar du ordentligt?

Computerman
2006-04-17, 12:34
Jag är alltid noga med att värma upp axlar o dylikt innan jag kör övningar som belastar de områderna. Jag är lika nogrann när det gäller stretching.
Barilla, jag ska testa den övningen och se om den tar bättre.

GULD
2006-04-17, 22:59
Tjena!
Genom att jag länge nästan bara har kört cabelcross för bröstmuskler så tycker jag nu att jag har fått för MYCKET "nedre" bröst och inte mycket "övre". Har försökt att köra mer lutande bänkpress samt lutande bänk med hantlar, men när jag kör dessa övningar så får jag sjukt ont i baksidan av axeln. Har testat alla varianter (minskat vikterna, ändrat ställning, frågat mer kunniga personer, frågat instruktörer) men det gör fortfarande för ont att köra just dessa övningar. Finns det någon som kan tipsa om nåt bra sätt att bygga upp denna muskelgrupp?

Tacksam för all hjälp!
Den här sidan har jag lärt mej av http://www.nordicgym.se/traningsguiden/nov.asp

adis
2006-04-17, 23:16
Nedre brösten brukar väll utvecklas snabbast på alla? :S

Är så på alla jag känner som lyfter i alla fall , att nedre sidan av bröst träder fram snabbare.

thebandit
2006-04-18, 10:04
Nedre brösten brukar väll utvecklas snabbast på alla? :S

Är så på alla jag känner som lyfter i alla fall , att nedre sidan av bröst träder fram snabbare.

Inte för mig... *cry*