handdator

Visa fullständig version : Hur stor kan man som minst bli?


TheGovernator
2006-04-12, 22:58
Ja, om vi tänker oss en person med de sämsta tänkbara generna för muskelbygge (jag), hur stor kan denne person bli om han sköter träning och kost som man ska.

egge
2006-04-12, 23:02
Såhär stor: |................................................. .................................| *flex*

ugglan
2006-04-12, 23:02
sämsta tänkbara gener, ja.. sök på Cushings Syndrom så kan du få lite bilder på hur du kan se ut.

JAM
2006-04-12, 23:03
Han kan som mest få 42,7 cm runt överarmara och maxa 114,5 i bänken.

EDIT: Oj, många som var före. Ja, det vi alla försöker säga: Det är helt omöjligt att säga. "Stor"? Jämfört med...?

Pez
2006-04-12, 23:03
Ja, om vi tänker oss en person med de sämsta tänkbara generna för muskelbygge (jag), hur stor kan denne person bli om han sköter träning och kost som man ska.
42.

Big_Vik
2006-04-12, 23:08
Han kommer aldrig bli stor, av den anledningen att stor ju är en subjektiv upplevelse. Så fort man nått ditt man förr tyckte var stort har man flyttat refernsramarna ytterligare ett antal cenitmeter (eller hur man nu valt att mäta storheten) Har du 35 cm i armar så är 40 stort, när du fått 40 cm är 50 stort, och när du till slut efter ett antal år slitit dig till dina femtio centimeter kommer du fortfarande se på dem som ynkliga. Tror jag.

TheGovernator
2006-04-12, 23:09
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P

kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??

Dumleman
2006-04-12, 23:09
Om personen saknar arm- och bengenerna så lär denne inte kunna bli speciellt stor!

Big_Vik
2006-04-12, 23:11
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P

kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??

Det där var en annan omöjlig femma. Jag tror att det går om man kör på regelbundet och inte har någon slags sjukdom. Kör man på regelbundet är man förhoppningsvis också hyfsat optimal, så det ska nog ordna sig. Man blir nog en Slarti för eller senare, bara man håller modet och träningen uppe. :)

ugglan
2006-04-12, 23:58
dit kan nog vem som helst ta sig.

OggeP
2006-04-13, 06:59
I min mening ja. Sen så kan vägen dit se olika ut.

michael
2006-04-13, 07:02
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P

kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??


det där är ju inte stort, så ja absolut! sikta högre!

OggeP
2006-04-13, 07:03
det där är ju inte stort, så ja absolut! sikta högre!

Nu blir slarti ledsen. :(

Nitrometan
2006-04-13, 07:20
42.
:thumbup:

Precis så är det.

Med sämsta tänkbara gener dör han av plötslig spädbarnsdöd innan ett års ålder. Inte särskilt stor.

michael
2006-04-13, 08:05
Nu blir slarti ledsen. :(


flåt slarti *cry*

Jacksatan
2006-04-13, 08:11
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P

kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??

Inte en chans. Hur många på kolo är större än kolo? Jag har tränat med killar som tränat seriöst flera år och maxar 80 i bänk. Att dessa sedan skulle lägga på sig 20kg muskler genom att ändra nåra små parametrar i träning och kost är för mig helt osannoligt.
Helvete va många av er på kolozzeum som kommer bli besvikna när ni inser hur svårt det är att lägga på sig någon massa efter nåra års träning.

King Grub
2006-04-13, 08:16
Helvete va många av er på kolozzeum som kommer bli besvikna när ni inser hur svårt det är att lägga på sig någon massa efter nåra års träning.

Alla under 20 tror att dom kommer att öka och öka och öka i samma takt som deras nuvarande naturliga tillväxt medger i år efter år. :)

Anonym112
2006-04-13, 08:21
Brad Pitt är nog medelsvensson :MrT:

http://ffmedia.ign.com/filmforce/image/article/512/512987/brad-pitt-200405100555317.jpg

kharon
2006-04-13, 08:24
Vilken komplimang, Slarti! :thumbup: *flex*

Jacksatan
2006-04-13, 09:06
Alla under 20 tror att dom kommer att öka och öka och öka i samma takt som deras nuvarande naturliga tillväxt medger i år efter år. :)

Jo, det är väl det som är problemet. Grejen är att slartibartfast väger 90kg i bra form, och kollar man runt på gymmen i sverige så är det inte övermånga som odopade ser ut så.

Mago
2006-04-13, 09:27
Jag tror nog att även den med de sämsta gener för att bygga (förutom om de har någon sjukdom) KAN bli ungefär som Slarti utan att generna sätter stopp. Om man på något magiskt sätt räknade ut optimal kost, träning och leverne. Något sånt magiskt sätt finns dock inte, så svaret blir väl att alla inte kan bli så stora. (men jag tror inte att generna kommer sätta totalstopp innan dess)

Om jag skulle vara du Governator så skulle jag sluta tänka så mycket på generna och köra på så gott du kan efter dina förutsättningar. Du får gärna tänka för dig själv att "jag är bara mindre för jag har dåliga gener", vilket kanske stämmer.. Men det kan man hålla för sig själv. Folk som skyller på gener låter rätt gnälliga. :) (Förutom när det gäller mina vader, jag HAR skitdåliga gener för vaderna :D)

Cerberus
2006-04-13, 10:05
Jag kommer växa konstant och slutar jag göra framsteg ändrar jag min träning och kost, så det så! GROV SKA MAN BLI!

Kwon
2006-04-13, 10:07
Inte en chans. Hur många på kolo är större än kolo?

I don't get it Jack? :confused:

Progzilla
2006-04-13, 10:23
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P
kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??

Absolut inte. Man behöver speciellt de gener som får en att ytterst noggrant mäta vikten på ostskivor, beräkna GI på olika former av kokt potatis och bära omkring exakt uppmätta mängder proteinpulver på resor. OK, förstås behövs ett skelett som ger den imponerande bringa och bredd som Slarti har, men alla är helt enkelt inte kapabla att träna så seriöst och målmedvetet som Slarti.

Slartibartfast
2006-04-13, 12:55
Progge! HAHAH! DU snackar en massa skit! :laugh: Min träning är långt ifrån vad som skulle klassas som "seriös satsning" av seriösa byggare.

Nu blir slarti ledsen. :(

Inte alls. Jag har aldrig upplevt mig själv som "stor", vill inte vara "stor" heller. jag vill vara Brad ffs. :hbang:

On topic: Vilket misslyckat missfoster som helst kan bygga den massan jag har. jag är kring 83 kilo på 183 cm när jag är i bra form och det är ingenting för en normal människa som är villig att sätta tre timmar i veckan på träning. Man börjar inte se ut som mig för jag har ett mutantskelett (så var glada för det), men massan klarar ALLA. Och då menar jag varenda jävla en.

Jag har de sämsta anlagen i världen för att bygga styrka och massa. Ni skulle se hur små mina föräldrar är. Morsan är kring 55 kilo och farsan är knappa 70. Min massa är endast och enbart ett resultat av regelbunden och långvarig träning. Håll på lika länge som jag så har vem som helst minst lika mycket massa som jag. Svårare än så är det inte.

TheGovernator
2006-04-13, 13:12
Ni skulle se hur små mina föräldrar är. Morsan är kring 55 kilo och farsan är knappa 70.

Velipoika????

michael
2006-04-13, 13:13
Progge! HAHAH! DU snackar en massa skit! :laugh: Min träning är långt ifrån vad som skulle klassas som "seriös satsning" av seriösa byggare.



Inte alls. Jag har aldrig upplevt mig själv som "stor", vill inte vara "stor" heller. jag vill vara Brad ffs. :hbang:

On topic: Vilket misslyckat missfoster som helst kan bygga den massan jag har. jag är kring 83 kilo på 183 cm när jag är i bra form och det är ingenting för en normal människa som är villig att sätta tre timmar i veckan på träning. Man börjar inte se ut som mig för jag har ett mutantskelett (så var glada för det), men massan klarar ALLA. Och då menar jag varenda jävla en.

Jag har de sämsta anlagen i världen för att bygga styrka och massa. Ni skulle se hur små mina föräldrar är. Morsan är kring 55 kilo och farsan är knappa 70. Min massa är endast och enbart ett resultat av regelbunden och långvarig träning. Håll på lika länge som jag så har vem som helst minst lika mycket massa som jag. Svårare än så är det inte.

Precis vad jag sa *innocent* :D

Metal_boy_
2006-04-13, 13:15
Okej, får ta och omfurmela frågan lite då :P

kan alla bli så här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63911) stora??


Ja det lär alla kunna bli (killar) om man inte har nån sjukdom som hindrar detta. Men alla ser inte likadana ut för det, även om måtten är samma.

jwzrd
2006-04-13, 13:18
Så länge man väljer rätt när det kommer till att antingen vara konstant halvhård eller att öka konstant så finns inga problem med att bli stor för dom flesta. Är man livrädd att förlora fotbollsrutorna på magen så kan man glömma att någonsin bli större än vilken annan fotbollsfysik som helst (även om vissa tror annat när kuren dundrar på som bäst).

Progzilla
2006-04-13, 13:22
Progge! HAHAH! DU snackar en massa skit! :laugh: Min träning är långt ifrån vad som skulle klassas som "seriös satsning" av seriösa byggare.


HAHA! Du snackar minst lika mycket skit som jag! De tävlingsbyggare som tränar på mitt gym är inte ens hälften så seriösa som du. De raglar omkring i dyngfyllan på fredagar på krogen. För att inte tala om mig själv!

Du utvecklades fruktansvärt snabbt då du började. Jag såg dig av och an under dina första två år, och under den tiden gick du från kort liten pinne till MegaSlarti. Det var mycket imponerande, har aldrig sett nåt liknande.

Kwon
2006-04-13, 13:23
HAHA ni snackar skit SLarti och Progzilla!

Jwzrd är målet!

Om ALLA kunde bli 10 % av jwzrd då skulle vi ha en bättre värld!

Fred på Jord!

-

JK!

Nä, men Slarti rockar och kör tyngre än Ruhl har jag hört.

Slartibartfast
2006-04-13, 13:29
HAHA! Du snackar minst lika mycket skit som jag! De tävlingsbyggare som tränar på mitt gym är inte ens hälften så seriösa som du. De raglar omkring i dyngfyllan på fredagar på krogen. För att inte tala om mig själv!

Jo, men det säger ju bara att det inte är detaljerna som avgör hur bra man utvecklas. Jan som tränar på ditt gym och tar över 300 i böj är ju dyngrak varje veckoslut, men likväl är han snorstark. Jag har valt bort t.ex. alkohol av andra orsaker. Jag kommer aldrig att vara i närheten av honom i styrka, men jag är fan så mycket snyggare. :D Dessutom finns det inga tävlingsbyggare i Jeppis. :D

Du utvecklades fruktansvärt snabbt då du började. Jag såg dig av och an under dina första två år, och under den tiden gick du från kort liten pinne till MegaSlarti. Det var mycket imponerande, har aldrig sett nåt liknande.

:confused: När jag tränat ett knappt år sade Decibelvis att det knappt syns på mig att jag tränat alls. :D

jwzrd
2006-04-13, 13:32
HAHA ni snackar skit SLarti och Progzilla!

Jwzrd är målet!

Om ALLA kunde bli 10 % av jwzrd då skulle vi ha en bättre värld!

Fred på Jord!

-

JK!

Nä, men Slarti rockar och kör tyngre än Ruhl har jag hört.

Nej då skulle alla döda varandra tvärt. :)

Kwon
2006-04-13, 13:34
Nej då skulle alla döda varandra tvärt. :)

That's just an image.

Jwzrd is really a carebear, but afraid to show it *teehee*

*toodles*! *kissass*

jwzrd
2006-04-13, 13:35
That's just an image.

Jwzrd is really a carebear, but afraid to show it *teehee*

*toodles*! *kissass*

Har du blivit Kwone Capone helt på sistone? :)

Kwon
2006-04-13, 13:36
Har du blivit Kwone Capone helt på sistone? :)

How can you tell?

[Actually it's just one of my interweb-personalities/characters to spice it up a bit]

//Kwone Capone

Progzilla
2006-04-13, 13:37
Jag har de sämsta anlagen i världen för att bygga styrka och massa. Ni skulle se hur små mina föräldrar är. Morsan är kring 55 kilo och farsan är knappa 70. Min massa är endast och enbart ett resultat av regelbunden och långvarig träning. Håll på lika länge som jag så har vem som helst minst lika mycket massa som jag. Svårare än så är det inte.

Dåliga anlag my ass! Kom inte och säj att du byggt dina 30cm med regelbunden och långvarig träning!

Progzilla
2006-04-13, 13:42
:confused: När jag tränat ett knappt år sade Decibelvis att det knappt syns på mig att jag tränat alls. :D

Konstigt. Jag kommer ännu ihåg det som igår, såg dig på krogen en vinter när jag var hemma och hälsade på. Märkte genast att du hade byggt på väldigt mycket, du hade gått från spinkig till välbyggd. Då hade du tränat ett halvt år. Nästa gång jag såg dig var på sommaren, då hade du i princip den volym du har idag, du var grov som bara den. Jag kunde inte tro att det var du!

Metal_boy_
2006-04-13, 13:48
Så länge man väljer rätt när det kommer till att antingen vara konstant halvhård eller att öka konstant så finns inga problem med att bli stor för dom flesta. Är man livrädd att förlora fotbollsrutorna på magen så kan man glömma att någonsin bli större än vilken annan fotbollsfysik som helst (även om vissa tror annat när kuren dundrar på som bäst).


jrwiener :bow:

Slartibartfast
2006-04-13, 14:05
Dåliga anlag my ass! Kom inte och säj att du byggt dina 30cm med regelbunden och långvarig träning!

Riktigt SÅ lång är den inte, men inte långt ifrån. :D

Konstigt. Jag kommer ännu ihåg det som igår, såg dig på krogen en vinter när jag var hemma och hälsade på. Märkte genast att du hade byggt på väldigt mycket, du hade gått från spinkig till välbyggd. Då hade du tränat ett halvt år. Nästa gång jag såg dig var på sommaren, då hade du i princip den volym du har idag, du var grov som bara den. Jag kunde inte tro att det var du!

Det sa Annika också. Men det gäller alla som tränar regelbundet och äter bra under det första året. Men det gäller som sagt att göra det då också och inte träna som en slapptorsk i gymmet och hoppa över måltider osv. Skulle du träna tre gånger i veckan i fem år utan uppehåll och äta ordentligt (inget "idag har jag bara ätit en weetabix och en halv gurka", som du brukar komma med ibland) så skulle du vara lugnt grövre än mig sen.

Sen att jag hade samma volym för fyra år sen som jag har i dag säger ju en del om mina anlag också. :D

michael
2006-04-13, 14:16
~80kg hård som slarti kan de flesta killar uppnå fan snackar du om progzilla

Progzilla
2006-04-13, 14:25
~80kg hård som slarti kan de flesta killar uppnå fan snackar du om progzilla

Du har bara sett Slarti på bild. Den enda bilden som någonsin gjort rättvisa åt Slarti var en ryggbild förra året. Kommer du ihåg den Slarti? Släng upp den igen!

michael
2006-04-13, 14:27
Du har bara sett Slarti på bild. Den enda bilden som någonsin gjort rättvisa åt Slarti var en ryggbild förra året. Kommer du ihåg den Slarti? Släng upp den igen!

spela roll?
80kg hård på 183cm är uppnåeligt för de flesta killar fortfarande

Progzilla
2006-04-13, 14:32
Skulle du träna tre gånger i veckan i fem år utan uppehåll och äta ordentligt (inget "idag har jag bara ätit en weetabix och en halv gurka", som du brukar komma med ibland) så skulle du vara lugnt grövre än mig sen.


HAHAHAHAAHAHA! Guilty as charged. Deffen går bra, inte så konstigt va?

Slartibartfast
2006-04-13, 14:32
Du har bara sett Slarti på bild. Den enda bilden som någonsin gjort rättvisa åt Slarti var en ryggbild förra året. Kommer du ihåg den Slarti? Släng upp den igen!

AHA! En anledning att slänga upp DEN bilden!? Det bangar jag inte på! :D

Tadaaa:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/8aug05.jpg

Min überfysik kan tyckas ouppnåelig för många, men jag försäkrar att jag är blott en man.

hultman
2006-04-13, 14:37
Så länge man väljer rätt när det kommer till att antingen vara konstant halvhård eller att öka konstant så finns inga problem med att bli stor för dom flesta. Är man livrädd att förlora fotbollsrutorna på magen så kan man glömma att någonsin bli större än vilken annan fotbollsfysik som helst (även om vissa tror annat när kuren dundrar på som bäst).

Inte för att jag på något sätt är världens största kloss direkt, men jag har enligt mig själv ökat rätt bra utan att någon gång inte sett mina magrutor.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/jamforelse.JPG

Bilden till höger var på sommarlovet till gymnasiet, och nu går jag i trean.

hultman
2006-04-13, 14:38
Min überfysik kan tyckas ouppnåelig för många, men jag försäkrar att jag är blott en man.

Jag som trodde du var en blandras :D

Jacksatan
2006-04-13, 14:41
I don't get it Jack? :confused:

Menade såklart: "hur mågna på kolo är större än slartibartfast". Vette fan vad jat tänkte där...

Bite
2006-04-13, 14:41
AHA! En anledning att slänga upp DEN bilden!? Det bangar jag inte på! :D

Tadaaa:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/8aug05.jpg

Min überfysik kan tyckas ouppnåelig för många, men jag försäkrar att jag är blott en man.
Jävla genetiska anomali med din axelbredd :D

Jag tror defenitivt att de flesta kan uppnå massan, men det lär ta några (många) år och det kommer knappast att se lika bra ut på den absoluta majoriteten.

Progzilla
2006-04-13, 14:45
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/8aug05.jpg

Min überfysik kan tyckas ouppnåelig för många, men jag försäkrar att jag är blott en man.

Sådan axelbredd får man inte utan anlag. Helt allmänt är jag av samma åsikt, vem som helst kan få 80kg hårda på 183cm. Hur det sen ser ut är ju en annan femma.

jwzrd
2006-04-13, 14:46
Inte för att jag på något sätt är världens största kloss direkt, men jag har enligt mig själv ökat rätt bra utan att någon gång inte sett mina magrutor.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/jamforelse.JPG

Bilden till höger var på sommarlovet till gymnasiet, och nu går jag i trean.

Du lägger fram bevis i form av vad som händer när en 15-åring blir 17?

Jacksatan
2006-04-13, 14:49
Så länge man väljer rätt när det kommer till att antingen vara konstant halvhård eller att öka konstant så finns inga problem med att bli stor för dom flesta. Är man livrädd att förlora fotbollsrutorna på magen så kan man glömma att någonsin bli större än vilken annan fotbollsfysik som helst (även om vissa tror annat när kuren dundrar på som bäst).

Så överviktiga som många är här inne så borde man ju tycka att fler borde va starkare. ;)
Skämt å sido så har du rätt i att det är ett fåtal som kan bygga muskler på magrute-nivå. Jag behöver helt klart äta på en del om det ska bli nåra ökningar, däremot behöver man inte bli rejält fet.

Trance
2006-04-13, 14:53
Du lägger fram bevis i form av vad som händer när en 15-åring blir 17?

Nu överdriver du bara för att få gnälla.

Metal_boy_
2006-04-13, 15:12
Nu överdriver du bara för att få gnälla.


Så du tror inte att de flesta växer så det knakar ändå mellan dom åren? Kanske ska slänga upp bilder innan och precis efter man fått hår på snorren?

Trance
2006-04-13, 15:17
Så du tror inte att de flesta växer så det knakar ändå mellan dom åren? Kanske ska slänga upp bilder innan och precis efter man fått hår på snorren?

Ja man växer, men knappast på det sättet utan träning. Att säga att det är normal utveckling i den åldern är ju skrattretande.

jwzrd
2006-04-13, 15:42
Ja man växer, men knappast på det sättet utan träning. Att säga att det är normal utveckling i den åldern är ju skrattretande.

Jag tycker inte att det är någon spektakulär förändring. Från ett kort han valt för att han ser riktigt tunn ut från snudd på före puberteten till en 3-4 år senare tagen med en risig webcam.

hultman
2006-04-13, 15:42
Du lägger fram bevis i form av vad som händer när en 15-åring blir 17?

Ursäkta min ovetskap om att man lägger på sig 30 kg på tre år under tonåren. Visst, allt kanske inte är muskelmassa, men nog fan är en stor del av utvecklingen just detta.

Du då, har du sett likadan ut sedan du försvann ut från tonåren för sjuttioåtta år sedan?

jwzrd
2006-04-13, 15:43
Så överviktiga som många är här inne så borde man ju tycka att fler borde va starkare. ;)
Skämt å sido så har du rätt i att det är ett fåtal som kan bygga muskler på magrute-nivå. Jag behöver helt klart äta på en del om det ska bli nåra ökningar, däremot behöver man inte bli rejält fet.

Poängen är att magrutorna inte behöver synas för att musklerna överallt ska ha ökat. Sen är det skillnad på 100kg+ för någon som tränat 2 år och någon som tränat 12.

jwzrd
2006-04-13, 15:45
Ursäkta min ovetskap om att man lägger på sig 30 kg på tre år under tonåren. Visst, allt kanske inte är muskelmassa, men nog fan är en stor del av utvecklingen just detta.

Du då, har du sett likadan ut sedan du försvann ut från tonåren för sjuttioåtta år sedan?

Men.. det var just det som var min poäng. Jag ökade 40kg mina första 4 år på gymmet. Från 60 till 100, givetvis inte bara i muskelmassa utan helt enkelt summan av tonårstillväxt, muskler och fan vet vad det är. Jag kan garantera dig att jag fortfarande såg ut som ett benrangel i stort sett och att även jag skulle ha kunnat ta en biffbild med en webcam.

hultman
2006-04-13, 15:48
Och sedan dess så har du tappat muskler?

Yankeee
2006-04-13, 15:49
Det går helt klart att bygga en juste fysik med magrutor(tm), men mycket mer än så är nog rätt svårt. Det finns dock exempel på folk som klarar magrutebyggning utmärkt, sverker t.ex

puppas
2006-04-13, 15:50
ja jag har gått upp 40kg på 4 år...big deal..Bara fet ändå, äta kan alla göra..

hultman
2006-04-13, 15:57
Jag tycker inte att det är någon spektakulär förändring. Från ett kort han valt för att han ser riktigt tunn ut från snudd på före puberteten till en 3-4 år senare tagen med en risig webcam.

Kan dessutom tilläggas att jag enbart är en centimeter längre nu än då. Jag hade i princip vuxit klart på längden på bilden.

michael
2006-04-13, 16:43
Sådan axelbredd får man inte utan anlag. Helt allmänt är jag av samma åsikt, vem som helst kan få 80kg hårda på 183cm. Hur det sen ser ut är ju en annan femma.

Många kan se ut sådär om inte bättre, problemet är dock att de flesta inte är så seriösa under sån lång tid det tar att de aldrig når det resultatet.

jwzrd
2006-04-13, 18:05
Och sedan dess så har du tappat muskler?

Nej?

Jacksatan
2006-04-13, 18:30
Många kan se ut sådär om inte bättre, problemet är dock att de flesta inte är så seriösa under sån lång tid det tar att de aldrig når det resultatet.

vad vet du om det?

michael
2006-04-13, 18:32
vad vet du om det?

För att saker och ting inte kommer över en natt inom kroppsbyggning. Finns väl inte en enda person som inte tränat i minst 15 år innan han blivit mr olympia?

Allan
2006-04-13, 18:39
Det är bara en bråkdel av alla som tränar idag som kommer att fortsätta träna om femton år. Det är en singelsyssla för folk mellan sexton och tjugotre ungefär, och de flesta kommer aldrig att få annat än mediokra resultat som till största delen är avhängigt deras naturliga storlekstillväxt.
Observera att ni inte är ute ur puberteten förrän hormonproduktionen börjar sjunka, vid tjugofem ungefär. Det är då man blir biologiskt vuxen, och det är då det hårda jobbet börjar, med att antingen behålla sina muskler, eller hålla tillbaka fettet som kryper på en eller - ännu hemskare - verkligen inse vilket satans slit det är att bygga muskler.
Men kul är det, och nog kan de flesta få en schysst fysik. Och får man inte det har man kanske kul under tiden hoppas jag.

allan

Metal_boy_
2006-04-13, 18:39
För att saker och ting inte kommer över en natt inom kroppsbyggning. Finns väl inte en enda person som inte tränat i minst 15 år innan han blivit mr olympia?


Arnold :D

Metal_boy_
2006-04-13, 18:41
Det är bara en bråkdel av alla som tränar idag som kommer att fortsätta träna om femton år. Det är en singelsyssla för folk mellan sexton och tjugotre ungefär, och de flesta kommer aldrig att få annat än mediokra resultat som till största delen är avhängigt deras naturliga storlekstillväxt.
Observera att ni inte är ute ur puberteten förrän hormonproduktionen börjar sjunka, vid tjugofem ungefär. Det är då man blir biologiskt vuxen, och det är då det hårda jobbet börjar, med att antingen behålla sina muskler, eller hålla tillbaka fettet som kryper på en eller - ännu hemskare - verkligen inse vilket satans slit det är att bygga muskler.
Men kul är det, och nog kan de flesta få en schysst fysik. Och får man inte det har man kanske kul under tiden hoppas jag.

allan


Ska jag passa på och bygga som satan i 2år till då :D

Allan
2006-04-13, 18:42
Ska jag passa på och bygga som satan i 2år till då :D

Kan du ge dig fan på.


allan

michael
2006-04-13, 18:44
Det är bara en bråkdel av alla som tränar idag som kommer att fortsätta träna om femton år. Det är en singelsyssla för folk mellan sexton och tjugotre ungefär, och de flesta kommer aldrig att få annat än mediokra resultat som till största delen är avhängigt deras naturliga storlekstillväxt.
Observera att ni inte är ute ur puberteten förrän hormonproduktionen börjar sjunka, vid tjugofem ungefär. Det är då man blir biologiskt vuxen, och det är då det hårda jobbet börjar, med att antingen behålla sina muskler, eller hålla tillbaka fettet som kryper på en eller - ännu hemskare - verkligen inse vilket satans slit det är att bygga muskler.
Men kul är det, och nog kan de flesta få en schysst fysik. Och får man inte det har man kanske kul under tiden hoppas jag.

allan


Precis, så det går för dom flesta att uppnå en fysik som slartis om dom DEDIKERAR SIG. Att skylla ifrån sig och säga att det är omöjligt utan de rätta generna är FEGT, inget kommer lätt här i livet och tro fan inte att slartis fysik gör det för de flesta heller. Men om det får er att känna er bättre så ni kan sova om nätterna så visst, skyll på det..

hultman
2006-04-13, 19:03
Det är ungefär samma sak som skolan och utbildning. Vissa påstår sig ha omöjligt att lära sig, medan vissa verkar få högsta betyg i alla ämnen utan ansträngning. Alla måste plugga, vad de än säger, och nästan alla kan få bra betyg om de gör rätt. Så är det med styrketräning, tror jag.

jwzrd
2006-04-13, 19:34
Det är ungefär samma sak som skolan och utbildning. Vissa påstår sig ha omöjligt att lära sig, medan vissa verkar få högsta betyg i alla ämnen utan ansträngning. Alla måste plugga, vad de än säger, och nästan alla kan få bra betyg om de gör rätt. Så är det med styrketräning, tror jag.

Ledsen att behöva bråka med dig igen men, nej, alla måste inte plugga.

Snake
2006-04-13, 19:43
Ledsen att behöva bråka med dig igen men, nej, alla måste inte plugga.

Är du fortfarande grinig sen den tråden (vilken det nu var) då Hultman och du lekte i sandlådan?

Sebbe_H
2006-04-13, 19:49
Är du fortfarande grinig sen den tråden (vilken det nu var) då Hultman och du lekte i sandlådan?

Han är inte grinig.. jwzrd eller vad han heter har rätt till 100%..

Snake
2006-04-13, 19:53
Han är inte grinig.. jwzrd eller vad han heter har rätt till 100%..

Oh, Jwzrd har fått en guardian angel :angel:

Det Hultman skrev, tycker jag, var en bra liknelse; dvs alla har olika förutsättningar. Du är född med en viss pokerhand, sen gäller det att göra det bästa av situationen.
Man behöver inte haka upp sig på petitesser, därför gav jag Jwzrd en slängkyss.

Sebbe_H
2006-04-13, 19:55
Oh, Jwzrd har fått en guardian angel :angel:


haha, nej personligen tycker jag han är en pessimistisk tråkmåns.. Men han hade rätt nu..

hultman
2006-04-13, 20:26
haha, nej personligen tycker jag han är en pessimistisk tråkmåns.. Men han hade rätt nu..

Jag förstår inte varför man tror att vissa föds med kunskap. Utan att plugga tror jag inte att någon skulle klara av gymnasiet. Jag har då inte fått någonting annat bevisat, hur många tuffingar som än påstår att de inte pluggar ett skit, även fast man tar de på bar gärning när de hårdpluggar inför prov.

Cerberus
2006-04-13, 20:33
Jag förstår inte varför man tror att vissa föds med kunskap. Utan att plugga tror jag inte att någon skulle klara av gymnasiet. Jag har då inte fått någonting annat bevisat, hur många tuffingar som än påstår att de inte pluggar ett skit, även fast man tar de på bar gärning när de hårdpluggar inför prov.

Jag tror att vissa föds med genetisk talang för vissa saker, dock tror jag att man kan bli GRYM på nästan allt om man verkligen vill det tillräckligt mycket, övar, gör det som behövs...etc.

Dock för att tillhöra den allra största värdseliten, t.om bäst i världen, så behöver man de bästa generna och de föds man med.

Sebbe_H
2006-04-13, 20:34
Jag förstår inte varför man tror att vissa föds med kunskap. Utan att plugga tror jag inte att någon skulle klara av gymnasiet. Jag har då inte fått någonting annat bevisat, hur många tuffingar som än påstår att de inte pluggar ett skit, även fast man tar de på bar gärning när de hårdpluggar inför prov.

Jag tror inte heller att folk föds med kunskap, vissa folk föds med förmågan att lära lättare.. De som har lätt att lära lyssnar på genomgångar på lektioner och snappar på så vis upp det och slipper därmed att plugga.

Kwon
2006-04-13, 20:37
Så här stor kan man bli

http://www.silviosimac.com/sticks.jpg

hultman
2006-04-13, 20:39
Jag tror inte heller att folk föds med kunskap, vissa folk föds med förmågan att lära lättare.. De som har lätt att lära lyssnar på genomgångar på lektioner och snappar på så vis upp det och slipper därmed att plugga.

Så om man går på lektionerna och anstränger sig för att lyssna så pluggar man inte?


*screwy*

Visst har alla olika lätt för att lära sig, men jag tror inte att det beror speciellt mycket på våra anlag. Snarare på miljön vi växer upp i, där vi kan bli stimulerade av att studera och lära oss saker, eller lära oss att det inte spelar någon roll om man pluggar överhuvudtaget.

hultman
2006-04-13, 20:43
Jag gillar exempel, och nu har jag ett.

Min polare är absolut inte smart, och har aldrig varit det heller för den delen. Förut hade han svårt att läsa, och svårt för det mesta i skolan. Sedan kom det, intresset. Nu har han MVG i 22 ämnen på natur, och VG i 4. Det roliga är att han fick 0,4 på högskoleprovet och 95 på mensa.dk's pissenkla iq-test.

Med andra ord; nästan alla kan få bra betyg.

Sebbe_H
2006-04-13, 20:43
Så om man går på lektionerna och anstränger sig för att lyssna så pluggar man inte?

Det är klart att vill man plugga så pluggar man :P Men om man har förstått det redan och har det i huvudet så behöver man ju inte plugga..

Nog med OT nu, hur stor kan man bli?

hultman
2006-04-13, 20:45
Det är klart att vill man plugga så pluggar man :P Men om man har förstått det redan och har det i huvudet så behöver man ju inte plugga..

Nog med OT nu, hur stor kan man bli?

Ja, men alla saker man lär sig i skolan är inte saker man ska förstå, utan saker man ska pränta in.

Som sagt så tror jag att man kan bli väldigt stor om man sköter sin träning på ett optimalt sätt. Vissa blir säkert en hel del större än snittet, och vissa en hel del mindre, men alla kan nog bli jävligt stora.

Metal_boy_
2006-04-13, 20:51
Jag gillar exempel, och nu har jag ett.

Min polare är absolut inte smart, och har aldrig varit det heller för den delen. Förut hade han svårt att läsa, och svårt för det mesta i skolan. Sedan kom det, intresset. Nu har han MVG i 22 ämnen på natur, och VG i 4. Det roliga är att han fick 0,4 på högskoleprovet och 95 på mensa.dk's pissenkla iq-test.

Med andra ord; nästan alla kan få bra betyg.


Ja det är ofta det är så.

Metal_boy_
2006-04-13, 20:51
Så här stor kan man bli

http://www.silviosimac.com/sticks.jpg


Ditt mål Kwon? :)

hultman
2006-04-13, 20:52
Ja, mer regel än undantag.