handdator

Visa fullständig version : träningsprogram till en tjej


Neilz
2006-04-17, 08:55
Jag skriver detta till min flickvän som inte har en egen användare här (orkade inte göra en till henne)

Hon vill ha ett träningsprogram som hjälper henne att göra musklerna mer slimma dvs hon vill inte bygga muskler utan smalna av.


Skulle därför gärna vilja ha hjälp av någon med ett nybörjar schema så att hon kan starta sin träning mer på allvar

ps. hade använt sökfunktionen om den bara hade funnits kvar...

Arf Pingvin
2006-04-17, 09:06
Hon vill banta alltså, inte styrketräna.

Jorgen
2006-04-17, 09:33
Vill hon bli av med muskler?
Kör cardio och ät mindre typ. Då kommer den där härligt klena looken fram. *rolleyes*

mini
2006-04-17, 09:35
Vad väger hon och på vilken längd? Sportar hon något idag? Hur äter hon?
Man blir inte smal av att styrketräna, det finns inga slimmande program, man kan inte träna musklerna långa och slanka.

bluelight
2006-04-17, 11:36
Vad menar du med slimma?


Hon kommer inte se ut som någon BB på många många många många år, inte ens i närheten.

GURKAN
2006-04-17, 11:42
Sätt henne på en frukt och vatten diet under två månader. *spy*

GURKAN
2006-04-17, 12:00
Din brutta ska få bästa bästa övningen!

Snabb gång i en och en halv timma om dagen då blir hon både fasst och slank i kroppen.

Sedan ett minimalt fett intag samt mycket grönsaker och frukt. Men inte för mycket bananer!

sedan finns det ju en del andra övningar som förenar nytta med nöje om du förstår *rolleyes*

pragmatist
2006-04-17, 19:13
Man kan ju inte låta bli att tycka det är komiskt med alla tjejer som är livrädda för att blåsa upp som Michelingubbar över en natt om de styrketränar lite. :D

putteb
2006-04-17, 21:29
Alltså ärligt talat! Knappt ett enda seriöst vänligt svar fick killen till sin flickvän. Det vore mer moget att inte klandra ner på andras okunskap utan istället bidra med all den kunskap ni sitter inne på. Tidigare inlägg har visserligen tagit upp några av de viktiga punkter som trådstartaren bör höra men det hade kunnat göras mycket klarare... och vänligare.

Det är alltså inte möjligt att forma musklerna till att bli t ex långa och slimmade. En muskel kan endast bli större (eller mindre för den delen). För att få mer slimmad look är det mindre kroppsfett som gäller.

Jag hävdar absolut att det finns en överdriven rädsla hos många tjejer att få för mycket muskler. Om det krävs hårt arbete med kost och träning för killar att få mycket muskler så är det långt mycket svårare för tjejer.

Mitt råd är att kombinera styrketräning med cardio. Börja med lite lättare styrketräning för att vänja muskler och leder för att successivt köra tyngre. Min uppfattning om att bränna fett är att det är bättre att köra med högre intensitet istället för promenera. Det viktigaste är ju dock att man trivs med vad man håller på med. Här, http://www.mowifit.com/, finns en hel del om fettförbränning.

Lycka till!

Sonny
2006-04-17, 21:31
Hon vill inte få sånna där stora bulliga muskler lixom!

Neilz
2006-04-18, 17:09
Alltså ärligt talat! Knappt ett enda seriöst vänligt svar fick killen till sin flickvän. Det vore mer moget att inte klandra ner på andras okunskap utan istället bidra med all den kunskap ni sitter inne på. Tidigare inlägg har visserligen tagit upp några av de viktiga punkter som trådstartaren bör höra men det hade kunnat göras mycket klarare... och vänligare.

Det är alltså inte möjligt att forma musklerna till att bli t ex långa och slimmade. En muskel kan endast bli större (eller mindre för den delen). För att få mer slimmad look är det mindre kroppsfett som gäller.

Jag hävdar absolut att det finns en överdriven rädsla hos många tjejer att få för mycket muskler. Om det krävs hårt arbete med kost och träning för killar att få mycket muskler så är det långt mycket svårare för tjejer.

Mitt råd är att kombinera styrketräning med cardio. Börja med lite lättare styrketräning för att vänja muskler och leder för att successivt köra tyngre. Min uppfattning om att bränna fett är att det är bättre att köra med högre intensitet istället för promenera. Det viktigaste är ju dock att man trivs med vad man håller på med. Här, http://www.mowifit.com/, finns en hel del om fettförbränning.

Lycka till!


Tack! Första riktiga svaret man ville svara på faktiskt. Får väl säga det till henne och sen hjälpa henne lite med träningen nu

Jorgen
2006-04-18, 17:24
Det finns en alldeles lysande deffguide på forumet också. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881