handdator

Visa fullständig version : Benhinneinflammation


skyler
2006-04-17, 01:38
Hej!
Har en liten fraga angaende min benhinneinflammation.
Har haft den i ett ar nu och kan varken jogga, hoppa hopprep eller gora ngt som belastar benhinnorna. Har inte fatt ngn behandling for besvaren eftersom jag blivigt tillsagd att det sjalvlaker. Nu undrar jag over de raden jag fatt att "massera" ut brosken med knogarna.... Ska det gora fruktansvart ont, ska man lata ngn som kan gora det at en? Hur ska man gora for basta effekt (om det ens ar bra?) Vore mkt tacksam for svar.

shad9w
2006-04-17, 09:10
tjo.. har du vart till en läkare? någon som kan något.. Är du säker på att det är benhinneinflammation?
Det finns ju massvis med olika skolor om hur man ska behandla benhinneinflammation, om det nu är benhinneinflammation, var gör det ont?
min benhinneinflammation löste sig inte av den inledande ipren/voltaren kuren utan av byte av sulor i skorna och lite lätt stretching. Kolla upp rehband sulorna som finns på typ stadium, kostar 49 kronor.

stefan

tomas e
2006-04-20, 09:47
Runners world föreslår att man kyler ner med is tre gånger om dagen. Dessutom stretcha mkt, framsida skenben och baksida med rakt o böjt ben.. (inte direkt efter nedkylning). Gör det ett par veckor o sen ökar du träningsdosen lugnt! Inte börja köra på som fan bara för att det känns bra, då får du nog snart tillbaka problemen..

Doctor Snuggles
2006-04-22, 02:20
Träna framsidan av vaden/skenbenen.