handdator

Visa fullständig version : märkespeople hur gör ni med jeans?


keffat_liv
2006-04-12, 18:33
Hur gör ni mäkerspeople med jeansen? Var inne och handlade idag och det passar knappt. Armani jeansen jag skulle köpa var 36 max storlek och dom får jag inte ens upp halvvägs:/ även de andra byxorna jag köpte var största storleken de hade tror jag. Men de passade iaf... Hur fan gör ni? skiter i o träna ben? Jag ska fan göra det nu ben och röv.. lacka som fan i butiken.

Larsson
2006-04-12, 18:37
Lee, levis, crocker osv har ju jeans i alla möjliga storlekar. Eller är de märkena inte tillräckligt fina ;)

Nina L
2006-04-12, 18:38
Hur fan gör ni? skiter i o träna ben? Jag ska fan göra det nu ben och röv.. lacka som fan i butiken.Du är på väg att ta disco till en ny nivå, hör jag.

Kaboffastar
2006-04-12, 18:38
Nu får du ju fan ta å lugna ner dig pojk ;D

Skit i armani jeansen.. ingen som fattar att det är armani i alla fall.

nemd
2006-04-12, 18:48
Finns grymmare brallor än jeans. :) Bara kolla runt lite och du kan hitta skitläckra brallzzzz ;P

NiXPhoenix
2006-04-12, 18:49
Jag har definitivt inte det problemet, men har du provat Dockers?
Inte alls jeans i och för sig utan chinos, mycket trevligare byxor, förstår inte varför alla ska springa omkring med jeans nu för tiden... Bara för att det är "inne".

Nåja, vanliga modellen D5 har i alla fall rejäla ben, tror knappast du får några problem att få rum med dina ben i ett par såna.

Helena B
2006-04-12, 18:57
Hur gör ni mäkerspeople med jeansen? Var inne och handlade idag och det passar knappt. Armani jeansen jag skulle köpa var 36 max storlek och dom får jag inte ens upp halvvägs:/ även de andra byxorna jag köpte var största storleken de hade tror jag. Men de passade iaf... Hur fan gör ni? skiter i o träna ben? Jag ska fan göra det nu ben och röv.. lacka som fan i butiken.

Seriöst, vad tror du en tjej bry sig mest om, om killen har en snygg rumpa eller om han går i Armani?

Nina L
2006-04-12, 19:00
Seriöst, vad tror du en tjej bry sig mest om, om killen har en snygg rumpa eller om han går i Armani?Klockrent, Helena! :thumbup:

RajtanTajtan
2006-04-12, 19:03
Det ultimata är väl om han uppfyller båda delarna :)

mela
2006-04-12, 19:05
Seriöst, vad tror du en tjej bry sig mest om, om killen har en snygg rumpa eller om han går i Armani?

Armani :thumbup:

Ne men seriöst.. om du vill ha märkesjeans finns det andra för largeass folk.. typ D&G har en del.. Levis har många nice

keffat_liv
2006-04-12, 19:14
Lee, levis, crocker osv har ju jeans i alla möjliga storlekar. Eller är de märkena inte tillräckligt fina ;)

nä:P

keffat_liv
2006-04-12, 19:17
Seriöst, vad tror du en tjej bry sig mest om, om killen har en snygg rumpa eller om han går i Armani?

Obetydligt. Byxorna var översnygga och offrar lätt bootyn:) nä, men det ska faen inte vara så svårt att handla jeans bara för att man har lite större ben. Och jag har inte ens så stora ben... vad händer när dom blir pirahna look a like... !!

keffat_liv
2006-04-12, 19:18
Armani :thumbup:

Ne men seriöst.. om du vill ha märkesjeans finns det andra för largeass folk.. typ D&G har en del.. Levis har många nice

Jo, men kollade åp ett par d&g jeans med inne åp abcd. 6300 kronor. Ok för att jeans får kosta en del, men det var föööör mycket.

mela
2006-04-12, 19:20
Jo, men kollade åp ett par d&g jeans med inne åp abcd. 6300 kronor. Ok för att jeans får kosta en del, men det var föööör mycket.

eh dg har bra kvallitet.. jag har (hade) 3 st men har fått ge ett par till min bror (unisex jeans) eftersom röven inte fick plats :D

mendezzz
2006-04-12, 19:34
Testa att inte köpa jeans som har "slim fit" finns en lite guide här (http://manolo.se/index.php?p=185) ang passform.

Styrkebyggare
2006-04-12, 19:40
JC-butiken där jag brukar handla (Kompassen/Göteborg) syr upp brallorna utan kostnad. Längdmåttet påverkar också höft- och låromfånget en hel del, varför jag brukar få bra passform om jag köper fyra tum över "min" längd och syr upp det istället.

Karl_alfred
2006-04-12, 19:41
Testa att inte köpa jeans som har "slim fit" finns en lite guide här (http://manolo.se/index.php?p=185) ang passform.
Ett par Loose Fit lär ju va svårt att få för tighta:)

mela
2006-04-12, 19:41
JC-butiken där jag brukar handla (Kompassen/Göteborg) syr upp brallorna utan kostnad. Längdmåttet påverkar också höft- och låromfånget en hel del, varför jag brukar få bra passform om jag köper fyra tum över "min" längd och syr upp det istället.

Syr inte SOLO upp jeansen också?

mendezzz
2006-04-12, 19:42
Ett par Loose Fit lär ju va svårt att få för tighta:)
Fråga Coleman ;)

Zlin
2006-04-12, 19:44
Syr inte SOLO upp jeansen också?

Jo. Eller Lappcentralen i stan, om man köpt någonstans där de inte syr upp. Lagar hål och sånt också - Till bra priser, betalade typ 80:- för att få ett hål lagat så det knappt syns att det är lagat. :)

Karl_alfred
2006-04-12, 19:48
Fråga Coleman ;)
För oss dödliga;) har man under 75 i lår tror jag inte man ska ha nå problem ;)

High1ander
2006-04-12, 20:00
Ta en bananbåt till USA, här finns det bara stora jeans. När jag som Europe vill ha nått som inte är baggy så antas jag vara bög...

keffat_liv
2006-04-12, 20:02
eh dg har bra kvallitet.. jag har (hade) 3 st men har fått ge ett par till min bror (unisex jeans) eftersom röven inte fick plats :D

6300 e ändå för mkt!! och så bra kvalle har inte d&g, kanske på jeans men tröjor vetefan.

keffat_liv
2006-04-12, 20:06
Ta en bananbåt till USA, här finns det bara stora jeans. När jag som Europe vill ha nått som inte är baggy så antas jag vara bög...

hahahaha:)

Daniel Mattusch
2006-04-12, 20:14
Förutom de som är nämnt så...

Du får antagligen byta märken, jag köpte ett par Carhartt, sitter skitbra och de gör nästan alla deras modeller. www.nittygritty.se

De har även Stone Island, de är rätt stora i modellerna. Aja hela sighten är typ "casualmode" så finns stora/shjyssta brallor där. Akta huliganerna på stan bara:D

Fatcan
2006-04-12, 20:42
Hur fan gör ni? skiter i o träna ben?

aa :D

Nej men det är fan jobbigt när man inte kommer i sina favoritjeans längre eller att man märker att arslet och låren är så jävla stora att det bara ser mongo ut med stuprör och andra tighta jeans.

Fatalist
2006-04-12, 20:53
Nu får du ju fan ta å lugna ner dig pojk ;D

Skit i armani jeansen.. ingen som fattar att det är armani i alla fall.

Dessutom gör armani mestadels tråkiga vardagslookiga jeans. Satsa på nåt annat märke, typ Gabba, de har bra storlekar och ofta lite baggy fit (men sitter jävligt snyggt).

ugglan
2006-04-12, 20:54
cargo pants, mjukisbyxor etc.

Jag brukar ha ett par såna batikmönstrade BB-byxor

keffat_liv
2006-04-12, 21:22
Dessutom gör armani mestadels tråkiga vardagslookiga jeans. Satsa på nåt annat märke, typ Gabba, de har bra storlekar och ofta lite baggy fit (men sitter jävligt snyggt).

dessa var heta iaf. Perfekt slitning perfekta hål:) Vet bara ett ställe de säljer gabba jeans på i malmö o de såg ut som skit för övrigt:)

Slartibartfast
2006-04-12, 21:28
Vet nån vad beteckningen "comfort fit" betyder på jeans? Är det lösare än regular?

OggeP
2006-04-12, 21:29
DKNY JEANS har mycket loose fit. Annars funkar Gabba bra också.

Fatalist
2006-04-12, 21:30
dessa var heta iaf. Perfekt slitning perfekta hål:) Vet bara ett ställe de säljer gabba jeans på i malmö o de såg ut som skit för övrigt:)

Förlåt om jag sårade ditt fanboy-hjärta ;)

AJ gör mycket snyggt annars, ska köpa ett par snygga skor, en tröja och en zip-hood från AJ imorgon! :thumbup:

keffat_liv
2006-04-12, 21:31
Förlåt om jag sårade ditt fanboy-hjärta ;)

AJ gör mycket snyggt annars, ska köpa ett par snygga skor, en tröja och en zip-hood från AJ imorgon! :thumbup:

a kan hålla med annars att armani inte har värst snygga jeans men dessa var iaf haha:)

Kimball
2006-04-12, 22:04
Har samma problem trots 65cm lår. De flesta acnemodeller går inte alls. Nudies Regular Ralf och Straight Sven är perfekta dock, selvegdemodellerna är även av sjukt fin kvalite \o/
Men frågan kvarstår, de med +70 lår, är de bara baggy/gubbjeans och i bästa fall loose fit som funkar där? :smash: Inget fel i de, dock. Bara en stilla fundering.

mendezzz
2006-04-12, 22:35
De flesta acnemodeller går inte alls.

De flesta av årets acnemodeller kör väl slim fit?

Kimball
2006-04-12, 22:38
De flesta av årets acnemodeller kör väl slim fit?

Så gott som, därav "Acnemodeller går inte alls", vet inte om du missade något i mitt inlägg, eller bara syftade på att de inte är så konstigt? Dock fungerade Moc okej har jag för mig.

Mighty
2006-04-13, 08:46
Seriöst, vad tror du en tjej bry sig mest om, om killen har en snygg rumpa eller om han går i Armani?
Armani, lätt!

oksiv1
2006-04-13, 09:03
Själv kör jag baggystuket även om jag kanske inte har så feta lår.
Evisu gillar jag. Gärna de som är lite diskretare och inte en jävla massa målarfärg på.

mendezzz
2006-04-13, 19:11
Så gott som, därav "Acnemodeller går inte alls", vet inte om du missade något i mitt inlägg, eller bara syftade på att de inte är så konstigt? Dock fungerade Moc okej har jag för mig.

Jag tänkte mer att det finns sjukt mycket jeans mellan acnes modeller och gubb/baggy-jeans, om man tänkter att acnes modeller är bland de mer slimmade och gubb/baggy är de som är mest loose.

zam
2006-04-13, 20:45
Ja,jag ledsnade o lade ner.Inget slår känslan av att kunna ta på sig ett par vettiga jeans! :thumbup:

ante
2006-04-13, 21:45
Hur gör ni mäkerspeople med jeansen? Var inne och handlade idag och det passar knappt. Armani jeansen jag skulle köpa var 36 max storlek och dom får jag inte ens upp halvvägs:/ även de andra byxorna jag köpte var största storleken de hade tror jag. Men de passade iaf... Hur fan gör ni? skiter i o träna ben? Jag ska fan göra det nu ben och röv.. lacka som fan i butiken.

Jag har jävligt fet röv och brukar aldrig hitta jeans, men efter 3 heldagar spenderade på stan fick jag på mig ett par levis 501 storlek 38-34, ett litet tips bara. Annars är det bara att deffa lite.

Om du vill kan jag lägga upp en bild på min röv så du mår bättre?