handdator

Visa fullständig version : Då vet man hur det känns...


Fatalist
2006-04-15, 03:24
...när någon drar kniv och hugger mot en. Fyfan vilka jävla skabb det finns alltså, mitt inne i city. Fördommar späs på friskt (ja han bröt nåt jävulskt, ja han såg något jävulskt utländsk ut).

Jag är inte det minsta främlingsfientlig men jag förstår nästan att folk som utsätts för sånt här ofta lätt får väldigt radikala åsikter...

Fruktansvärt synd. Men han ska ut, och det är fort.

mangemani
2006-04-15, 03:27
synd att det ska vara så,men men,säger bara välkommen till planeten jorden och dagens samhälle :thumbup:

Fatalist
2006-04-15, 03:32
Så fram med allt obehag, ni som vill lätta på hjärtat :D

Gabber
2006-04-15, 03:33
Tur då att inget hände, men jag är inte förvånad att det hände. Kolla på klockan och vart du var. Nästan konsitgt om det inte händer.

Varje gång vi har varit ute så har det blivit något tjafs, kanske för att jag är invandrare också.

Det är visst kul för invandrare att hacka ner på folk som har det bättre än dem själva, eller om man går med en snyggare tjej osv. Thats life, dessa patetiska kukskallar finns överallt. Nu är jag farsa och gammal gubber så jag är inte ute längre men mina singelpolare är ju det. Man kan göra en film från deras historier.

Det finns de som går på dig bara för att testa dig, visa upp sig eller för att skämma ut dig. Sånna ska du hålla dig undan i från eller slå ner direkt.

Gabber
2006-04-15, 03:36
Sverige är sedan länge förlorad enligt mig. Det är inte längre tryggt och fint som det var förut. Nu är det nåogt helt annat.

Vems fel är detta?

Bronkitkorv
2006-04-15, 06:32
Just därför jag ger fan i att gå ut på nätterna, men så bor jag inte stockholms helvetet där alla fåntrattar samlas. Det är så dött på kvällarna i min stad. Skönt är det..

gothen
2006-04-15, 08:21
Många av mina vänner har slutat att röra sig ute på kvällarna, trist att erkänna att "vi" har tappat mark åt "dom" *grr27*

Jorgen
2006-04-15, 08:25
Många av mina vänner har slutat att röra sig ute på kvällarna, trist att erkänna att "vi" har tappat mark åt "dom" *grr27*
Tappat mark? Vi vs Dom? Är det en kamp mellan vi och dom? Vem är vi? Vem är dom?

Pudzianovski
2006-04-15, 08:28
Tappat mark? Vi vs Dom? Är det en kamp mellan vi och dom? Vem är vi? Vem är dom?

"Antar" att han menar invandrare och svenskar. :thumbup:

Fatalist: Vad hände då?

Nina L
2006-04-15, 08:31
Tappat mark? Vi vs Dom? Är det en kamp mellan vi och dom? Vem är vi? Vem är dom?Jag hoppas att han menar kriminella vs icke kriminella.

//en som också stannar inne.

mystic[-_-]
2006-04-15, 08:38
Lär ha varit något knivbråk här i stan igår natt. Torkat blod på trottaren och lite spår åt ena hållet samt en liten polisavspärrning. De höll på att ta bort när jag gick förbi iaf

Bronkitkorv
2006-04-15, 08:48
I vintras runt jul så var det två knivmisshandlar och ett järnrörs misshandel på två veckor här. Ett mord också.. Ändå är det en liten byhåla liksom..

gothen
2006-04-15, 08:53
Tappat mark? Vi vs Dom? Är det en kamp mellan vi och dom? Vem är vi? Vem är dom?

Vi är dom som inte bråkar och dom är dom som bråkar. Att vi har tappat mark är väll ganska så uppenbart? Om en person inte vågar gå ut och accepterar detta på grund av att massa med kriminella härjar i de område som personen tänkt gå ut i kan man väll säga att vi tappat den marken? Personen kunde ju gå där förrut men inte längre och polisen gör ingenting åt det så då anser jag att man tappat marken.
Kul att du tar för givet att man menar invadrare om man talar om vi och dom, speciellt då kriminalitet var med i bilden

Herkulez
2006-04-15, 08:54
nja nu var det ju inte jörgen som skrev att han antog att du menar invandrare.

gothen
2006-04-15, 08:58
nja nu var det ju inte jörgen som skrev att han antog att du menar invandrare.

Så sant, lite trött nu innan morgonpromenaden... Ber om ursäkt

internethjälten
2006-04-15, 08:58
knivbråk är vardag, därför man kompencerar med tyngre saker -simple as that.

Ryska_raketen
2006-04-15, 09:01
knivbråk är vardag, därför man kompencerar med tyngre saker -simple as that.

:bow:

Slartibartfast
2006-04-15, 09:08
Aaah. Skönt att bo i Finland.

Här har vi tre invandrare.

Alla finnar har kniv dock. :MrT:

internethjälten
2006-04-15, 09:12
Aaah. Skönt att bo i Finland.

Här har vi tre invandrare.

Alla finnar har kniv dock. :MrT:

Hehehe, gillar sista raden där :hbang:

Herkulez
2006-04-15, 09:37
Aaah. Skönt att bo i Finland.

Här har vi tre invandrare.

Alla finnar har kniv dock. :MrT:
:laugh: invandrarna i finland känner sig som svenskarna i rosengård typ

Fatalist
2006-04-15, 12:46
"Antar" att han menar invandrare och svenskar. :thumbup:

Fatalist: Vad hände då?

Han högg mot mig, jag hoppade bakåt och skrek "Ta det lugnt för helvete!", mina polare som stod någon meter bort såg inte kniven och någon gick emot honom medan jag försökte få alla därifrån, polaren kom dock tillbaka helskinnad några sekunder senare...

Fjanten skrek non-stop på någon slags rinkebysvenska, fattade ingenting. Tror fan han var ner-AAS'ad. Ni vet sånna där som tar steroider bara för att bli aggressiva.

Bl a skulle han ringa "brushan". NEJ, det är INTE ett skämt! :thumbup:

Ytterligare ett fall för medborgargarde! Även om jag snackade med en konstapel 5 minuter efter händelsen, på platsen det hände (!!!) kommer det givetvis inte leda någon vart.

Och den här typen av människor vill vi inte ha på gatan (knivisar).

keffat_liv
2006-04-15, 12:49
Han högg mot mig, jag hoppade bakåt och skrek "Ta det lugnt för helvete!", mina polare som stod någon meter bort såg inte kniven och någon gick emot honom medan jag försökte få alla därifrån, polaren kom dock tillbaka helskinnad några sekunder senare...

Fjanten skrek non-stop på någon slags rinkebysvenska, fattade ingenting. Tror fan han var ner-AAS'ad. Ni vet sånna där som tar steroider bara för att bli aggressiva.

Bl a skulle han ringa "brushan". NEJ, det är INTE ett skämt! :thumbup:

Ytterligare ett fall för medborgargarde! Även om jag snackade med en konstapel 5 minuter efter händelsen, på platsen det hände (!!!) kommer det givetvis inte leda någon vart.

Och den här typen av människor vill vi inte ha på gatan (knivisar).

slog ni inte ner honom då? jag hade misshandlat sönder honom

fat_joe
2006-04-15, 12:59
slog ni inte ner honom då? jag hade misshandlat sönder honom


LOL :D

Math
2006-04-15, 13:03
Bråk här med inatt..

Synd att vissa har så lätt att bli provoserade (stavning?)..

dynamo
2006-04-15, 13:10
slog ni inte ner honom då? jag hade misshandlat sönder honom

Hade nog känts skönt. Fast då kommer väl hans brushur och ska ha vendetta senare. Vill ju inte gärna ha såna påföljder heller, att det eskalerar tills det gått väldigt illa för någon/några.

Looney
2006-04-15, 13:20
Anar lite fördolda fördomar här. Jag är själv invandrare och har aldrig gjort något kriminellt i mitt liv, så att dra alla över en kam är bara dumt och visar på okunskap (säger inte att någon här gjort det).

Men invandrare begår ofta brott och jag kan förstå varför man har fördomar, men vad förväntar ni er när man buntar ihop alla invandrare i ett område som tex rinkeby.

varför tror ni invandrare lämnar sin familj och kommer till sverige? finns olika anledningar vissa har varit förtryckta vissa har haft det fattigt och kommer därmed till sverige för hopp om ett bättre liv.

Men invandrare som haft ett svårt liv kommer hit och hamnar bland andra invandrare som också haft ett svårt liv.

Dem som haft ett dåligt liv brukar ha mycket ilska och när man buntar ihop dem med andra som har mycket ilska blir det såhär: arg + arg = ännu argare.

och om en invandrare hamnar bland svenskar som har fördomar mot honom blir det såhär: arg + fördomar = ännu argare.

Men om en invandrare kommer till sverige och hamnar med människor som inte är arga och inte är fördomsfulla så har den invandraren större chans att inte bli kriminell. Dåligt förklarat men hoppas ni förstår vad jag menar.

Slutsatsen är att om man visar människor kärlek och värme så blir samhället bättre.

Kwon
2006-04-15, 13:26
Looney, det där har jag alltid sagt.

Om de kan placera folket lite bättre så motverkas deppighet och ilska.

Om alla var glada och nöjda, mindre brott och bråk.

Man vill ha gosisar , inte surisar.

Samlar man ihop flera som är deppiga på samma ställe så blir det ofta en ond spiral ner mot mörkret.

Folk som haft det sunkigt behöver pepp och motivation.

Om man placerar en invandrarfamilj bland mer toleranta svenskar utan fördomar och hat/illvilja så tror jag nog den familjen mår bättre och ungarna med.

Ingen dålig miljö heller utan de känner att de hör till kvarteret och samhället.

Utanförskap = deppisar = taggarna utåt = bråk. De är ofta i defence-mode.

Looney
2006-04-15, 13:33
Looney, det där har jag alltid sagt.

Om de kan placera folket lite bättre så motverkas deppighet och ilska.

Om alla var glada och nöjda, mindre brott och bråk.

Man vill ha gosisar , inte surisar.

Samlar man ihop flera som är deppiga på samma ställe så blir det ofta en ond spiral ner mot mörkret.

Folk som haft det sunkigt behöver pepp och motivation.

Om man placerar en invandrarfamilj bland mer toleranta svenskar utan fördomar och hat/illvilja så tror jag nog den familjen mår bättre och ungarna med.

Ingen dålig miljö heller utan de känner att de hör till kvarteret och samhället.

Utanförskap = deppisar = taggarna utåt = bråk. De är ofta i defence-mode.


*yourock*

Tigerkotten
2006-04-15, 13:55
Han högg mot mig, jag hoppade bakåt och skrek "Ta det lugnt för helvete!", mina polare som stod någon meter bort såg inte kniven och någon gick emot honom medan jag försökte få alla därifrån, polaren kom dock tillbaka helskinnad några sekunder senare...

Fjanten skrek non-stop på någon slags rinkebysvenska, fattade ingenting. Tror fan han var ner-AAS'ad. Ni vet sånna där som tar steroider bara för att bli aggressiva.

Bl a skulle han ringa "brushan". NEJ, det är INTE ett skämt! :thumbup:

Ytterligare ett fall för medborgargarde! Även om jag snackade med en konstapel 5 minuter efter händelsen, på platsen det hände (!!!) kommer det givetvis inte leda någon vart.

Och den här typen av människor vill vi inte ha på gatan (knivisar).

Hur började allt då? Du verkar ju ha en dryg attityd ibland så :)
Ringde du polisen sedan med?

Rotmosblues
2006-04-15, 14:28
Jag bor i en liten kommun (ca 18 000 invånare) och har aldrig hamnat i bråk eller liknande med invandrare. Det finns ingen riktigt sån aggresiv attityd där. Tycker det är otroligt fel att alla placeras så tätt inpå varandra.

Fatalist
2006-06-10, 16:06
slog ni inte ner honom då? jag hade misshandlat sönder honom

Om man slåss med någon som dragit kniv för ingenting är man fruktansvärt dum i huvudet.

hum
2006-06-10, 16:11
äsch jag träffade en kille från somalia som hade gått vilse inatt, hjälpte honom hem och blev varken rånad eller något annat :confused:

edit; inte hem till somalia dock :D

Kwon
2006-06-10, 16:13
äsch jag träffade en kille från somalia som hade gått vilse inatt, hjälpte honom hem och blev varken rånad eller något annat :confused:

edit; inte hem till somalia dock :D

LOL hum! Den va rolig!

Finns ju guldkorn och surisar i alla kulturer/från alla möjliga platser i världen.

Du träffade på en gosing på somalien helt enkelt.

Ryska_raketen
2006-06-10, 16:15
äsch jag träffade en kille från somalia som hade gått vilse inatt, hjälpte honom hem och blev varken rånad eller något annat :confused:

edit; inte hem till somalia dock :D


hur lukta han? :confused:

Grisen
2006-06-10, 16:21
Han högg mot mig, jag hoppade bakåt och skrek "Ta det lugnt för helvete!", mina polare som stod någon meter bort såg inte kniven och någon gick emot honom medan jag försökte få alla därifrån, polaren kom dock tillbaka helskinnad några sekunder senare...

Vad hände innan han högg?

hum
2006-06-10, 16:21
hur lukta han? :confused:

inte så farligt faktiskt, positiv överaskning :hbang:

nämen har var schysst, tog mitt nummer och imorse (öhhmm 14.30) hhade jag 4 missade samtal :thumbup:

Kwon
2006-06-10, 16:23
inte så farligt faktiskt, positiv överaskning :hbang:

nämen har var schysst, tog mitt nummer och imorse (öhhmm 14.30) hhade jag 4 missade samtal :thumbup:

Jäkligt bra av dig mannen, det är så man fixar en vän för livet!

A true lifesaver bro! A friend in need is a friend indeed! :thumbup:

Bolio
2006-06-10, 16:29
A friend in need is a friend indeed! :thumbup:

A friend with weed, is a friend indeed. :em:

myggan
2006-06-11, 02:59
jäkligt tråkigt.. kompisen på msn förut:


han: fan jag blev misshandlad i går

jag: vafan hände

han: 20st turkar överfall busskuren när vi väntade på bussen, och skulle råna alla som va där, men jag vägra ge dom mina grejer å då började 5 st sparka och slå mig. men jag gav dom inga prylar och lyckades komma undan, så d blev inte så jävla farligt, har lite blå öga ,svullen näsa, och lite sår i ansiktet.

jag: vart var du

han: d va i backa typ 22:30



blir så sur när man hör sånt här :(
så fruktansvärt tråkigt..

Tigerkotten
2006-06-11, 03:01
Om man slåss med någon som dragit kniv för ingenting är man fruktansvärt dum i huvudet.

faen bumpa dina trådar när dom är aktuella istället :)

Myggan, jo avskyr sådana gäng. Själv råkat ut för sådana idioter.

Bolio
2006-06-11, 03:02
Jag avskyr myggans kompis mer. :)

aliquis
2006-06-11, 03:17
synd att det ska vara så,men men,säger bara välkommen till planeten jorden och dagens samhälle :thumbup:Inte för att vara sådan men då ämnet har varit aktuellt:

"... dagens mångkulturella samhälle ..." ;)

aliquis
2006-06-11, 03:18
Sverige är sedan länge förlorad enligt mig. Det är inte längre tryggt och fint som det var förut. Nu är det nåogt helt annat.

Vems fel är detta?För få vapen åt snuten? :D

aliquis
2006-06-11, 03:19
Tappat mark? Vi vs Dom? Är det en kamp mellan vi och dom? Vem är vi? Vem är dom?Ja? Ja, det är väl så han upplever det. En del kanske tycker det. ...

Tigerkotten
2006-06-11, 03:29
Jag avskyr myggans kompis mer. :)

Ey len, du fick ingen mobil o pengar va? :)

Nina L
2006-06-11, 05:15
Anar lite fördolda fördomar här. Jag är själv invandrare och har aldrig gjort något kriminellt i mitt liv, så att dra alla över en kam är bara dumt och visar på okunskap (säger inte att någon här gjort det).

Men invandrare begår ofta brott och jag kan förstå varför man har fördomar, men vad förväntar ni er när man buntar ihop alla invandrare i ett område som tex rinkeby.

varför tror ni invandrare lämnar sin familj och kommer till sverige? finns olika anledningar vissa har varit förtryckta vissa har haft det fattigt och kommer därmed till sverige för hopp om ett bättre liv.

Men invandrare som haft ett svårt liv kommer hit och hamnar bland andra invandrare som också haft ett svårt liv.

Dem som haft ett dåligt liv brukar ha mycket ilska och när man buntar ihop dem med andra som har mycket ilska blir det såhär: arg + arg = ännu argare.

och om en invandrare hamnar bland svenskar som har fördomar mot honom blir det såhär: arg + fördomar = ännu argare.

Men om en invandrare kommer till sverige och hamnar med människor som inte är arga och inte är fördomsfulla så har den invandraren större chans att inte bli kriminell. Dåligt förklarat men hoppas ni förstår vad jag menar.

Slutsatsen är att om man visar människor kärlek och värme så blir samhället bättre.Nej, det var inte dåligt förklarat. Tvärtom var det väldigt bra förklarat, och pedagogiskt som tusan. Guldstjärna i kanten till dig.

Bolio
2006-06-11, 12:30
Ey len, du fick ingen mobil o pengar va? :)

Ey len, sluta få spö av vakter. :)

Tigerkotten
2006-06-11, 12:32
Ey len, sluta få spö av vakter. :)

Fick inte spö!:insane:

Bolio
2006-06-11, 12:36
Fick inte spö!:insane:

;)

Sluta bråka då, huligan. *innocent*

Sniggel
2006-06-11, 12:58
Anar lite fördolda fördomar här. Jag är själv invandrare och har aldrig gjort något kriminellt i mitt liv, så att dra alla över en kam är bara dumt och visar på okunskap (säger inte att någon här gjort det).

Men invandrare begår ofta brott och jag kan förstå varför man har fördomar, men vad förväntar ni er när man buntar ihop alla invandrare i ett område som tex rinkeby.

varför tror ni invandrare lämnar sin familj och kommer till sverige? finns olika anledningar vissa har varit förtryckta vissa har haft det fattigt och kommer därmed till sverige för hopp om ett bättre liv.

Men invandrare som haft ett svårt liv kommer hit och hamnar bland andra invandrare som också haft ett svårt liv.

Dem som haft ett dåligt liv brukar ha mycket ilska och när man buntar ihop dem med andra som har mycket ilska blir det såhär: arg + arg = ännu argare.

och om en invandrare hamnar bland svenskar som har fördomar mot honom blir det såhär: arg + fördomar = ännu argare.

Men om en invandrare kommer till sverige och hamnar med människor som inte är arga och inte är fördomsfulla så har den invandraren större chans att inte bli kriminell. Dåligt förklarat men hoppas ni förstår vad jag menar.

Slutsatsen är att om man visar människor kärlek och värme så blir samhället bättre.

Fan vad bra inlägg.
Det skulle mina fördomsfulla familj läst som inte orkar tänka till lite.

Fatalist
2006-06-11, 13:05
Anar lite fördolda fördomar här. Jag är själv invandrare och har aldrig gjort något kriminellt i mitt liv, så att dra alla över en kam är bara dumt och visar på okunskap (säger inte att någon här gjort det).

Men invandrare begår ofta brott och jag kan förstå varför man har fördomar, men vad förväntar ni er när man buntar ihop alla invandrare i ett område som tex rinkeby.

varför tror ni invandrare lämnar sin familj och kommer till sverige? finns olika anledningar vissa har varit förtryckta vissa har haft det fattigt och kommer därmed till sverige för hopp om ett bättre liv.

Men invandrare som haft ett svårt liv kommer hit och hamnar bland andra invandrare som också haft ett svårt liv.

Dem som haft ett dåligt liv brukar ha mycket ilska och när man buntar ihop dem med andra som har mycket ilska blir det såhär: arg + arg = ännu argare.

och om en invandrare hamnar bland svenskar som har fördomar mot honom blir det såhär: arg + fördomar = ännu argare.

Men om en invandrare kommer till sverige och hamnar med människor som inte är arga och inte är fördomsfulla så har den invandraren större chans att inte bli kriminell. Dåligt förklarat men hoppas ni förstår vad jag menar.

Slutsatsen är att om man visar människor kärlek och värme så blir samhället bättre.

Hur mycket jag än hade försökt krama honom så hade det nog tyvärr bara resulterat i en lever mindre för min del...................

I övrigt är jag ingen fördomsfull människa!

justdread
2006-06-11, 13:35
En gång slog en svenne mig. Nu hatar jag alla svenskar. Ut med dom! *grr27*

Coldsmith
2006-06-11, 13:52
och av nån anledning så har vi mer våldbrott per invånare i sverige än i usa. Och i usa så sjunker den stadigt, i sverige så ökar det istället stadigt. Tål att funderas på.

Själv är jag för att ha en 5årsperiod för invandrare, missköter dom sig så åker dom ut kort och gott. Vilket jag skulle se som helt skäligt om jag själv var invandrare.
I övrigt så ska sånt där pack bort från gatorna. Mer poliser på gatan och fler idioter i fängelser.

Jense
2006-06-11, 13:54
Sverige är sedan länge förlorad enligt mig. Det är inte längre tryggt och fint som det var förut. Nu är det nåogt helt annat.

Vems fel är detta?


Socialdemokraterna på sina moln.

hobbitar
2006-06-11, 13:58
och av nån anledning så har vi mer våldbrott per invånare i sverige än i usa. Och i usa så sjunker den stadigt, i sverige så ökar det istället stadigt. Tål att funderas på.

Själv är jag för att ha en 5årsperiod för invandrare, missköter dom sig så åker dom ut kort och gott. Vilket jag skulle se som helt skäligt om jag själv var invandrare.
I övrigt så ska sånt där pack bort från gatorna. Mer poliser på gatan och fler idioter i fängelser.


Mycket bra idè!

Nejv
2006-06-11, 15:26
Ut med _allt_ folk som inte sköter sig istället. Va fan liksom? Jag bor i en småstad med typ 20k utanför Lund. Här är det frid och fröjd. Det är det även i Lund, typ inget bråk över huvud taget.

Jag kan säga att jag håller mig borta från Malmö kvällstid pga. att man även som person med utländskt utseende blir anfallen och rånad. Dessutom finns det flest folk med fördomar mot mig, just där det är tätt med kriminella invandrare. (Även om jag varken är kriminell eller invandrare)

Till er som blir nerslagna och skit. Spräng deras jävla hem. Hade jag blivit attackerad av någon hade jag förstört allt. ALLT.

Så jävla surt allt är nuförtiden. Längtar inte tills jag tvingas flytta till en storstad för att plugga.

EDIT: Det bästa hade varit om något vettigt parti (INTE sverigedemokraterna som har så jävla mycket dolda åsikter) rensade ut allt kriminellt pack och sen rensade upp på alla fördomar.

Stoltz
2006-06-11, 15:32
Kan väl biddra med tre "slagsmål"/obekväma situationer man varit med om...
(Satan vad mycket text det blev, "Guld" är den viktiga. Ber om ursäkt för alla stavfel, varmt ute.)

Brons, Första gången, fjorton år - En 18 årig snubbe hade valt mig som personligt offer då jag cyklat förbi honom några veckor tidigare, och sett mig en bit ifrån sitt gäng så han sprang över, tog tag i mig och försökte anklaga mig för att ha snott hans tjej.
Lite smått störd människa, gick över till en av mina kompisar som stod en bit ifrån och gav honom en örfil. Jag var så shockad, första gången jag var i en sådan situation att jag inte förmådde röra mig en meter. Sen gick 18 åringen på en annan polare, fast missade slagen istället. Då började jag vakna till liv och även om jag inte vågade röra mig, tvingade jag mig själv att kalla på honom och säga åt honom att ifall han skulle slå någon kunde han slå på mig. Jag var nog knappt medveten om att jag sade det, fick höra det senare av polarna som var där.
Killen går fram till mig och eftersom jag var för rädd för att röra mig så backade jag ju inte bakåt, vilket verkade få honom att tveka. Det slutade med att han mordhotade mig och sade att ifall jag någonsin kom till centrum så skulle han mörda mig.
Domstolen några månader senare, han fick betala en fin summa för det.

Silver, Andra gången - Jag och en massa andra var i Spanien då en snubbe börjar bli aggressiv och slå folk runtom sig. När han klappar till en tjej så ropar jag till honom (jag stod på andra sidan av en liten väg, han satt på en uteservering på nån klubb) att ge fan i att slå på andra. Då började han gå mot mig och riktade ett slag mot mig. Han låg ner i marken sista gången jag såg honom och väktarna som sett det sade till mig att jag skulle gå därifrån så skulle de ta hand om det så jag slapp eventuell skit för att ha kastat ner honom lite för hårt i marken. Det gjorde lite ont i magen och jag var verkligen inte stolt över det, men kände att det var nödens lag där.

Guld, och den viktiga för diskussionen då många börjar diskutera invandrare och bråk och liknande.
Jag och ett par kompisar passerade igenom en gröning och på vägen så såg vi att den gruppen från festen som hade gått fem minuter innan oss hade hamnat i trubbel med ett gäng som var av utländskhärkomst. Detta är inget jag brytt mig om när jag ser trubbel, de vita slår lika hårt dem. I alla fall, de står och försöker snacka sig ur situationen från det här gänget och när jag och de andra kommer dit så ställer vi oss en bit ifrån och hoppas att det faktiskt kommer bli lugnare och att vår närvaro där förmodligen skulle bara göra det värre. Medan vi avvaktar så står vi och tittar så ser vi hur en liten grabb, kanske fjorton eller något (Vi var 18), smög upp bakom en av våra kompisar och knuffade honom mot en i det andra gänget, så det skulle se ut som om han hoppade på dem eller något.
Då tar ju fan vid mig och jag går fram dit och säger till killen att jag såg det och att han ska ge fan i att försöka ställa till bråk. Sen säger jag till hela gänget att det är jävligt mesigt med sådana här bråk och att det skulle vara bättre om vi alla bara gick åt varsitt håll. Gänger rör sig inte ur fläcken och hidnrar oss från att gå där ifrån. Då händer det kungliga, och detta värmer mig än i dag:

"Ledaren" för gänget höjer näven som om han ska försöka ge tecken att de ska slå till mott oss, då en annan snubbe, ca tjugo år eller så, greppar tag i hans arm och slår till honom. Hela gänget som varit mot oss vänder sig om och ser skiträdda ut då den här 20-åringens "gäng" är precis bakom dem, och de vågar inte ens hjälpa sin "ledare" upp. Då börjar jag inse att jag känner igen den där tjugoåringen och det står rätt klart för mig varför, några sekunder senare, då han säger, samtidigt som han pekar på mig.
"Försöker ni gå mot honom?! Ge fan i honom era jävla töntar, killen räddade för helvete Tor utanför centralklubben när han blev nedslagen av fem andra. Ifall ni går på honom så går fan vi på er."

Trodde aldrig jag skulle se den snubben igen - ca fem månader tidigare hade jag sett hans lillbrorsa bli attackerad av fem snubbar och hjälpt honom ut ur det och väntat med killen tills han brorsa, tjugoåringen som nu stod och försvarade mig, kom och hämtade honom.

Där kan vi snacka om härlig karma :hbang:

Stoltz
2006-06-11, 15:36
Edit fan: Glömde tillägga att ingen av snubbarna i de två första var invandrare, medan killen som räddade mig ur situationen i den tredje var invandrare. Så generalisera olika grupper kommer jag nog aldrig lyckas göra - Härligt!:)

Nejv
2006-06-11, 15:37
...

Vackert. :D

Kwon
2006-06-11, 15:37
Bra jobbat Stoltz