handdator

Visa fullständig version : Hur ser era bulk-scheman ut på ett ungefär?


Erkan
2006-04-13, 14:39
Jag är lite intresserad av hur ni lägger upp kosten på ett ungefär då ni har eran bulkperiod :) Tacksam för svar ,..

gothen
2006-04-13, 15:46
Äter i stort sett samma sak som under deff bara lite mer. Räknar inte kalorier eller så utan kör på känsla

userfriendly
2006-04-13, 15:52
kyckling o ris, lax o bulgur, keso o avokado ´, havrgrynsgröt, frukt, grönsaker, bönor, kesella, ägg...???

+ ca 100-400 kcal

ugglan
2006-04-13, 15:57
kyckling, lamm-/nötfärs, kesella, pasta, ris, olja.

Pepz
2006-04-13, 16:29
vanlig mat i mängder

michael
2006-04-13, 16:44
500g nötfärs
5 ägg
2-3l mjölk
200g kyckling eller lax(helst lax)
massa pasta, potatis

div såser och annat tilltugg o mackor typ

RassK
2006-04-13, 17:00
som deffen, fast mer.
mycket mer kolhydrater och några extra proteindrinkar här och var.
plus att jag inte drar mig för att äta en godis eller chokladbit då och då ;-)

Skrollovicz
2006-04-13, 17:22
Äter mindre fisk, mer áv köttbullar och nötfärs. Adderar dessutom rågkakor till nästan varje måltid. :cool:

Erkan
2006-04-13, 19:02
Kul att läsa så mkt variation med kosten under bulken *rolleyes* Många som föredrar morgon respektive natt drinkar? :)

Erkan
2006-04-13, 19:03
kyckling o ris, lax o bulgur, keso o avokado ´, havrgrynsgröt, frukt, grönsaker, bönor, kesella, ägg...???

+ ca 100-400 kcal

Apropå avokado, jag har hört att de är väldigt bra att äta.. men har inte läst vidare just varför de ska vara de, kan du förklara? :)

pecson
2006-04-13, 19:53
mycket kalorier och protein. mycket skräpmat så man går upp 0,5-1 kg i veckan eller mer. fast försöker att äta bra mat i några mål.

ex

yoghurt 5-7 dl 2 dl havregryn 2-4 mackor med jordnötssmör eller kaviar.
snickers eller nåt i skolan
lunch i skolan oftast mycket mat och mjölk
mellanmål hemma samma som frukost fast lite mer
gainer eller nåt efter träning
middag hemma mycket mat eller skräpmat
snacks av något slag
se frukost och mellanmål

Cerberus
2006-04-13, 20:27
Förra året levde jag typ på proteindrinkar o mackor me jordnötssmör :P helt jävla undermåligt.

I höst blire mer deffmat, fettsnålt kött, fisk, proteindrinkar, kesella, ägg. Grönsaker, frukt.

Erkan
2006-04-13, 23:41
mycket kalorier och protein. mycket skräpmat så man går upp 0,5-1 kg i veckan eller mer. fast försöker att äta bra mat i några mål.

ex

yoghurt 5-7 dl 2 dl havregryn 2-4 mackor med jordnötssmör eller kaviar.
snickers eller nåt i skolan
lunch i skolan oftast mycket mat och mjölk
mellanmål hemma samma som frukost fast lite mer
gainer eller nåt efter träning
middag hemma mycket mat eller skräpmat
snacks av något slag
se frukost och mellanmål

Hehe lät ju riktigt bra! :) ska man bulka så ska man! :thumbup:

Erkan
2006-04-13, 23:43
Förra året levde jag typ på proteindrinkar o mackor me jordnötssmör :P helt jävla undermåligt.

I höst blire mer deffmat, fettsnålt kött, fisk, proteindrinkar, kesella, ägg. Grönsaker, frukt.

Haha de va som tusan ;) hur gick förra året då när du nästan bara åt drinkar och mackor med jordnötssmör? :) Tänkte mer resultat mässigt ,..

pecson
2006-04-14, 01:28
jaa det är klart älskar att bulka! personligen gillar jag att sikta på ett viktmål exempel 80 kg. sen om man når det och inte är nöjd då kan man deffa ner sig några kg sen gå upp till det igen och ser det bättre ut då så gör det annars är det bara att börja om. ser det inte bra ut till slut så kan man börja med skidorientering eller frisbee golf eller nåt jag vet inte :P

Erkan
2006-04-14, 08:42
jaa det är klart älskar att bulka! personligen gillar jag att sikta på ett viktmål exempel 80 kg. sen om man når det och inte är nöjd då kan man deffa ner sig några kg sen gå upp till det igen och ser det bättre ut då så gör det annars är det bara att börja om. ser det inte bra ut till slut så kan man börja med skidorientering eller frisbee golf eller nåt jag vet inte :P

Haha personligen håller jag med dig! Bulken är underbar, underbarare än deffen iaf hehe.. fast deffen är rolig på sitt sätt :) Så har jag faktiskt aldrig lär mig att tänka hehe, jag brukar istället sätta ut vissa bulk och deff datum.. vilket just nu är bulk fram till nästa Maj :) Hur blir de med maten i Påsk nu då? ;)

shadowfire
2006-04-14, 09:47
Då jag väl hivar en riktig måltid så blir det MYCKET mat, gärna två-tre tunga blodiga biffar, en jävla massa potatis eller pasta, en kvarts gurka eller ett fat med mix av frysta grönsaker och självfallet rågkaka på det. En hel del ägg också, äter kokta ägg till typ allt... tur man inte har sambo.. :D

Erkan
2006-04-17, 16:31
Då jag väl hivar en riktig måltid så blir det MYCKET mat, gärna två-tre tunga blodiga biffar, en jävla massa potatis eller pasta, en kvarts gurka eller ett fat med mix av frysta grönsaker och självfallet rågkaka på det. En hel del ägg också, äter kokta ägg till typ allt... tur man inte har sambo.. :D

Hahaha Shadow! Nu börjar de likna något ;) Du får väl se till att hålla dig lågt på den fronten ett tag till då så du slipper höra predikan varje morgon och kväll :thumbup: