handdator

Visa fullständig version : The ultimate fighter säsong 3


Elwyndaz
2006-04-15, 18:17
Nån som håller på att se säsong 3? har kommit ut 2 avsnitt hittils iallafall! :)

och ni som inte vet vad The ultimate fighter är (kort TUF) så är det en såpa där de har 16 deltagare tror jag, och de får bli 2 olika team, och sen tävlar teamen mot varandra, och varje vecka går en person från ena laget en mma-match mot en person i det andra laget.

grymt kul tvserie om man är intresserad av mma, dock så är den nästan lite för mycket såpa-aktig ibland, jag skulle gärna se lite mer av deras träning.

Men ni som inte har sett något avsnitt dra ner alla tre säsonger och börja se! tror även de som inte är så inne i mma kan tycka att det är skoj, är ju som sagt lite såpaaktigt!

(förlåt mig om topic har vart uppe tidigare)

Tigerkotten
2006-04-15, 18:30
Jag följer den :D

Blir kul och se när tito och shamrock kommer tjaffsa, vilket avsnitt det nu är :D Man har ju fått sett i UFC att det blir tjaffs iaf :)

Den där "irish temper" verkar lite arg på ortiz som inte valt honom :D

Skönt att Jesse åkte ut med, och han med skägget som e skumt hoppas jag åker snart med.

Elwyndaz
2006-04-15, 18:34
hehe javafan dendär irländaren grinar fan hela tiden om att tito kommer ångra det och bla bla.. och nån annan kis grinar om att tito bryr sig mer om den döva killen än honom. :laugh:

fast jag skulle nog hellre vara i titos team även fast han beter sig som ett kötthuve.
Vafan shamrock tog med sig en standup-kis och en bodybuilder?! vafan ska dom med det till? :D

Tigerkotten
2006-04-15, 18:40
En nutrionist var det shamrock tog med sig :) Tror jag iaf? Fast han var ju bodybuilder med.

Han är inte irländare heller, han kallas så pga hans tempramente

Ang döva snubben var löjligt med, om man stör sig på saker och ting kan man sluta vara en snorunge och ta upp problemet isåfall istället :)

Tito har ju inte varit någo kötthuve eller så :D Han är min favorit MMA fighter ;)

UFC 59 inatt btw!

Elwyndaz
2006-04-15, 18:49
INTE ett kötthuvve? :P om man håller på att löjla sig såsom han har gjort under diverse galor så tror "vanligt" folk att alla som håller på med mma är så, så jag tror att han ger mma ett dåligt rykte det är därför jag inte tycker om han.

jo en nutrionist, men killen gav dom ett tips som jag hörde "ät mycket protein tex ägg och stek" då svarade en kille, vafan om jag ska hålla mig i min viktklass kan jag ju fan inte äta stek! hehe, tror dom hade haft lite mer nytta av någon grappler-tränare.

YAY måste see! måste leta fightcardet nu.
hittade det!
Andrei Arlovski Vs. Tim Sylvia
Tito Ortiz Vs. Forrest Griffin
Nick Diaz Vs. Sean Sherk
Jeff Monson Vs. Marcio Cruz
David Terrell Vs. Scott Smith
Karo Parisyan Vs. Nick Thompson
Jason Lambert Vs. Terry Martin
Thiago Alves Vs. Derrick Noble
Evan Tanner Vs. Justin Levens

haha känner inte igen många namn, max 7 styckna typ. men det blir kul att se forreste griffin spöa tito iallafall, och arlovski. den håriga farliga killen! vad äre för vikt på killen? han har väl bältet nu tror jag?

Kwon
2006-04-15, 19:06
http://i31.photobucket.com/albums/c374/frodoBading/i.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a360/ferox-13/seagal.jpg

Tigerkotten
2006-04-15, 19:10
Andrei Arlovski Vs. Tim Sylvia
Tito Ortiz Vs. Forrest Griffin
Nick Diaz Vs. Sean Sherk
Jeff Monson Vs. Marcio Cruz
David Terrell Vs. Scott Smith
Karo Parisyan Vs. Nick Thompson
Jason Lambert Vs. Terry Martin
Thiago Alves Vs. Derrick Noble
Evan Tanner Vs. Justin Levens

haha känner inte igen många namn, max 7 styckna typ. men det blir kul att se forreste griffin spöa tito iallafall, och arlovski. den håriga farliga killen! vad äre för vikt på killen? han har väl bältet nu tror jag?

Arlovski har tungvikts bältet ja :)

Mjo kan 8 namn av dom där, får se vad terrell kan göra också.
Jag förstår däremot inte hur folk kan säga att Forrest har ett så bra ko slag, vem har han knockat lixom? Och visst tito har blivit "rocked" men enda han blivit knockad av är Chuck Liddell o då fick han poke i eye tidigare.

Spana in på www.sherdog.com för se lite weighins och så :)

Och kwon sluta upp med dina störd bilder nu :D
Men visst tito har ett stort huvud, men trodde inte du menade så när du sa kötthuve :)

Elwyndaz
2006-04-15, 19:28
menade inte så när jag sa kötthuve! :D
menade att jag tycker han är mindre smart!

och på andra bilden ser han ut att kunna sin aikido!! ;)

Kwon
2006-04-15, 19:30
Tito sure looks like a meathead... :D

Tigerkotten
2006-04-15, 19:32
menade inte så när jag sa kötthuve! :D
menade att jag tycker han är mindre smart!

och på andra bilden ser han ut att kunna sin aikido!! ;)


På vilket sätt är han mindre smart? :) Han är ju en person som vågat stå emot Dana White :) Tito gör ju väldigt bra ifrån sig genom att ha den attityden han har, för folk vill se han osv :)

Elwyndaz
2006-04-15, 19:43
Men hallå?! kampsportshysterin överallt, lagförslaget i sverige som vill förbjuda EVT k1 mm.

då hjälper det inte när kötthuvven som han ska hålla på att löjla sig som nån barnrumpa. Fast iofs vet jag nog att han inte är så påriktigt, utan bara showar, tycker endå att det är dumt!

TITO ÄR ETT KÖTTHUVVE! :D

Kwon
2006-04-15, 19:45
Elwyndaz, it's an act, it's a show, it's all about the Benjamins (money).

Everyone sitting around loving eachother = No audience = No Show.

It's business.

Kwon
2006-04-15, 19:55
Lite mera Tito Ortiz

http://i80.photobucket.com/albums/j171/goose_mfp/TITO.jpg

Tigerkotten
2006-04-15, 19:56
Men hallå?! kampsportshysterin överallt, lagförslaget i sverige som vill förbjuda EVT k1 mm.

då hjälper det inte när kötthuvven som han ska hålla på att löjla sig som nån barnrumpa. Fast iofs vet jag nog att han inte är så påriktigt, utan bara showar, tycker endå att det är dumt!

TITO ÄR ETT KÖTTHUVVE! :D

Han är en av dom som har gjort mest för att sporten ska spridas. Just genom att han gör en sådan hype inför events.

Java_Java
2006-04-15, 20:02
"irish temper" ? menar du Ed "Short fuse" Herman ?

Tigerkotten
2006-04-15, 20:02
"irish temper" ? menar du Ed "Short fuse" Herman ?

aaa

Elwyndaz
2006-04-15, 20:29
"irish temper" ? menar du Ed "Short fuse" Herman ?

killen som grinar om tito ortiz hela tiden! :D


Och jo iofs, de dumma jänkarna kan ju inte gilla mma på annat sätt än brutalitet och show kanske... men om någon svensk gjorde något liknande på tex EVT tror ni inte det skulle stå LITEGRANNA om det i aftonbladet? "galna killar på mördargala i brutal misshandel" om nån typ hade knuffat den andra..

men jag gillar endå inte tito..kötthuvve i say! :cool:
Matt hughes däremot, oj så han är cool!

Tigerkotten
2006-04-15, 20:31
killen som grinar om tito ortiz hela tiden! :D


Och jo iofs, de dumma jänkarna kan ju inte gilla mma på annat sätt än brutalitet och show kanske... men om någon svensk gjorde något liknande på tex EVT tror ni inte det skulle stå LITEGRANNA om det i aftonbladet? "galna killar på mördargala i brutal misshandel" om nån typ hade knuffat den andra..

men jag gillar endå inte tito..kötthuvve i say! :cool:
Matt hughes däremot, oj så han är cool!

Matt Hughes är cool visst, men han gör inte så mycket väsen av sig :) Blir lite mindre intressant helt enkelt då :)

Elwyndaz
2006-04-15, 20:35
BAH! kan de bli mer intressant när man ser hur matt plockar upp killen och springer med honom genom hela octagonen och slammar ner honom i sin hörna!! och han har grymma underarmar också :cool:

Tigerkotten
2006-04-15, 20:37
BAH! kan de bli mer intressant när man ser hur matt plockar upp killen och springer med honom genom hela octagonen och slammar ner honom i sin hörna!! och han har grymma underarmar också :cool:

Nu pratar du om matcher :) Och trigg matchen ;)

Elwyndaz
2006-04-15, 20:39
huh?! vad annars? :D om showen utanför galorna eller whaat?

Kwon
2006-04-15, 20:44
Det är trevligt och känns mkt bra att Kolo fört samman Kotten och Elwyndaz på detta vis... :)

Feel the love! :thumbup:

Elwyndaz
2006-04-15, 20:46
Näää! för jag hatar kotten för han/hon delar inte mina åsikter om att tito är ett KÖTTHUVVE! :D

jag tysse mysse mer om dig för du fixade fram saku-smisk *kissass*

Tigerkotten
2006-04-15, 20:56
huh?! vad annars? :D om showen utanför galorna eller whaat?

Jag pratade om imagen och hur dom hypar en match :) På sådant sätt är Tito så mycket bättre än Hughes.



Jag älskar er alla eftersom ni diggar MMA. Give me some love sugar!

Elwyndaz
2006-04-15, 21:04
fast jag ljuger, man kan ju inte hata någon som gillar MMA :)

synd bara att det inte är så många som styrketränar som gillar mma, ja jag vet att det finns kampsportsforum och där satt jag förut när jag tränade kampsport!

förresten har ni tränat/tränar någon kampsport? :)

Tigerkotten
2006-04-15, 21:12
prövat på TKD lite.

Funtar på börja på Krav Maga till hösten, men jag skulle vilja puckla på lite också så vi får se vad det blir.

Funtade på detta med

http://www.realfight.se/index.htm (sambo)

Då det är rätt nära där jag bor isåfall med.

Skulle ju kanske gå kunna träna 2st olika med om dagarna passar in med varandra.

Elwyndaz
2006-04-15, 21:36
tycker du ska satsa på Sambo! riktigt coolt. Krav maga är ju mera hardcore-självförsvar, verkar inte så kul tycker jag..

Tigerkotten
2006-04-15, 21:46
tycker du ska satsa på Sambo! riktigt coolt. Krav maga är ju mera hardcore-självförsvar, verkar inte så kul tycker jag..

Jo men jag tänkte om man slutar med kampsport som Sambo, att man tappar extremt mycket. Medans Krav Maga saker kanske sätter sig i ryggmärgen och man inte behöver vara lika smidig och allt sådant.

Gäller neutralisera personen man möter om det blir bråk så fort som möjligt :)