handdator

Visa fullständig version : Mitt ryggpass ..


Valrossen
2002-11-10, 19:33
...ska se ut så här framöver. Har tagit bort Marklyft ett tag nu pga att jag tar ut mig så hårt, så det är svårt att få energi till resten av övningarna och kör jag det sist har jag ingen ork.

Chins 2set max
Skivstångsrodd 3set
Latsdrag med rak stång 2set
Latsdrag med V-handtag 2set
Kabelrodd 1set
Hyper-ex(?) 2set
Skivstångsshrugs 3set

Lite mycket övningar kanske eller??

MVH
Jimmy:smokin:

Josef
2002-11-10, 19:57
Enligt mig så är det lite mycket övningar, men jag är ju nybörjare och satsar, nästan, endast på basövningar nu i början.
Så här kör jag:
Chins (3set)
Marklyft (3set)
Skivstångsrodd (3set)

Jag skippar latsdrag med tanke på att jag kör chins - är det okej?

spinkoo
2002-11-10, 21:26
Valrossen: Ska du inte ha mer för korsryggen. 2 set extension känns lite..."disco"??!??!:D

Valrossen
2002-11-10, 21:38
Originally posted by spinkoo
Valrossen: Ska du inte ha mer för korsryggen. 2 set extension känns lite..."disco"??!??!:D

Bah, jag disco??:confused: kan väl aldrig va möjligt:naughty: , är 16 år gammal och gör en 6:a på 135kg i marklyft så jag tror den pallar med några månader utan marklyft!! Läser man journalerna på detta forum tycker jag det är många som slarvar med korsrygg/mage träningen. Det är ju trots allt dessa som ska hålla upp kroppen.


MVH
Jimmy:smokin:

spinkoo
2002-11-10, 21:52
Skål på dig kompis. :cheers:

Jag menade ju inte att du var disko isåfall, tänkte ju inte på att har kört hårda marklyft innan:)

Nästan gång kan du ju skriva att du kört tunga mark innan:D ;)

Valrossen
2002-11-10, 21:58
Originally posted by spinkoo
Skål på dig kompis. :cheers:

Jag menade ju inte att du var disko isåfall, tänkte ju inte på att har kört hårda marklyft innan:)

Nästan gång kan du ju skriva att du kört tunga mark innan:D ;)

Haha, jag lovar!!:thumbup:

Lord_X
2002-11-11, 12:15
Valrossen - Vad är det för trams, även om du själv anser dig vara stark så betyder ju inte det att du ska börja slappa.
Marklyft är ju "kung" övningen för rygg. Fortsätt med den.

Josef - :p Det låter nästan som om du ber om lov att få slippa latsdrag. Nåja, det är en skräpövning så det är helt ok att du skippar den.

michael
2002-11-11, 16:13
ersätt
Latsdrag med V-handtag 2set
Kabelrodd 1set
Hyper-ex(?) 2set

med
marklyft


my 2 cents..

Valrossen
2002-11-11, 20:03
Originally posted by Lord_X
Valrossen - Vad är det för trams, även om du själv anser dig vara stark så betyder ju inte det att du ska börja slappa.
Marklyft är ju "kung" övningen för rygg. Fortsätt med den.


Marklyft är en bra övning ja.. Men satsar nu på att få upp en bättre V-form på kroppen, och då kanske inte marklyft är så lyckat.

MVH
jimmy

michael
2002-11-12, 12:13
Originally posted by Valrossen


Marklyft är en bra övning ja.. Men satsar nu på att få upp en bättre V-form på kroppen, och då kanske inte marklyft är så lyckat.

MVH
jimmy

Marklyft skapar bättre anabola förhållanden i din kropp och bidrar därmed till uppbyggningen utav "v-formen" på din kropp om du tränar latsen.

AnderssoN
2002-11-12, 13:02
Är beredd att hålla med de andra angående marklyft; skippa inte den övningen om du inte har problem (förutom att du tar ut dig så mycket).

Skulle själv gärna köra den, men ryggen säger NEJ efter några veckor.

Annars tycker jag att ditt ryggprogram ser bra ut, du kör 5 övningar för övre rygg, 1 övning för korsrygg och 1 övning för trapsen. Sammanslagt 10 set för "övre rygg" är inte så vansinnigt mycket.

Koncentrera dig i första hand på att få kontakt, övningarna du väljer kommer i andra hand enligt mig.

Kör hårt!

Valrossen
2002-11-13, 20:45
Tackar för svaren..:thumbup:

Om man vill utveckla "tjockleken" på ryggen är det T-bar och Marklyft som gäller då eller finns det någon annan övning??

MVH
Jimmy

michael
2002-11-13, 21:49
skivstångsrodd, hantelrodd, bentovershrugs mm :)