handdator

Visa fullständig version : Låret :S


Nobeliten
2006-04-16, 00:03
Tja, jag undrar hur man får låren att minskas ?
Jag slutade fotbollen för ungefär 8 månaders sen, efter det har bara låren och rumpan vuxit allt mer, nu har jag börjat gymma i ungefär 2 månader, och jag ser ingen förändring, frågan lyder nu såhär. Hur får jag dem att minska?

blekfet2
2006-04-16, 00:29
Tja, jag undrar hur man får låren att minskas ?
Jag slutade fotbollen för ungefär 8 månaders sen, efter det har bara låren och rumpan vuxit allt mer, nu har jag börjat gymma i ungefär 2 månader, och jag ser ingen förändring, frågan lyder nu såhär. Hur får jag dem att minska?



viktminskning.......

Nobeliten
2006-04-16, 00:35
viktminskning.......

Överkroppen är helt perfekt, det är bara låret, och det går väl inte dirket att pungt deffa, så jag undrar ifall det finns nån övning eller något, som skulle hjälpa till.

Cerberus
2006-04-16, 00:44
Överkroppen är helt perfekt, det är bara låret, och det går väl inte dirket att pungt deffa, så jag undrar ifall det finns nån övning eller något, som skulle hjälpa till.

Om du vill att låren ska bli mindre så kan du förslagsvis börja deffa bort underhudsfettet, alternativt ge upp benträning helt och hållet så bör de minska tycker jag.

gustavk
2006-04-16, 00:59
Överkroppen är helt perfekt, det är bara låret, och det går väl inte dirket att pungt deffa, så jag undrar ifall det finns nån övning eller något, som skulle hjälpa till.

Haha "pungt deffa" är nog aldrig att rekommendera. Punkt deffa går inte det heller. Att dina ben ökat efter du slutat fotbollen låter underligt, såvida du inte tränar dom hårt på gymmet eller blivit tjock när du slutat springa. Om du vill ha dem mindre så ta bort underhudsfettet och sluta träna dom, då blir dom små.. Om det nu var det du ville.

Nobeliten
2006-04-16, 01:02
Haha "pungt deffa" är nog aldrig att rekommendera. Punkt deffa går inte det heller. Att dina ben ökat efter du slutat fotbollen låter underligt, såvida du inte tränar dom hårt på gymmet eller blivit tjock när du slutat springa. Om du vill ha dem mindre så ta bort underhudsfettet och sluta träna dom, då blir dom små.. Om det nu var det du ville.

Ja, jag förstår precis, fast grejen är den att det känns som så fort jag går upp i vikt så är det runt låret och rumpan. Spinning eller något annat är de något att tro på?

Sverker
2006-04-16, 07:00
Det är inte svårare än att du lägger fettet där.
Det betyder bara att fettet försvinner från låren också ifall du skulle gå ned i vikt.


Våren är ju tillbaka och vilken vecka som helst är fotbollsplanen grön igen. Ny säsong och nya tuffa utmaningar på planen ?
Spelar ingen roll vad du gör, bara du gör något. Förslagsvis så börjar du träna målmedvetet på gymmet och formar ramen du fått.

soulsplinter
2006-04-17, 09:50
har samma problem, jättesvårt att få bort fettet lr vad det är på låren och rumpan, å d är där allting sätter sig. Har stora benmuskler också så det ser ju liksom "mera" ut =( men kanske om man cyklar lätt och några gånger i veckan så kanske lite benmuskler också förbränns med fettet, eller? =P

gustavk
2006-04-17, 10:14
Ja, jag förstår precis, fast grejen är den att det känns som så fort jag går upp i vikt så är det runt låret och rumpan. Spinning eller något annat är de något att tro på?


Spinning bygger upp dina benmuskler, så nej, om du kör enligt min teori :) Jag är själv nöjd med min benstorlek efter div fotboll- och hockey-träningar så jag går eller joggar lätt för att hålla min fettprocent och benstorlek nere. Vi har väl alla olika mål med träningen och är du intresserad av mindre ben så tycker jag, oavsett vad andra säger här på forumet, att du ska sluta belasta dem tungt och få ner fettprocenten så ska du se allt löser sig.

Annars kan nog en större överkropp kompensera mycket bra om du anser dig icke proportionsenlig, du har gott om tid att forma dig som du vill.

Malocc
2006-04-17, 10:24
Överkroppen är helt perfekt, det är bara låret, och det går väl inte dirket att pungt deffa, så jag undrar ifall det finns nån övning eller något, som skulle hjälpa till.

Utfall i Smith eller så kan du hålla i ett par hantlar.
Grym övning som tajtar till & formar benen & rumpan. :thumbup:

Fed up
2006-04-17, 10:45
Ja, jag förstår precis, fast grejen är den att det känns som så fort jag går upp i vikt så är det runt låret och rumpan. Spinning eller något annat är de något att tro på?

Så är det att vara tjej(det är du väl?). vårt fläsk sätter sig på rumpan och låren, killars typ på magen. Det är nyttigare att ha fläsket där vi har det, sägs det, men ja, inte alltid man vill ha det där för det. Jag är också nöjd med min överkropp fettmässigt, men inte med underkroppen. Träna benen hjälper ej för då lägger sig bara musklerna under fettet och gör att de ser större ut. Men man kan ju gärna träna dem ändå så de blir fastare och sen är det bara fettförbränning som hjälper för att minska dem.

pragmatist
2006-04-17, 10:56
Fett på underkroppen är betydligt segare att bli av med än fett på överkroppen. Jag har själv anlag för det och min erfarenhet är att jag måste deffa bort i princip allt på överkroppen innan det börjar märkas ordentligt på underkroppen.