handdator

Visa fullständig version : Jag vill se ut som brad pitt i Fight Club.


rockNrollhighschool
2006-04-17, 03:20
Jag har ett mål. Jag vill träna min kropp relativt lik brad pitt i fightclub.
Ungefär såhär:
http://www.uncut.at/filme/fight-club/b07.jpg

Hur hade ni börjat? :) Kom igen nu. Tipsa.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 03:24
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/b07.jpg
Någon admin kan edita in denna URLen istället för den ovan. Gick inte edita längre.

mangemani
2006-04-17, 03:43
lite svårt att säga när man ej vet hur du ser ut,hur din grund ser ut.
är du smal så sattsa då på att bygga på dej muskler för att sen deffa ner dej.
är du kraftig så deffa ner dej en aning,bygg sen muskler följt av en deff.
men oavsett om du vill ha en sådan fysik eller få ännu mer muskler så är det inte en lätt uppgift du har framför dej,lättare sagt en gjort typ,det krävs hård träning samt att kosten ska vara bra,ja,jag orkar inte gå in på detaljer,är tok för trött för det..men läs runt på forumet så hittar du det du behöver veta.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 04:02
Jo jag vet att det blir svårt. Men man kommer ingen vart om man inte försöker.
Jag tog en bild på mig via spegel nu för några minuter sen. Gick inte särskilt bra med blixten och utan blixt blev det suddigt. Men denna visar relativt väl hur jag ser ut på överkroppen. http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/jagtillkolozeum17april.jpg

Hur hade ni börjat?
Är förövrigt 1.86 och väger cirka 79 kg.

mangemani
2006-04-17, 04:27
tja,du verkar ju inte ha mycket fett på kroppen iaf,lite granna men inget som stoppar dej från att bygga så som jag ser det.
så jag skulle nog sattsa på att bygga med den där kroppshyddan.

Ryska_raketen
2006-04-17, 08:25
Jo jag vet att det blir svårt. Men man kommer ingen vart om man inte försöker.
Jag tog en bild på mig via spegel nu för några minuter sen. Gick inte särskilt bra med blixten och utan blixt blev det suddigt. Men denna visar relativt väl hur jag ser ut på överkroppen. http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/jagtillkolozeum17april.jpg

Hur hade ni börjat?
Är förövrigt 1.86 och väger cirka 79 kg.


Schysst bild Mr Bert.

Jacksatan
2006-04-17, 08:27
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/b07.jpg
Någon admin kan edita in denna URLen istället för den ovan. Gick inte edita längre.

Han har lite armar och mage, resten är ju skit. Jag vill inte tala om för dig hur du ska se ut, men en jämnare fysik än den han visar upp där tycker jag du kan eftersträva.

Sheogorath
2006-04-17, 08:31
Well, vad ska man säga. Om du med den strukturen väger 79 kg har du en hel del underhudsfett på en annars otränad kropp. Alla här inne kommer att ge dig samma råd och tips: kolla i best-of-delen efter z_bumbis nybörjar-program, ta dig till ett gym, lär dig träna rätt, ät bra mat. När du tar en 110 kg i bänkpress och i övrigt tränat jämt och fint har du sannolikt kommit en bra bit på vägen om du inte nått ända fram, och samtidigt måste du ju, vilket du säkert förstår, ligga löjligt lågt i kroppsfett. Du har en tre-fyra år av målmedveten tung träning framför dig. Men misströsta inte. Du kommer lära dig att älska det ;).

Jorgen
2006-04-17, 08:41
Hur hade ni börjat? :) Kom igen nu. Tipsa.
Jag hade börjat träna på gym, sköta min kost och vila. Svårare än så är det inte.
Börja här. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555) Fortsätt hit. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071) Och till sist hit. (http://www.npa-bodybuilding.co.uk/gym/temple6.jpg)

teal
2006-04-17, 08:51
Brad pitt vägde i den filmen 72kg har jag läst. Han är 183cm lång

Om jag såg rätt på kortet du tog (som för övrigt var den bästa bilden jag sett på någon) så lär du träna och deffa. Att se ut sådär till sommaren kan dock bli en uppgift som får ses som omöjligt.

Annars så fick du en perfekt beskrivning av jorgen.

Popeye
2006-04-17, 08:52
Det är som de andra säger, bygg muskler ett litet tag först. Det är omöjligt att säga exakt hur länge uppbyggnadsfasen kommer att ta men det är inte tal om någon större muskelmassa så det bör går förhållandevis fort.
Sedan är det bara att deffa ner dig till en löjligt låg bf%.

johfel
2006-04-17, 09:30
När du tar 80 i bänk, kan göra 4 chins och 10 crunches utan vikt, kan du börja deffa. Sedan ser du ut som Brad Pitt i fight club.

Nästa mål kanske kan vara Brad Pitt i Troja....

http://www.dvdforum.nu/images/artiklar/2004/0514/Filmrecension_-_Troja_-_stilsaker_Hollywooduppvisning/akilles.jpg

rockNrollhighschool
2006-04-17, 09:48
Brad pitt vägde i den filmen 72kg har jag läst. Han är 183cm lång

Om jag såg rätt på kortet du tog (som för övrigt var den bästa bilden jag sett på någon) så lär du träna och deffa. Att se ut sådär till sommaren kan dock bli en uppgift som får ses som omöjligt.

Annars så fick du en perfekt beskrivning av jorgen.

Har ingen tidspress på mig. Men säg 1 år. Är det lagom? Mer?

Isf. får jag göra en rapportering där man kan se hur det går. För när jag är klar (ja jag blir klar.) så vore det kul att se hur det gick till och isf. kunna hjälpa andra.

Börjar idag då.

Fatcan
2006-04-17, 09:52
Altså du KAN inte få hans kropp. Visst du kan bli lika deffad och "muskulös" som han men du kommer ändå inte få den där kroppen. En kropp är som ett ansikte, alla ser olika ut.

Slartibartfast
2006-04-17, 10:09
Jag har ett mål. Jag vill träna min kropp relativt lik brad pitt i fightclub.


Lycka till!

Jag har försökt samma i över fem år, men om du inte har samma naturliga förutsättningar i form av benstruktur, form på muskler och muskelfästen, så kommer du aldrig att se ut som honom.

Likvärdig massa är dock lätt fixat.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 10:12
Ok då återstår att se om det är så. Värt ett försök.

teal
2006-04-17, 10:25
Vet inte om detta funkar för dig men ta ett kort på dig någon gång i veckan varje dag, samma posé etc. och jämför.

Alltid kul att se sina egna framsteg vilket kan leda till ökad motivation + att du ser om någon muskelgrupp släpar.

pragmatist
2006-04-17, 10:36
Brad röker flera paket cigaretter per dag vilket faktiskt är en starkt bidragande orsak till att han är så mager som han är. Dock knappast något man kan rekommendera som deffningsstrategi. :D

Fatcan
2006-04-17, 10:51
Lycka till!

Jag har försökt samma i över fem år, men om du inte har samma naturliga förutsättningar i form av benstruktur, form på muskler och muskelfästen, så kommer du aldrig att se ut som honom.

Likvärdig massa är dock lätt fixat.

Du är väl bra mycket muskulösare än vad Brad Pitt var i fightclub?

Slartibartfast
2006-04-17, 11:01
Du är väl bra mycket muskulösare än vad Brad Pitt var i fightclub?

Som sagt är Brads massa ingen konst att uppnå. Jag är betydligt tyngre.

Men han är mera symmetrisk, har bättre form på musklerna och muskelfästen.

Jag skulle ge upp vartenda uns av muskler jag lagt på mig under åren om jag skulle få samma naturliga kroppsbyggnad som han har.

qwerty1
2006-04-17, 11:16
Här har du ett program Brad Pitt körde inför Troja(han har väl typ samma kropp där om jag inte minns HELT galet fel)

Monday - Chest
3 - 25 push ups
3 - nautilus press 45,55,65
3 - nautilus incline press 55,65,70
3 - pec deck machine 40,45,50

Tuesday - Back
3 - 5 pull ups
3 - seated rows 75,80,85
3 - lat pull downs 85,90,95
3 - t bar rows 50,55,60

Wednesday - Shoulders
3 - arnold press 35,35,35
3 - laterals 15,15,15
3 - front raises 10,10,10

Thursday - Biceps & Triceps
3 - nautilus curl machine 20,25,30
3 - ez curls cable 30,35,40
3 - hammer curls 15,20,25
3 - push downs 50,55,60

Friday
Treadmill 45 minutes 65-75% MHR

Sat/Sun off

Reps Range From 20-30 reps on all exercises

Lycka till! Ge inte upp...

Jacksatan
2006-04-17, 11:16
Som sagt är Brads massa ingen konst att uppnå. Jag är betydligt tyngre.

Men han är mera symmetrisk, har bättre form på musklerna och muskelfästen.

Jag skulle ge upp vartenda uns av muskler jag lagt på mig under åren om jag skulle få samma naturliga kroppsbyggnad som han har.

Skärp till dig nu. Ponera att du skulle dra ner dig så att du blev knallhård och sedan dra pump i musklerna och ställa dig i det där jävla ljuset. Jag skulle åtminstone aldrig i h-vete byta kropp med brad pitt.

Slartibartfast
2006-04-17, 11:18
Skärp till dig nu. Ponera att du skulle dra ner dig så att du blev knallhård och sedan dra pump i musklerna och ställa dig i det där jävla ljuset. Jag skulle åtminstone aldrig i h-vete byta kropp med brad pitt.

Massa och deff är bara hälften av ekvationen. Det finns tävlande fitnessbyggare som ser ut som skit för att de inte har en bra naturlig grund. Jag hatar min naturliga grund. Din därremot är riktigt bra.

Sonny
2006-04-17, 11:19
Lycka till!

Jag har försökt samma i över fem år.Jag tycker att du är mycket snyggare än Brad Pitt :thumbup:

qwerty1
2006-04-17, 11:20
Jahapp, hann inte editera.. MEN..Brad gjorde inte detta på två dagar..

Brad used a low-carb, high-protein diet during the training for his role. Physically, Pitt prepared for the role with a year of intense training. "The first three months were daunting and not fun at all." His days included two to three hours in the gym, two additional hours of sword work and four high-protein, low-carb meals. As a result, he gained about 10 pounds of brawn.

Varsågod och lycka till!

Slartibartfast
2006-04-17, 11:21
Jag tycker att du är mycket snyggare än Brad Pitt :thumbup:

Tack, det var snällt. :thumbup:

Smaken är ju olika. Jag tycker jag ser ut som skit i jämförelse. Nån annan kanske tycker Brad ser ut som skit i jämförelse med mig. Sånt är livet.

Slartibartfast
2006-04-17, 11:24
Brad used a low-carb, high-protein diet during the training for his role. Physically, Pitt prepared for the role with a year of intense training. "The first three months were daunting and not fun at all." His days included two to three hours in the gym, two additional hours of sword work and four high-protein, low-carb meals. As a result, he gained about 10 pounds of brawn.


Det där är till Troja, ja. Om han vägre 70-75 kg otränad så vägde han följaktligen 75-80 kg i Troja. Vem som helst kan bygga sig till 75-80 kg med <10% fett.

Han tränade sex månader inför filmen och hela tiden under inspelningens gång, totalt ett år.

Jacksatan
2006-04-17, 11:25
Massa och deff är bara hälften av ekvationen. Det finns tävlande fitnessbyggare som ser ut som skit för att de inte har en bra naturlig grund. Jag hatar min naturliga grund. Din därremot är riktigt bra.

jag tycker du har en bra grund. du står ju dessutom alltid i sämst ljus som finns. Jag skulle alla dar i veckan ta din kropp före brad pitts om ni hade samma fett %

Sheogorath
2006-04-17, 11:27
Naaaaw! *delar ut blommor till Jack och Slarti* :em:

Så SÖÖÖÖTA! *puzz*

Slartibartfast
2006-04-17, 11:32
jag tycker du har en bra grund. du står ju dessutom alltid i sämst ljus som finns. Jag skulle alla dar i veckan ta din kropp före brad pitts om ni hade samma fett %

Jag tycker jag fuskar ganska mycket med ljuset. Har försökt dra ner på det med mina senare bilder.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 15:11
Jahapp, hann inte editera.. MEN..Brad gjorde inte detta på två dagar..

Brad used a low-carb, high-protein diet during the training for his role. Physically, Pitt prepared for the role with a year of intense training. "The first three months were daunting and not fun at all." His days included two to three hours in the gym, two additional hours of sword work and four high-protein, low-carb meals. As a result, he gained about 10 pounds of brawn.

Varsågod och lycka till!

Det där var till Troja rollen iofs. Klart Fight-clubträningen blir svår. Men inte lika svår :hbang:

Körde lite på gym idag. Armar, axlar, bröst, rygg, mage.

Ska dra upp ett litet schema till nästa pass (onsdag/torsdag tror jag de blir).
Hur tycker ni man ska börja? Ska jag köra konditionsträning och gym eller bara gym till en början? Tycker ni jag ska börja med deffning och deffa samtidigt som jag försöker öka i muskelvikt eller först nu satsa på muskler och sedan satsa på deffning (fast fortsätta träna såklart)?

Ska jag sätta upp några delmål? Nån som kan tipsa om ett delmål eller?

rockNrollhighschool
2006-04-17, 15:24
Jag hittade ett program hur han tränade inför Fight Club;

"Monday - Chest
3 - 25 push ups
3 - nautilus press 45,55,65
3 - nautilus incline press 55,65,70
3 - pec deck machine 40,45,50

Tuesday - Back
3 - 5 pull ups
3 - seated rows 75,80,85
3 - lat pull downs 85,90,95
3 - t bar rows 50,55,60

Wednesday - Shoulders
3 - arnold press 35,35,35
3 - laterals 15,15,15
3 - front raises 10,10,10

Thursday - Biceps & Triceps
3 - nautilus curl machine 20,25,30
3 - ez curls cable 30,35,40
3 - hammer curls 15,20,25
3 - push downs 50,55,60

Friday
Treadmill 45 minutes 65-75% MHR

Sat/Sun off"
Källa:
http://www.shapefit.com/brad-pitt-diet-secrets.html

Jag tänkte köra samma dagar o.sv. för enkelhetens skull. Ska bara kolla upp vad de olika övningarna är för några. Sen börja med halva vikterna och öka efter hand för att undvika skador.

Hur läser man av detta träningsschemat? Såhär?
3 - ez curls cable 30,35,40
3 set - ez curls cable sen 30 rep, 35 rep, 40 rep ?
Eller vad menas med siffrorna efter? "30,35,40"?

rockNrollhighschool
2006-04-17, 15:27
Läste man lite längre ned på sidan fick man reda på "Reps Range From 20-30 reps on all exercises"

Men undrar än vad som menas med 30,35,40?

Jorgen
2006-04-17, 15:28
Jag tänkte köra samma dagar o.sv. för enkelhetens skull. Ska bara kolla upp vad de olika övningarna är för några. Sen börja med halva vikterna och öka efter hand för att undvika skador.

Hur läser man av detta träningsschemat? Såhär?
3 - ez curls cable 30,35,40
3 set - ez curls cable sen 30 rep, 35 rep, 40 rep ?
Eller vad menas med siffrorna efter? "30,35,40"?
Bara för att du tränar som honom betyder inte det att du kommer att få hans fysik.

Jorgen
2006-04-17, 15:32
Men undrar än vad som menas med 30,35,40?
Vikten. Förmodligen i pounds, mao kan man ungefär halvera vikten om man skall räkna i kg.

Vill man fö bygga muskler så är 20-30 reps ingen vidare bra idé.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 15:48
"Bara för att du tränar som honom betyder inte det att du kommer att få hans fysik."
Nej det har jag inte påstått eller trott heller. Men om man kör liknande schema kanske man kan komma upp i liknande fysik efter ett tag?

Jorgen
2006-04-17, 15:52
Nej det har jag inte påstått eller trott heller. Men om man kör liknande schema kanske man kan komma upp i liknande fysik efter ett tag?
Om du menar mängden muskelmassa så ja. Även om det kommer att ta längre tid för dig om du följer det schemat.
Annars så nej, du kommer inte att få en liknande fysik.

krellik
2006-04-17, 15:56
Jag hittade ett program hur han tränade inför Fight Club;

"Monday - Chest
3 - 25 push ups
3 - nautilus press 45,55,65
3 - nautilus incline press 55,65,70
3 - pec deck machine 40,45,50

Tuesday - Back
3 - 5 pull ups
3 - seated rows 75,80,85
3 - lat pull downs 85,90,95
3 - t bar rows 50,55,60

Wednesday - Shoulders
3 - arnold press 35,35,35
3 - laterals 15,15,15
3 - front raises 10,10,10

Thursday - Biceps & Triceps
3 - nautilus curl machine 20,25,30
3 - ez curls cable 30,35,40
3 - hammer curls 15,20,25
3 - push downs 50,55,60

Friday
Treadmill 45 minutes 65-75% MHR

Sat/Sun off"
Källa:
http://www.shapefit.com/brad-pitt-diet-secrets.html

Jag tänkte köra samma dagar o.sv. för enkelhetens skull. Ska bara kolla upp vad de olika övningarna är för några. Sen börja med halva vikterna och öka efter hand för att undvika skador.

Hur läser man av detta träningsschemat? Såhär?
3 - ez curls cable 30,35,40
3 set - ez curls cable sen 30 rep, 35 rep, 40 rep ?
Eller vad menas med siffrorna efter? "30,35,40"?

Och du tror på att det är det programet rakt av??? Jag gick in på hemsidan du länkade till och jag såg inget direkt som övertygade mej om att det var det faktiska träningsprogrammet han använde...

Själv tycker jag det verkar suga hårt, men tror du på att det kommer ge dig bra resultat därför att du anser att det bygger på sunda principer så -go ahead and knock yourself out-....

Men att bara ta ett random schema från internet, som en kändis vars kropp du vill uppnå, påstås använt och sen själv använda det schemat rakt av.
Det tycker jag låter rätt korkat ärligt talat...

Fan jag kommer föresten ihåg att jag läste under inspelningarna att dom var tvungna att använda en "body double" när dom filmade hans ben eftersom Bräd Pittens ben helt enkelt var för taniga... Om han nu använde det här schemat så ..."it all makes sense"...

erks
2006-04-17, 16:00
vad är en "body double"?

rockNrollhighschool
2006-04-17, 16:02
Och du tror på att det är det programet rakt av??? Jag gick in på hemsidan du länkade till och jag såg inget direkt som övertygade mej om att det var det faktiska träningsprogrammet han använde...

Själv tycker jag det verkar suga hårt, men tror du på att det kommer ge dig bra resultat därför att du anser att det bygger på sunda principer så -go ahead and knock yourself out-....

Men att bara ta ett random schema från internet, som en kändis vars kropp du vill uppnå, påstås använt och sen själv använda det schemat rakt av.
Det tycker jag låter rätt korkat ärligt talat...

Fan jag kommer föresten ihåg att jag läste under inspelningarna att dom var tvungna att använda en "body double" när dom filmade hans ben eftersom Bräd Pittens ben helt enkelt var för taniga... Om han nu använde det här schemat så ..."it all makes sense"...


Ok men hur tycker du man ska köra istället?

Vesseldahl
2006-04-17, 16:21
Ok men hur tycker du man ska köra istället?

Du har ju redan fått förslag tidigare i tråden.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1477740&postcount=9

krellik
2006-04-17, 16:25
Behöver du bygga på dej muskler för att få den kropp som du vill ha så tränar och äter du på lämpligt sätt för detta.

Är det kroppsfett du behöver bli av med så tränar du och äter på lämpligt sätt för detta.

Mkt krångligare än så här behöver du inte göra det. Är det inget löjligt strandprojekt som alltid är dömt att mislyckas så är det tunga vikter i basövningarna, att du rör på dej mkt samt en vettig diet som gäller.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 16:47
Du har ju redan fått förslag tidigare i tråden.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1477740&postcount=9

Ja men samtidigt fattar jag inte varför just det träningsprogramet skulle vara bättre än det som personen i fråga själv använt?
Sen kom ju han och sa att programet jag hitta som de påstod Brad använt var kasst. Då tycker jag han komma med ett eget förslag såklart?

Jorgen
2006-04-17, 17:00
Ja men samtidigt fattar jag inte varför just det träningsprogramet skulle vara bättre än det som personen i fråga själv använt?
Sen kom ju han och sa att programet jag hitta som de påstod Brad använt var kasst. Då tycker jag han komma med ett eget förslag såklart?
Jag kom med förslag, missade du dom? Se inlägg #9.

Du har inte tränat något alls innan?

rockNrollhighschool
2006-04-17, 17:03
Jag kom med förslag, missade du dom? Se inlägg #9.

Du har inte tränat något alls innan?

Jo jag har kollat dem med.

Jag har tränat kondition, fotboll, hockey så sent som 1 år sen. Fast kör fortfarande på skoj.
Men jag har inte styrketränat tidigare nej.

Jorgen
2006-04-17, 17:08
Jo jag har kollat dem med.
Men jag har inte styrketränat tidigare nej.
Då är det all idé att börja med det första programmet som bumbi har lagt upp för att sen följa dom andra efterhand.

Om du aldrig spelat boll förr men ville bli som Ronaldhino, skulle du då börja träna som han direkt?

Sonny
2006-04-17, 17:09
Om du aldrig spelat boll förr men ville bli som Ronaldhino, skulle du då börja träna som han direkt?he's got a point you know!

rockNrollhighschool
2006-04-17, 17:19
Då är det all idé att börja med det första programmet som bumbi har lagt upp för att sen följa dom andra efterhand.

Om du aldrig spelat boll förr men ville bli som Ronaldhino, skulle du då börja träna som han direkt?

Jag hade kört på som Ronaldinho fast mjukare ja.

Jorgen
2006-04-17, 17:22
Jag hade kört på som Ronaldinho fast mjukare ja.
Då hade du aldrig lyckats som fotbollsspelare. Tyvärr.

Slartibartfast
2006-04-17, 17:34
Ja men samtidigt fattar jag inte varför just det träningsprogramet skulle vara bättre än det som personen i fråga själv använt?
Sen kom ju han och sa att programet jag hitta som de påstod Brad använt var kasst. Då tycker jag han komma med ett eget förslag såklart?

Men suck.

Tror du faktiskt att detdär är det "officiella-inför-Fight Club/Troja" schemat som Brad använde? :smash:

Och om det är, varför inte bara gå in på Colemans hemsida och köra hans program rakt av så börjar du se ut som Coleman.

...just, ja. Du ville ju se ut som Brad och inte som Coleman. Då är det ju förståeligt.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 20:12
Men suck.

Tror du faktiskt att detdär är det "officiella-inför-Fight Club/Troja" schemat som Brad använde? :smash:

Och om det är, varför inte bara gå in på Colemans hemsida och köra hans program rakt av så börjar du se ut som Coleman.

...just, ja. Du ville ju se ut som Brad och inte som Coleman. Då är det ju förståeligt.

Nej det är inte till Troja. Står att det är till Fight Club.

adis
2006-04-17, 20:41
Här har du ett program Brad Pitt körde inför Troja(han har väl typ samma kropp där om jag inte minns HELT galet fel)

Monday - Chest
3 - 25 push ups
3 - nautilus press 45,55,65
3 - nautilus incline press 55,65,70
3 - pec deck machine 40,45,50

Tuesday - Back
3 - 5 pull ups
3 - seated rows 75,80,85
3 - lat pull downs 85,90,95
3 - t bar rows 50,55,60

Wednesday - Shoulders
3 - arnold press 35,35,35
3 - laterals 15,15,15
3 - front raises 10,10,10

Thursday - Biceps & Triceps
3 - nautilus curl machine 20,25,30
3 - ez curls cable 30,35,40
3 - hammer curls 15,20,25
3 - push downs 50,55,60

Friday
Treadmill 45 minutes 65-75% MHR

Sat/Sun off

Reps Range From 20-30 reps on all exercises

Lycka till! Ge inte upp...


Detta kan la inte stämma? köra 20-30 reps på varje övning :|

Du kan INTE se ut sådär för alla har olika muskelfäste osv osv..
Men om du vill ha en sådan fysik . träna något sen deffa ner dig o ligg väldigt lågt på bf så blir du lite pitt ;D

Diggler
2006-04-17, 21:07
Det är svårt att lära sig att träna på internet. Du kommer aldrig att få en Brad Pitt kropp, men du kan bli grov ändå.

Börja träna på ett gym. Be någon duktig där visa dig hur du kör korrekta marklyft, pullups, bänkpress, militärpress och sit-ups. Bara med dessa få övningar, lagom vila emellan passen, ett redigt rejält näringsÖVERskott så kommer du att kunna förändra din fysik rejält på bara två år.

rockNrollhighschool
2006-04-17, 21:08
Såklart har alla olika fästen. Men något liknande kanske går att nå. :)

Att han kör så många reps är kanske för att få mindre uthålligare muskler?

adis
2006-04-17, 21:20
Såklart har alla olika fästen. Men något liknande kanske går att nå. :)

Att han kör så många reps är kanske för att få mindre uthålligare muskler?


Klart du kan uppnå något liknande =)
Tro dock bara inte att brad pitt går runt o ser ut så året runt ;D
han deffar ner sig rejält till filmen , pumpar som fan innan scen tagningarna och mycket ljus samt olja osv osv ;D

Corpobal
2006-04-17, 22:19
Kan någon förklara vad det är i estetiken som är så tilltalande med fysiken? På vilket sätt är hans muskelfästen och utseende bra? Nyfiken.

adis
2006-04-17, 22:51
Kan någon förklara vad det är i estetiken som är så tilltalande med fysiken? På vilket sätt är hans muskelfästen och utseende bra? Nyfiken.

Kolla hans rutor till exempel bara.. det är inte många människor som har samma muskelfäste som han på rutor och bröst, hans bröst är ju inget vidare men hans mage ser vältränad ut för babsen..
Sen kan man ju bara ta o pissa på hans armar/axlar/bröst/ben!

Fatcan
2006-04-17, 23:17
Altså kör nått av nybörjarprogrammen som finns i Best of. Det är bara att ta att du inte kommer få Brad Pitts kropp genom att träna som han, det kommer inte påverka din muskler ett dugg att se ut som hans.

rockNrollhighschool
2006-04-18, 00:24
Altså kör nått av nybörjarprogrammen som finns i Best of. Det är bara att ta att du inte kommer få Brad Pitts kropp genom att träna som han, det kommer inte påverka din muskler ett dugg att se ut som hans.

?? Huh? Varför skulle inte mina muskler växa?

Big_Vik
2006-04-18, 00:33
?? Huh? Varför skulle inte mina muskler växa?

Om man inte är Brad så är inte Brads program optimalt, (och optimalitet är något vi värderar HÖGT på det här forumet,vilket du sedermera kommer bli varse). ;)

Välkommen förresten :mallan:

Fatcan
2006-04-18, 16:12
?? Huh? Varför skulle inte mina muskler växa?

När har jag sagt att dom inte skulle växa? Jag sa att bara för att du tränar som Brad Pitt kommer det inte påverka ett dugg att dina muskler skulle se ut som hans.

tinkerbell
2006-04-18, 16:21
Det är lika bra att bygga i MAX 1 år och sen deffa ner sig till 70-75 kg så kommer man se ut som honom eller åtminstone lika "rippad" om man nu inte kommer likna honom.

Grejen är den, lite BF, någon mängd muskler vad mer?

Som många har nämnt så behöver du inte följa hans program för att se ut som honom, gör de inte så svårt :)

Bara bygg och sen deffa till önskad vikt(I detta fall: hans vikt) eller deffa redan nu? De är du som avgör hur du vill se ut, ditt mål.

Kör hårt å lycka till !!

t

rockNrollhighschool
2006-04-18, 16:57
Tack för välkommnande m.m. Jag kommer nog få mer insikt i det här efter ett tag. D.vs. göra fel och sen göra rätt eller så passar det här för mig och jag kör vidare. Är sån som inte kan ta en sak utan att ifrågasätta den även om den som säger den kan det mycket bättre än mig.

T.ex. kunde jag inte förstå varför man inte skulle bromsa med vänstern när man körde automatare innan jag råkade bromsa bilen när jag skulle gasa.

Som exempel... :hbang:

Jense
2006-04-19, 07:22
Svält dig.

ja typ. det där inte muskulöst, det är undernärdhet. två skilda saker!

men träna på och ha kul är mitt tips,vill du sen deffa är det upp till dig såklart.

men ha kul, det är viktigast.

Cerberus
2006-04-19, 07:35
Rent muskulärt lär du kunna bli Brad Pitt på ett år om du tränar hårt(kanske mindre t.om). Brad Pitt e bara deffad, inte välbyggd.

Deffen lär väl bli det jobbigaste.

wahad
2006-04-19, 09:44
Svält dig.

ja typ. det där inte muskulöst, det är undernärdhet. två skilda saker!

men träna på och ha kul är mitt tips,vill du sen deffa är det upp till dig såklart.

men ha kul, det är viktigast.

Överdriv inte nu! Undernärd är väl lite väl att ta i?
Man behöver inte vara en 100kg kloss för att räknas som vältränad.

Arne Persson
2006-04-19, 11:39
Det är bara att börja bli coool, börja röka, sluta träna samt tokdeffa så ser du snart ut som Lillpitten. :thumbup:

mangs
2006-04-19, 12:13
Det är bara att börja bli coool, börja röka, sluta träna samt tokdeffa så ser du snart ut som Lillpitten. :thumbup:
:laugh:

Thanks Arne, är det sådant du lär ut på dina kurser så anmäler jag mig direkt. :thumbup:

Tänk så cool jag kommer bli när jag står och drar halsbloss bredvid Pez och grabbarna. ;)

Arne Persson
2006-04-19, 12:55
:laugh:

Thanks Arne, är det sådant du lär ut på dina kurser så anmäler jag mig direkt. :thumbup:

Tänk så cool jag kommer bli när jag står och drar halsbloss bredvid Pez och grabbarna. ;)


Tyvärr så är det nog snarare det motsatta jag lär ut på mina kurser. :)

Lizard
2006-04-19, 13:03
Det finns ett matematiskt grundschema över den mänskliga kroppen där den mest utpräglade x-formen innehas av stora delar av de afrikanska folkstammarna. Med x-fom menar man att det är markerade clavikel/axelben, smal midja/höftben och påtagliga benmuskler. Genom denna konstruktion ser man muskulös ut även om man är otränad. Lägger man till det faktum att centrafrikanska män uppvisar markant högre testosteronvärden, upp mellan dubbla till 5ggr högre än motsvarande europée, så får vi en helt annan förutsättning för en muskulös kropp.
Asiater, i alla fall i vissa delar som i Indo-China, har liknande proportioner som centralafrikaner, men är både kortare och saknar testosteronövertaget.

Matematiken i sammanhanget visar att det normala dessutom är att benen, mätt från höft/benvinkeln i sidan, är lika långa som resten av kroppen. I alla fall om du ska räknas till de genetiskt normala.

När det gäller BP så har han inte en typiskt europeisk kropp med relativt breda höfter i förhållande till axelbredden utan en genetiskt smal midje- och höftkonstruktion där magen fäster markant och väldigt tydligt ned mot pubis. Axlarna fäster längre ut än genomsnittet och eftersom glenoid fossa håller sig under clavikel så syns hans axelmuskulatur dessutom tydligt. Jag har aldrig sett hans ben men gissar att de är både korta och magra. Att de är korta är även det genetiskt, att de är magra beror på reltivt liten stimulans och energiunderskott/balans.

På den bild, föreställande sig själv, som trådskaparen inledde med kan jag se redan nu att han har en betydligt bredare höftkonstruktion än BP och att han saknar, så vitt jag kan bedöma, hans galg-liknande clavikel. Detta gör, även om trådskaparen envisas med BPs Troja-program eller Colemans pre-Olympia work-out, att han inte kommer att se ut som BP mer än han skulle få hans hårfäste av att använda samma schampoo.
Tyvärr.

Lizard

Deceiver85
2006-04-19, 13:16
Om det nu skulle vara möjligt att med hjälp av träning bli lik en kändis så skulle jag satsa på någon annan, typ Angelina Jolie :D

wahad
2006-04-19, 14:40
Det finns ett matematiskt grundschema över den mänskliga kroppen där den mest utpräglade x-formen innehas av stora delar av de afrikanska folkstammarna. Med x-fom menar man att det är markerade clavikel/axelben, smal midja/höftben och påtagliga benmuskler. Genom denna konstruktion ser man muskulös ut även om man är otränad. Lägger man till det faktum att centrafrikanska män uppvisar markant högre testosteronvärden, upp mellan dubbla till 5ggr högre än motsvarande europée, så får vi en helt annan förutsättning för en muskulös kropp.
Asiater, i alla fall i vissa delar som i Indo-China, har liknande proportioner som centralafrikaner, men är både kortare och saknar testosteronövertaget.

Matematiken i sammanhanget visar att det normala dessutom är att benen, mätt från höft/benvinkeln i sidan, är lika långa som resten av kroppen. I alla fall om du ska räknas till de genetiskt normala.

När det gäller BP så har han inte en typiskt europeisk kropp med relativt breda höfter i förhållande till axelbredden utan en genetiskt smal midje- och höftkonstruktion där magen fäster markant och väldigt tydligt ned mot pubis. Axlarna fäster längre ut än genomsnittet och eftersom glenoid fossa håller sig under clavikel så syns hans axelmuskulatur dessutom tydligt. Jag har aldrig sett hans ben men gissar att de är både korta och magra. Att de är korta är även det genetiskt, att de är magra beror på reltivt liten stimulans och energiunderskott/balans.

På den bild, föreställande sig själv, som trådskaparen inledde med kan jag se redan nu att han har en betydligt bredare höftkonstruktion än BP och att han saknar, så vitt jag kan bedöma, hans galg-liknande clavikel. Detta gör, även om trådskaparen envisas med BPs Troja-program eller Colemans pre-Olympia work-out, att han inte kommer att se ut som BP mer än han skulle få hans hårfäste av att använda samma schampoo.
Tyvärr.

Lizard

Coolt! Intressant läsning..
dessutom viktigt att förstå att man inte kan få samma kropp som någon annan om man inte har samma gener vilket du ganska tydligt visade på här..

Big_Vik
2006-04-19, 15:25
Vad kostar det att operera sig till Brad Pitt-form? :smokin:

tp_88
2006-04-19, 15:28
Vad kostar det att operera sig till Brad Pitt-form? :smokin:
En jääääävla massa för dig, mindre för andra.

Big_Vik
2006-04-19, 15:37
En jääääävla massa för dig, mindre för andra.

Tur att man har ett antal cyklar att sälja....

Jense
2006-04-19, 17:49
Överdriv inte nu! Undernärd är väl lite väl att ta i?
Man behöver inte vara en 100kg kloss för att räknas som vältränad.


nä men det där är inte vältränad såvisda han inte är en maratonlöpare. men nu är han inte det.

adis
2006-04-20, 14:13
vad är en "body double"?


"A body double is a general term for someone who substitutes for the credited actor of a character in any recorded visual medium, whether videotape or film. The term is most commonly used in the context of head-to-toe (or nearly) shots involving nudity"

Diamond Dog
2007-04-06, 10:27
Det finns ett matematiskt grundschema över den mänskliga kroppen där den mest utpräglade x-formen innehas av stora delar av de afrikanska folkstammarna. Med x-fom menar man att det är markerade clavikel/axelben, smal midja/höftben och påtagliga benmuskler. Genom denna konstruktion ser man muskulös ut även om man är otränad. Lägger man till det faktum att centrafrikanska män uppvisar markant högre testosteronvärden, upp mellan dubbla till 5ggr högre än motsvarande europée, så får vi en helt annan förutsättning för en muskulös kropp.
Asiater, i alla fall i vissa delar som i Indo-China, har liknande proportioner som centralafrikaner, men är både kortare och saknar testosteronövertaget.

Matematiken i sammanhanget visar att det normala dessutom är att benen, mätt från höft/benvinkeln i sidan, är lika långa som resten av kroppen. I alla fall om du ska räknas till de genetiskt normala.

När det gäller BP så har han inte en typiskt europeisk kropp med relativt breda höfter i förhållande till axelbredden utan en genetiskt smal midje- och höftkonstruktion där magen fäster markant och väldigt tydligt ned mot pubis. Axlarna fäster längre ut än genomsnittet och eftersom glenoid fossa håller sig under clavikel så syns hans axelmuskulatur dessutom tydligt. Jag har aldrig sett hans ben men gissar att de är både korta och magra. Att de är korta är även det genetiskt, att de är magra beror på reltivt liten stimulans och energiunderskott/balans.

På den bild, föreställande sig själv, som trådskaparen inledde med kan jag se redan nu att han har en betydligt bredare höftkonstruktion än BP och att han saknar, så vitt jag kan bedöma, hans galg-liknande clavikel. Detta gör, även om trådskaparen envisas med BPs Troja-program eller Colemans pre-Olympia work-out, att han inte kommer att se ut som BP mer än han skulle få hans hårfäste av att använda samma schampoo.
Tyvärr.

Lizard

Vore intressant att veta mer ditt matematiska grundschema. Var har du hittat det? Luktar lite rasbiologi, tycker jag...

Jacksatan
2007-04-06, 11:13
Vore intressant att veta mer ditt matematiska grundschema. Var har du hittat det? Luktar lite rasbiologi, tycker jag...

Man kan inte blunda från det faktum att västafrikaner har en helt annan kroppsstruktur än t ex östafrikaner. Sen får du kalla det vad fan du vill.

RassK
2007-04-06, 11:36
Vore passande om Iraniern kom in i denna tråden nu *<|:]

Diamond Dog
2007-04-06, 12:04
Man kan inte blunda från det faktum att västafrikaner har en helt annan kroppsstruktur än t ex östafrikaner. Sen får du kalla det vad fan du vill.


Ok, då kallar jag det rasbiologi & lägger det i samma låda som frenologin & rashygienen*screwy*

Naej skämt åsido menar jag att det kan vara vettigt att kolla källorna för att inte hamna på samma sluttande plan som mörkmännen. Kan spontant hålla med om att många västafrikaner man ser verkar ha en naturlig biffighet som vi honkies saknar.

Det gör mig ärligt nyfiken på de som sysslar med "matematiska grundmodeller" över människokroppen. Hur pass seriös o vettig är den forskningen? & finns den verkligen på riktigt?

Johannes
2007-04-06, 12:06
lol det gäller inte alla afrikaner tror jag nog inte. är det de ni menar

Jacksatan
2007-04-06, 12:22
Ok, då kallar jag det rasbiologi & lägger det i samma låda som frenologin & rashygienen*screwy*

Naej skämt åsido menar jag att det kan vara vettigt att kolla källorna för att inte hamna på samma sluttande plan som mörkmännen. Kan spontant hålla med om att många västafrikaner man ser verkar ha en naturlig biffighet som vi honkies saknar.

Det gör mig ärligt nyfiken på de som sysslar med "matematiska grundmodeller" över människokroppen. Hur pass seriös o vettig är den forskningen? & finns den verkligen på riktigt?

That I do not know. Som du säger så ser man ju spontant att västafrikaner är grövre och har lättare att bygga muskler generellt sett än t ex vita. Ödlan brukar dock veta vad han pratar om så han har säkert tillförlitliga källor på det han skrivit.

Diamond Dog
2007-04-06, 12:31
That I do not know. Som du säger så ser man ju spontant att västafrikaner är grövre och har lättare att bygga muskler generellt sett än t ex vita. Ödlan brukar dock veta vad han pratar om så han har säkert tillförlitliga källor på det han skrivit.

Time will tell. Detta med högre testosteronvärden funderar jag lite på dock. Det brukade man ju säga om samerna också

Finns det lös vetenskaplig grund låter det mest som den kolonialt honkieklassiska bilden av den svarte vilden..och liknar de inte apor litegrann också?:devil:

Hemi
2007-04-06, 12:34
Brad Pitt har ganska oproportioneligt smala ben, titta på bonusmaterialet till Troja t ex. När han står där i sanden och snackar i mobil ser han inte ut som halvguden Akilles längre. Finns ganska många kropps/handmodeller osv i filmer. Pausa dvdn, ibland syns det. Brad Pitt vet jag ej.

Som många ovanstående skriver; med en regissör, ljussättare och kameraman osv, kan man få vem som helst att se dynamisk ut på filmduken. Varför många mobil och hemmabilder ser skit ut. Även såna tagna på kända byggare av fans eller träningskamrater. Jämför inte med publicerade bilder som ofta är retuscherade.