handdator

Visa fullständig version : mat sent = hungrig morgon?


shadowfire
2006-04-14, 10:22
Då sökfunktionen inte finns längre så är det risk att denna fråga blivit besvarad innan...

... men vad är det som gör att ju mer man äter före läggdags, desto hungrigare är man då man vaknar? Skulle jag äta en pizza precis före läggdags så skulle jag kunna äta 2st direkt då jag vaknar, hungrig som en flodhäst. Om jag däremot är sparsam med kvällsmål så får jag verkligen tvångstvinga i mig en macka, banan o prottedrink på morgonen.

Tintomara
2006-04-14, 10:44
Jag tycker det är tvärtom. Om jag äter mig proppmätt strax före midnatt (något jag försöker undvika men nog har det hänt), då är jag fortfarande mätt när jag går upp 6 timmar senare. Om jag däremot är lite småhungrig när jag går till sängs, då vaknar jag absolut vrålhungrig. Men det är kanske jag som är konstig? (Fast nog tycker jag det verkar konstigt att man kan bli hungrig av att äta mycket och mätt av att äta lite...)

Yankeee
2006-04-14, 11:04
Det är väl som så att magsäcken blir större ju mer man äter vilket i sin tur gör att man blir hungrig snabbare?

Snabel
2006-04-14, 16:44
Jo, detsamma gäller för mig, oftast. Äter jag sent och mycket så är jag ruggigt hungrig på morgonen, har jag ätit dåligt kvällen innan är jag mätt som ett as och har inte alls behov av mat förän lunchtid..

userfriendly
2006-04-14, 17:38
jag blir skithungrig om jag ätit mkt innnan jag gått o lagt mig... beror antaligen på blodsockret...

Cerberus
2006-04-14, 18:24
Jag äter enbart protein innan jag lägger mig, brukar vakna upp lagomt hungrig.

internethjälten
2006-04-15, 09:08
men det är väl bra att vara hungrig när
man vaknar då det är lättare att få i sig
större mängder mat vilket många har
problem med i dagens samhälle.

själv äter jag på kvällen och är hungrig
på morgonen. skulle jag INTE äta på kvällen
vaknar jag vid 01-02 på natten och är
så hungrig att jag måste gå upp och äta.