handdator

Visa fullständig version : viktigt med frisyr?


Johan86
2006-04-12, 12:26
trycker ni att det är viktigt med en snygg frisyr? tror ni det är svårare att få jobb eller liknande om man har en enkel eller tråkig frisyr? alltså ger det ett sämre intryck?

Kwon
2006-04-12, 12:30
Generellt så brukar jag klippa mig när man skall göra ett prydligare intryck.

Just nu är jag rakad men har tidigare haft riktigt långt hår (i ponytail).

Ska du söka nytt arbete (generellt) på större företag med kundkontakt så rekommenderar jag kortare frisyrer.

Det som är så schysst med att vara med i ett rockband är ju att man kan se ut precis hur man vill, orakad, långt hår, smink/mask etc..

Vill du göra ett seriöst intryck etc?

Som tex försäljare med mycket kontakt med folk rekommenderar jag också en prydligare kortare frisyr.

Klipp dig och skaffa ett jobb finns det et utryck som heter. :D

Johan86
2006-04-12, 12:37
ju nu så går jag i skolan och har inte kundkontakter.men framöver när jag ska söka jobb eller gå på bröllop eller liknande så kan det vara kul att ha en snygg frisyr för ett ge ett bättre intryck.tycker att det enklaste och snyggaste är att vara snaggad.så det blir det mest.det är både dyrt och tråkigt att gå till frisören varje månad

har era arbetsgivare gnällt om era frisyrer?speciellt ni som är snaggade

Kwon
2006-04-12, 12:41
Jag brukade ha snebena och ibland slickat hår! :D

Aldrig tuppkam eller långt hår som fick vara fritt.

När jag hade långt hår körde jag ponytail.

Tuppkam alt Mohikanen tror jag aldrig är en hit.

Snaggat + lite mer ser väl bra och prydligt ut.

hangatyr
2006-04-12, 12:44
Kwon, vad jobbar du med? nyfiken.

Fultjack
2006-04-12, 12:46
jag rakar skallen nuförtiden, tycker man ska ha den frisyr man själv trivs bäst med, vill dom inte anställa för att du inte har trendig frisyr så är det nog deras förlust

Cilia
2006-04-12, 12:48
beror på vilken bransch
är du för "poppig" (hatar det uttrycket) så kan det bli fel i vissa branscher i andra är det en förutsättning. Men generellt är det väl så att man ska reka vad som är dresscode på det företag man söker jobb och då inkluderar det heltheten.

Detta bör undersökas på samma sätt som annan information om företaget inför en intervju.

Baal_Sebul
2006-04-12, 13:17
Tycker du ska sikta på en Donald Trump-frisyr. Tror den är optimal i affärssammanhang. :thumbup:

kneger
2006-04-12, 13:24
vaddå viktigt med frisyr, jag vaknar på morgonen och håret får ligga som det ligger.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Bild_78-bje.jpg <- tog bilden för 1 minut sen =)

edit: vad jag ser tråkig ut :D är ltie tröttt

Beecher
2006-04-12, 13:25
klippte mig idag... känns viktigt att ha vårdat hår (likamed kort för mig), kanske blev lite tråkigt men jag tycker det är snyggt och känns bra

http://img135.imageshack.us/my.php?image=dscf18782zw.jpg

ugglan
2006-04-12, 13:28
Cornrows är det som gäller

Kwon
2006-04-12, 13:32
När jag var utbildare hos stadsdelsnämnden hade jag typ kort frisyr med snebena. :)

Ingen mittbena, pott-variant, Prins Valiant eller tofsar som stod ut åt alla håll.

De som jag lärde ut (och skulle inge förtroende) var ju först och främst damer och herrar runt 40-50+, så att ha en för skrikig frisyr kanske hade skrämt dom alt givit någon av dom en hjärtattack.

När jag arbetade med yngre (högstadiet) så hade jag även då kortare frisyr för det kändes neutralt.

Cornrows, dreadlocks, långt hårt kanske hade gått hem om jag var bildläraren men heh... :laugh:

Slartibartfast
2006-04-12, 14:06
Jag kilpper mig själv. Det får bli vad det blir.

Baan
2006-04-12, 14:11
Jag brukade ha snebena och ibland slickat hår! :D




Stockholms Hitlerjugend? :booty: :D ;)

Jag tror det är viktigt med rätt frilla för ett gott intryck, men kort hår är inte nödvändigtvis det enda alternativet, prydliga bratfrillor funkar fint dom med. hår som lever sitt eget liv går nog rätt bort om du inte söker jobb som rockstjärna alternativt kyrkogårdsvaktmästare.

pellep
2006-04-12, 14:12
Hade för ett tag sen så kallad "JC-frilla" Innebär dock stora problem att leverera ett seriöst intryck hos framtida arbetsgivare.
Så nu ere kort. Mkt skönt och ser ansvarsfullt ut :D

Kwon
2006-04-12, 14:19
Stockholms Hitlerjugend? :booty: :D ;)

Jag tror det är viktigt med rätt frilla för ett gott intryck, men kort hår är inte nödvändigtvis det enda alternativet, prydliga bratfrillor funkar fint dom med. hår som lever sitt eget liv går nog rätt bort om du inte söker jobb som rockstjärna alternativt kyrkogårdsvaktmästare.

Nä, kolla min avatar jag har just nu. Så hade jag.

Prydligare än så där blir nog inte för Fabbro Kwonne.

Baan
2006-04-12, 14:22
Nä, kolla min avatar jag har just nu. Så hade jag.

Prydligare än så där blir nog inte för Fabbro Kwonne.

Jag tror du är fortfarande fast i 80-talet mentalt. Med den frillan idag får du som bäst ett industrijobb :cool:

Jense
2006-04-12, 14:24
trycker ni att det är viktigt med en snygg frisyr? tror ni det är svårare att få jobb eller liknande om man har en enkel eller tråkig frisyr? alltså ger det ett sämre intryck?


nä, det tcker jag inte ska spela någon roll. såvida man söker ett jobb där man inte är kvallificerad kan det spela roll förståss

Kwon
2006-04-12, 14:27
Jag tror du är fortfarande fast i 80-talet mentalt. Med den frillan idag får du som bäst ett industrijobb :cool:

Den är från 80-90-talet också! :D

Jag hade även liknande frilla när jag jobbade som försäljare.

Har du något vackert Baan-exempel frisyrmässigt då?

Jag visar iaf mina frillexempel...:)

Baan
2006-04-12, 14:30
Den är från 80-90-talet också! :D

Jag hade även liknande frilla när jag jobbade som försäljare.

Har du något vackert Baan-exempel frisyrmässigt då?

Jag visar iaf mina frillexempel...:)

Ja fan.

Ser ännu vackrare ut idag, skägget är borta, har klippt det lite så det är mer jämnt överallt. Optimal frisyr.

http://img103.imageshack.us/img103/7758/tankarglasogon4ux.jpg

Kwon
2006-04-12, 14:31
Ja fan.

Ser ännu vackrare ut idag, skägget är borta, har klippt det lite så det är mer jämnt överallt. Optimal frisyr.

http://img103.imageshack.us/img103/7758/tankarglasogon4ux.jpg

Det där är ju också en snebena, fast en långhårig snebena! :D

Jag hade en grym lugg som stod ganska högt förr åsse.

rolf
2006-04-12, 17:24
Jag har fan ingen frisyr, bara en massa långt hår. Har dock beställt tid till klippning på tisdag, så förhoppningsvis ser jag lite mer vårdad ut då :D
Jag antar att kollo vill ha före- och efterbilder?

Ungtuppen
2006-04-12, 17:25
Jag har fan ingen frisyr, bara en massa långt hår. Har dock beställt tid till klippning på tisdag, så förhoppningsvis ser jag lite mer vårdad ut då :D
Jag antar att kollo vill ha före- och efterbilder?

En självklarhet!

sissa
2006-04-12, 17:30
trycker ni att det är viktigt med en snygg frisyr? tror ni det är svårare att få jobb eller liknande om man har en enkel eller tråkig frisyr? alltså ger det ett sämre intryck?


Frisyren kan ha betydelse, som allt annat. Dvs hur man ser ut i övrigt, kläder osv

Att få jobb på bank med en tuppkam är väl omöjligt kan jag tro :)