handdator

Visa fullständig version : Hur gör deffarna vid påsk?


aGGe
2006-04-12, 16:26
En fråga till er som deffar.

Visst är det så att vid påsk så känner kroppen av att godis intas. O således låter kroppen godisets energi passera hela kroppen och ut ur den utan att energin tas upp. Vilket betyder att man kan äta hur mkt godis man vill under påskafton pga våra "påsktidsgener"

Därav berörs inte vi som deffar av godisätandet under påsk?

RajtanTajtan
2006-04-12, 17:29
En fråga till er som deffar.

Visst är det så att vid påsk så känner kroppen av att godis intas. O således låter kroppen godisets energi passera hela kroppen och ut ur den utan att energin tas upp. Vilket betyder att man kan äta hur mkt godis man vill under påskafton pga våra "påsktidsgener"

Därav berörs inte vi som deffar av godisätandet under påsk?

Sa han och dagdrömde :) Självklart tar kroppen upp allt snask du stoppar i dig.

userfriendly
2006-04-12, 17:32
de har antaligen ätardag på lördagen o då ere ju påskafton oxå

blekfet2
2006-04-12, 17:41
samma som alltid, kommer äta lite godis mm på lördagen.

Fultjack
2006-04-12, 17:50
drar en 2 dagars fylla mest troligt med pizza och skit hela helgen :thumbup:

Cerberus
2006-04-12, 17:59
Firar inte påsk så för mig blir det som vanligt, möjligtvis ätardag till fredag.

adis
2006-04-12, 18:04
Firar inte påsk så för mig blir det som vanligt, möjligtvis ätardag till fredag.


Samma här, firar inte påsk, Så det blir morgon jogging trots allt :E

Snake
2006-04-12, 18:07
Sitter hemma och ruttnar. Blir ingen påsk i år.

Fultjack
2006-04-12, 18:15
formulerade mig dåligt där uppe
2 dagars onykterhet + skräpmat på det :eating:

Yankeee
2006-04-12, 18:17
Ägg och sill är bra mat. Nu äter visserligen inte jag det, men det är inga probs att äta bra under påsken utan att få onda blickar.

aGGe
2006-04-12, 19:30
jo jag har ätardag 1 gång varannan veckan. o tur som jag så får jag min ätardag nu på lördag..

så då blire fanimej lite godis :D och god mat

RassK
2006-04-12, 21:33
Jag köpte precis 2.5 KG godis =$
Jag kommer dö av insulinshocken! ~\0/~

Mental
2006-04-12, 22:58
Hmm, ägg. lax. lamm. blir bra !

tigerofsweden
2006-04-12, 23:03
Tycker min deff bara blir bättre när ja äter ngt onyttigt så ja kommer nog äta lite av varje med gott samvete, bara röra på fläsket lite mer som kompensation ju :D

Cerberus
2006-04-12, 23:33
tror t.om mitt frossande har lett till mer muskelmassa! Så grymt nu när ja kollar på bilder..

Sure deffen går segare men chokladbollar e ju så gött...:D

z_bumbi
2006-04-13, 07:43
En fråga till er som deffar.

Visst är det så att vid påsk så känner kroppen av att godis intas. O således låter kroppen godisets energi passera hela kroppen och ut ur den utan att energin tas upp. Vilket betyder att man kan äta hur mkt godis man vill under påskafton pga våra "påsktidsgener"

Därav berörs inte vi som deffar av godisätandet under påsk?

Du måste äta ett ägg per kilo godis för att denna mekanism ska bli verksam, ägg neutraliserar godis.
Lite som röda kalorier men inte riktigt lika effektivt.

Anonym112
2006-04-13, 08:11
Deffare firar inte påsk.

Jay-Z
2006-04-13, 09:22
Du måste äta ett ägg per kilo godis för att denna mekanism ska bli verksam, ägg neutraliserar godis.
Lite som röda kalorier men inte riktigt lika effektivt.

En annan viktig sak att poängtera är att termogenesen ökar med 35 % när man kombinerar ägg och godis.

Hughes VA, Fiatrone MA, Fielding RA, Kahn BB, Ferrara CM, Shepherd P, Fisher EC, Wolfe RR, Elahi D, Evans WJ: Easter celebration: Effects of food intake - primarily eggs and candy - on young adult males and GLUT-4 levels. Am J Physiol 264:E855-E862, 1993 (http://www.ohnoijustgotpunked?.com)

Pepz
2006-04-13, 09:41
Jag trodde att det var en nubbe per sillbit som neutraliserade kalorierna, får väl vänta på king grubs utlåtande..

Pepparkakssmurfen
2006-04-13, 09:56
Varför äter man godis på påsken?

Cerberus
2006-04-13, 09:59
just på påsk existerar inte kcal och man kan stoppa i sig hur mycket skit som helst utan att något händer!! Möjligtvis att du skiter som en avfallsmaskin, men annars är det kolugnt!

TheGovernator
2006-04-13, 10:19
Blir en del memma för min del, vet ej om det kan klassas som godis/snask. :D

Snorkfröken
2006-04-13, 10:26
Blir en del memma för min del, vet ej om det kan klassas som godis/snask. :D

Hoppas inte, för det har jag också tänkt käka mängder av :D Absolut det godaste med påsken :hbang:

Bobbokrull
2006-04-13, 10:48
Blir en del memma för min del, vet ej om det kan klassas som godis/snask. :D

Har sett memma i affären...och blir nyfiken! vad är det? käkar man det som efterrätt? Äter man det "raw" eller vad ska man ha till?

Tolkia
2006-04-13, 12:31
Har sett memma i affären...och blir nyfiken! vad är det? käkar man det som efterrätt? Äter man det "raw" eller vad ska man ha till?
Närmaste släktingarna är kanske ostkaka och klappgröt? Jag har ätit den med gräddmjölk och socker och tyckte det var hur gott som helst, men om man hatar julmust kanske man inte blir överförtjust.

Snorkfröken
2006-04-13, 12:42
Har sett memma i affären...och blir nyfiken! vad är det? käkar man det som efterrätt? Äter man det "raw" eller vad ska man ha till?

Oftast äter man det med gräddmjölk som Tolkia redan skrev, men man kan också ha den i andra rätter. Typ muffins, rulltårta, gelé, bröd, köttbullar, shottar, milkshakes... Aldrig testat nåt av de här alternativen själv, men såg att memmafabriken med stort M samlat en hel del... uhm... intressanta och mer eller mindre exotiska recept på sin hemsida:

http://www.kymppi-maukkaat.fi/reseptit.html

Tyvärr bara på finska, men du får ju iaf en bild av hur mångsidig memman är :D

z_bumbi
2006-04-13, 13:25
Har sett memma i affären...och blir nyfiken! vad är det?

Grisfoder. *spy*

bushwakko
2006-04-13, 15:44
Blir fet laddning av godis o alkoholintag o div. maträtter :)

aGGe
2006-04-14, 08:23
just på påsk existerar inte kcal och man kan stoppa i sig hur mycket skit som helst utan att något händer!!!


Precis det jag misstänkte

aGGe
2006-04-14, 08:28
Du måste äta ett ägg per kilo godis för att denna mekanism ska bli verksam, ägg neutraliserar godis.
Lite som röda kalorier men inte riktigt lika effektivt.


fast jag har hört att de röda kalorierna måste halveras för att kunna utnyttja de fleromättade godissyrorna. Eller tänker jag fel nu? kanske var det så att de BLÅA kalorierna inte alls fungerar ihop med de mättade godisproteinerna som egentligen inte finns? *screwy*

Da2
2006-04-14, 10:26
Dom äter väl extra mycket äggvita ;)

z_bumbi
2006-04-14, 10:29
fast jag har hört att de röda kalorierna måste halveras för att kunna utnyttja de fleromättade godissyrorna. Eller tänker jag fel nu? kanske var det så att de BLÅA kalorierna inte alls fungerar ihop med de mättade godisproteinerna som egentligen inte finns? *screwy*

*Letar efter näringslära för högskolan*

Three pigs
2006-04-15, 10:48
ätardag!! mumma :D

RassK
2006-04-15, 14:40
Hur gör deffarna vid påsk?
Jag kan bara svara för mig själv...
Har deff-uppehåll för att leva livet. får ta smällen att deffen går lite segare, men det är så värt det!
man behöver viloveckor ifrån deffen ibland också :] iaf om man inte deffar inför nån tävling... :P

carlsm
2006-04-15, 21:52
För mig är d et tyvärr bara att inse att allt dietande/deffande blir ogjort under påsken. Idag har varit helt förskräcklig ur deffsynpunkt och jag lär ju aldrig få fram några magrutor, karaktär som ett spädbarn. *cry*

Sigurdsson
2006-04-15, 22:24
För mig är d et tyvärr bara att inse att allt dietande/deffande blir ogjort under påsken. Idag har varit helt förskräcklig ur deffsynpunkt och jag lär ju aldrig få fram några magrutor, karaktär som ett spädbarn. *cry*

Kan inte gör annat än att hålla med och instämma. :(

martynj
2006-04-15, 23:19
Haha ni har beskrivit min påsk i ett nötskal. Trodde inte jag kunde få i mig så mkt godis...

Absinteh
2006-04-15, 23:54
SNÄLLA SLUTA! inge mer om hur mycket gott ni äter! *spy*

Cerberus
2006-04-16, 00:04
Jag hatar deff, vill vara deffad NU!!!! :furious:

Helena B
2006-04-16, 00:10
Jag har inte börjat äta något godis än. Men imorgon blir det en massa godis i form av mat, lax, makrill, potatis, räkor och kanske en chokladkanin eller två.

Cerberus
2006-04-16, 00:11
Jag har inte börjat äta något godis än. Men imorgon blir det en massa godis i form av mat, lax, makrill, potatis, räkor och kanske en chokladkanin eller två.

Tur för dig som gillar deffmat... *spy*

Helena B
2006-04-16, 00:13
Tur för dig som gillar deffmat... *spy*

Men det där är påskmat (för mig). Deffmat är kvarg och tonfisk.

RajtanTajtan
2006-04-16, 00:25
Deffmat är kvarg och tonfisk.

Du menar väl inte att du bara äter så tråkigt?

Helena B
2006-04-16, 00:33
Du menar väl inte att du bara äter så tråkigt?

När det gäller protein så kommer det mesta från kvarg och tonfisk. Hade jag haft pengar så skulle jag helt klart välja annan mat oxå som lax, makrill etc. Därför påskbordet blir extra speciellt, har inte ätit sådan mat på evigheter.

RajtanTajtan
2006-04-16, 00:35
När det gäller protein så kommer det mesta från kvarg och tonfisk. Hade jag haft pengar så skulle jag helt klart välja annan mat oxå som lax, makrill etc. Därför påskbordet blir extra speciellt, har inte ätit sådan mat på evigheter.

Stackars dig :) Då förstår jag varför du ser fram emot påskmaten så mycket.

Helena B
2006-04-16, 00:39
Stackars dig :) Då förstår jag varför du ser fram emot påskmaten så mycket.

Från och med nästa månad är det inte synd dom mig längre (när jag får min första lön). Så då kommer jag inte äta lika tråkigt och allsidigt, då kommer det bli skaldjur och fisk i mängder *popcorn* plus kvarg (gillar ju det). Imorgon kommer det bli kalas!

Cerberus
2006-04-16, 00:47
Från och med nästa månad är det inte synd dom mig längre (när jag får min första lön). Så då kommer jag inte äta lika tråkigt och allsidigt, då kommer det bli skaldjur och fisk i mängder *popcorn* plus kvarg (gillar ju det). Imorgon kommer det bli kalas!

lucky u som inte verkar ha narkotisk dragning till onyttig mat.

Helena B
2006-04-16, 00:50
lucky u som inte verkar ha narkotisk dragning till onyttig mat.

Onyttig MAT har jag inget emot att hålla mig ifrån, är inte så förtjust i det. Men choklad dras jag till, skulle inte kalla den narkostisk men dragningen finns.

RajtanTajtan
2006-04-16, 00:52
Onyttig MAT har jag inget emot att hålla mig ifrån, är inte så förtjust i det. Men choklad dras jag till, skulle inte kalla den narkostisk men dragningen finns.

Apropå dragning, så känner jag en viss till dragning till din avatar. Jag kan stå emot, men jag måste ändå fråga; är det du? ;)

Helena B
2006-04-16, 00:56
Apropå dragning, så känner jag en viss till dragning till din avatar. Jag kan stå emot, men jag måste ändå fråga; är det du? ;)

Man skulle nästan kunna tro det, bara det att jag har mindre muskler. Det är JulieAnn Kulla.

RajtanTajtan
2006-04-16, 00:58
Man skulle nästan kunna tro det, bara det att jag har mindre muskler. Det är JulieAnn Kulla.

Det var bra att du sa det, för jag kände att jag höll på att bli kär i "dig" :em:

Hm, JulieAnn Kulla, får söka efter henne på google då, så man får se om hon är lika härlig framifrån :)

Cerberus
2006-04-16, 08:56
Det var bra att du sa det, för jag kände att jag höll på att bli kär i "dig" :em:

Hm, JulieAnn Kulla, får söka efter henne på google då, så man får se om hon är lika härlig framifrån :)

men lol, kåtbock! :D