handdator

Visa fullständig version : Tillskott som bränner.


Da2
2006-04-17, 01:31
Finns det något kosttillskott som bevisligen ökar fettförbränningen eller åtminstone teoretiskt sett ska kunna öka förbränningen? Många byggare och fitnesstävlande kör ju med tex. puruvat, liponsyra mm. Det måste väl ändå finnas en anledning till det?

Svar uppskattas!

Cerberus
2006-04-17, 02:19
Finns det något kosttillskott som bevisligen ökar fettförbränningen eller åtminstone teoretiskt sett ska kunna öka förbränningen? Många byggare och fitnesstävlande kör ju med tex. puruvat, liponsyra mm. Det måste väl ändå finnas en anledning till det?

Svar uppskattas!

Något lagligt som faktiskt gör skillnad som du ser? Nej det är jag ganska övertygad om att det inte finns, har prövat det mesta lagligt på den fronten.

mangemani
2006-04-17, 02:23
nope,inget,har testat det mesta inom fettförbränar tillskotten och nada har funkat,inte ens lite..det närmsta jag har kommit är att man känner mindre sötsug och dämpar hungern.

vart har du läst det?i nån tidning som gör reklam för tillskott?

Da2
2006-04-17, 10:20
nope,inget,har testat det mesta inom fettförbränar tillskotten och nada har funkat,inte ens lite..det närmsta jag har kommit är att man känner mindre sötsug och dämpar hungern.

vart har du läst det?i nån tidning som gör reklam för tillskott?

Nej. På diverse atleters/byggares hemsidor där dom deklarerar vilka tillskott de använder.

Fatcan
2006-04-17, 10:53
Synerlin funkade rätt bra, fast det är inte lagligt längre tror jag. Har dock en burk kvar :D

Da2
2006-04-17, 10:57
Synerlin funkade rätt bra, fast det är inte lagligt längre tror jag. Har dock en burk kvar :D

Ingen som vet om puruvat, liponsyra, fiskolja eller något liknande fungerar?

Pdaddy
2006-04-17, 11:06
Det bästa jag kört med har inte vart någon speed utan ALA, funkar klockers tycker ja.

M

Da2
2006-04-17, 11:15
Det bästa jag kört med har inte vart någon speed utan ALA, funkar klockers tycker ja.

M

På vilket sätt känner du av att det funkar?

shadowfire
2006-04-17, 13:12
ALA skulle jag med säga, i samband med måltid.
Under förutsättning att förbränningsträning samt styrketräning sker och att övrig kost är bra. Har ett flertal personer i min omgivning som har gjort enorma framsteg på fettminskning på bara ett par månaders tid o samtliga har använt ALA. Men visst, det kan vara en form av placebo med...

Pdaddy
2006-04-17, 14:55
På vilket sätt känner du av att det funkar?

ALA i lite större doser är grymmt bra..

du ökar insulinkänsligheten, de gör att du slipper kraftiga svängningar å negativ inverkan (fettlagring). Det sänker blodsockret å holler den på en jämn låg nivå (ökar fettförbränningen).

Dock kan man få riktig ALA koma vid hög dos pga lågt blodsocker, man blir asså hängig å trött. Sen att pisset luktar urk gör ju inget :D

M

Ninjasmurf
2006-04-17, 15:02
ALA i lite större doser är grymmt bra..

du ökar insulinkänsligheten, de gör att du slipper kraftiga svängningar å negativ inverkan (fettlagring). Det sänker blodsockret å holler den på en jämn låg nivå (ökar fettförbränningen).

Dock kan man få riktig ALA koma vid hög dos pga lågt blodsocker, man blir asså hängig å trött. Sen att pisset luktar urk gör ju inget :D

M

Svetten med :)

Pdaddy
2006-04-17, 15:44
Svetten med :)

Luktar skit... Mmmm ja de stämmer :D :thumbup:

M

Fredrik_S
2006-04-18, 01:38
Nej. På diverse atleters/byggares hemsidor där dom deklarerar vilka tillskott de använder.

Ofta/(nästan alltid) är dom sponsrade av företag som tillverkar tillskotten.

Prankie
2006-04-18, 05:25
Åt kanske för lite kolhydrater, men jag mår piss av ALA i större mängder. Just nu är det bara koffein som gäller. Funkar bäst! Har man ork så kan man träna mer, bara sluta dega och förvänta nån mirakelpiller ska göra 1% skillnad.

Pdaddy
2006-04-18, 07:28
Åt kanske för lite kolhydrater, men jag mår piss av ALA i större mängder. Just nu är det bara koffein som gäller. Funkar bäst! Har man ork så kan man träna mer, bara sluta dega och förvänta nån mirakelpiller ska göra 1% skillnad.

Hehe då tog du för mycke ALA Prankie boy :D .. Eller så åt du för lite kolhydrater *popcorn*

Men ja känner igen det där, ALA koma .. haha

M