handdator

Visa fullständig version : Antifacistfight på St:eriksplan


MacLeod
2006-04-14, 17:09
Blev riktigt förbannad när 10-15 jävla antifacister stormade "min" Icabutik idag på St:eriksplan. Dom var ute efter några facister som gömde sig där inne men passade givetvis på att slå sönder butiken när dom inte fick tag i dom.

Jag samt en civil polis gav dom iaf det dom tydligen saknat i sin uppväxt..aga.
Hade inte snuten varit vid min sida hade jag fan tagit batongerna ifrån dom och slagit in pannan på dom. Jävla snorungar!

Allan
2006-04-14, 17:10
Blev riktigt förbannad när 10-15 jävla antifacister stormade "min" Icabutik idag på St:eriksplan. Dom var ute efter några facister som gömde sig där inne men passade givetvis på att slå sönder butiken när dom inte fick tag i dom.

Jag samt en civil polis gav dom iaf det dom tydligen saknat i sin uppväxt..aga.
Hade inte snuten varit vid min sida hade jag fan tagit batongerna ifrån dom och slagit in pannan på dom. Jävla snorungar!

Bra där! Man ska hålla efter löss oavsett vilken "färg" de råkar ha!

allan

Kwon
2006-04-14, 17:13
There are rotten eggs and angels in every faction/team/group.

Good job stopping these vandals!

Vandalism is unnecessary.

Garnax
2006-04-14, 17:16
Hur går det med körkortet eller kör du fortfarande utan körkort?

hultman
2006-04-14, 17:17
Afa är efterblivna snorungar.

Zakath
2006-04-14, 17:19
There are rotten eggs and angels in every faction/team/group.

Good job stopping these vandals!

Vandalism is unnecessary.


Varför har du börjat skriva på Engelska? Är det för att Zone har lämnat oss?

Kwon
2006-04-14, 17:23
Varför har du börjat skriva på Engelska? Är det för att Zone har lämnat oss?

You got dat right bro!

Someone's gotta keep it [The Capone-ism] goin' ya know.

Zone is with us, in spirit, and will always be.

I am just like Jesus bringin' forth the word of god ya know?

I am but a messenger, a cog in the wheel of understanding and enlightenment and a functional apparatus/tool for the holy one to spread the word.

The word of love, enlightenment and Capone-ism.

//Kwone Capone

hahavaffan
2006-04-14, 17:26
You got dat right bro!

Someone's gotta keep it [The Capone-ism] goin' ya know.

Zone is with us, in spirit, and will always be.

I am just like Jesus bringin' forth the word of god ya know?

I am but a messenger, a cog in the wheel of understanding and enlightenment and a functional apparatus/tool for the holy one to spread the word.

The word of love, enlightenment and Capone-ism.

//Kwone CaponeSchysst engelska iaf :thumbup:


Bra gjort, spö ska de ha!

MacLeod
2006-04-14, 17:38
Avreagerar mig med rödtjut och Puccinis Nessun dorma. Ska fira det stora slaget på Grill Ruby och skrika om hur jävla illa samhället har sjunkit sen jag var barn.
Trevlig påsk.

Kwon
2006-04-14, 17:39
Avreagerar mig med rödtjut och Puccinis Nessun dorma. Ska fira det stora slaget på Grill Ruby och skrika om hur jävla illa samhället har sjunkit sen jag var barn.
Trevlig påsk.

Du fick inga skador själv hoppas jag?

MacLeod
2006-04-14, 17:49
Nej, lite tur iof men jag hade tre snubbar mot mig med träpåkar. Trots att jag kastade iväg 2 av dom så vågade dom aldrig använda dom.
Sa till en snubbe att om han skulle använda påken mot mig skulle han ångra sig.
Sen sprang dom. Tattare. Nu blir det grillkäk.

Herkulez
2006-04-14, 17:53
Nej, lite tur iof men jag hade tre snubbar mot mig med träpåkar. Trots att jag kastade iväg 2 av dom så vågade dom aldrig använda dom.
Sa till en snubbe att om han skulle använda påken mot mig skulle han ångra sig.
Sen sprang dom. Tattare. Nu blir det grillkäk.
thats the spririt. bra gjort :thumbup:

Kwon
2006-04-14, 17:55
Nej, lite tur iof men jag hade tre snubbar mot mig med träpåkar. Trots att jag kastade iväg 2 av dom så vågade dom aldrig använda dom.
Sa till en snubbe att om han skulle använda påken mot mig skulle han ångra sig.
Sen sprang dom. Tattare. Nu blir det grillkäk.

Hade dom ansiktena täckta med halsdukar eller kan du identifiera dom?

grisbil3n
2006-04-14, 18:10
Bra att du nöp tag i dom små liven.

Deceiver85
2006-04-14, 18:17
Demokrati på vänsterns vis: http://antifa.se/index.php?sida=1&id=83

AFA's version: "Två stycken antifascister befann sig efter ett anonymt tips på nattklubben Sandra då källan hade påstått att det fanns nazister på nattklubben.

Mycket riktigt så fann antifascisterna kort efter att dom gått in på nattklubben en nazist som gick runt och stoltserade med sin Pluton Svea tröja. Antifascisterna gick då fram till nazisten och bad honom lämna över tröjan eller lämna nattklubben, då nazisten började diskutera så tröttnade antifascisterna och jagade bort nazisten med sparkar och slag."

Objektiv version: Två stycken överklass-snorungar med för mycket fritid var ute och söp efter ett anonymt tips på nattklubben Sandra då källan hade påstått att det fanns nazister på nattklubben.

Mycket riktigt så fann snorvalparna kort efter att dom gått in på nattklubben en person som hade en Pluton Svea tröja. Snorvalparna gick då fram till personen och hotade om spö, då personen bad om ursäkt och ville förklara sig så tröttnade snorungarna och misshandlade honom.

Bra jobbat förresten! Snart kommer det väl en post om "hämndaktioner mot ICA-butik för fascistiska motangrepp" på AFAs hemsida.

Styrkebyggare
2006-04-14, 18:20
Blev riktigt förbannad när 10-15 jävla antifacister stormade "min" Icabutik idag på St:eriksplan. Dom var ute efter några facister som gömde sig där inne men passade givetvis på att slå sönder butiken när dom inte fick tag i dom.

Jag samt en civil polis gav dom iaf det dom tydligen saknat i sin uppväxt..aga.
Hade inte snuten varit vid min sida hade jag fan tagit batongerna ifrån dom och slagit in pannan på dom. Jävla snorungar!

Bra gjort!!! :thumbup:

Destra
2006-04-14, 18:42
Härligt gjort. *yourock*

http://www.expressen.se/index.jsp?a=565353

Kom med i tidningen också.

Kwon
2006-04-14, 18:44
Härligt gjort. *yourock*

http://www.expressen.se/index.jsp?a=565353

Kom med i tidningen också.

Väntade på det! :)

Synd att det inte stod, den civile polisen fick hjälp av en herre med Kolo-tröja på sig inne i butiken och kunde med hjälp av honom övermanna resten.

palme
2006-04-14, 18:58
Bra jobbat mannen!

Slimfit
2006-04-14, 18:59
Respekt! Tänk om fler kunder på ICA vore som du ;)

Yankeee
2006-04-14, 19:01
:thumbup:

Kwon
2006-04-14, 19:04
MacLeod + Yankee = Civilkurage

Leod visar vart skåpet skall stå inne i stan medan Yank lär dom veta hut och respektera personalbrist på McD.

Jense
2006-04-14, 19:04
Avreagerar mig med rödtjut och Puccinis Nessun dorma. Ska fira det stora slaget på Grill Ruby och skrika om hur jävla illa samhället har sjunkit sen jag var barn.
Trevlig påsk.
:laugh: fyfan vilken härlig prick!

Metal_boy_
2006-04-14, 19:21
Bra jobbat! Hade du ingen DJ som kunde slänga på lite schyssta spår medans ni slogs?

Metal_boy_
2006-04-14, 19:33
MacLeod + Yankee = Civilkurage

Leod visar vart skåpet skall stå inne i stan medan Yank lär dom veta hut och respektera personalbrist på McD.

På Mc Donalds kan det vara irriterande när tandpetarna börjar lägga sig i blöt. Inte undra på att folk drar!

Hnke
2006-04-14, 19:37
MacLeod + Yankee = Civilkurage

Leod visar vart skåpet skall stå inne i stan medan Yank lär dom veta hut och respektera personalbrist på McD.
Don't forget Herkulez!

andeN.
2006-04-14, 19:37
Fint jobbat. ;)

Kwon
2006-04-14, 19:44
Don't forget Herkulez!

Juste, Herkiz som brottade ner en snubbe åsse! :thumbup:

Kimo
2006-04-14, 19:57
Ja, klapp klapp, du slog antifascister som är överklass och har för mycket fritid (antagligen alkoholproblem också). Samla ihop några i den här tråden och starta en anti-afaorganisation som rapporterar afa-medlemmar och slår dom på regelbunden basis så är cirkeln sluten.

Pez
2006-04-14, 22:42
Ja, klapp klapp, du slog antifascister som är överklass och har för mycket fritid (antagligen alkoholproblem också). Samla ihop några i den här tråden och starta en anti-afaorganisation som rapporterar afa-medlemmar och slår dom på regelbunden basis så är cirkeln sluten.
Kom igen Kimo.. du har gjort klart att din politiska hemvist är på vänsterkanten tidigare - men berättigar en "jakt" på högerextremister att ett gäng pubertala AFA:re får löpa amok inne i en butik med oskyldiga anställda/kunder etc?
På vilket sätt ska det lösa nånting öht?

Ger man sig på oskyldiga och vandaliserar loss så förtjänar man att bli agad.

Bolio
2006-04-14, 22:46
Var det inte MacLeod som lyssnade på vitmakt-musik i sina unga dar?

Kwon
2006-04-14, 22:47
Var det inte MacLeod som lyssnade på vitmakt-musik i sina unga dar?

Jepps, men inte längre.

Bolio
2006-04-14, 22:55
Okaj.

Pez
2006-04-14, 23:00
Var det inte MacLeod som lyssnade på vitmakt-musik i sina unga dar?
Jag lovar.. om nån rasslade in i en butik med plankor och röjde runt när jag handlade alt. jobbade så skulle jag också vilja ge dom smörj. Pubertalt jävla beteende...och jag har aldrig nånsin lyssnat på vitmakt-musik.

Säga vad man vill.. men sinnesslö vandalisering och collateral damage är ungdomarna på vänsterkantens paradgren.
Jag tycker rassarna/högerextremisterna etc är minst lika bananas som AFA et al - men de senare är imo mångt mer destruktiva, på ett ickekreativt sätt då.

Allan
2006-04-14, 23:05
Ni ska ge fan i att slåss med vare sig rasister eller icke-rasister. Inte skulle du börja fajtas med dom Pez - de skulle vika ihop dig och lägga dig i en frysdisk, om det var dig de var ute efter. Ni är inga fajters - lämna det till de som kan ta för sig. Den här gången slutade det väl, och bra är väl det - men det hade lika gärna kunnat ha varit MacLeod på sjukan istället.


allan

Pez
2006-04-14, 23:11
Ni ska ge fan i att slåss med vare sig rasister eller icke-rasister. Inte skulle du börja fajtas med dom Pez - de skulle vika ihop dig och lägga dig i en frysdisk, om det var dig de var ute efter. Ni är inga fajters - lämna det till de som kan ta för sig. Den här gången slutade det väl, och bra är väl det - men det hade lika gärna kunnat ha varit MacLeod på sjukan istället.


allan
Jag väljer att svara med..
..så skulle jag också vilja ge dom smörj..
:D

Att jag inte är en fighter var väl ingen nyhet.. jag förespråkar att alla borde vara smarta nog för att inte puckla på varann. Macleod och hans rygg borde verkligen inte vara i slagsmål.. nu tvivlar jag dock inte på att "antifascisterna" (jag vetefan om man kan kalla dem det egentligen?) förtjänade allt och lite till.. hatar pöbelmentalitet.

PS - fö så tror jag att jag skulle klara mig helskinnad Allan-baby.. man slår väl inte en kille med glasögon? ;)

jwzrd
2006-04-14, 23:14
Jag förstår inte vilken värld det är AFA vill försvara sig/oss emot genom att bruka våld mot allt och alla. Ligger det inte lite i en generell anti-fascism-rörelse att inte bruka våld, åtminstone inte mer än i form av självförsvar? Lite som att slå för att slippa slåss om man blir slagen...

The_RobRoy
2006-04-14, 23:17
Ha, där bor ju polaren. Måste höra om han sett något.

Var uppe i sthlm på besök förra helgen och tog mig en 150 grammare på grillen där :)

Metal_boy_
2006-04-14, 23:18
Ni ska ge fan i att slåss med vare sig rasister eller icke-rasister. Inte skulle du börja fajtas med dom Pez - de skulle vika ihop dig och lägga dig i en frysdisk, om det var dig de var ute efter. Ni är inga fajters - lämna det till de som kan ta för sig. Den här gången slutade det väl, och bra är väl det - men det hade lika gärna kunnat ha varit MacLeod på sjukan istället.


allan


Finns nog många muskelnördar här inne som också gillar att slåss. Som har eller har haft den erfarenheten. Gick inte en helg när man va yngre utan att det slogs med andra kvarter.

Metal_boy_
2006-04-14, 23:18
Jag förstår inte vilken värld det är AFA vill försvara sig/oss emot genom att bruka våld mot allt och alla. Ligger det inte lite i en generell anti-fascism-rörelse att inte bruka våld, åtminstone inte mer än i form av självförsvar? Lite som att slå för att slippa slåss om man blir slagen...


Tänkte jag med på.

Allan
2006-04-14, 23:20
Jag förstår inte vilken värld det är AFA vill försvara sig/oss emot genom att bruka våld mot allt och alla. Ligger det inte lite i en generell anti-fascism-rörelse att inte bruka våld, åtminstone inte mer än i form av självförsvar? Lite som att slå för att slippa slåss om man blir slagen...

Tyvärr ligger det inte i deras politiska fåra att stillatigande se andra bruka våld. Syndikalister och anarkister har dessutom - i sina egna ögon - en tradition av att slåss med de bruna. De gjorde det redan på trettiotalet, och dog för sin övertygelse i rätt stor utsträckning också.
Jag tycker inte det finns en glasklar tråd tillbaka till t ex Spanienfrivilliga, men det tycker de själva tydligen. Inte är de i särskilt stor utsträckning överklassungar heller - precis som under sextio och sjuttiotalet är vänsterextremisterna i stort ett tvärsnitt av folket i övrigt.

Jag har försökt klura ut vad de här autonoma egentligen vill, men de har nån slags luddig utopi som snuddar vid de mest extrema frihetsliberalerna likväl som vid stalinisterna. Syndikalister och anarkister är de då rakt inte.

allan

Metal_boy_
2006-04-14, 23:22
Tyvärr ligger det inte i deras politiska fåra att stillatigande se andra bruka våld. Syndikalister och anarkister har dessutom - i sina egna ögon - en tradition av att slåss med de bruna. De gjorde det redan på trettiotalet, och dog för sin övertygelse i rätt stor utsträckning också.
Jag tycker inte det finns en glasklar tråd tillbaka till t ex Spanienfrivilliga, men det tycker de själva tydligen. Inte är de i särskilt stor utsträckning överklassungar heller - precis som under sextio och sjuttiotalet är vänsterextremisterna i stort ett tvärsnitt av folket i övrigt.

Jag har försökt klura ut vad de här autonoma egentligen vill, men de har nån slags luddig utopi som snuddar vid de mest extrema frihetsliberalerna likväl som vid stalinisterna. Syndikalister och anarkister är de då rakt inte.

allan
Många vet nog inte ens varför dom är där dom är.

jwzrd
2006-04-14, 23:23
Tyvärr ligger det inte i deras politiska fåra att stillatigande se andra bruka våld. Syndikalister och anarkister har dessutom - i sina egna ögon - en tradition av att slåss med de bruna. De gjorde det redan på trettiotalet, och dog för sin övertygelse i rätt stor utsträckning också.
Jag tycker inte det finns en glasklar tråd tillbaka till t ex Spanienfrivilliga, men det tycker de själva tydligen. Inte är de i särskilt stor utsträckning överklassungar heller - precis som under sextio och sjuttiotalet är vänsterextremisterna i stort ett tvärsnitt av folket i övrigt.

Jag har försökt klura ut vad de här autonoma egentligen vill, men de har nån slags luddig utopi som snuddar vid de mest extrema frihetsliberalerna likväl som vid stalinisterna. Syndikalister och anarkister är de då rakt inte.

allan

Men kanske bör dom ta sig en funderare på varför man t ex anser sig behöva "ta bort" nazister om det ändå är så att sina egna metoder är samma som nazismen skulle använda om dom satt vid makten. Lika goda kolsupare och allt det där.

Lillgrabben
2006-04-14, 23:24
Jag har försökt klura ut vad de här autonoma egentligen vill, men de har nån slags luddig utopi som snuddar vid de mest extrema frihetsliberalerna likväl som vid stalinisterna. Syndikalister och anarkister är de då rakt inte.

allan

Det är inte så enkelt att de bara vill bråka & jävlas då, oavsett vilka de gör det med? Det finns ju sådana typer, otroligt nog. Dvs skulle de inte vara "afa" kunde de lika gärna vara nazzar eller annat patrask som är ute efter att boxas lite. . .

Jag har säkert "lite fel" i mitt antagande, men det är vad jag fått för mig av vad jag sett på tevenyheterna m.m.

michael
2006-04-14, 23:24
Uppmuntrar du inte envarsgripande i såna situationer då allan?
Jag menar om man tränar sig biffig på gymmet nog fan ska man kunna utnyttja sina krafter för främjandet av samhälletsvälfärd, om inte gemene man säger ifrån vem ska?

Yes
2006-04-14, 23:31
de har nån slags luddig utopi som snuddar vid de mest extrema frihetsliberalerna likväl som vid stalinisterna.
allan
Ehm, vad skulle det vara - en stalinistisk nattväktarstat?

MacLeod
2006-04-14, 23:35
Jag valde själv att inte slå någon av dom. En av snubbarna som slog snuten skrek facistjävel åt mig för att jag slängde iväg två av hans polare samtidigt som han höjde sin slagpåk.

Där stod jag med mina facistiska pilotbrillor och dom senaste pjucken från Sean Carter (Reeboks Jay-Z dojja) och fattade inte vad han yrade om.

Allan har rätt, jag kunde ha råkat illa ut. Jag kunde bara inte se på.
Försökte få bort puckona från ingången, hålla koll på så att dom inte skulle kasta flaskor på mig medans jag slet i dom och undvika att få en påkjävel i huvudet.
Det där är mitt område, och min gata. Det har det varit sen jag föddes. Önskar att fler hade hjälpt mig och polisen. Nu flödade iaf adrenalinet och jag skulle ha gjort samma sak igen.

michael
2006-04-14, 23:40
Slå på dom så inåthelvete och yrka på nödvärn. Alla slag du får när du hjälper en polis räknas som våld mot tjänsteman. Du får samma rättigheter som en polis m.a.o i en sån situation.

Sonny
2006-04-14, 23:45
Helt rätt gjort.

Dessa människor som slåss och förstör har verkligen inget existensberättigande.

Allan
2006-04-14, 23:50
Slå på dom så inåthelvete och yrka på nödvärn. Alla slag du får när du hjälper en polis räknas som våld mot tjänsteman. Du får samma rättigheter som en polis m.a.o i en sån situation.

Just det rådet skulle jag nog vara försiktig med.




Ehm, vad skulle det vara - en stalinistisk nattväktarstat?


Och ja, en stalinistisk nattväktarstat är ingen dålig beskrivning. Produktionsmedlen ägs gemensamt men i den lilla världen finns det minimalt med central styrning. Anarkosyndikalism eller vad man nu vill kalla det. Många av flumhögerns argument går att återfinna i just extremvänsterns vokabulär.


allan

Zafer
2006-04-15, 00:12
Personligen är jag med i en Anti Kommunistisk organisation, knacka rödingar på helgen är härligt.

Har ingen aning om vad det är för "nazister" som hamnat i slagsmål just i denna händelse, men folk är ju väldigt lätta på foten med att slänga ur sig skitsnack när det gäller såna kretsar =)

Yes
2006-04-15, 00:13
Och ja, en stalinistisk nattväktarstat är ingen dålig beskrivning. Produktionsmedlen ägs gemensamt men i den lilla världen finns det minimalt med central styrning. Anarkosyndikalism eller vad man nu vill kalla det. Många av flumhögerns argument går att återfinna i just extremvänsterns vokabulär.


allan
Anarkosyndikalism vore isåfall en mer korrekt beskrivning. För egen del kallar jag det dock gängvåld, finns ju ingen anledning att låta dem gömma sig bakom krångliga begrepp.
Nattväktarstaten handlar dock inte om minimalt med central styrning, utan det handlar om att hålla staten inom sina rättmätiga områden. Det är en viktig skillnad. Sedan handlar inte liberalism om våld, så det är en rätt smaklös sammankoppling du gör...

scythe
2006-04-15, 00:19
Att oprovocerat ge sig på någon får mig att må illa, oavsett ifall offret är klädd i pluton svea-tröja eller hammaren och skäran. Det är också synd att många som läser om det får vatten på sin kvarn.

Corpobal
2006-04-15, 00:35
Det är ungdomar som vill ta "kampen" på det språk som högerextremisterna använder, konfrontation och våld. Men det politiska målet ska överstiga allt annat därför är dom likgiltiga inför sådant som att slåss "renhårigt" eller att inte sparka på liggande. Varför tror ni att det är en bra poäng mot dessa individer att påpeka att dom använder sig av samma metoder som det dom vill bekämpa?

Det har dom gjort ett medvetet val att göra redan men med skillnaden att fienden är definierad av klasstillhörighet och politisk läggning, inte etnisk tillhörighet och politisk läggning som de flesta av motståndarna använder. Att bara förkasta saker som "gängvåld" är nonchalant när det rör sig om politiskt och riktat våld som är en annan sak, ett verktyg inte ett ändamål.

Fartman
2006-04-15, 03:24
Tycker det är dags att byta namn på den där organisationen när man hela djävla tiden bara ska föra fram sitt budskap med våld och djävulskap. Jag menar det verkar ju som att dom brukar mer våld än facisterna själva.

Svedberg
2006-04-15, 09:40
fan va bra gjort

Yankeee
2006-04-15, 09:55
På Mc Donalds kan det vara irriterande när tandpetarna börjar lägga sig i blöt. Inte undra på att folk drar!

Ja det vore ju hemskt om maten inte skulle räcka till såna som du ;)

Sonny
2006-04-15, 10:10
Dom är roliga dom där AFA. Jag frågade en kompis som är med i AFA varför dom ofta är maskerade?

Polisen kartlägger dem om dom inte är masskerade och tar fast dem. Polisen är enligt honom mer benägen att ta fast dem istället för "nassarna o rassarna" som är dom riktiga skurkarna. Nazister får också tydligen agera hur fan dom vill ute på stan utan att polisen ingriper.

Jacksatan
2006-04-15, 10:32
Dom är roliga dom där AFA. Jag frågade en kompis som är med i AFA varför dom ofta är maskerade?

Polisen kartlägger dem om dom inte är masskerade och tar fast dem. Polisen är enligt honom mer benägen att ta fast dem istället för "nassarna o rassarna" som är dom riktiga skurkarna. Nazister får också tydligen agera hur fan dom vill ute på stan utan att polisen ingriper.

Din kompis är säkert jävligt objektiv i sin analys också...

Sonny
2006-04-15, 10:35
Din kompis är säkert jävligt objektiv i sin analys också...Självklart *rolleyes*

zam
2006-04-15, 10:37
Ja, klapp klapp, du slog antifascister som är överklass och har för mycket fritid (antagligen alkoholproblem också). Samla ihop några i den här tråden och starta en anti-afaorganisation som rapporterar afa-medlemmar och slår dom på regelbunden basis så är cirkeln sluten.



Ingen dum ide'!Ger man sig in i leken får man leken tåla...
Bra gjort för övrigt!

grisbil3n
2006-04-15, 10:44
Dom är roliga dom där AFA. Jag frågade en kompis som är med i AFA varför dom ofta är maskerade?

Polisen kartlägger dem om dom inte är masskerade och tar fast dem. Polisen är enligt honom mer benägen att ta fast dem istället för "nassarna o rassarna" som är dom riktiga skurkarna. Nazister får också tydligen agera hur fan dom vill ute på stan utan att polisen ingriper.

Sen är ju bra med ett utmärkande drag också, som en lagtröja liksom. Så att dom inte börjar spöa varandra med tanke på det stora antalet drägg dom brukar mobilisera.

Sonny
2006-04-15, 10:45
Sen är ju bra med ett utmärkande drag också, som en lagtröja liksom. Så att dom inte börjar spöa varandra med tanke på det stora antalet drägg dom brukar mobilisera.Sa han inget om.

anumor
2006-04-15, 11:24
Förstår inte varför båda extremfalangerna ska bruka våld. : \

Träna, ät, drick öl och var glad istället :love:

Kwon
2006-04-15, 11:26
Jag har bara en kommentar...

"Where's the love?"

-

Dom borde (båda sidorna) komma till Kolozzeum - Feel The Love! *kissass* :cool: :thumbup:

Yes
2006-04-15, 11:27
Att bara förkasta saker som "gängvåld" är nonchalant när det rör sig om politiskt och riktat våld som är en annan sak, ett verktyg inte ett ändamål.
Du missförstår mig. Jag kallar det för gängvåld därför att det politiskt och ideologiskt är det. Här är det inte frågan om att de vill spöa en massa likasinnade idioter, utan det är såhär de vill att sämhället skall styras. Nu vet jag inte exakt vad de vill att gängen skall bestå av, men syndikalister brukar tala om fackföreningar - i härlig Mussolini anda. Kanske har de här tomtarna sin egen version. Vad det dock handlar om, i grund och botten, är gängvåld. Om du vill kan du väl kalla det politiskt och riktat gängvåld, men det förändrar egentligen ingenting.

Zafer
2006-04-15, 12:40
Dom är roliga dom där AFA. Jag frågade en kompis som är med i AFA varför dom ofta är maskerade?

Polisen kartlägger dem om dom inte är masskerade och tar fast dem. Polisen är enligt honom mer benägen att ta fast dem istället för "nassarna o rassarna" som är dom riktiga skurkarna. Nazister får också tydligen agera hur fan dom vill ute på stan utan att polisen ingriper.


Din kompis kanske inte har förstått det att nazisterna söker tillstånd till sina marscher, Det är därför poliser "skyddar" dom när AFA ska komma dit och förstöra när det nazisterna faktist gör är lagligt.

Sen har AFA kartlagt och tagit bilder på ett antal polare som inte ens är nazister, lagom komiskt att dom hamnar på deras hemsida och har blivit attackerade när de är vanliga punkare/skinheads.

Corpobal
2006-04-15, 14:06
Hade en klasskamrat i gymnasiet som blev "varnad att dom har ögonen på honom" när han gick med en Midgårds söner-tröja några gånger. :laugh:

MilkmaN
2006-04-15, 14:34
Civilkurage, vilket jag anser det vara att ingripa i den givna situationen, skall alltid applåderas. Således, *applåder*

Sonny
2006-04-15, 14:43
Din kompis kanske inte har förstått det att nazisterna söker tillstånd till sina marscher, Det är därför poliser "skyddar" dom när AFA ska komma dit och förstöra när det nazisterna faktist gör är lagligt.Han är en vilsen ung man, en jävla sökare är vad han är.

BigForre
2006-04-15, 14:43
Kort sammanfattning: bra gjort...

Ville bara visa mitt stöd för din insats, utan att blanda mig i någon vidare diskussion. Tur att du gick oskadd ut ingripandet...

Yes
2006-04-15, 15:36
Jag valde själv att inte slå någon av dom.
Varför gjorde du det? Jag menar, om du ändå gav dig in i det och de försökte puckla på dig?

Annars tycker jag det är härligt att det finns folk som inte bara står och tittar på när vandalerna härjar.

Styrkebyggare
2006-04-15, 15:37
Beträffande "vilka som blir vad" så är jag nog inne på Lillgrabbens linje. Dvs att det finns individer som pga diverse faktorer (personlighet, miljö, uppväxt mm) söker nåt att slåss för. Sen är det mest tillfälligheter som avgör om de blir nassar, AFA-aktivister, militanta veganer mm.

Känner till flera personer som varit både höger- och vänsterextrema. En annan tjomme debuterade som nasse, konverterade till punkare/anarkist för att sedermera sadla om till aktionsbenägen (om än inte så militant) vegan.

Naturligtvis finns det "helyllefolk" inom dessa kategorier också, men jag tror inte att generaliseringen ovan är helt tokig.

Kwon
2006-04-15, 15:43
Varför gjorde du det? Jag menar, om du ändå gav dig in i det och de försökte puckla på dig?

Annars tycker jag det är härligt att det finns folk som inte bara står och tittar på när vandalerna härjar.

Det räckte tydligen med att knuffa bort dom (det var väl en bedömning som MacLeod gjorde just det tillfället vilket visade sig räcka gott och väl), vilket jag tycker var mkt bra gjort.

Slapp han repercussions åsse.

Yes
2006-04-15, 16:00
Det räckte tydligen med att knuffa bort dom (det var väl en bedömning som MacLeod gjorde just det tillfället vilket visade sig räcka gott och väl), vilket jag tycker var mkt bra gjort.

Slapp han repercussions åsse.
Jo, visst, du har en poäng där. Räcker det med att knuffas är det kanske lika bra att hålla sig till det, så man slipper mer problem sen. Det jag tänkte på var mer att om galna AFA-aktivister försöker banka in skallen hade jag personligen gärna slagits så effektivt jag bara kan - just för att minimera risken att få min skalle inbankad. Alltså, det låter lite som han tog en onödig risk genom att bara knuffas. Fast nu var ju inte jag där så MacLeod gjorde säkert en bättre bedömning än vad jag kan göra. :)

Kwon
2006-04-15, 16:03
Jo, visst, du har en poäng där. Räcker det med att knuffas är det kanske lika bra att hålla sig till det, så man slipper mer problem sen. Det jag tänkte på var mer att om galna AFA-aktivister försöker banka in skallen hade jag personligen gärna slagits så effektivt jag bara kan - just för att minimera risken att få min skalle inbankad. Alltså, det låter lite som han tog en onödig risk genom att bara knuffas. Fast nu var ju inte jag där så MacLeod gjorde säkert en bättre bedömning än vad jag kan göra. :)

Om det räcker med grepp och kast så är det att föredra än slag och spark.

Om det räcker, vilket är en bedömning man för göra reflexmässigt på plats när det väl händer.

skaparn
2006-04-15, 16:06
Beträffande "vilka som blir vad" så är jag nog inne på Lillgrabbens linje. Dvs att det finns individer som pga diverse faktorer (personlighet, miljö, uppväxt mm) söker nåt att slåss för. Sen är det mest tillfälligheter som avgör om de blir nassar, AFA-aktivister, militanta veganer mm.

Det ligger nog en hel del sanning i det.

Själv slåss jag ofta på stan för att Ekonomiekot ska flyttas från 1205 till 1225. Letar upp de som inte tycker det och sånt ni vet, typ, knacka dom.

Griip
2006-04-15, 16:24
Jag slår alla, HELA tiden



:cool:

Herkulez
2006-04-15, 16:25
Det ligger nog en hel del sanning i det.

Själv slåss jag ofta på stan för att Ekonomiekot ska flyttas från 1205 till 1225. Letar upp de som inte tycker det och sånt ni vet, typ, knacka dom.
:laugh:

Wennerberg
2006-04-15, 17:33
tycker man inte exakt som dessa personer så är man ju nazist

Metal_boy_
2006-04-15, 20:37
Ja det vore ju hemskt om maten inte skulle räcka till såna som du ;)


Jag får beställa Fat-Meal för att jag ska bli mätt :(

grisbil3n
2006-04-15, 21:15
Jag får beställa Fat-Meal för att jag ska bli mätt :(

Allvarligt talat så är detta ett problem, man får ju för fan pynta en hundring för att bli i närheten av mätt.

Robbin
2006-06-27, 09:54
Börjar med att säga bra gjort! Det är sånt där som i min mening definerar en nutidens hjälte. När man inte kan slåss med drakar och demoner som back in the days med legolas och kompani så är det civilkuraget som visar att man har mod.

Kan säga att jag ogillar afa starkt och det är deras eget fel. Hade inget emot dem tills jag och några polare var nere vid stranden och grillade en kväll när man var 16-17. En av mina kompisar busvisslar på en tjej som går förbi och det kanske inte ses som riktigt schysst beteende men iaf någon halvtimme senare kommer 20-30 (nej jag överdriver inte) maskerade, mörktklädda personer beväpnande med påkar och flaskor fram.
De hotade mig och mina 4-5 killkompisar med stryk, hade tydligen spottat på tjejerna som var med oss och kallat dem för horor. Förstår egentligen fortfarande inte varför de inte pucklade på oss eftersom det märktes att det var det dom egentligen ville, kanske var det för att jag och en annan höll i ett baseballträ eftersom vi spelade brännboll och vi alla är ganska välbyggda för den åldern. De verkar ju vara väldigt fega afarna så de kanske tyckte de var för dåliga odds med 25 mot 5.
Sen den kvällen har jag ogillat afa starkt.

Fick veta senare att de tydligen haft ett av sina "afa-vi-ska-söka-bråk" möten en bit från var vi grillade. Bor i Lidköping som tydligen ska vara afas centralort i västergötland.

*edit* oj jävlar såg inte att tråden var flera månader gammal, den var länkad från en annan tråd.

130kg finsk sisu
2006-06-27, 10:13
Otroligt bra gjort!

Trident
2006-06-27, 10:51
*yourock* *yourock* Yes, gött mos..