handdator

Visa fullständig version : Vilken sida har du mest kontakt med.


GURKAN
2006-04-15, 08:10
Då jag telexempel tränar armarna. Låt säga att jag kör bicepscurl. Så har jag en jävligt fin kontakt med den vänstra armens biceps. Då jag spänner den dagen efter passet. Jag känner muskeln från helt sträckt till fullt kontraherad.

Man har den däringa sjöna känslan att man riktigt drarihop biccen. Men när det jäller höger arm så har jag långt ifrån denna kontakt med muskeln.

Då får jag koncentrera mig för att känna att det drar i muskeln. Det är lika dant hur träningen känns i muskeln. Högern känns betydligt mindre tränad än vänstern. Trotts att båda har fått samma antal övningar reps.

Då jag är högerhänt så tycker man att det skulle vara lättare att ha en fin kontakt med höger arms muskler. Högern är också mycket starkare trotts att den är mindre.

Men resterande av kroppen känns lika på båda sidor.

Är det någon kroppshalva som ni har dålik kontakt med?


Vänster arm 47,5 höger 47 cm

Otto GROV
2006-04-15, 08:19
får samma kontakt i båda sidor ingen skillnad alls,,,,
Dock är höger lats lite större än vänster,, Vänster bicce är lite större än höger bicce,,höger lår lite större än vänster...
Men de här absolut inga stora skillnader å inget man ser om man inte kollar mycket noga..så ja bryr mig inte de minsta.
Visst ä de enorma skillnader kanske man ska försöka rätta till de,,, annars tror ja kroppen gör de själv

pumpare
2006-04-15, 19:18
Jag känner lite så där också, men inte att ena kroppssidan skulle vara lättare kontaktbar än den andra. Exempelvis känns det lättare att spänna höger lats än den vänstra, men om jag bestämmer mig för att spänna låren så får jag omedelbar kontakt med det vänstra medan det högra är lite segt av sig. En annan lustig grej är att jag typ kan föra vänster skulderblad uppåt utan att röra kroppen i övrigt, något jag inte kan med det högra... *screwy*