handdator

Visa fullständig version : Motivation


Nicolee
2006-04-17, 11:09
Hur motiverar ni er att orka träna? och när jag tränar tycker jag efter ett tag att dt inte käns värt att fortsätta, hur tänker ni?

Da2
2006-04-17, 11:13
Hur motiverar ni er att orka träna? och när jag tränar tycker jag efter ett tag att dt inte käns värt att fortsätta, hur tänker ni?

Jag visualiserar en bild av mig när jag nått mitt mål och då höjs genast motivationen. Ett annat sätt som alltid funkar på mig är att slå på Pumping Iron med Arnold eller någon liknande film om styrketräning. Men i vanliga fall har jag dock inga problem med motivationen.
Lycka till!

Sonny
2006-04-17, 11:15
Jag tycker det är kul att gå till gymmet o träna, behövs inte mycket mer.

Jacksatan
2006-04-17, 11:15
jag tycker att det är roligt att träna, så jag behöver inte motivera mig eller peppa mig på något vis.

sissa
2006-04-17, 11:18
De gånger när jag inte kan se hur det skulle kunna vara sådär jättekul eller skönt att träna så brukar jag tänka på hur det känns efteråt.

sweetkarolina
2006-04-17, 11:18
det är skitkul, och om man inte tycker det så kan man alltid lura sig själv. vansinnigt vad lite positivt tänkande kan göra.

annars så är ju tävlandet en stor morot! :hbang:

sissa
2006-04-17, 11:43
Sen är det ju så; vill man inte träna så måste man inte.
(Med vill menar jag inte varje enskild gång utan om man vill vara en person som tränar regelbundet) Känns något som ett tvång som vill man ju automtiskt spjärna emot.

Jag tror det handlar mycket om att bestämma sig och inse att det är man själv som styr/måste styra.

H.Emanuel
2006-04-17, 11:50
ibland får jag tvinga mig till gymmet, men annars tycker jag att motivationen är bra. Allt annat känns som bisysslor :D

BigForre
2006-04-17, 11:56
Tänker att jag en dag ska se ut som Jacksatan på hans avatar...(ehm...en lätt grön självlysande gubbe)

Three pigs
2006-04-17, 12:28
jag tycker det är kul att träna. men ibland så känner man att det inte är värt att styrketräna osv, men det är bara att peppa sig själv och att man inte vill se ut som nån tjockis.

Wikner
2006-04-17, 12:32
Tycker de är kul att träna, har alltid gjort nått fysisk i hela mitt liv, sitter jag och degar förlänge blir jag helt tokig och måste bara träna. Så problem med motivationen har jag inte.

Arnesson
2006-04-17, 12:32
Tappar jag motivation går jag ej och tränar. Den kommer tillbaka efter ett tag, och då går jag till gymmet.

För mig är inte träningen så viktig, att jag går och tränar fast jag inte orkar/vill. Kanske därför jag är liten och klen? :D

Timme
2006-04-17, 12:43
Jag tycker att styrketräning är bland det roligaste som finns. Jag tappar alltså aldrig motivationen.

Mr. Moose
2006-04-17, 13:52
Hur motiverar ni er att orka träna? och när jag tränar tycker jag efter ett tag att dt inte käns värt att fortsätta, hur tänker ni?

Det känns helt enkelt bra. Finns nog inget bättre än känslan att man satt nytt PR i något lyft.

Eller efter ett svin tungt set knäböj, man känner sig nöjd och glad att man överlevde.

Att känna sig stark. *flex*

Om du har så svårt att motivera dig kanske styrketräning inte är något för dig!! Kanske du skulle börja med knyppling eller något liknande?

Claes

Doctor Snuggles
2006-04-17, 14:21
För det första har jag för länge sedan slutat bry mig om muskelmassa. Tycker det är extremt omotiverande, och bökigt att se (omedelbara) resultat. Mig motiverar att jag kan mäta ökningar kontinuerligt. Så jag lägger upp träningen med övningar som jag ser fram emot att träna, och så att jag gör PB varje pass. Det är meningen iaf.

Nicolee
2006-04-17, 14:53
Okej altså en bild av hur man kommer att se ut... dt va en bra ide:)

Nicolee
2006-04-17, 14:54
Okej... men då måste du ju ha mkt motivation lr?

krilleh
2006-04-17, 15:49
Oftast är den svåra vägen den rätta ;)

Tänk att om du inte gymmar skulle du endå bara softa hemma och bli tjock !