handdator

Visa fullständig version : Eliten av eliten?


Pudzianovski
2006-04-16, 10:30
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67266185_852__,00.html

*screwy*

Mental
2006-04-16, 10:34
Å, Jipi!

Pudzianovski
2006-04-16, 10:36
40 000 självmordsbombare ? Ja, kanske lite överdrivet, vem vet.....

Inget jag ville bli när jag mönstrade iaf.

Nina L
2006-04-16, 10:39
Stämmer det verkligen? Det låter helt otroligt.

Allan
2006-04-16, 10:43
Låter som en typisk Potemkinkuliss...


allan

MrDynamo
2006-04-16, 10:44
Källa: Aftonbladet text-tv???????

Pudzianovski
2006-04-16, 10:46
Jag skulle dock inte bli förvånad om det ligger mycket sanning i det.

I väst vill man bli känd skådis, sångare eller sportstjärna.
I Iran är självmordsbombare det finaste som finns.

:thumbup: *slap*

internethjälten
2006-04-16, 10:53
40 000 självmordsbombare ? Ja, kanske lite överdrivet, vem vet.....

Inget jag ville bli när jag mönstrade iaf.

4o,ooo låter överdrivet mkt men glöm inte att på de breddgraderna
har folk en större kärlek till sitt fosterland än vad vi här uppe i norden
har.

gothen
2006-04-16, 11:19
4o,ooo låter överdrivet mkt men glöm inte att på de breddgraderna
har folk en större kärlek till sitt fosterland än vad vi här uppe i norden
har.

Rätta mig om jag har fel men dom gör det väll knappast för sitt land? Möjligen staten eller sin religon eller bara vanlig främlingsfientlighet.

Baan
2006-04-16, 11:23
Rätta mig om jag har fel men dom gör det väll knappast för sitt land? Möjligen staten eller sin religon eller bara vanlig främlingsfientlighet.

Eller en mer logisk förklaring, det är propaganda. Visst kanske några begår självmord mot allierade trupper vid ett anfall, men dom flesta av dom lär slänga av sig bältena med sprängämnen så fort dom får chansen. Jag tror inte en sekund på 40k villiga självmordsbombare.

Kwon
2006-04-16, 11:31
Visst, kan vara avskräckande propaganda men jag säger bara

"Uh-oh!"

fintelligens
2006-04-16, 11:35
4o,ooo låter överdrivet mkt men glöm inte att på de breddgraderna
har folk en större kärlek till sitt fosterland än vad vi här uppe i norden
har.


Tror mer på att staten är annorlunda där än här. Folket är det ingen större skillnad på.

Nina L
2006-04-16, 11:36
I Iran är självmordsbombare det finaste som finns.

:thumbup:Har vi någon iranier* som kan styrka detta uttalande?



* invandrare i första, andra eller tredje generationen kan också funka.

Yankeee
2006-04-16, 11:37
Tror mer på att staten är annorlunda där än här. Folket är det ingen större skillnad på.

Detta är nog det enda vettiga som kommer skrivas i den här tråden :)

grisbil3n
2006-04-16, 11:40
Borde inte en sådan här nyhet generera lite mer liv än ett par jävla undangömda rader på aftonbladet?

Big_Vik
2006-04-16, 11:44
Har vi någon iranier* som kan styrka detta uttalande?



* invandrare i första, andra eller tredje generationen kan också funka.

Ja killen ovanför dig, fintelitoish, kom hit i en korg och är en s.k. hybrid...:D

Jag tror inte att någon älskar sitt land mer än sin familj. Möjligen kan man väl få folk i en diktatur att lättare vilja slåss för landet (om de får fan för sin olydnad)?

fintelligens
2006-04-16, 11:46
Detta är nog det enda vettiga som kommer skrivas i den här tråden :)

Hihi :)

Nina: Det där stämmer nog inte så bra. Finns säkert en liten grupp människor som vill bli bombare, men resten är "normala" människor, precis som här.

n1tro
2006-04-16, 11:47
Baan: Sant. Inte en chans att det finns 40 000 villiga självmordsbombare och precis som finteligens säger så är det knappt någon skillnad på folket här och folket där nere så när som på extrema minoriteter... Men vi lär _inte_ se 40 000 personer spränga upp sig i staten/religionens namn...

Yankeee
2006-04-16, 11:48
Borde inte en sådan här nyhet generera lite mer liv än ett par jävla undangömda rader på aftonbladet?

Om de hade haft en trovärdig källa så kanske ;)

Big_Vik
2006-04-16, 11:52
Hihi :)

Nina: Det där stämmer nog inte så bra. Finns säkert en liten grupp människor som vill bli bombare, men resten är "normala" människor, precis som här.

vem har sagt det och i vilket sammanhang? Vad har man egentligen för val om man är extrem-islamist?

N1tro: Hopppas på det då...Det vore ju för tråkigt om hela EU blev sönderbombat

fintelligens
2006-04-16, 11:55
vem har sagt det och i vilket sammanhang? Vad har man egentligen för val om man är extrem-islamist?

N1tro: Hopppas på det då...Det vore ju för tråkigt om hela EU blev sönderbombat

Jag har sagt det ;) Finns alltid en minoritet som har som mål att bli "extrema", finns i varje land.

Dav0d
2006-04-16, 11:57
Är själv iranie och jag kan inte tänka mig att det existerar 40 000 villiga självmords bombare. De flesta i Iran hatar regimen och de som styr landet, själv varit där flertal gånger. Kan tänka mig att allting bara var teater, bara för de patrullerar med bomber betyder det INTE att de är villiga att spränga sig i luften. Dock de soldaterna är nog en av de få som helt står på statens sida, det kan jag tänka mig.

Nåja, jag vet att Iran inte kommer kriga mot något land eftersom ingen kommer kriga mot dem, deras militärmakt är absolut för stor. Förvånar mig dock att folk köper USA`s propaganda när de försöker få folk att tro att Iranierna står bakom Irans handlingar, hur dum får man bli ?

Wennerberg
2006-04-16, 13:17
Gör en parkering där så slipper vi möget

Guns n hoses
2006-04-16, 13:22
Start the flaming!

Annars tycker jag att en stoor parkering lät bra

Pudzianovski
2006-04-16, 13:25
TILL NI SOM TYCKER MAN SKA GÖRA PARKERING AV DETTA LAND!!!!
















Tycker ni man ska betala för p-plats eller räcker det med p-skiva?

:em:

Guns n hoses
2006-04-16, 13:32
TILL NI SOM TYCKER MAN SKA GÖRA PARKERING AV DETTA LAND!!!!

Tycker ni man ska betala för p-plats eller räcker det med p-skiva?

:em:

Gratis parkering :D Eller 1kr/Dygn

Big_Vik
2006-04-16, 13:39
Var ligger nyttan i en gigantisk parkeringsplats om ni inte tänkte ta bilen till mellanöstern på er husvagnssemester och vart ska invånarna ta vägen? Ett slavarbetsläger för hela befolkningen måste väl ändå, ur en ekonomisk aspekt, vara bättre?

*screwy*

reinholdsson
2006-04-16, 13:42
Källa: Aftonbladet text-tv???????

Kanal 5 har aftonbladets text-tv, är väll det de syftar på.

Griip
2006-04-16, 13:47
Eller en mer logisk förklaring, det är propaganda. Visst kanske några begår självmord mot allierade trupper vid ett anfall, men dom flesta av dom lär slänga av sig bältena med sprängämnen så fort dom får chansen. Jag tror inte en sekund på 40k villiga självmordsbombare.

Jo, men tänk dig det här. Du är en självmordsbombare. Spränger du inte dig själv i tusen bitar å istället slänger laddningen å flyr fältet, så kommer hela din familj avrättas på en fotbollsplan med diverse föremål/metoder. Vad väljer du?


Detta är ju inget de ens kan göra mot alla som vill desertera kanske, men mot de(som jag ändå tror är rätt få) som tvekar så finns det ju säkerligen en stor chans att dem tar just dig som exempel för att avskräcka andra.

Dessutom tror jag inte dem "utbildar" vem som h elst, nån form av lojalitet och egen vilja till just den plikten lär ju finnas.

Guns n hoses
2006-04-16, 13:48
Var ligger nyttan i en gigantisk parkeringsplats om ni inte tänkte ta bilen till mellanöstern på er husvagnssemester och vart ska invånarna ta vägen? Ett slavarbetsläger för hela befolkningen måste väl ändå, ur en ekonomisk aspekt, vara bättre?

*screwy*

Du är en smart man :D Slavläger.. dom kan tillverka snus åt mig

Swedishmatch får sätta ut lite fabriker först :}

Wennerberg
2006-04-16, 14:04
Var ligger nyttan i en gigantisk parkeringsplats om ni inte tänkte ta bilen till mellanöstern på er husvagnssemester och vart ska invånarna ta vägen? Ett slavarbetsläger för hela befolkningen måste väl ändå, ur en ekonomisk aspekt, vara bättre?

*screwy*
Det kommer givetvis krävas MÅNGA p-vakter, så det problemet är avklarat

Sheogorath
2006-04-16, 14:07
Fan vad nice om de 40 000 går på parad och en sprängladdning går av, så startas en kedjereaktion. Poff! Poff-poff! Poff-poff-poff! Som Lemmings. :)

Big_Vik
2006-04-16, 14:37
Det kommer givetvis krävas MÅNGA p-vakter, så det problemet är avklarat

Iran har en landyra på 1 648 000 000 meter. Befolkningsmängden låg 2002 på 72 miljoner. Räknat på 80 miljoner invånare ger det 20 kvadratmeter var till varje parkeringsvakt om hela landet anställs.

Tycker du att det är sannolikt att det behövs en parkeringsvakt för att bevaka 20 kvadratmeter på en parkeringsplats som är totalt onödig eftersom inte en enda biljävel kommer att parkera där? (Man måste antagligen sälja alla bilar om man ska ha råd att utjämna landnivåerna, och vem vill komma som turist till ett land vars enda attraktion är världens största parkeringsplats?

Källa. http://www.susning.nu

Kwon
2006-04-16, 14:39
Iran har en landyra på 1 648 000 000 meter. Befolkningsmängden låg 2002 på 72 miljoner. Räknat på 80 miljoner invånare ger det 20 kvadratmeter var till varje parkeringsvakt om hela landet anställs.

Tycker du att det är sannolikt att det behövs en parkeringsvakt för att bevaka 20 kvadratmeter på en parkeringsplats som är totalt onödig eftersom inte en enda biljävel kommer att parkera där?

Källa. http://www.susning.nu

Don't waste energy Vik.

No chance in hell there goin' to be a parkinglot over the whole area.

What we MAY have in the future, is an area full with radioactivity and craters, maybe with an underground bunker here and there.

Fagen
2006-04-16, 14:40
Bara jag som tycker att det känns lite som "10 000 tyska bögar" från Hassan?

Wennerberg
2006-04-16, 14:42
Iran har en landyra på 1 648 000 000 meter. Befolkningsmängden låg 2002 på 72 miljoner. Räknat på 80 miljoner invånare ger det 20 kvadratmeter var till varje parkeringsvakt om hela landet anställs.

Tycker du att det är sannolikt att det behövs en parkeringsvakt för att bevaka 20 kvadratmeter på en parkeringsplats som är totalt onödig eftersom inte en enda biljävel kommer att parkera där? (Man måste antagligen sälja alla bilar om man ska ha råd att utjämna landnivåerna, och vem vill komma som turist till ett land vars enda attraktion är världens största parkeringsplats?

Källa. http://www.susning.nu
Nja, vi får helt enkelt ta varannan mä'nniska och sätta in robotdelar i dem så de kan förvandla sig till bilar, då blir det problemet också löst

Kwon
2006-04-16, 15:01
Nja, vi får helt enkelt ta varannan mä'nniska och sätta in robotdelar i dem så de kan förvandla sig till bilar, då blir det problemet också löst

Yeah that strategy sounds both reasonable and viable.

mangemani
2006-04-16, 15:54
snacka om dumdristigt.
samma var det med japanerna under ww2..."ojdå,nu har vi visst inga piloter och plan kvar pga alla har krashat" *rolleyes*

Herkulez
2006-04-16, 15:57
Fan vad nice om de 40 000 går på parad och en sprängladdning går av, så startas en kedjereaktion. Poff! Poff-poff! Poff-poff-poff! Som Lemmings. :)
:laugh:

Bolio
2006-04-16, 16:11
Gör en parkering där så slipper vi möget

Varför inte börja med att döda alla överviktiga och klena smygrasister? *flex*

Wennerberg
2006-04-16, 17:10
Varför inte börja med att döda alla överviktiga och klena smygrasister? *flex*
1. Det var ett skämt.
2. Du är ett elakt bajstroll.

grisbil3n
2006-04-16, 22:07
Varför inte börja med att döda alla överviktiga och klena smygrasister? *flex*

De kör vi på då ryker varannan invååndrare med lite hull. *popcorn*

Bolio
2006-04-16, 22:17
Jag skojade också; du är inte tjock.

Bolio
2006-04-16, 22:17
De kör vi på då ryker varannan invååndrare med lite hull. *popcorn*

Ingen skulle bli så glad som jag. Mark theze werdz.