handdator

Visa fullständig version : Mitt ryggpass ..


Valrossen
2002-11-10, 19:33
...ska se ut så här framöver. Har tagit bort Marklyft ett tag nu pga att jag tar ut mig så hårt, så det är svårt att få energi till resten av övningarna och kör jag det sist har jag ingen ork.

Chins 2set max
Skivstångsrodd 3set
Latsdrag med rak stång 2set
Latsdrag med V-handtag 2set
Kabelrodd 1set
Hyper-ex(?) 2set
Skivstångsshrugs 3set

Lite mycket övningar kanske eller??

MVH
Jimmy:smokin:

Josef
2002-11-10, 19:57
Enligt mig så är det lite mycket övningar, men jag är ju nybörjare och satsar, nästan, endast på basövningar nu i början.
Så här kör jag:
Chins (3set)
Marklyft (3set)
Skivstångsrodd (3set)

Jag skippar latsdrag med tanke på att jag kör chins - är det okej?

spinkoo
2002-11-10, 21:26
Valrossen: Ska du inte ha mer för korsryggen. 2 set extension känns lite..."disco"??!??!:D

Valrossen
2002-11-10, 21:38
Originally posted by spinkoo
Valrossen: Ska du inte ha mer för korsryggen. 2 set extension känns lite..."disco"??!??!:D

Bah, jag disco??:confused: kan väl aldrig va möjligt:naughty: , är 16 år gammal och gör en 6:a på 135kg i marklyft så jag tror den pallar med några månader utan marklyft!! Läser man journalerna på detta forum tycker jag det är många som slarvar med korsrygg/mage träningen. Det är ju trots allt dessa som ska hålla upp kroppen.


MVH
Jimmy:smokin:

spinkoo
2002-11-10, 21:52
Skål på dig kompis. :cheers:

Jag menade ju inte att du var disko isåfall, tänkte ju inte på att har kört hårda marklyft innan:)

Nästan gång kan du ju skriva att du kört tunga mark innan:D ;)

Valrossen
2002-11-10, 21:58
Originally posted by spinkoo
Skål på dig kompis. :cheers:

Jag menade ju inte att du var disko isåfall, tänkte ju inte på att har kört hårda marklyft innan:)

Nästan gång kan du ju skriva att du kört tunga mark innan:D ;)

Haha, jag lovar!!:thumbup:

Lord_X
2002-11-11, 12:15