handdator

Visa fullständig version : forma kroppen (benen)


mr ruhl
2006-04-15, 00:01
har en liten fråga, det är så att mina framsidor av låret växer dåligt i bred, alltså framifrån så är dom rätt smala medans dom växer som framåt eller hur man ska säga, alltså ser dom bred ut från sidan (jaja allt är relativt) är väl säkert till 99% genetiskt men finns det nån övning som bygger bättre bred än nån annan så vore det kul att veta..

jwzrd
2006-04-15, 00:49
Om du inte börjat än så bör du börja med djupa böjövningar, bakböj, frontböj och hacklift. Särskillt djup frontböj ger iallafall mig mer resultat på yttre låren än andra benövningar ger.

Piranha
2006-04-15, 07:28
Insidan av lår brukar också vara underskattat att träna, frogsquat är helt underbar på att helt förstöra insidan av låren.

Piranha
2006-04-15, 07:42
Vi kör också en variant på benpass som för mig iaf ger en sjuk pump i benen.

Börjas med baksida av lår, värma upp sen finnen sen sittande och liggande baksida.

Efter det benspark 12-15 reps 7-8 set och försöka blodfylla lårmuskeln maximalt.

Efter det benpressen, det sköna är att man är så slut redan i baksidan och framsdan är blodfylld så man kommer in direkt i full kontakt i låret ( oftast får vi köra med väldigt lätt vikt här i benpressen ).

Träningvärken brukar sitta som en fläskläpp dagarna efter.

Überbiffen
2006-04-15, 09:49
Vi kör också en variant på benpass som för mig iaf ger en sjuk pump i benen.

Börjas med baksida av lår, värma upp sen finnen sen sittande och liggande baksida.

Efter det benspark 12-15 reps 7-8 set och försöka blodfylla lårmuskeln maximalt.

Efter det benpressen, det sköna är att man är så slut redan i baksidan och framsdan är blodfylld så man kommer in direkt i full kontakt i låret ( oftast får vi köra med väldigt lätt vikt här i benpressen ).

Träningvärken brukar sitta som en fläskläpp dagarna efter.
Den varianten är prövad och omtyckt.

mr ruhl
2006-04-15, 23:31
Om du inte börjat än så bör du börja med djupa böjövningar, bakböj, frontböj och hacklift. Särskillt djup frontböj ger iallafall mig mer resultat på yttre låren än andra benövningar ger.


kör alla dom övningarna förutom vanliga böj pga att jag tippar framåt och får ont i ryggen.

mr ruhl
2006-04-15, 23:34
Insidan av lår brukar också vara underskattat att träna, frogsquat är helt underbar på att helt förstöra insidan av låren.


där sa du nåt, djupa frogsquat borde få till benen bättre framifrån. ska börja bredda mina böjar lite..

ditt benpass där såg mysigt ut, ska prova på det.. *flex*

Baan
2006-04-16, 11:22
jag skulle säga frogsquat (bredbenta böj om jag förstått rätt?) alla gånger, det är det som känns mest på insidan, och det är väl där bredden kommer.