handdator

Visa fullständig version : Är ni periodare?


Slartibartfast
2006-04-16, 14:15
Jag läste just att Hekis ska återuppta sin träning efter ett upphåll och ska köra 1-2 pass 6 dagar i veckan (crazy bastard!), och det fick mig att tänka på att vissa kör regelbundet i ganska sakta mak i åratal, medan vissa kör superinstensivt i perioder och sedan har långa uppehåll (herkis har ju dock kört regelbudet vad jag förstått, så han kan knappast klassas som periodare).

Jag har kört regelbundet utan uppehåll i hela min byggarkarriär. Först två gånger i veckan och sen tre gånger i veckan.

Hur är det med er?

Kwon
2006-04-16, 14:18
Periodare.

Skadad axel, skadat knä etc... tappar lust ibland.

Bra att du kan köra regelbundet hela tiden Slarti!

Nina L
2006-04-16, 14:21
Inget stämmer på mig. Ibland tränar jag hårt, ibland slött, ibland inte alls, ibland hela tiden. Allt beror på motivationen, och motivationen beror till stor del på hur pass ont jag har i olika delar av kroppen för närvarande.

Zafer
2006-04-16, 14:25
Jag läste just att Hekis ska återuppta sin träning efter ett upphåll och ska köra 1-2 pass 6 dagar i veckan (crazy bastard!), och det fick mig att tänka på att vissa kör regelbundet i ganska sakta mak i åratal, medan vissa kör superinstensivt i perioder och sedan har långa uppehåll (herkis har ju dock kört regelbudet vad jag förstått, så han kan knappast klassas som periodare).

Jag har kört regelbundet utan uppehåll i hela min byggarkarriär. Först två gånger i veckan och sen tre gånger i veckan.

Hur är det med er?

Du får tänka på att visa tar vissa vitaminer och är allmänt tröga vad gäller träningen när dom inte tar dessa vitaminer =)

Otto GROV
2006-04-16, 14:26
nope tränar regelbundet hela tiden,,,,,,,, skulle aldrig funka att träna 2månader vila 1osv.. Dock är detta fenomen väldigt vanligt på de gym ja tränar på.

King Grub
2006-04-16, 14:26
Jag har aldrig haft några uppehåll eller ens en vilovecka på 18 års träning.

Piranha
2006-04-16, 14:27
Nej, kontinuitet är ett måste för mig.

Bronkitkorv
2006-04-16, 14:29
Nja.. Jag tränar aldrig 5 dagar i veckan i 4månader och sedan uppehål i 1månad. Ibland bara en gång per vecka i tre veckor och sedan tre dagar i veckan i några veckor..

Svedberg
2006-04-16, 14:31
periodare, toktränar tills jag blir sjuk/skadad och måste vila :p

Sebbe_H
2006-04-16, 14:34
Nja halv periodare kan man väl säga.. Följer alltid mitt dags-schema men vissa dagar känner man inte för det eller har inte ork.. :P

Kwon
2006-04-16, 14:37
Kevin Levrone, Shawn Ray och Flex Wheeler är väl också "periodare" medan Ronnie Kålman kör efter Piranhas träningsprogram, regelbundet och helt utan breaks.

Princy
2006-04-16, 14:38
Jag tränar alltid ofta och mycket.

Kwon
2006-04-16, 14:39
Jag tränar alltid ofta och mycket.

Never had a break in 10 years?

MrDynamo
2006-04-16, 14:41
Tränar fyra gången i veckan, vilar när jag är sjuk!
Vill kalla mig seriösare än genomsnittsnissen på ett gym.

Kwon
2006-04-16, 14:42
Tränar fyra gången i veckan, vilar när jag är sjuk!
Vill kalla mig seriösare än genomsnittsnissen på ett gym.

Yeah, 4-5 times a week without a break is serious biz Dynamo! :thumbup:

Never felt your body needed a rest though?

I am happy you have avoided injuries so far.

Slartibartfast
2006-04-16, 14:47
Alla mina polare säger att jag är så jävla seriös och precis i mitt tränande. Det stämmer inte. Jag tränar tre timmar i veckan högst. Regelbunden är jag däremot.

muddler
2006-04-16, 14:47
Inget stämmer på mig. Ibland tränar jag hårt, ibland slött, ibland inte alls, ibland hela tiden. Allt beror på motivationen, och motivationen beror till stor del på hur pass ont jag har i olika delar av kroppen för närvarande.

quoted for agreement! :thumbup:

mangemani
2006-04-16, 14:48
dom enda gångerna jag inte tränat på lång tid är när jag har haft skador samt nån gång förut då kropen min var helt utpumpad så jag fick lov att ta nån vilo vecka.....annars kör jag på,utan nån längre vila,utan något lov(jul,påsk osv),utan "ah fan,jag måste ju göra det idag" planer...det är bara hård träningen som gäller och är man inte på gymmet så är det kosten som gäller samt motion.
så 18 timmar om dagen,7 dar i veckan är det som gäller för mej.

MrDynamo
2006-04-16, 14:49
Yeah, 4-5 times a week without a break is serious biz Dynamo! :thumbup:

Never felt your body needed a rest though?

I am happy you have avoided injuries so far.


Well bitch, I train mondays, tuesdays, thursdays and fridays, the rest of the whole weekend and wednesdays I'm off training.
And if you belive that I tell you another one, I have a perfect way to avoid injuries, never lift to heavy and always use a slow superslow technique like Milos says and do around 6-14 reps.

Kwon
2006-04-16, 14:50
Alla mina polare säger att jag är så jävla seriös och precis i mitt tränande. Det stämmer inte. Jag tränar tre timmar i veckan högst. Regelbunden är jag däremot.

Well, training at least 3 times a week and not taking week-long breaks is also keeping it the training constant and is serious.

Apparently it works well for you (and your body).

Judging by your pics, i'd say taking two-three week breaks here and there in your training schedule would make a visible difference.

Vesseldahl
2006-04-16, 14:54
Tränar regelbundet, vill inte ha längre avbrott i träningen.

Jag mår inte bra av att sitta still och inte använda kroppen.

thomast
2006-04-16, 14:56
Delar Kwon dator med Zone? :MrT:

Kwon
2006-04-16, 14:57
Well bitch, I train mondays, tuesdays, thursdays and fridays, the rest of the whole weekend and wednesdays I'm off training.
And if you belive that I tell you another one, I have a perfect way to avoid injuries, never lift to heavy and always use a slow superslow technique like Milos says and do around 6-14 reps.

Well, that's just peachy.

Keep doin' what your doin', but don't succumb to Milos "darker" old ways like he did in the past.

The training regimen is sound though.

Pingu
2006-04-16, 14:59
Regelbundet och mycket

Kwon
2006-04-16, 15:00
Delar Kwon dator med Zone? :MrT:

Ermm.... It's KWONE Capone...

Zone Capone is an old phenomenon...

Jacksatan
2006-04-16, 15:07
Du får tänka på att visa tar vissa vitaminer och är allmänt tröga vad gäller träningen när dom inte tar dessa vitaminer =)

Det är väl bara desto större anledning att träna stenhårt när man inte äter dessa vitaminer isåfall. Vem fan som helst kan ju öka med sånt, vad det handlar om är ju att behålla nåt, vilket 99% inte verkar veta hur man gör iofs...

MrDynamo
2006-04-16, 15:14
Well, that's just peachy.

Keep doin' what your doin', but don't succumb to Milos "darker" old ways like he did in the past.

The training regimen is sound though.


How was he then?
Full of steroids and oil?

Yeah you will like it more when you join me at the gym.
OOOH DYNAMO!

Überbiffen
2006-04-16, 15:18
Ja, jag har uppehåll i träningen, men när jag tränar så tränar jag mycket!


Men inte frivilligt. Har varit uppehåll pga skador.

Kwon
2006-04-16, 15:18
How was he then?
Full of steroids and oil?

Yeah you will like it more when you join me at the gym.
OOOH DYNAMO!

I think you know the answer to that, Milos himself came out and made it official after he had his "incident".

It's not a secret. :)

Bite
2006-04-16, 15:21
Jag tränar ofta och regelbundet, men jag har inga problem med att skjuta upp ett pass en eller två dagar om det känns trögt. Längre uppehåll än några dagar känns bara blä.

Princy
2006-04-16, 15:21
Never had a break in 10 years?

Nej. :D

När jag var 3 år började jag åka skidor, och efter det har balett, simning, karate, street dance, löpning, judo, jazzdans, showdans och friidrott avlöst varandra.

Nu håller jag mig till ridning, orientalisk dans, styrketräning och snowboardåkning. :thumbup: Ridit har jag gjort kontinuerligt i snart 13 år.

dynamo
2006-04-16, 15:23
OOOH DYNAMO!

No need to fret. I'm right here, mister!

MrDynamo
2006-04-16, 15:25
I think you know the answer to that, Milos himself came out and made it official after he had his "incident".

It's not a secret. :)


But now he is clean and teaches people to not lift there bodies to pieaces in the gym.

Kwon
2006-04-16, 15:27
But now he is clean and teaches people to not lift there bodies to pieaces in the gym.

EGGzactly (Get it? EGG as in Easter), that's why i said "dark old past" which means what he was doing before, not now.

What he is doing now is great, good teacher!

Absorbing what is useful.

Herkulez
2006-04-16, 15:30
ofrivillig periodare, varit sjuk och skadad i långa perioder dom sista 12-14 månaderna

*Flash*
2006-04-16, 15:35
Jag är periodare vad gäller precis allting. :D
Det enda jag inte var periodare med var min ridning, red 5-7 dagar i veckan i jag vet inte hur många år.

Ryska_raketen
2006-04-16, 15:37
Wepp. Ingen periodare vare sig med kosten eller träningen, utan kör på, som alltid.

fonzie
2006-04-16, 16:13
Tränar kontinuerligt, även om det blivit mycket ströträning senaste tiden pga att jag återhämtar mig från ljumskbrock operation. Men på måndag kan jag nog marka ordentligt igen. Då blir det 3 on - 1 off. Kan vända på det o köra 3 off - 1 on om jag känner mig sliten. :)

Cypher
2006-04-16, 16:14
Jag har tränat regelbundet än så länge.

A.Pahkamaa
2006-04-16, 16:54
Min träning periodiseras medvetet, vila, maxstyrketräning, grundstyrketräning, formtoppning osv. Vissa naturliga uppehåll pga sjukdom och dylikt dyker väl upp lite då och då. Jag har märkt att det är inte den som tränar mest och hårdast som får bäst resultat, det har gått mycket bätte för mig då jag dragit ner på träningsmängden och börjat lyssna på kroppen mer.

För lite mer än ett år sedan så hade jag ett 1-årigt uppehåll från träningen, hade ingen motivation kvar. Nu när jag börjat tävla så är motivationen inget problem längre. Tror inte jag tar några liknande uppehåll från träningen på ett bra tag.

Longshot
2006-04-16, 16:59
jag kör på så det ryker och har alltid gjort! :hbang:

Tigerkotten
2006-04-16, 17:12
har tränat snart 2år, och ena uppehållet vila pga skada. Och andra på typ 2-3månader pga datorspel o sommar :)

hultman
2006-04-16, 17:29
Periodare som satan. Oftast halvhjärtat, men ibland kör jag några veckor superseriöst.

H.Emanuel
2006-04-16, 20:51
Regelbundet.

sweetkarolina
2006-04-16, 21:13
som a.pahkamaa medveten periodare. grundträning, formtoppning, utrustningsträning...

däremot inga uppehåll, förutom viloveckan innan tävling då.

Lallle
2006-04-16, 21:16
Absolut inte.

Cinna
2006-04-16, 21:28
Har alltid tränat mycket och ofta, även om träningsformerna varierat över åren!

abbarn
2006-04-16, 21:35
jag är periodare men när jag väl tränar så tränar jag hårt. Men till hösten då högskolan börjar blir man väl tvungen att lägga av helt med träningen :(

grisbil3n
2006-04-16, 21:55
Prioriterar inte träning superhögt så det blir lätt små uppehåll då och då, men när jobbet drar igång på allvar så lär det bli lite mer strikt.

elan
2006-04-16, 21:59
Jag hade en period på ungefär 23 år när jag inte tränade överhuvudtaget.

Kwon
2006-04-16, 22:07
Jag hade en period på ungefär 23 år när jag inte tränade överhuvudtaget.

Never too late to start...

Ed Corney started a bit late as well and look how he turned out!

http://www.edcorney.net/cor109.JPG

sweetkarolina
2006-04-16, 22:07
jag är periodare men när jag väl tränar så tränar jag hårt. Men till hösten då högskolan börjar blir man väl tvungen att lägga av helt med träningen :(


öhhh... beror kanske på hur tuff utbildningen är?
en annan lallar ju runt på 10-15 timmars lektionstid/vecka och pluggar kan andra göra... *rolleyes*

Princy
2006-04-16, 22:08
Jag hade en period på ungefär 23 år när jag inte tränade överhuvudtaget.

:laugh:

RajtanTajtan
2006-04-16, 22:10
Jag hade en period på ungefär 23 år när jag inte tränade överhuvudtaget.

Ja ja, men det är bara bra med ett litet avbrott då och då :)

TCOG
2006-04-16, 22:40
consistensy is the key, om du vill komma någonstans.

blekfet2
2006-04-17, 00:09
Enda gånger jag inte tränar är vid sjukdom, annars så ligger jag nog runt 4-5 styrkepass och runt 2-4 cardio i veckan + 2 vilodagar.

blekfet2
2006-04-17, 00:10
jag är periodare men när jag väl tränar så tränar jag hårt. Men till hösten då högskolan börjar blir man väl tvungen att lägga av helt med träningen :(


det är då du har tid att träna..

abbarn
2006-04-17, 00:13
öhhh... beror kanske på hur tuff utbildningen är?
en annan lallar ju runt på 10-15 timmars lektionstid/vecka och pluggar kan andra göra... *rolleyes*


Tänkte mer på hur jäkla dyrt det blir med maten.

Baan
2006-04-17, 01:37
var mer perioder innan, nu håller jag igång hela året om jag inte åker bort nånstanns

mangemani
2006-04-17, 02:25
Tänkte mer på hur jäkla dyrt det blir med maten.


vet man hur och vad man ska handla,så blir det inte så dyrt.
men jag förstår vad du menar,du går i skola och ekonomin är inte så stark då.

sissa
2006-04-17, 03:54
Jag hade en period på ungefär 23 år när jag inte tränade överhuvudtaget.


+1

:D

no1fitness
2006-04-17, 04:30
För ungefär 5 år sedan hade jag ett års uppehåll med träningen och såg ut som en otränad slappis. Innan det var träningen manisk i vissa perioder och lugn ibland.
Så man kan säga att jag har varit periodare, men de senaste 5 åren har jag tränat hårt och regelbundet.

Fartman
2006-04-17, 15:12
Tänkte mer på hur jäkla dyrt det blir med maten.
Det är väl ändå lite väl dumt att lägga ner träningen bara för att man inte kan äta "optimalt". Ät såpass bra du kan och träna, det lär ju vara 100ggr bättre än att lägga ner helt.

abbarn
2006-04-17, 15:26
Det är väl ändå lite väl dumt att lägga ner träningen bara för att man inte kan äta "optimalt". Ät såpass bra du kan och träna, det lär ju vara 100ggr bättre än att lägga ner helt.

Jo det är ju sant. Man får väl försöka prioritera sina inköp en aning, kanske skippa lördagsgodiset och köpa ett par burkar tonfisk istället.

Big_Vik
2006-04-17, 15:28
Tänkte mer på hur jäkla dyrt det blir med maten.

Tillåt mig lol:a?

Kwon
2006-04-17, 15:29
Elin, 23 års uppehåll mellan träningspassen är ju iofs ganska soft lite då och då :D

abbarn
2006-04-17, 15:36
Tillåt mig lol:a?


Tillåt mig berätta att man lever på 2500 i månaden plus en skuldj*vel som inte är så tillfredsställande.

Skratta du men efter din elvamånaders deff så är det min tur att skratta åt dig.

Big_Vik
2006-04-17, 15:40
Tillåt mig berätta att man lever på 2500 i månaden plus en skuldj*vel som inte är så tillfredsställande.

Skratta du men efter din elvamånaders deff så är det min tur att skratta åt dig.

jag skrattar inte med dig, jag skrattar åt dig ju ;)

Hur skulle det påverka möjligheten att träna menar du? Det roliga var ju faktiskt att du inte ville träna p.g.a. du inte skulle kunna ha förmåga att vara optimal, inget annat :)

Träffade din mama igår btw :naughty:

abbarn
2006-04-17, 15:45
jag skrattar inte med dig, jag skrattar åt dig ju ;)

Hur skulle det påverka möjligheten att träna menar du? Det roliga var ju faktiskt att du inte ville träna p.g.a. du inte skulle kunna ha förmåga att vara optimal, inget annat :)

Träffade din mama igår btw :naughty:


Optimal har jag aldrig varit men när man kommer leva på makaróner och ketchup i fyra år känns det inte som muskelutvecklingen kommer bli så väldigt bra. Skit ner dig förövrigt.

A.Pahkamaa
2006-04-17, 16:30
Tillåt mig berätta att man lever på 2500 i månaden plus en skuldj*vel som inte är så tillfredsställande.

Skratta du men efter din elvamånaders deff så är det min tur att skratta åt dig.

Jag lever på bidraget plus pengarna jag tjänar från sommarjobbet.
Med det betalar jag allt.. (Hyra, mat, kursliteratur, kläder osv....)
Att klara det utan lån är ganska tight, men om du ska låna så kommer du inte ha några problem alls om du lägger pengarna på rätt saker.

abbarn
2006-04-17, 16:34
Jag lever på bidraget plus pengarna jag tjänar från sommarjobbet.
Med det betalar jag allt.. (Hyra, mat, kursliteratur, kläder osv....)
Att klara det utan lån är ganska tight, men om du ska låna så kommer du inte ha några problem alls om du lägger pengarna på rätt saker.

Okej låter ju bra det men man ska ju betala tillbaks det där lånet också. Känns som att man vill snåla så mycket som det bara går då.

A.Pahkamaa
2006-04-17, 16:39
Okej låter ju bra det men man ska ju betala tillbaks det där lånet också. Känns som att man vill snåla så mycket som det bara går då.

Då får du väl sätta dig ner och fundera på hur viktig träningen är för dig.

abbarn
2006-04-17, 17:51
Då får du väl sätta dig ner och fundera på hur viktig träningen är för dig.


Träning är viktigt för mig men jag överväger att bara lira fotboll och sluta med styrketräningen. Men det är ju som sagt länge till högskolan börjar, hinner ta mig en funderare innan den börjar.

emmzan
2006-04-17, 17:52
Jag är periodare i hur mkt ork och motivation jag har till träningen men tränar på oavsett när det gäller styrketräningen.

Konditionsträning blir mer i perioder när jag känner att jag har tid och ork. Kommer bl.a bli mer kondition nu mot sommaren när det finns större möjligheter till uteaktiviteter med cykeln etc.

Kostmässigt är jag också periodare - blir mycket baljväxter, grönsaker etc vissa perioder och sen kan det gå en vecka utan att en enda frukt passerar min matsmältningskanal! :D

elan
2006-04-17, 18:44
Elin, 23 års uppehåll mellan träningspassen är ju iofs ganska soft lite då och då :D

Jag syftade väl mest på mina första 23 år här i livet när jag gjorde allt jag kunde för att röra mig så lite som möjligt. Nu kanske jag tränar i 23 år innan jag tar uppehåll igen. :D