handdator

Visa fullständig version : Spår av nötter i 100% Whey?


J-man
2006-04-13, 09:32
Någon som kan kolla på sitt paket 100% Whey och se om det innehåller spår av jordnötter?
Kollade på ett på en annan produkt från samma företag och på den produkten stod det att den kunde innehålla spår av nötter.

Har kollat på deras sida men inte hittat något om det

Tack på förhand!

Lindstein
2006-04-13, 10:21
Någon som kan kolla på sitt paket 100% Whey och se om det innehåller spår av jordnötter?
Kollade på ett på en annan produkt från samma företag och på den produkten stod det att den kunde innehålla spår av nötter.

Har kollat på deras sida men inte hittat något om det

Tack på förhand!

Den frågan har varit uppe tidigare, det vi kom fram till då var att GG ville inte svara på den frågan (dom visste uppenbarligen inte)
Det enda företaget vid det tillfället som garanterade inga spår av nötter i protein pulvret var Eiselt. (Detta var nog ungefär för nått år sedan, och var en kompis till mig som undersökte det)

Fairing
2006-04-13, 10:46
Den frågan har varit uppe tidigare, det vi kom fram till då var att GG ville inte svara på den frågan (dom visste uppenbarligen inte)
Det enda företaget vid det tillfället som garanterade inga spår av nötter i protein pulvret var Eiselt. (Detta var nog ungefär för nått år sedan, och var en kompis till mig som undersökte det)


Fairing garanterar ochså att det inte finns spår av nötter i någon av våra produkter. :thumbup:

z_bumbi
2006-04-13, 13:27
100% Whey är vilken tillverkare?

Sverker
2006-04-13, 14:29
Jag blir heligt förbannad på tillverkare som gömmer sig bakom "Kan innehålla spår av...". Det utestänger många presumtiva kunder.



Troligen håller de på med bars med jordnötssmör eller så i samma lokaler som de packar vassleproteinet.
Det finns stenhårda krav på att tillverkare ska hålla koll på allergena ämnen som nötter, jordnötter, soja etc. Kan inte tillverkaren hålla koll pga undermåliga rutiner så måste det varna konsumenterna med denna lilla Brasklapp.