handdator

Visa fullständig version : Visdomstander!


Spike
2006-04-12, 19:01
Tjena alla!

Hittade inte sokfunktionen, vet att det funnits tradar om detta innan! Jag maste dra ut visdomstander (2 eller 3) och undrar vad det kostar. Jag ska aka hem till Sverige och gora det ifall det ar bra priser (vilket det borde va med varat fina sjukvardssystem)! Jag ar over 21 om det spelar nan roll, det ar val gratis upp till 18 eller nat horde jag!

Tackar pa forhand!

christian
2006-04-12, 19:03
Gissar på att du får mängdrabatt, men de gånger jag dragit ut en (åt gången) så kostade det runt 1300:- har jag för mig. De var iofs svåra att få ut och det blev mer opererande än vanligt. Det brukar ju finnas prislistor annars eller så är det bara att ringa och fråga.

Spike
2006-04-12, 19:05
Wow det later grymt billigt! Hur gammal ar du?

christian
2006-04-12, 19:06
Var väl 22 och 24 vid tillfällena har jag för mig. Alltså för 6 resp 4 år sedan.

Baha
2006-04-12, 19:07
min ena kostade 650 kr och tog 1 minut att dra ut, den andra kostade 2200 och krävde avskalning av tandkött-

så gissa 600-3000 beroende på hur illa dom sitter

Big_Vik
2006-04-12, 19:08
Jag hör dig broder. :D

Är du säker på att du måste dra ut dem då? Vilka grunder vilar beslutet på? :)

Mr. Moose
2006-04-12, 19:08
Var är du nu? Om tandvården är bra där, varför vänta?

Fick dragit ut mina två sista visdomständer för ett tag sen, kostade ca 350 Kr. Inklusive antibiotika och smärtstillande.

Claes

Big_Vik
2006-04-12, 19:08
Var är du nu? Om tandvården är bra där, varför vänta?

Fick dragit ut mina två sista visdomständer för ett tag sen, kostade ca 350 Kr. Inklusive antibiotika och smärtstillande.

Claes

Californien va? Eller är det Australien som gäller nu Spike?

King Grub
2006-04-12, 19:13
Jag opererade bort mina på högersidan för ett par år sedan. 1495 kronor styck, för en kvarts nöje.

Spike
2006-04-12, 19:27
Jag ar i Californien. Sjukvarden ma va bra, men den ar DYYYYYYYR! Dom ville ha 3000 dollar :laugh:

Jag ar sa glad att det verkar rimligt i Sverige :cool:

Beslutet att dra ut vilar pa grunden att dom gor ont och har blivit infekterade innan! Dom haller pa och kommer igenom tandkottet!

Tack alla!!!

Big_Vik
2006-04-12, 19:29
Jag ar i Californien. Sjukvarden ma va bra, men den ar DYYYYYYYR! Dom ville ha 3000 dollar :laugh:

Jag ar sa glad att det verkar rimligt i Sverige :cool:

Beslutet att dra ut vilar pa grunden att dom gor ont och har blivit infekterade innan! Dom haller pa och kommer igenom tandkottet!

Tack alla!!!

Tror du inte att det är övergående då? Har själv haft jävligt ont stundtals, bara bita ihop....eller hmm :D ...uthärda menar jag. :)

Lycka till!

King Grub
2006-04-12, 19:30
Bästa jag gjort att operera bort eländet. Mina låg horisontellt och tryckte framåt mot tänderna framför, och efter operationen är alla problem som bortblåsta.

hahavaffan
2006-04-12, 19:31
Jag ar i Californien. Sjukvarden ma va bra, men den ar DYYYYYYYR! Dom ville ha 3000 dollar :laugh:

Jag ar sa glad att det verkar rimligt i Sverige :cool:

Beslutet att dra ut vilar pa grunden att dom gor ont och har blivit infekterade innan! Dom haller pa och kommer igenom tandkottet!

Tack alla!!!Ja det ska dom väl göra? Är det därför folk drar ut visdomständerna? Jag trodde det var för att man fick problem med dem efter att de kommit upp. Mina har varit duktigt jobbiga på väg upp, men nu när de är uppe gör de ingen skada.

Devoid
2006-04-12, 19:35
Det hela beror på om det är en enkel eller avancerad tandutdragning eller om du måste operrera bort dem.

Folktandvården i Hallands län tar 573:- för en tand, 853:- om det räknas som omfattande och om du drar ut en till inom samma "kvadrant" så får man mängdrabbat :)

Men bara gå in på www.folktandvarden.se och kolla upp vad det kostar i ditt län, om det nu inte skall göras hos en privattandläkare för då har jag ingen aning om priser.