handdator

Visa fullständig version : Tyskt protein, bättre kontrollerat?


kraftsport
2006-04-14, 18:53
Det var en som jag känner som sa att protein från tyskland skulle vara bättre kvallité eftersom det är strängare krav där. Är det sanning i det påståendet?

:confused:

King Grub
2006-04-14, 19:26
Bättre kontrollerat än var? Sverige? Nej, knappast.

Guns n hoses
2006-04-14, 20:57
var personen som sade detta möjligvis A.H?

Lindstein
2006-04-14, 23:11
Bättre kontrollerat än var? Sverige? Nej, knappast.

Tyskland har vad jag vet strängare kontroller än i Sverige, bland de hårdaste kraven i världen.

jwzrd
2006-04-14, 23:47
Tyskland har vad jag vet strängare kontroller än i Sverige, bland de hårdaste kraven i världen.

Bland annat därför man hade galna kosjukan i ett par år?

Lindstein
2006-04-15, 00:02
Bland annat därför man hade galna kosjukan i ett par år?

Sverige har också fall av Galna kosjukan om det var på den vägen du fyfftade?

Förövrigt, inte en aning?

(Om du fortfarande lever i tron om att Sverige är ett framstående land med hög levnadskvalité rekomenderar jag dig att resa runt lite i världen)

Angus
2006-04-15, 00:15
Det var en som jag känner som sa att protein från tyskland skulle vara bättre kvallité eftersom det är strängare krav där. Är det sanning i det påståendet?

:confused:

strängare krav på vad ? och varför skulle kvaliten vara bättre? utveckla gärna

Lindstein
2006-04-15, 00:24
"Tillägg till det jag skrivit"

Olika länders lagar och krav på kvalitéte kontroller har ju egentligen ingen relation till olika tillverkares kvalité på produkter. Det är ju givetvis upp till de olika tillverkare att hålla höga kvalité krav, och köpa in råvaror av hög kvalite.

Många av Svenska tillverkare håller säkert mycket högre kvalité krav på produkter än vad landets lagar kräver.

Sverker
2006-04-15, 06:06
Nu har vi en ny, gemensam lagstiftning i hela EU. Lagstifftningen gäller både producenter och myndigheterna som kontrollerar. Förordningen kom 1 januari 2006.

Det SKA vara samma regler och kontroll i alla EU-länder. Principen som gäller är att alla ska tillverka under samma vilkor och inte ha konkurrensfördelar.


Summa: Samma krav och samma tillsyn i Tyskland som i Sverige.

Lindstein
2006-04-15, 10:25
Nu har vi en ny, gemensam lagstiftning i hela EU. Lagstifftningen gäller både producenter och myndigheterna som kontrollerar. Förordningen kom 1 januari 2006.

Det SKA vara samma regler och kontroll i alla EU-länder. Principen som gäller är att alla ska tillverka under samma vilkor och inte ha konkurrensfördelar.


Summa: Samma krav och samma tillsyn i Tyskland som i Sverige.

Intressant, vet du åt vilket håll det gick?
Hårdare i Sverige, eller lägra i tyskland?

Anonym
2006-04-15, 10:54
var personen som sade detta möjligvis A.H?
Ja...














:laugh:

Nitrometan
2006-04-15, 12:28
Intressant, vet du åt vilket håll det gick?
Hårdare i Sverige, eller lägra i tyskland?
Både och faktiskt.

Detaljreglerna skilde sig en del och en del var oreglerat i båda länderna tidigare.

kraftsport
2006-04-15, 15:51
strängare krav på vad ? och varför skulle kvaliten vara bättre? utveckla gärna

Så man får det man betalar för alltså. Så det som påstås vara i burken verkligen finns i burken.

Tror det var så han menade.