handdator

Visa fullständig version : VARNING: Creatine Serum


eiselt
2002-11-11, 18:11
Degussa BioActives Prosecutes Suit To End False Creatine Claims

On August 1, 2002, the United States District Court for the Central District of California entered an Order requiring prompt action in a suit filed by a U.S. subsidiary of Degussa BioActives on February 15, 2002 against Muscle Marketing USA, Inc. This suit asks the U.S. court to force Muscle Marketing to stop making, and to correct, false claims about powdered creatine, a nutritional supplement that enhances exercise performance. Degussa BioActives US Sales, Inc. is a 100% subsidiary of Degussa BioActives, based in Champaign, Illinois. Muscle Marketing, based in Bell, California, sells liquid creatine, which it calls creatine serum.

As the market leader for powdered creatine, under the CreapureTM brand, Degussa BioActives will not accept any company making what we believe to be scientifically false claims about creatine in either powder or liquid forms. State of the art analytical methods prove that the Muscle Marketing USA Creatine Serum products contain only very small amounts of creatine, and in fact contain more of an undesirable degradation product, creatinine.

The suit outlines what are believed to be five false, deceptive and misleading claims made by Muscle Marketing in its advertising and online materials and requests a permanent injunction and damages.

Degussa BioActives is also asking the court to require Muscle Marketing to publish advertisements to correct the deceptive statements. The claims and statements made by Muscle Marketing regarding the relative safety and effectiveness of creatine powder and creatine serum are believed to be materially false and misleading.

Consumer Class Action
In a separate class action, filed on August 9, 2002 Muscle Marketing USA is charged with deception of the consuming public by making false and unsupported claims regarding such products which are in fact contradicted by three types of studies demonstrating the falsity of such claims. The action is brought on behalf of consumers who purchased Muscle Marketing USA’s Creatine Serum Products.

According to this independently brought Complaint, published research demonstrates that the accused Creatine Serum Products marketed by Muscle Marketing USA do not result in any increase of blood levels of creatine after ingestion and "have no beneficial effect on muscle growth or athletic performance".

The Class Action Complaint demands that Muscle Marketing USA be permanently enjoined from selling their Creatine Serum Products by means of fraudulent, false, deceptive, and misleading means, and demands restitution of all monies received by Muscle Marketing USA as a result of sales of such products.

The charges brought against Muscle Marketing USA in the independent class action complaint are similar to those earlier brought by Degussa BioActives and provide additional support for those claims.

==============================================

mikki
2002-11-11, 21:57
Inte faan gick jag på den - inte ens för två år sedan, då denna produkt lanserades under fitness expot.
Jag säger det om&om igen (in&ut...) att bäst effekt fås av hederligt kreatinmonohydrat och/eller en blandning med kreatinpyruvat. Jag rekommenderar följande Explode, Simplex creatine, Creapyr, Enervate, Creatine Fuel, Optimums, Skip, Dahlads, dessa produkter har jag bra erfarenheter av.

Jag är sponsrad av alla!!
Dvs Jag sponsrar dessa företag
:muscle:

Johan.S
2002-11-12, 23:01
Va trevligt med nån som rekomderar Dalblads för en gångs skull. Tycker de flesta här inne oftast hackar på dom.

EiseltUK
2002-11-26, 22:32
De flesta kreatinpulver är helt ok. Det som skiljer den kan vara 0.3-0.8 % i renhet. Inte så stor skillnad rent effektmässigt. Den lilla delen som inte är kreatin i billigt kreatin (vanligen från Kina) är kreatinin, dihydrotriazin och dicyanamid som är tecken på att man inte renar kreatinet tillräckligt. Vår tillverkare av Explode använder en patenterard framställningsmetod som tar bort dessa ämnen till superlåga nivåer. Själv skulle jag betala lite extra för att slippa kemikalieresterna, men det är ju en budgetfråga. Man vet inte exakt vilka biverkningar kemikalieresterna har, men med tanke på att cyanamid används vid tillverkningen som kan man ju anta att de inte är speciellt nyttiga.

Mvh
Henrik

kallakillen
2002-11-27, 09:25
"cyanamid används vid tillverkningen" hmm det låter jävligt nyttigt och miljövänligt...........

/KK

Bamse
2003-06-20, 20:51
Vad är cyanamid?

Sverker
2003-06-21, 06:51
Jag behöver en Whiteboard för att rita upp den.

Uppenbarligen är cyanamid en råvara när man tillverkar kreatin.
Cyanider används ofta som råvara i olika synteser och SKALL INTE förvecklas med vätecyanid eller kaliumcyanid i detta sammanhang.

En snabb sökning mec cyanamid + LD50 gav följande sida.
http://216.239.37.100/search?q=cache:PEHGnMcgHUsJ:www.nordiskalkali.se/produkter/varuinfoblad/bladex.pdf+cyanamid+LD50&hl=sv&lr=lang_sv&ie=UTF-8

Vad säger sidan ? Att cyanamid inte är direkt dödligt för man tål rätt höga doser men att den sänker kroppens aktivitet vid förgiftning dvs man blir slö och får lägre puls och andning.

Är nog bäst att man köper ett kreatin man litar på.

EiseltUK
2003-06-21, 13:58
Det restämne som bildas blir dicyandiamid som kan ha andra effekter.

/ Henrik