Visa fullständig version : Vad för mat klarar ni inte att ha hemma?
Pellefant
2006-04-15, 19:49
Hej,
Vad för kost fixar ni inte att ha hemma utan att äta upp det för fort?
Jag kan inte ha detta hemma utan att äta upp det nästan bums:
Godis i alla de sorter
Start-flingor(även ett 750g paket äter jag upp på samma kväll tyvärr....så köper inte dessa socker-kaksmulor längre)
Fruktmusli(petar ut all frukt och äter... :em: )
Apelsinjuice
Pepsi max och Cola light. Men det är väl knappast ett problem. :D
Jag har karaktär som tur är :) Men det blir lätt att jag småäter såant som jag anser försumbart som typ om jordgubbar står framme osv.
King Grub
2006-04-15, 19:56
Jag har kontroll över mig själv.
Cerberus
2006-04-15, 20:04
godis, kakor, bullar och annat som inte hör hemma vid deff.
Köper inte hem nåt av detta, om det inte är ätardag ;)
RajtanTajtan
2006-04-15, 20:04
Pepsi max och Cola light. Men det är väl knappast ett problem. :D
Klart att det är, båda innehåller ju Acesulfam-K, vilket har visat ge cancer på råttor och jag har även för mig att det ger insulinpåslag, eller vad det nu heter *väntar på att Grub ska komma och reda ut begreppen*
King Grub
2006-04-15, 20:08
Klart att det är, båda innehåller ju Acesulfam-K, vilket har visat ge cancer på råttor och jag har även för mig att det ger insulinpåslag, eller vad det nu heter *väntar på att Grub ska komma och reda ut begreppen*
1. Det finns inga misstankar om att acesulfam-k skall vara cancerframkallande. Klastogent, däremot.
2. Lika stort insulinpåslag som motsvarande mängd glukos. Dock är acesulfam-k hundratals ggr sötare än socker, varför motsvarande mängd mindre används, och därmed blir också insulinfrisättningen så försumbar att den endast kan upptäckas i labb.
RajtanTajtan
2006-04-15, 20:10
Okej, men det klastogena är väl nog så illa?
Exemplet med light-läsken var mest tänkt som ett skämt. Jag klarar av att ha vad som helst hemma utan att käka upp det på stört. Och även om jag skulle suga i mig all light-läsk på en gång så vore det inte ett problem i den bemärkelsen som trådskaparen menade det...
King Grub
2006-04-15, 20:13
Okej, men det klastogena är väl nog så illa?
Jo, men om det gäller människa och i doser som man rimligtvis kan få i sig är okänt.
Det finns inga större humanstudier på den senaste generationens sötningsmedel, bara några snabba djurstudier för att få FDA-godkännande.
Allt onyttigt i stort sett. Det finns inga spärrar inom mig, så jag kan lätt äta t.ex. 4 liter glass på en gång utan att suget på glass minskar. Det enda som hjälper för mig är total avhållsamhet från allt det onyttiga.
Hemma kan jag ha allt liggande framme utan att ta något. När jag är borta och nåt står framme nallar jag oavbruten, vet inte varför faktiskt.
Allt det du sa i första posten...
Har jag det hemma, så måste jag äta det ;D
Därför tvingar jag mig till att inte ha någon skit hemma när jag deffar, så KAN jag inte äta det ;P
Köpte 2,5 kg lösgodis för några dagar sedan (tänkte ha det hemma tills när jag slutade deffa)... Det är slut nu :x
Sigurdsson
2006-04-15, 22:02
Precis som Max så går det bra när jag är hemma (väger och räknar på allt då) men när jag t.ex. är hos föräldrarna så kan jag inte behärska mig, då blir det kakor, bullar, nötter och massa fet mat.
har kontroll på allt utom gelégodis
Polarbrød Extreme er farlige saker!!
Det går bra om jeg har en uåpnet pakke på kjøkkenet, men hvis jeg først spiser ett, er det vanskelig å stoppe! *spy*
Gorgoroth
2006-04-16, 10:36
Jag tycker det är mycket lättare att motstå goda onyttigheter om man har rört på sig ordentligt samma dag.
internethjälten
2006-04-16, 11:07
oväntat svar :thumbup:
makrill i tomatsås på tub...äter direkt ur tub...likaså ohoj kolasås...creepy va?
Hej,
Vad för kost fixar ni inte att ha hemma utan att äta upp det för fort?
Jag kan inte ha detta hemma utan att äta upp det nästan bums:
Godis i alla de sorter
Start-flingor(även ett 750g paket äter jag upp på samma kväll tyvärr....så köper inte dessa socker-kaksmulor längre)
Fruktmusli(petar ut all frukt och äter... :em: )
Apelsinjuice
Kan och kan, men en påse smågodis är ju svårt att låta bli om man har en hemma. Men mer att det är svårt att låta bli att ta nåt överhuvudtaget, (varför man nu skulle det ;) )inte att det är svårt att motstå att kränga satan. Om jag hade haft massor med onyttigheter hemma så hade jag inte vatt rädd för att jag skulle sätta i mig allt.
Kvarg, tar slut direkt! :D
Pellefant
2006-04-17, 09:54
Någon liten svaghet måste du ha? ;) Tänk dig att hela bostaden är fylld med skålar med något som du verkligen tycker om som du inte kan motstå.....vad är det i skålarna? :devil:
Hemma kan jag ha allt liggande framme utan att ta något. När jag är borta och nåt står framme nallar jag oavbruten, vet inte varför faktiskt.
Sådär är jag också. tror det är nån typ av snålhet, typ "gratis är gott och om inte jag äter det äter ju nån annan det". Jag har lätt att låta bli saker (om jag inte bli akut sötsugen eller så) som jag har hemma och vet att ingen annan kommer äta, men om man har en skål godis gäller det att få så stor del av det som möjligt(...)m men om det är bara mitt kan jag tänka att jag ska äta det "sen" även om jag aldrig gör det. Tex när jag jobbar på dagis så kan jag inte sluta äta vanlig mat/mellanmål, bara för att det är gratis. Än värre när det står tårta i personalrummet. Hemskt, man vill ju inte vara så snål, men sant.
Nu har jag dock ett stort påskägg med dyra, handgjorda chokladpraliner som är gräsligt svåra att stå emot trots att de är bara mina...
sweetkarolina
2006-04-17, 11:59
frossar i mig vad som hellst.
har ingen självkontroll alls, allting med socker är slut på nolltid.
Varje gång jag gör tacopaj tänker jag att jag ska kunna ha den några dar iaf men jag äter det vid varje måltid tills det tar slut så det håller alltid en dag. Så jävla gott!
Russin eller glass brukar vara svårt att ha på lager.
äts upp omedelbart..alltid bristvara hemma hos mig ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.