handdator

Visa fullständig version : Putmage


qwerty1
2006-04-13, 16:02
Hallo!

Har en längre tid varit medlem med ett annat användarnamn men aldrig kunnat skriva eftersom jag inte aktiverade mitt konto! Så jag gjorde ett nytt och passar då även på att fråga en fråga som jag inte sett på detta forumet, iallafall inget svar..

Har tränat ett halvår nu och har aldrig varit kraftig eller haft mycket fett på kroppen! Men mina magmuskler finns där bakom, men verkar inte vilja komma fram, p.g.a att min mage putar en del(nej jag är inte med barn;)).

Finns där någon man kan göra åt detta? Någon speciell övning? Streching?

Tackar ödmjukaste och tack för ett riktigt schyyst forum!

Mr. Moose
2006-04-13, 16:23
Hallo!

Har en längre tid varit medlem med ett annat användarnamn men aldrig kunnat skriva eftersom jag inte aktiverade mitt konto! Så jag gjorde ett nytt och passar då även på att fråga en fråga som jag inte sett på detta forumet, iallafall inget svar..

Har tränat ett halvår nu och har aldrig varit kraftig eller haft mycket fett på kroppen! Men mina magmuskler finns där bakom, men verkar inte vilja komma fram, p.g.a att min mage putar en del(nej jag är inte med barn;)).

Finns där någon man kan göra åt detta? Någon speciell övning? Streching?

Tackar ödmjukaste och tack för ett riktigt schyyst forum!

Om du har "putmage" samt inte kan se dina "mag" muskler beror det nog på att du har för mycket kroppsfett.

Claes

qwerty1
2006-04-13, 16:39
Hey claes.

Det beror inte på kroppsfett, det lovar jag dig.. är nästintill 'deffad'. Fast antar att det blir bättre när magen får starkare magmuskler och därmed "drar ihop" det.. eller det är bara en dröm?

LuThe
2006-04-13, 16:58
visst magen drar ihop sig men ju mer magmuskler du har desto mer putar den oxå... har själv samma problem, det är genetiskt

blasr
2006-04-13, 17:09
Om du vill ha en platt mage så får du helt enkelt göra det till en vana att "spänna in den".

qwerty1
2006-04-13, 17:19
så du menar att om jag börjar spänna in den till platt(behövs inte mkt till spänn iofs) så kommer det göra så automatiskt sen ?

apa_ola
2006-04-13, 17:29
så du menar att om jag börjar spänna in den till platt(behövs inte mkt till spänn iofs) så kommer det göra så automatiskt sen ?

NEj det kommer inte gå automatiskt sen. Om du alltid haft denna putmage (alltså inte fettet) går det förmodligen inte att göra jättemycket åt det, tyvärr.
Har det kommit på senare år borde det kanske gå att åtgärda.
Svankar du mkt? Mkt svank kan betyda putmage, stretcha då höftböjarna...

King Grub
2006-04-13, 17:30
Dom flesta har inte platt mage i avslappnat läge och skall så heller inte ha. Organen tar plats.

Fettinlagring inne i bukhålan kan vara en faktor vid det metabola syndromet, men att det skulle gälla en ung frisk tränande individ är högst osannolikt.

Skrollovicz
2006-04-13, 17:32
Troligtvis är din rygg starkare än din mage. Bålstabilitet är lösningen!
Kan tipsa om en övning, bryggan: lägg dig på mage, lyft upp dig så du står på armbågarna och tårna, på golvet och sedan håller du magen spänd och svanken rak.

GULD
2006-04-13, 17:49
Om höftböjarmusklerna är starka och förkortade och magmusklerna är försvagade, blir det svårt att hålla en god hållning och du får översvank.
Bäckenbenet roterar framåt och musklerna i korsryggen trängs ihop.
Blodcirkulationen i området försämras, musklerna blir stela och du får ont.

Förbättra först blodcirkulationen i korsryggen.
Stärk sedan magmusklerna, musklerna i korsryggen och eventuellt de på lårens baksida.

Och stretcha höftböjarmuskeln.

Fatcan
2006-04-13, 18:25
Det här har funkat för mig iaf;

Mitt magpass ser ut såhär:

Lutande crunches x3
Benlyft x3
Plankan x2

(körs 2ggr i veckan)

Efter det stretchar jag höftböjarna i två omgångar, 30 sek i varje. Stretchar också framsida lår.

Kör också stomach vacuum varje morgon. Den övningen är knepig i början men när man får till den är den bra som fan.
Att sluta äta eller dra ned på intaget av mjölkprodukter kan också hjälpa.

King Grub
2006-04-13, 18:41
Att sluta äta... kan också hjälpa.

Att sluta äta är ett effektivt sätt att reducera midjemåttet! :D

Fatcan
2006-04-13, 18:43
doh'

qwerty1
2006-04-13, 18:59
Tackar för alla svar..
Vad är nu sidan till stretchingen? Har letat nu i 10 min men inte hittat, någon av er kanske kan den i huvudet? Tackar!

champz
2006-04-13, 19:32
http://www.ryggochmuskelakuten.se/

Fatcan, hur utför man "plankan" ?

apa_ola
2006-04-13, 19:40
http://www.ryggochmuskelakuten.se/

Fatcan, hur utför man "plankan" ?

stå i armhävningsposition, fast med armbågarna i golvet. Dra sedan in magen så mycket du orkar så länge du klarar.

Fatcan
2006-04-13, 19:47
Precis, du kan öka "tyngden" lite genom att sätta armbågarna lite längre fram också.